- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
Salut , dupã cum spune și titlul am o problema cu ventilatorul AC ( cel din fata )
Astãzi am fost sa încarc cu freon si am observat ca atunci cand pornesc AC .ul ventilatorul din fata nu porneste , am incercat sa il învârt manual dar era blocat , pânã la urmã am reușit sã.l fac sã se invarta dar cand cuplez AC.ul nu se învârte . Mentionez ca scoate un sunet ciudat cand il învârt cu mana .. un huruit ..
As verifica siguranțele dar nu stiu care sunt si unde le pot gasi .. daca cineva stie va rog mult sa mi spuneti si mie.
Multumesc mult!
MODEL: Astra h 2008
MOTOR: 1.9 cdti
Astãzi am fost sa încarc cu freon si am observat ca atunci cand pornesc AC .ul ventilatorul din fata nu porneste , am incercat sa il învârt manual dar era blocat , pânã la urmã am reușit sã.l fac sã se invarta dar cand cuplez AC.ul nu se învârte . Mentionez ca scoate un sunet ciudat cand il învârt cu mana .. un huruit ..
As verifica siguranțele dar nu stiu care sunt si unde le pot gasi .. daca cineva stie va rog mult sa mi spuneti si mie.
Multumesc mult!
MODEL: Astra h 2008
MOTOR: 1.9 cdti
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca abia ai reusit sa il deblochezi cu mana, iar acum tot greu se misca si mai scoate si sunete ... vesnica lui pomenire!
Probabilitatea ca siguranta sa fie arsa, este mare, avand in vedere ca este motor de curent continuu cu perii, deci daca este blocat, consuma un curent foarte mare.
Poti incerca ceva substante de degripare si lubrefiere, dar nu stiu cate sanse sunt de recuperare, pe termen lung.
Sigurantele si releele sunt in panoul de sub capota, chiar in partea spre far. (nu stiu sa ti le spun acum exact, ca nu am pe ce sa ma uit, dar trebuie sa fie de valori mari, 30A - 40A)
Probabilitatea ca siguranta sa fie arsa, este mare, avand in vedere ca este motor de curent continuu cu perii, deci daca este blocat, consuma un curent foarte mare.
Poti incerca ceva substante de degripare si lubrefiere, dar nu stiu cate sanse sunt de recuperare, pe termen lung.
Sigurantele si releele sunt in panoul de sub capota, chiar in partea spre far. (nu stiu sa ti le spun acum exact, ca nu am pe ce sa ma uit, dar trebuie sa fie de valori mari, 30A - 40A)
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
sgurantele sint cele dintre cele 4 relee, alea doua cu mov din poza ta
vezi daca vine curent in mufa ventilatorului.
in mufa ai trei fire, rosu cu alb, alb si maro cu verde.
maro cu verde e masa, alb e turatia mica si celalalt e turatia mare.
cind pornesti ac trebuie sa ai curent pe maro/verde si pe alb.
schema e mai jos
e posibil si sa ai rezistenta de la turatia mica arsa, nu stiu.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Sam 18 Jul, 2020 5:12 pm, modificat de 3 ori în total
vezi daca vine curent in mufa ventilatorului.
in mufa ai trei fire, rosu cu alb, alb si maro cu verde.
maro cu verde e masa, alb e turatia mica si celalalt e turatia mare.
cind pornesti ac trebuie sa ai curent pe maro/verde si pe alb.
schema e mai jos
e posibil si sa ai rezistenta de la turatia mica arsa, nu stiu.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Sam 18 Jul, 2020 5:12 pm, modificat de 3 ori în total
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din ce vad in tablou, presupun ca ai doua ventilatoare (releul moro indeplinind functia de a pune cele doua ventilatoare in serie).
Daca ventilatorul din fata este defect, posibil sa nu mearga nici celalalt, pe prima treapta.
Dar, treapta 2 si treapta 3, sunt independente, deci macar celalalt ventilator, porneste, functioneaza?
Daca ai posibilitatea sa le pornesti, cum a spus colegul @horaa, din OpCom, incearca, daca nu, scoti cele doua relee negre, dinspre far (Releul 2 si Releul 3) si cu atentie, sa nu faci prostii, pui un conductor (o sarma) intre pinii 30 si 87, din mufa releelor, pe rand ... si ar trebui sa plece cate un ventilator.
Scuze @gabimilo1 ... am observat dupa ce am trimis.
Daca ventilatorul din fata este defect, posibil sa nu mearga nici celalalt, pe prima treapta.
Dar, treapta 2 si treapta 3, sunt independente, deci macar celalalt ventilator, porneste, functioneaza?
Daca ai posibilitatea sa le pornesti, cum a spus colegul @horaa, din OpCom, incearca, daca nu, scoti cele doua relee negre, dinspre far (Releul 2 si Releul 3) si cu atentie, sa nu faci prostii, pui un conductor (o sarma) intre pinii 30 si 87, din mufa releelor, pe rand ... si ar trebui sa plece cate un ventilator.
Scuze @gabimilo1 ... am observat dupa ce am trimis.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:sgurantele sint cele dintre cele 4 relee, alea doua cu mov din poza ta
vezi daca vine curent in mufa ventilatorului.
in mufa ai trei fire, rosu cu alb, alb si maro cu verde.
maro cu verde e masa, alb e turatia mica si celalalt e turatia mare.
cind pornesti ac trebuie sa ai curent pe maro/verde si pe alb.
schema e mai jos
e posibil si sa ai rezistenta de la turatia mica arsa, nu stiu.
vezi daca vine curent in mufa ventilatorului.
in mufa ai trei fire, rosu cu alb, alb si maro cu verde.
maro cu verde e masa, alb e turatia mica si celalalt e turatia mare.
cind pornesti ac trebuie sa ai curent pe maro/verde si pe alb.
schema e mai jos
e posibil si sa ai rezistenta de la turatia mica arsa, nu stiu.
Maine am sa dau jos ventilatorul si o sa.l incerc pe direct sa vad daca pleaca
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
sebage a scris:Din ce vad in tablou, presupun ca ai doua ventilatoare (releul moro indeplinind functia de a pune cele doua ventilatoare in serie).
Daca ventilatorul din fata este defect, posibil sa nu mearga nici celalalt, pe prima treapta.
Dar, treapta 2 si treapta 3, sunt independente, deci macar celalalt ventilator, porneste, functioneaza?
Daca ai posibilitatea sa le pornesti, cum a spus colegul @horaa, din OpCom, incearca, daca nu, scoti cele doua relee negre, dinspre far (Releul 2 si Releul 3) si cu atentie, sa nu faci prostii, pui un conductor (o sarma) intre pinii 30 si 87, din mufa releelor, pe rand ... si ar trebui sa plece cate un ventilator.
Scuze @gabimilo1 ... am observat dupa ce am trimis.
Daca ventilatorul din fata este defect, posibil sa nu mearga nici celalalt, pe prima treapta.
Dar, treapta 2 si treapta 3, sunt independente, deci macar celalalt ventilator, porneste, functioneaza?
Daca ai posibilitatea sa le pornesti, cum a spus colegul @horaa, din OpCom, incearca, daca nu, scoti cele doua relee negre, dinspre far (Releul 2 si Releul 3) si cu atentie, sa nu faci prostii, pui un conductor (o sarma) intre pinii 30 si 87, din mufa releelor, pe rand ... si ar trebui sa plece cate un ventilator.
Scuze @gabimilo1 ... am observat dupa ce am trimis.
Ventilatorul celãlat merge . Pleaca la 20 de secunde dupa ce pornesc AC
Pleaca pe o turatie si dupa vreo 2 3 minute se schimba pe alta turatie mai mare...
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
sebage a scris:Nu inteleg despre ce calculator vorbesti, este doar un simplu motor de curent continuu cu perii (carbuni). Daca ai ambitie si indemanare, poti chiar sa incerci o reconditionare. Nu neaparat din cauza banilor, ci asa ... de amorul artei
Nu inteleg ce reconditionare ... ce as putea sa repar la el ?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,852 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,852
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:desfacut motorasul, curatat, gresat si schimbat carbunii.
Ar fi ideal ptr cã motoarele respective sunt relativ scumpe(noi, +/- EUR100, iar SH nu le gãsești foarte facil)...dar realitatea e deseori cruntã: ventilatoarele sunt supuse la intemperii(apã, sare, etc) și dacã mai au și-o vârstã(mai avansatã) recondiționarea devine foarte anevoioasã, uneori imposibilã(chiar și simpla demontare e o acțiune riscantã: poți sã-l distrugi pur și simplu, parțial sau total...chiar extragerea elicei a fost o acțiune dificilã, fiind gripatã pe ax, care a dus la distrugerea ei intenționatã, altfel riscam sã distrug și motorul, pe care am reușit sã-l demontez, dar o recondiționare a lui ca la carte, mã refer la schimbarea rulmentului dinspre elice, este dificilã, fãrã sã afectezi grav funcționalitatea lui, deoarece depresarea lui din capacul de tablã(relativ subțire) necesitã scule, pricepere și, nu în ultimul rând, rãbdare.) Probabil la alte versiuni de motor, în funcție de varianta constructivã, recondiționarea ar putea fi de succes(și,cum ziceam mai sus, chiar meritã), deci o încercare nu stricã...dar rezultatul nu e garantat...bãnuiala mea este cã ele sunt proiectate de unicã folosințã, nimeni nu și-a bãtut realmente capul sã ușureze calea spre recondiționarea lui. Înlocuirea cu unul SH este mult mai facilã, cu condiția sã-l gãsești.
- GStoleru
- OP
- 116 mesaje
- din 03 Nov 2019
GStoleru
- Mesaje scrise: 116
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2019
- Mesaj Privat