- Lucian GTC
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Aug 2020
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
Lucian GTC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
Salut!
Detin un astra H , Z16XER si problema se manifesta ciudat si anume, daca plec de pe loc in forta, las in urma un fum dens, mai mult alb. Problema se manifesta la fel si atunci cand plec normal, treapta 1, 2 OK, treapta 3, urc in ture, iar la 3500 de ture fumul reapare, las putin pedala de gaz (nu mai accelerez), urc in trepte iar in treapta 5 la aceeasi turatie nu am fum. Nu inteleg fenomenul, daca ma puteti ajuta cu o parere.
Toata tarasenia a inceput cu un scartait de curea accesorii, schimbata in urma cu 30k de KM care incepute sa suiere, parca ambalam un kart. Dupa vizita la 5 mecanici si un electrician si aparitia unor probleme de incalzire excesiva a motorului (2 km de mers, temperatura sarea de 105 grade si electroventilatorul nu pornea decat pe treapta 2 daca dadeam drumul la AC) am schimbat la masina urmatoarele: curea acc, intinzator, pompa apa, radiator, electroventilator, termostat, senzor apa de pe termostat, senzor apa retur radiator, senzor aer (cel pozitionat dupa filtru), cele doua electrovalve de langa axele cu came (cu minunatele site), epuratorul de gaz(fara capacul culbutori ) ultimele doua mi-au anulat tacanitul ca de diesel a culbutorilor, modul releu incarcare cu puntea de diode din alternator( nu mai incarca ), garnitura capac culbutori si la final senzorul MAP ca mi-a aparut eroare prin metoda agrafa. Erori aparute: ECN 011014, 011514, 068506, 210152.
A durat o luna cu vizite la mai multi meseriasi printre care si reprezentanta opel care mi-a recomandat sa schimb motorul si dupa atata plimbare a cedat si garnitura de chiuloasa care incepuse sa sufle in vasul de expansiune, fara sa murdareasca antigelul.
Multumesc anticipat.
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XER
Detin un astra H , Z16XER si problema se manifesta ciudat si anume, daca plec de pe loc in forta, las in urma un fum dens, mai mult alb. Problema se manifesta la fel si atunci cand plec normal, treapta 1, 2 OK, treapta 3, urc in ture, iar la 3500 de ture fumul reapare, las putin pedala de gaz (nu mai accelerez), urc in trepte iar in treapta 5 la aceeasi turatie nu am fum. Nu inteleg fenomenul, daca ma puteti ajuta cu o parere.
Toata tarasenia a inceput cu un scartait de curea accesorii, schimbata in urma cu 30k de KM care incepute sa suiere, parca ambalam un kart. Dupa vizita la 5 mecanici si un electrician si aparitia unor probleme de incalzire excesiva a motorului (2 km de mers, temperatura sarea de 105 grade si electroventilatorul nu pornea decat pe treapta 2 daca dadeam drumul la AC) am schimbat la masina urmatoarele: curea acc, intinzator, pompa apa, radiator, electroventilator, termostat, senzor apa de pe termostat, senzor apa retur radiator, senzor aer (cel pozitionat dupa filtru), cele doua electrovalve de langa axele cu came (cu minunatele site), epuratorul de gaz(fara capacul culbutori ) ultimele doua mi-au anulat tacanitul ca de diesel a culbutorilor, modul releu incarcare cu puntea de diode din alternator( nu mai incarca ), garnitura capac culbutori si la final senzorul MAP ca mi-a aparut eroare prin metoda agrafa. Erori aparute: ECN 011014, 011514, 068506, 210152.
A durat o luna cu vizite la mai multi meseriasi printre care si reprezentanta opel care mi-a recomandat sa schimb motorul si dupa atata plimbare a cedat si garnitura de chiuloasa care incepuse sa sufle in vasul de expansiune, fara sa murdareasca antigelul.
Multumesc anticipat.
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XER
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Lucian GTC
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Aug 2020
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
Lucian GTC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Lucian GTC
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Aug 2020
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
Lucian GTC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Lucian GTC
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Aug 2020
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
Lucian GTC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Lucian GTC
- OP
- 5 mesaje
- din 25 Aug 2020
- Astra 2007 Z16XER
- Constanta
Lucian GTC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
- Tehnocratul
- *
- 9 mesaje
- din 22 Aug 2019
- Astra 2007 Z16XER
- Galati
Tehnocratul
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2019
- Mesaj Privat
Daca masina a inceput sa pape ulei, iar fumul din spate este usor albastrui si foarte dens, raspunsul e capacul de la culbutori. Ai zis ca ai schimbat supapa dar capacul are niste grile de plastic care au rolul de a condensa vaporii de ulei. In timp acolo se depun mizerii/depuneri din cauza uleiurilor proaste (de calitate proasta chiar daca pe eticheta scrie o marca buna, poate fi contrafacut) iar acei vapori forteaza functionarea supapei PCV ducand la patrunderea in camera de ardere a unei cantitati de ulei.
Deci:
-daca masina papa ulei cand mergi cu viteze peste 120km/h, ex 500grame ulei la 300km rulati cu 120-150 km/h
-daca bujiile sunt ancransate (incarcate cu depuneri negre sau coxate)
-daca masina se inneaca (da in nas) cand vrei sa sprintezi un pic ca sa faci o depasire, apoi se aude un clantanit de la clapeta de acceleratie si vezi in oglinda "ceata"
-uneori mai apar si scurgeri de ulei pe la garnitura de la capacul de culbutori datorita presiunii acumulate in capac si/sau defectarii supapei pcv
atunci solutia este schimbarea capacului de la culbutori.
Tine cont de 2 aspecte:
1. inainte de a da bani pe alt capac incearca sa gasesti un prieten dispus sa-ti imprumute capacul masinii lui sa verifici daca dispar problemele
2. nu cumpara orice fel de capac gasesti. Nu sunt bune. Eu am cumparat unul nou la un pret mediu, stii cum e nici pe cel de 250 lei dar nici pe cel de 1200, am dar 450 - imi pare rau ca nu am retinut marca si nici pe el nu scria ... l-am aruncat dupa 6 luni de chin (inclusiv segmentat motorul). Cauta unul GM, chiar daca nu e original, tot GM sa fie. Eu am gasit pe www.revizieshop.ro la 765lei in iunie 2023 si am rezolvat problema.
Stiu ca e postat tarziu dar poate mai citeste cineva care are nevoie si-i va fi util postul.
Oricum am de gand sa postez toata povestea mea pe forum insa e mult de scris, vedem cand voi reusi...
Am atasat imaginea unei bujii la 10k km dupa ce am facut segmentarea la motor dar inainte de a schimba capacul de la culbutori.
Am uitat sa precizem ca am 220k km cu masina, acelasi an 2007, acelasi motor Z16XER, cumparata de noua.
Dupa ce am schimbat capacul nu ma mai satur mergand, masina e ca noua, ..., are vlaga, zburda , etc.
Multumesc pe acesta cale d-lui Dan Cuciureanu de la Iasi care m-a incurajat sa iau decizia de a schimba capacul de la culbutori (dupa ce am bagat 5000lei in motor fara sa rezolv problemele) in loc sa schimb motorul masinii cu unul de la dezmembrari cum m-au sfatuit toti ceilalti.
Deci:
-daca masina papa ulei cand mergi cu viteze peste 120km/h, ex 500grame ulei la 300km rulati cu 120-150 km/h
-daca bujiile sunt ancransate (incarcate cu depuneri negre sau coxate)
-daca masina se inneaca (da in nas) cand vrei sa sprintezi un pic ca sa faci o depasire, apoi se aude un clantanit de la clapeta de acceleratie si vezi in oglinda "ceata"
-uneori mai apar si scurgeri de ulei pe la garnitura de la capacul de culbutori datorita presiunii acumulate in capac si/sau defectarii supapei pcv
atunci solutia este schimbarea capacului de la culbutori.
Tine cont de 2 aspecte:
1. inainte de a da bani pe alt capac incearca sa gasesti un prieten dispus sa-ti imprumute capacul masinii lui sa verifici daca dispar problemele
2. nu cumpara orice fel de capac gasesti. Nu sunt bune. Eu am cumparat unul nou la un pret mediu, stii cum e nici pe cel de 250 lei dar nici pe cel de 1200, am dar 450 - imi pare rau ca nu am retinut marca si nici pe el nu scria ... l-am aruncat dupa 6 luni de chin (inclusiv segmentat motorul). Cauta unul GM, chiar daca nu e original, tot GM sa fie. Eu am gasit pe www.revizieshop.ro la 765lei in iunie 2023 si am rezolvat problema.
Stiu ca e postat tarziu dar poate mai citeste cineva care are nevoie si-i va fi util postul.
Oricum am de gand sa postez toata povestea mea pe forum insa e mult de scris, vedem cand voi reusi...
Am atasat imaginea unei bujii la 10k km dupa ce am facut segmentarea la motor dar inainte de a schimba capacul de la culbutori.
Am uitat sa precizem ca am 220k km cu masina, acelasi an 2007, acelasi motor Z16XER, cumparata de noua.
Dupa ce am schimbat capacul nu ma mai satur mergand, masina e ca noua, ..., are vlaga, zburda , etc.
Multumesc pe acesta cale d-lui Dan Cuciureanu de la Iasi care m-a incurajat sa iau decizia de a schimba capacul de la culbutori (dupa ce am bagat 5000lei in motor fara sa rezolv problemele) in loc sa schimb motorul masinii cu unul de la dezmembrari cum m-au sfatuit toti ceilalti.