- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salut,
Stie cineva ce tip de combustibil este recomandat de producator, eventual pentru fiecare motor in parte?
Ma refer la cifra octanica.
Nu am gasit informatia in manual, iar pe capacul de rezervor de la 1.2T scrie doar E10 (deci cele cu 10% etanol), dar la noi in tara din cate stiu, toate tipurile de benzina sunt E10.
Dealerul mi-a spus ca ar trebui benzina premium cu cifra octanica cea mai mare (97, 98, 99), dar nu a putut sa imi spuna daca scrie pe undeva asta oficial.
De asemenea aceiasi intrebare si pentru motoarele diesel.
MODEL: Grandland X 2019
Stie cineva ce tip de combustibil este recomandat de producator, eventual pentru fiecare motor in parte?
Ma refer la cifra octanica.
Nu am gasit informatia in manual, iar pe capacul de rezervor de la 1.2T scrie doar E10 (deci cele cu 10% etanol), dar la noi in tara din cate stiu, toate tipurile de benzina sunt E10.
Dealerul mi-a spus ca ar trebui benzina premium cu cifra octanica cea mai mare (97, 98, 99), dar nu a putut sa imi spuna daca scrie pe undeva asta oficial.
De asemenea aceiasi intrebare si pentru motoarele diesel.
MODEL: Grandland X 2019
- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
- deleted-94154
- *
- 31 mesaje
- din 16 Jun 2014
deleted-94154
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2014
- Mesaj Privat
Poate este o coincidenta, dar la cateva zile dupa ce am preluat masina, am alimentat de la o foarte cunoscuta benzinarie, asa cum faceam de obicei, si motorul a avut o lipsa de putere brusca, martorul de noxe luminand pentru 2 secunde, dupa care totul a fost in regula. Fenomenul s-a repetat dupa cateva saptamani, am semnalat la reprezentanta si mi s-a recomandat sa schimb benzinaria. Initial, am crezut ca e o recomandare cam puerila, dar, totusi, am urmat-o, alimentand, de atunci, de la o alta foarte cunoscuta benzinarie concurenta si, surpriza, fenomenul nu s-a mai repetat. In concluzie, s-ar parea ca exista anumite compatibilitati/incompatibilitati intre motorul de 1.2 benzina si furnizorul de carburant.
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
- deleted-94154
- *
- 31 mesaje
- din 16 Jun 2014
deleted-94154
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2014
- Mesaj Privat
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
LuciusVerus a scris:Poate este o coincidenta, dar la cateva zile dupa ce am preluat masina, am alimentat de la o foarte cunoscuta benzinarie, asa cum faceam de obicei, si motorul a avut o lipsa de putere brusca, martorul de noxe luminand pentru 2 secunde, dupa care totul a fost in regula. Fenomenul s-a repetat dupa cateva saptamani, am semnalat la reprezentanta si mi s-a recomandat sa schimb benzinaria. Initial, am crezut ca e o recomandare cam puerila, dar, totusi, am urmat-o, alimentand, de atunci, de la o alta foarte cunoscuta benzinarie concurenta si, surpriza, fenomenul nu s-a mai repetat. In concluzie, s-ar parea ca exista anumite compatibilitati/incompatibilitati intre motorul de 1.2 benzina si furnizorul de carburant.
In mod normal exista intradevar tipuri de benzina cu care functioneaza mai bine un anumit motor. Cei de la Honda stiu ca ajunsesera la concluzia ca motoarele lor merg cel mai bine cu Efix, dar diferentele sunt minore si insesizabile cu ochiul liber. In cazul asta totusi dupa cum ai descris, s-ar putea ca incompatibilitatea sa fie cu apa din benzina sau alte prostii. Cel mai bine ne spui benzinaria exact si nu doar firma, pentru ca difera de la una la alta, mai ales ca sunt si cele partener.
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
- kk333
- **
- 102 mesaje
- din 24 Mai 2019
- Bucuresti
kk333
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2019
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
- kk333
- **
- 102 mesaje
- din 24 Mai 2019
- Bucuresti
kk333
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2019
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- kk333
- **
- 102 mesaje
- din 24 Mai 2019
- Bucuresti
kk333
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2019
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Cei de la service mi-au recomandat R.....ol ca fiind un pic mai buna. Dar nu au exclus alte statii mari ci doar retelele privatemici. Mi s-a spus ca benzina de 98-100 merge un pic mai bine dar e si un consum usor mai mare. De aici recomandarea lor pt 95.
Eu oricum am si GPL...si consum doar 5-10% benzina, adica in jur de 10 litri lunar. Vad insa calitatea benzinei la pornirea la rece.
Cred ca tine un pic de statie si mai ales de oameni. Un amic care lucreaza la P...om pur si simplu nu m-a lasat intr-o zi sa alimentez la el la statie. No comment.
Eu oricum am si GPL...si consum doar 5-10% benzina, adica in jur de 10 litri lunar. Vad insa calitatea benzinei la pornirea la rece.
Cred ca tine un pic de statie si mai ales de oameni. Un amic care lucreaza la P...om pur si simplu nu m-a lasat intr-o zi sa alimentez la el la statie. No comment.
JDoe594
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2020
- Mesaj Privat
Secretul cred ca este in reteta de preparate a benzinei, in speta vine cel mai probabil din densitate. Componentii cu densitate mai mica micsoreaza cantitatea de energie calorica disponibila intr-un rezervor de volum fix, sau dintr-un 'sprit' de injector.
Situatia se cascadeaza pe tot lantul de combustie, pana in cilindrii, si se simte la talpa ca efect de "leneveala": pentru a genera x lucru mecanic, trebuie arse y calorii. Injectorul va trebui sa injecteze mai mult volum (apasare mai tare pe pedala) pentru a arde aceleasi calorii, comparativ cu o benzina mai densa. Ca bonus, rezervorul se va goli si mai repede.
Rafinariile sunt interesate sa livreze benzina cu densitate cat mai mica (pana la limita de specificatie legala): volumul produselor rafinate din titei este mai mare decat volumul titeiului, cu cat mai mare cresterea de volum cu atat mai bine financiar pentru rafinarii... pentru ca ...vanzarile de produse la pompa se fac la unitati de volum, si benzinele (+motorinele) cu densitate mica se consuma si mai repede (win-win-win!). Deh, capitalismul nu doarme.
Situatia se cascadeaza pe tot lantul de combustie, pana in cilindrii, si se simte la talpa ca efect de "leneveala": pentru a genera x lucru mecanic, trebuie arse y calorii. Injectorul va trebui sa injecteze mai mult volum (apasare mai tare pe pedala) pentru a arde aceleasi calorii, comparativ cu o benzina mai densa. Ca bonus, rezervorul se va goli si mai repede.
Rafinariile sunt interesate sa livreze benzina cu densitate cat mai mica (pana la limita de specificatie legala): volumul produselor rafinate din titei este mai mare decat volumul titeiului, cu cat mai mare cresterea de volum cu atat mai bine financiar pentru rafinarii... pentru ca ...vanzarile de produse la pompa se fac la unitati de volum, si benzinele (+motorinele) cu densitate mica se consuma si mai repede (win-win-win!). Deh, capitalismul nu doarme.
- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salut,
Densitatea nu ar trebui sa fie un factor important, pentru ca este aproximativ aceiasi la toate marcile de benzina din Romania. Poti cauta fisa tenica pentru orice fel de carburant. Eu am verificat la 3 companii si este exact aceiasi, calculata cu standardul ISO 12185, Este intre 720 si 775 kg/m3 la toate produsele, inclusiv la cele mai scumpe.
Calitatea benzinei este altceva si nu discutam asta.
Diferenta o face cifra octanica si aditivii, care ar trebui sa iti reduca depunerile de carbon (discutabil). De asemenea continutul de Etanol la noi in tara este la fel la toate produsele si in general am vazut ca la noi sunt destul de stricte reglementarile legate de combustibili.
O cifra octanica mai mare, inseamna rezistenta mai mare la compresie inainte de a se autoaprinde.
Daca pentru motor se recomanda 95:
- pui 95 si motorul merge conform specificatiilor
- pui 98 si motorul merge la fel, pentru ca el nu are o compresie mai mare ca sa poata beneficia de cifra octanica mai mare. Exista niste studii conform carora consuma o idee mai putin, pentru ca se face arderea ceva mai eficient la compresie mult mai mica decat suporta benzina. Dar diferenta este ata de mica, incat nu justifica diferenta de pret.
Daca pentru motor se recomanda 98:
- pui 95 si motorul merge prost. Exista riscul de autoaprindere la compresie inainte de scanteia bujiei si genereaza efectul de "knocking". Poate duce la daune asupra motorului
- pui 98 si motorul mergre conform specificatiilor
Legat de curatarea motorului sunt atat de multi factori implicati, incat nu este clar daca ajuta o benzina mai scumpa. Unele masini chiar au designul motorului facut in asa fel incat sa reduca depunerile de carbon.
Este de retinut ca benzina in sine este unul dintre cei mai puternici solventi.
Densitatea nu ar trebui sa fie un factor important, pentru ca este aproximativ aceiasi la toate marcile de benzina din Romania. Poti cauta fisa tenica pentru orice fel de carburant. Eu am verificat la 3 companii si este exact aceiasi, calculata cu standardul ISO 12185, Este intre 720 si 775 kg/m3 la toate produsele, inclusiv la cele mai scumpe.
Calitatea benzinei este altceva si nu discutam asta.
Diferenta o face cifra octanica si aditivii, care ar trebui sa iti reduca depunerile de carbon (discutabil). De asemenea continutul de Etanol la noi in tara este la fel la toate produsele si in general am vazut ca la noi sunt destul de stricte reglementarile legate de combustibili.
O cifra octanica mai mare, inseamna rezistenta mai mare la compresie inainte de a se autoaprinde.
Daca pentru motor se recomanda 95:
- pui 95 si motorul merge conform specificatiilor
- pui 98 si motorul merge la fel, pentru ca el nu are o compresie mai mare ca sa poata beneficia de cifra octanica mai mare. Exista niste studii conform carora consuma o idee mai putin, pentru ca se face arderea ceva mai eficient la compresie mult mai mica decat suporta benzina. Dar diferenta este ata de mica, incat nu justifica diferenta de pret.
Daca pentru motor se recomanda 98:
- pui 95 si motorul merge prost. Exista riscul de autoaprindere la compresie inainte de scanteia bujiei si genereaza efectul de "knocking". Poate duce la daune asupra motorului
- pui 98 si motorul mergre conform specificatiilor
Legat de curatarea motorului sunt atat de multi factori implicati, incat nu este clar daca ajuta o benzina mai scumpa. Unele masini chiar au designul motorului facut in asa fel incat sa reduca depunerile de carbon.
Este de retinut ca benzina in sine este unul dintre cei mai puternici solventi.
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
O problema posibila la acest motor poate fi reprezentata de depunerile pe injectoare. Deja se observa astfel de incidente la motoare cu injectie directa de la multe marci.
De asta cred ca se impune folosirea unei benzine aditivate. Iar pentru abaterea de la standarde eu as alimenta cu 98 pentru a fi sigur ca e cel putin de 95.
De asta cred ca se impune folosirea unei benzine aditivate. Iar pentru abaterea de la standarde eu as alimenta cu 98 pentru a fi sigur ca e cel putin de 95.
- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
Legat de calitatea benzinei, nu cred ca putem fi siguri nici daca punem de 98 ca va fi minim 95. Din pacate e ceva ce trebuie sa acceptam si sa mergem pe incredera, ca se fac controale corecte de calitate.
Depunerile pe injectoare de obicei nu sunt de carbon. Injectoarele se pot infunda cu impuritati din benzina destul de mari sa nu fie dizolvate pana acolo.
Tot ce este in ineriorul cilindrului are sanse mici sa aiba parte de depuneri de carbon din 2 motive:
- benzina injectata in cilindru are grija de curatare (solvent foarte puternic cum spuneam)
- explozia si temperaturile inalte vor arde si curata depunerile inainte sa se formeze
Cele mai expuse depunerilor de carbon sunt valvele pe partea din exterior, unde sunt temperaturi mai mici si nici nu au contact cu benzina acolo. Depunerile de carbon de pe ele pot duce la:
- valvele nu se mai inchid/deschid cum trebuie --> consum mai mare, pierderi de putere
- bucati din depuneri pot cadea in ciindru si atunci pot provoca deteriorari ale segmentilor, etc
Fie ca ai benzina de 95 sau 98, nu o sa conteze daca ea nu ajunge pe componentele cu depuneri ca sa le curete.
PS. Este foarte mult marketing in ceea ce priveste aditivii. Nimeni nu spune care este substanta aceea minune care curata motorul. Cu o privire pe fisele tehnice Efix vs EfixS eu am gasit fix aceiasi componenta la ambele.
Depunerile pe injectoare de obicei nu sunt de carbon. Injectoarele se pot infunda cu impuritati din benzina destul de mari sa nu fie dizolvate pana acolo.
Tot ce este in ineriorul cilindrului are sanse mici sa aiba parte de depuneri de carbon din 2 motive:
- benzina injectata in cilindru are grija de curatare (solvent foarte puternic cum spuneam)
- explozia si temperaturile inalte vor arde si curata depunerile inainte sa se formeze
Cele mai expuse depunerilor de carbon sunt valvele pe partea din exterior, unde sunt temperaturi mai mici si nici nu au contact cu benzina acolo. Depunerile de carbon de pe ele pot duce la:
- valvele nu se mai inchid/deschid cum trebuie --> consum mai mare, pierderi de putere
- bucati din depuneri pot cadea in ciindru si atunci pot provoca deteriorari ale segmentilor, etc
Fie ca ai benzina de 95 sau 98, nu o sa conteze daca ea nu ajunge pe componentele cu depuneri ca sa le curete.
PS. Este foarte mult marketing in ceea ce priveste aditivii. Nimeni nu spune care este substanta aceea minune care curata motorul. Cu o privire pe fisele tehnice Efix vs EfixS eu am gasit fix aceiasi componenta la ambele.
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Eu am vazut iin Germania injectoare de GLX cu depuneri la 4000...schimbate in garantie. Se pare ca depunerile s-au realizat din cauza unei benzine economice combinate cu mers pe distante scurte. Se pare ca unele tipuri de benzina nu au aditivul in proporția normala. La GDI depunerile pe injectoare se realizeaza dupa oprire...pe fondul temperaturii mai mari in capul cilindrului.
Unele marci recomanda folosirea de aditiv pt curatare.
Eu am GPL si folosesc asa ceva integrat in solutia de gaz...existand risc mai mare de depuneri.
Unele marci recomanda folosirea de aditiv pt curatare.
Eu am GPL si folosesc asa ceva integrat in solutia de gaz...existand risc mai mare de depuneri.
- radu1006
- OP
- 189 mesaje
- din 12 Oct 2019
- Grandland X 2019
- Bucuresti
radu1006
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2019
- Mesaj Privat
Probabil este un caz special. Sincer nu stiu ce este o benzina economica. Cu atat mai putin una care sa cauzeze depuneri de carbon.
Depunerile de carbon sunt in general cauzate de ulei. Am vazut anumite cazuri de depuneri pe injectoare la masini care au o mare problema cu ulei mult ce ajunge in camera de ardere.
Dar la o masina care functioneaza corect nu ar trebui sa se intample.
Legat de GPL, nu pot sa ma pronunt, pentru ca nu ma pricep.
Curatarea capetelor de injectoare se poate face cu solutii speciale sau benzina.
Depunerile de carbon sunt in general cauzate de ulei. Am vazut anumite cazuri de depuneri pe injectoare la masini care au o mare problema cu ulei mult ce ajunge in camera de ardere.
Dar la o masina care functioneaza corect nu ar trebui sa se intample.
Legat de GPL, nu pot sa ma pronunt, pentru ca nu ma pricep.
Curatarea capetelor de injectoare se poate face cu solutii speciale sau benzina.