Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • VNOVAPECCATACIET

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Eu traiesc și respir in Germania de aproape 10 ani, la service prețuri pe mãsurã. Reprezentanta Opel de la mine din oraș mi-a cerut 1600€ sã îmi facã schimbare distribuției, majoritatea particulariilor mi-au cerut între 800-1200€ dar nu schimbare completã cu toate accesoriile.
Dupã cãutãri lungi însemnând 10 zile aproximativ 3 ore pe zi am gasit acel service care mi-a cerut 760€ în care mi sã schimbat tot kitul de distribuție și la cererea mea curea compresor, garnitura baie, uleiul și filtru.... Problema care ma roade este ca mi sã spus cã îmi pune kit de distribuție Febi Bilstein și ulei Aral și mã trezesc cu Kit de distribuție SKF și ulei Mobil.

Concluzie, acel tãcanit de 2 sec dimineața este normal ? Sau va trebui sã consult un specialist care sa imi de-a la mâna o dovadã precum ca nu este în regulã acel tãcanit la doar douã sãptãmâni de la montare.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu este normal, poate sta o saptamana si nu face asta.
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Tot Corsa D am si eu., motor 1.2l 80 CP, benzina, an 2007, distributie neschimbata si nu tacane nimic la pornire.
Eu zic ca tacanitul nu e normal.
  • VNOVAPECCATACIET

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Stiu ca nu este normal, am fost la ei sã le explic problema și mi sã spus sã las masina de cu searã pana dimineata, ca atunci când vin ei sã o porneascã și sã audã zgomotul...
Așa cã nu am ce face și voi astepta datã de 15 ale lunii când intrã nevasta mea în concediu sã le pot duce mașina fiindcã este a ei.
Dacã nu se rezolvã nici a doua oarã o voi duce la un specialist în domeniu (DEKRA AKADEMIE) cei de aici imi vor da la mânã dovezile și îmi voi suna Avocatul.
Motor nou sau reparația suportatã de service cu schimbarea distribuției la Opel.
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
nasol, ce sa zic. Nu ai decat sa le lasi masina peste noapte. Eventual inregistrezi zgomotul cu un telefon mobil si le trimiti inregistrarea pe email. Probabil o sa zica ca e normal, pe mine la Volkswagen ma abureau ca se amorseaza pompa de ulei si de aceea face zgomotul..iar dupa un an a inceput sa imi huruie distributia.
Cert este ca la Opelul meu, care e tot Corsa D, tot 1.2 litri si 80 CP nu se aude niciun zgomot la pornire si nici in mers (distributia fiind cea originala, din 2007).
  • VNOVAPECCATACIET

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da, vezi tu handicapați ãștia de Nemți cu ideile lor fixe și de rahat merg cu acelasi ulei 20-25 mii de km...
În cazul meu, eu sunt al doilea proprietar, deci am luat masina de la o familie de pensionari care au achiziționat mașina de nouã, când am ajuns la ei acasã motorul era cald și nu sa auzit nimic, dar când m-am uitat fratele meu în cartea masini și vãd primul schimb de ulei la 29500 km și urmãtorul la 49900 km m-a luat inima; dar ptr ei este normal ca așa ai spune Service-ul și ei așa fac.... pe bune ?
Sa precizez 29500 km an de fabricație 2008 și schimbat 2011 Noiembrie 😎😎😎
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
In Romania la acest motor uleiul se schimba la 1 an.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Referitor la acest zgomot de la pornire, e ciudat cum de service-urile mari, de marca nu pot indica problema, desi e foarte des intalnita, cum ar zice unii "boala lor".
Desi nu ma deranjeaza atata timp cat nu se agraveaza, eu unul intr-o zi cu mult timp liber si chef ma voi apuca de demontat. Curiozitatea e mare.

Din ce am citit, posibile cauze ar fi:

1. Intinzatorul lantului de distributie.
In cazul meu nu prea cred, am verificat lantul si e intins foarte bine, nu tacane. Poate se dezamorseaza si arcul nu face fata sigur pana vine uleiul, desi cand am tras de lant nu am reusit sa il misc, deci arcul nu e asa de terminat.

2. Sorbul infundat.
Nu prea cred, motorul este foarte curat si nu a fost niciodata atat de jegos ca sa infunde sorbul (e doar o parere personala, nu am prea muta experienta).

3. Supapa cu arc din capacul de distrubutie, din zona pompei de ulei.
Parca as banui-o pe asta, ar putea fi cauza care duce la dezamorsearea circuitul de ulei.

4. Supapa din corpul filtrului de ulei, care nu mai inchide bine si nu mai tine uleiul.
Asta ar fi prima pe care o banuiesc, dar la Corsa D e cam scarbos sa dau corpul ala jos. Trebuie data galeria de evacuare jos ca sa am acces la unele suruburi, deci voi da peste alte piulite belea, mai ales jos la catalizator.
Desi e ceva de treaba, m-ar manca sa demontez, ca tot voi da jos evacuarea, deci pot da lejer si baia de ulei, verifica si sorbul, si corpul filtrului si ar trebui sa am acces si la supapa arc din capcul de distributie. As impusca trei iepuri dintr-o lovitura, dar ar fi nasol ca dupa ce demontezi atata sa nu se rezolve problema.

Vad ca problema e destul de discutata, cea mai frecventa rezolvare fiind schimbarea distributiei. Daca aveam cel mai mic semna ca distributia are un inceput de sfarsit nu ezitam sa umblu la ea, dar nu imi da motive.
Voi cei mai experimentati ce surgerati?
Partea buna e ca daca da frigul zgomotul dispare (sau e destul de insesizabil). Ca observatie, am vazut ca asta coincide cu aparitia condensului in capacul de la culbutori, zgomotul reaparand odata cu disparitia condesului.
Am incercat diverse filtre e ulei fara nici un rezultat. Din pacate nu am apucat sa incerc celebrul filtrul Mahle cu supapa.

Cam lunga "povestea", dar vad ce e inca de actualitate, de multe ori fara rezolvare.
  • TDevice

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2020

  • Mesaj Privat
VNOVAPECCATACIET a scris:Eu traiesc și respir in Germania de aproape 10 ani, la service prețuri pe mãsurã. Reprezentanta Opel de la mine din oraș mi-a cerut 1600€ sã îmi facã schimbare distribuției, majoritatea particulariilor mi-au cerut între 800-1200€ dar nu schimbare completã cu toate accesoriile.
Dupã cãutãri lungi însemnând 10 zile aproximativ 3 ore pe zi am gasit acel service care mi-a cerut 760€ în care mi sã schimbat tot kitul de distribuție și la cererea mea curea compresor, garnitura baie, uleiul și filtru.... Problema care ma roade este ca mi sã spus cã îmi pune kit de distribuție Febi Bilstein și ulei Aral și mã trezesc cu Kit de distribuție SKF și ulei Mobil.

Concluzie, acel tãcanit de 2 sec dimineața este normal ? Sau va trebui sã consult un specialist care sa imi de-a la mâna o dovadã precum ca nu este în regulã acel tãcanit la doar douã sãptãmâni de la montare.


Aceiasi problema o am si eu motor A12XER.1.2 benzina si km 107.000(adevarati) Masina o am de cateva luni si la rece acelasi zgomot metalic de 3 sec, am schimbat uleiul si la fel se aude ba chiar mai rau deorece uleiul care il avea era mai gros cred ca 10w40 iar eu l-am inlocuit cu GM 5W30. Masina merge OK si la recanti motorul merge silentios. Am consultat 2-3 mecanici (in Italia) cu idei diferite unul afima ca poate fi distribuita iar celalalt spune ca ar fi tachetii curbutori care se regleaza automat si raman fara ulei la pornirea la rece....Nu stiu ce sa fac daca schimb distribuita si zgomotul ramane? E clar ca ceva ramane fara ulei atunci cand motorul se raceste si sunetul metalic e de la ceva nelubrificat.La inceput facea la 2-3 zile deoarece era frig si uleiul ramanea mai mult timp in partea superioara, acum face si la cateva ore de la oprirea motorului! Poate cei cu experienta mai multa ne poat ajuta!
  • TDevice

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2020

  • Mesaj Privat
mariuseek a scris:Referitor la acest zgomot de la pornire, e ciudat cum de service-urile mari, de marca nu pot indica problema, desi e foarte des intalnita, cum ar zice unii "boala lor".
Desi nu ma deranjeaza atata timp cat nu se agraveaza, eu unul intr-o zi cu mult timp liber si chef ma voi apuca de demontat. Curiozitatea e mare.

Din ce am citit, posibile cauze ar fi:

1. Intinzatorul lantului de distributie.
In cazul meu nu prea cred, am verificat lantul si e intins foarte bine, nu tacane. Poate se dezamorseaza si arcul nu face fata sigur pana vine uleiul, desi cand am tras de lant nu am reusit sa il misc, deci arcul nu e asa de terminat.

2. Sorbul infundat.
Nu prea cred, motorul este foarte curat si nu a fost niciodata atat de jegos ca sa infunde sorbul (e doar o parere personala, nu am prea muta experienta).

3. Supapa cu arc din capacul de distrubutie, din zona pompei de ulei.
Parca as banui-o pe asta, ar putea fi cauza care duce la dezamorsearea circuitul de ulei.

4. Supapa din corpul filtrului de ulei, care nu mai inchide bine si nu mai tine uleiul.
Asta ar fi prima pe care o banuiesc, dar la Corsa D e cam scarbos sa dau corpul ala jos. Trebuie data galeria de evacuare jos ca sa am acces la unele suruburi, deci voi da peste alte piulite belea, mai ales jos la catalizator.
Desi e ceva de treaba, m-ar manca sa demontez, ca tot voi da jos evacuarea, deci pot da lejer si baia de ulei, verifica si sorbul, si corpul filtrului si ar trebui sa am acces si la supapa arc din capcul de distributie. As impusca trei iepuri dintr-o lovitura, dar ar fi nasol ca dupa ce demontezi atata sa nu se rezolve problema.

Vad ca problema e destul de discutata, cea mai frecventa rezolvare fiind schimbarea distributiei. Daca aveam cel mai mic semna ca distributia are un inceput de sfarsit nu ezitam sa umblu la ea, dar nu imi da motive.
Voi cei mai experimentati ce surgerati?
Partea buna e ca daca da frigul zgomotul dispare (sau e destul de insesizabil). Ca observatie, am vazut ca asta coincide cu aparitia condensului in capacul de la culbutori, zgomotul reaparand odata cu disparitia condesului.
Am incercat diverse filtre e ulei fara nici un rezultat. Din pacate nu am apucat sa incerc celebrul filtrul Mahle cu supapa.

Cam lunga "povestea", dar vad ce e inca de actualitate, de multe ori fara rezolvare.


Tare mult ma roade acest mister si pe mine.....Mecanicii cam dau cu presupusul de aceea trebuie sa mergi la 3-4 minim (si la medic la fel) ca sa iti faci o idee camv care ar putea fi cauza, ca altfel arunci cu bani in vant fara sa iti garanteze cineva ca se rezolva.
E clar ca ceva ramane fara ulei atunci cand motorul se raceste si sunetul metalic care se aude este de la ceva nelubrificat. La inceput facea la 2-3 zile deoarece era frig si uleiul ramanea mai mult timp in partea superioara, acum face si la cateva ore de la oprirea motorului! Poate cei cu experienta mai multa ne pot ajuta!
  • GAndreiBejan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2021

  • Mesaj Privat
marius3113 a scris:Se goleste baia de ulei evident ca uleiul se va contamina cu diverse substante gen ,degresant sau praf. In plus daca lasi pompa de ulei pe pozitie si te chinui sa scoti pinionul mic de pe vibrochen o sa ai spatiu limitat , e greu de scos baia de ulei dar nu imposibil, eu am scos si pompa si am curatat si sorbul de ulei dar fiecare face cum vrea si cum ii este mai confortabil, eu am procedat ca la "carte" si a iesit totul bine tinand cont de unele complicatii .


salut marius , sunt din bucuresti . am o corsa 1.2 130.000 se aude vuruit la pornire. imi poti lasa un nr de tel ?
mersi
  • GAndreiBejan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2021

  • Mesaj Privat
salut oameni buni. citesc si vad atat de raspandit acest simptom, parca-i covid caruia nu i se mai da de capat Smile) .

am achizitionat opel corsa 1.2 benzina a12xer din 2012 , 63kW . la pornirea la rece se aude un carait de 2 sec. dupa care totul ok.
0791127818 . acesta e whatsapul meu pt cine vrea sa vada inregistrarea cu simptomul.

multumesc pentru topic. de mare folos !
am facut cercetari la diferite service uri pt o constatare. Radacini 230 lei constatarea, Di-bas fundeni 200.
EDS Pallady 60 lei.
m-am programat marti la eds sa o vada. am de gande sa nu arunc cu banii pe geam.
  • ikebana2012

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2015

  • Mesaj Privat
GAndreiBejan bateria ai schimbat-o? Poate nu are legãturã dar la 9 ani de la fabricația masinii auzeam un zgomot apoi la scurt timp m-a lãsat bateria și am inlocuit-o. Am Corsa D motor 1.4, fabricație 2009, cumpãrat în 2013, acum are 115000km, nici un zgomot la distribuția originalã, uleiul îl schimb rar doar când ajung în service ca în rest îl papa probabil pe la garniturile de la supape și doar completez. Filtrul de ulei îl schimb anual ca e mai ușor de schimbat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR