TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
ok, de ce nu faci o diagnoza daca ai indoieli?
iar daca ai un defect ar trebui sa -ti apara.
parerea mea - daca pornesti ac si face rece trebuie sa porneasca ventilatoarele, radiatorul de la ac se incalzeste foarte repede.
fara ac pornit va merge doar ventilatorul de la motor, cind se va atinge temperatura la care trebuie sa porneasca, asa cum ai zis si tu.
daca vrei iti postez schema si o studiezi - poate asa vei gasi raspunsurile pe care le cauti.
poate mai intervine si altcineva, eu nu am asa mare experienta.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Lun 29 Jun, 2020 5:12 pm
iar daca ai un defect ar trebui sa -ti apara.
parerea mea - daca pornesti ac si face rece trebuie sa porneasca ventilatoarele, radiatorul de la ac se incalzeste foarte repede.
fara ac pornit va merge doar ventilatorul de la motor, cind se va atinge temperatura la care trebuie sa porneasca, asa cum ai zis si tu.
daca vrei iti postez schema si o studiezi - poate asa vei gasi raspunsurile pe care le cauti.
poate mai intervine si altcineva, eu nu am asa mare experienta.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Lun 29 Jun, 2020 5:12 pm
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Pe 3 cotete pana la ora actuala , ambele ventilatoare mergeau simultan cand cuplam aerul.La cotetul actual , cupla cu intarziere dupa ce operam din panoul din masina , dar ambele mergeau.Nu cauta nod in papura , si mergi inchis ca butelia.Este super ok cum iti percuteaza , seara buna.Iesi la o terasa si lasa grijile astea de 3 bani deoparte , ca nu merita osteneala.
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
dupa mine este corect, din cite inteleg de pe schema ventilatorul M4 este legat direct la masa iar M11 este legat la masa prin bobinajul lui M4 in anumite pozitii ale releelor K26, K51, K52.
Daca ventilatorul M11 era si el legat direct la masa nu se mai intimpla asta dupa parerea mea (adica nu se mai opreau daca scoteai mufa unuia dintre ele).
Toata schema pe care o vezi functioneaza dupa anumite conditii de temperatura si presiune (inclusiv in instalatia de ac) si la care participa si ECU prin comenzi date catre relee.
totusi nu inteleg care este teama sau nelamurirea ta, ceva nu merge bine? sau ce altceva este?
Daca ventilatorul M11 era si el legat direct la masa nu se mai intimpla asta dupa parerea mea (adica nu se mai opreau daca scoteai mufa unuia dintre ele).
Toata schema pe care o vezi functioneaza dupa anumite conditii de temperatura si presiune (inclusiv in instalatia de ac) si la care participa si ECU prin comenzi date catre relee.
totusi nu inteleg care este teama sau nelamurirea ta, ceva nu merge bine? sau ce altceva este?
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
TAurel702
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Treaba este "atat de foarte" evidenta:
- pentru treapta 1 de viteza, cele doua motoare ale ventilatoarelor, sunt cuplate in serie, astfel, pe fiecare pica aproximativ 6 - 7 V, deci vor functiona pe o turatie scazuta.
- pentru treapta 2 de viteza, ambele motoare ale ventilatoarelor, sunt alimentate cu 12 - 14V, deci vor functiona cu turatie maxima.
Acum, alegerea aceasta de a inseria cele doua motoare, pentru treapta 1 de viteza, are si avantaje (lipsa rezistentei de trepte, care in timp cedeaza) si are si dezavantaje (daca unul din motoare se defecteaza electric, nu mai functioneaza nici celalalt).
Pericol nu este, pentru ca prin nefunctionarea lor, se va atinge mai rapid conditia pentru treapta 2 de viteza si acolo cel care nu este defect, va functiona si va "rezolva problema".
In concluzie, pe treapta 1 de viteza (turatie mica), NU poate functiona un singur motor/ventilator in aceasta configuratie (din schema pusa de colegul gabimilo1) !
Sa ne racorim zic, ca este cald afara
Ultima modificare făcută de sebage la Mie 01 Jul, 2020 1:33 pm
- pentru treapta 1 de viteza, cele doua motoare ale ventilatoarelor, sunt cuplate in serie, astfel, pe fiecare pica aproximativ 6 - 7 V, deci vor functiona pe o turatie scazuta.
- pentru treapta 2 de viteza, ambele motoare ale ventilatoarelor, sunt alimentate cu 12 - 14V, deci vor functiona cu turatie maxima.
Acum, alegerea aceasta de a inseria cele doua motoare, pentru treapta 1 de viteza, are si avantaje (lipsa rezistentei de trepte, care in timp cedeaza) si are si dezavantaje (daca unul din motoare se defecteaza electric, nu mai functioneaza nici celalalt).
Pericol nu este, pentru ca prin nefunctionarea lor, se va atinge mai rapid conditia pentru treapta 2 de viteza si acolo cel care nu este defect, va functiona si va "rezolva problema".
In concluzie, pe treapta 1 de viteza (turatie mica), NU poate functiona un singur motor/ventilator in aceasta configuratie (din schema pusa de colegul gabimilo1) !
Sa ne racorim zic, ca este cald afara
Ultima modificare făcută de sebage la Mie 01 Jul, 2020 1:33 pm