- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,547 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,547
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
http://cgi.ebay.fr/GRUE-ATE...sh=item5d262e618f
A mea, luata mai ieftin, mai are in plus si un "cantar" in fata, pentru echilibrarea motorului.
Sincer, ceea ce imi doresc este sa NU o folosesc prea des... 😉
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
L.E.: am pus pozele in zip poze motor 2010
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Deci... compresie, daca e mica si relativ egala, motor uzat, daca sunt diferente, cel mai probabil, segment rupt sau zgarietura de bolt deplasat lateral.
Daca consum ulei dar compresie buna, pierderi pe undeva, sau ulei de calitate proasta, sau simering dus pe undeva, sau pierde pe la cozile supapei. Poate sa manance si pe la turbo, etansarile nefiind externe in acest caz, nu face pete si e greu sa observi. Vezi insa ca ai ulei in interiorul turboului...
Scurgerea mica de ulei pe la garnitura de chiulasa nu e o catastrofa, dupa mine si daca nu se amplifica in timp. la o demontare a motorului eu asi verifica planeitatea, mai ales a chiulasei, blocul e din fonta si nu cred ca are ceva. Prezoanele refolosite nu influienteaza prea mult, ele se scimba ca sa nu se rupa, nu de alta. Strange cu o cheie dinamometrica si "in elice", pornesti din mijloc si strangi prezoanele unul cate unul la valoarea prescrisa dupa care treci la urmatorul, in spirala.
Supapa aia de reglaj imbacsita poate sa fie, pe langa un consum sporit de ulei din cauza unei scurgeri oarecare descrisa mai sus, si din cauza unor injectoare uzate (daca jetul nu "incepe" si nu "se termina" brusc, primele si ultimele picaturi de combustibil nu ard corect, deci se depun si ele pe unde apuca sub forma de zgura).
Vezi si ce culoare are toba d esapament (in interior, evident, chiar langa iesire)
Na, te-am bagat in ceata in mod total... 😛
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca chiulasa nu e "suficient" de plana, nu are rost sa stringi decit eventual 10% in plus fata de datele masinii, ulei tot o sa curga, un pic, risti in schimb sa smulgi filetul.
Am presupus implicit ca s-a montat o garnitura de calitate, relativ corect, etc, etc...
Eu zic sa faic un test de compresie, e mult mai rapid si ieftin decat sa dai motorul jos si elimini o cantitate mare de cauze posibile.
Bafta

PS: deseara plec in Germania, dca am timp, bag nasul si in piata, doar de curiozitate... 🙄
- craetos
- **
- 328 mesaje
- din 03 Sep 2009
- Astra 2002
- Gorj
craetos
- Mesaje scrise: 328
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2009
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat




... dupa cum puteti observa, garnitura nu are tot atatea canale precum au chiulasa si blocul, deci astfel neavand apa cum sa circule, formand presiune.
Se pare ca asa sunt ele facute, sa aiba numai cateva gauri pentru circularea apei. Ciudat!
Acum ramane sa curat foarte bine canalele blocului si a chiulasei si sa inlocuiesc garnitura. Cu ce credeti ca ar merge inlaturate depunerile de calcar/antigel pietrificat din chiulasa si rugina din bloc? Eu ma gandeam la detartrant si o periuta fina sa intre pe canale, iar dupa montare sa pun o solutie ca sa curete la presiune la relanti.
Ultima modificare făcută de secarianu la Vin 18 Jun, 2010 8:13 pm
- PALLL
- **
- 478 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 478
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
cip255
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2010
- Mesaj Privat
tgg2k
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
Povestea pe scurt (pentru ca ar fi foarte multe detalii de scris): Vectra B '97, X16XEL, reconditionare totala. Ceva experienta am asa ca asta nu e problematic. Am ajuns la faza de verificare/masurare motor si componente. Recunosc ca nu am cele mai bune scule si unelte sau aparate de masura, multe sunt chinezesti sau poloneze, ieftine si "bune".
Astea fiind zise, am masurat cilindrii (3 masuratori, acelasi micrometru de interior, acelasi cadran indicator). Problema care o am in clipa de fata este daca sa trimit la rectificat blocul sau nu. Pe cilindrul 1 am ovalitate de 0.017 mm, pe cil 2 am 0.009 mm, pe cil 3 am 0.011 mm iar pe cil 4 am 0.013 mm. In manual am ca valoare maxima 0.013 mm.
Ce sfaturi puteti sa-mi dati? Sa-l dau la rectificat sau nu? Pun si cateva poze sa va dati cu parerea despre operatiune.



- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Referitor la ovalitate ,eu am mers pe principiu sanatos ca prefer valorile astea de care sunt sigur decat sa ma trezesc cu cine stie ce minunatii,totusi verifica cu atentie camasa sa nu fie zgariata pe verticala ,sa nu se simta buza in pms adica sus ,fanta segment in pms si pmi din poze se vad urmele de honuire destul de bine pare ok.
Chiulasa e buba la motoru asta mai ales ghidurile si sa nu uiti sa golesti,cureti,verifici tachetii.Ai mult de citit pe tema asta eu zic sa arunci un ochi
tgg2k
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat
Curatat, verificat tachetii... primele poze sunt inainte si dupa. Metoda e: spalare in mare cu Triumf de bucatarie, 15 minute la cuva cu ultrasunete cu Decarbursolv, apoi "clatire" cu Triumf, spray de frane si uscare cu aer comprimat. Pus cam 2-3 ml de Mobil 10w40 in fiecare, iar apoi lubrifiat tot exteriorul si pus in punga sigilata pana la montaj. Au durat cam o saptamana (dupa servici) sa ii curat pe toti 16.


Am desfacut si capacelul cu bila si arcul de retinere de la valva de sens, dar nu am facut poza



Legat de buza de la PMS... e destul de nesemnificativa din punctul meu de vedere. Cu unghia nu se simte deloc, la micrometru (in medie) 0.007 mm e buza. Valoarea maxima la inaltimea buzei ar fi 0.01 mm si minim 0.004 mm.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Eroarea asta o mai fac si service-urile,asa ca daca oricum sunt curatati si deblocati goleste-i macar partial nu trebuie sa fie uscati trebuie doar ca pistoanele sa fie libere sa se duca fiecare pe noua cota ,ei acolo se opresc tu cand i-ai umplut s-au dus la maxim si aia nu e cota corecta.....spor
tgg2k
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2009
- Mesaj Privat