Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Salutare!
Masina actuala - Astra H 2006 1.7 DTH 101 cai - cutie F23 cu 5 viteze, a capartat o problema destul de suparatoare in urma montarii unui kit nou de ambreiaj.
Kitul montat este unul de conversie de la volanta masa dubla la volanta masa simpla si este similar cu acesta (include si rulmentul de presiune): https://www.autokarma.ro/set...00164926-bohrmann
Service-ul in care s-a facut montajul este unul cu referinte bune, repara in special Opel. Am fost de fata atunci cand s-a efectuat lucrarea, totul a parut in regula, s-a schimbat uleiul la cutie (cel vechi era roz si foarte curat) si s-a reparat inclusiv jocul schimbatorului.
Problema aparuta se manifesta la accelerarea puternica in timpul mersului (in sarcina), in treptele 2,3,4,5 si consta intr-un vajait pronuntat, destul de puternic, insotit de o vibratie in zona motorului sau a cutiei (il simt pronuntat in bord undeva in partea stanga). Vibratia se simte putin si in volan, iar cu geamul deschis se aude foarte puternic.
In cazul in care accelerarea nu este atat de puternica, problema respectiva nu se simte aproape deloc.
Problema apare doar in plaja de turatii 1900-2300 rpm, si dispare la cresterea sau la scaderea turatiei in afara acelui interval.
Cu cat sarcina este mai mare (urc deal, masina incarcata, etc), vajaitul si vibratia se manifesta mai puternic.
Cu masina urcata pe elevator si bagata in viteza, nu se simte/aude nimic suspect.
Masina este in regula, turbina ok, motorul merge corect, trage, etc, pana acum nu a scos astfel de zgomote.
Am schimbat planetarele si o rola de la cureaua de accesorii, dar problema nu este de acolo.
Baietii de la service, din pacate, nu isi pot da seama care ar putea fi cauza vajaitului.
Mai ramane sa merg la acelasi service pentru a schimba tampoanele motor fata-spate si distributia (i-a venit timpul).
S-a mai lovit cineva de problema aceasta? Situatia este oarecum similara cu aceasta, dar initiatorul topicului mi-a transmis ca intre timp a vandut masina, fara a gasi o rezolvare: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=152444
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z17DTH
Masina actuala - Astra H 2006 1.7 DTH 101 cai - cutie F23 cu 5 viteze, a capartat o problema destul de suparatoare in urma montarii unui kit nou de ambreiaj.
Kitul montat este unul de conversie de la volanta masa dubla la volanta masa simpla si este similar cu acesta (include si rulmentul de presiune): https://www.autokarma.ro/set...00164926-bohrmann
Service-ul in care s-a facut montajul este unul cu referinte bune, repara in special Opel. Am fost de fata atunci cand s-a efectuat lucrarea, totul a parut in regula, s-a schimbat uleiul la cutie (cel vechi era roz si foarte curat) si s-a reparat inclusiv jocul schimbatorului.
Problema aparuta se manifesta la accelerarea puternica in timpul mersului (in sarcina), in treptele 2,3,4,5 si consta intr-un vajait pronuntat, destul de puternic, insotit de o vibratie in zona motorului sau a cutiei (il simt pronuntat in bord undeva in partea stanga). Vibratia se simte putin si in volan, iar cu geamul deschis se aude foarte puternic.
In cazul in care accelerarea nu este atat de puternica, problema respectiva nu se simte aproape deloc.
Problema apare doar in plaja de turatii 1900-2300 rpm, si dispare la cresterea sau la scaderea turatiei in afara acelui interval.
Cu cat sarcina este mai mare (urc deal, masina incarcata, etc), vajaitul si vibratia se manifesta mai puternic.
Cu masina urcata pe elevator si bagata in viteza, nu se simte/aude nimic suspect.
Masina este in regula, turbina ok, motorul merge corect, trage, etc, pana acum nu a scos astfel de zgomote.
Am schimbat planetarele si o rola de la cureaua de accesorii, dar problema nu este de acolo.
Baietii de la service, din pacate, nu isi pot da seama care ar putea fi cauza vajaitului.
Mai ramane sa merg la acelasi service pentru a schimba tampoanele motor fata-spate si distributia (i-a venit timpul).
S-a mai lovit cineva de problema aceasta? Situatia este oarecum similara cu aceasta, dar initiatorul topicului mi-a transmis ca intre timp a vandut masina, fara a gasi o rezolvare: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=152444
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z17DTH
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Schimbatorul nu se misca deloc, este foarte solid, nu are joc, a fost schimbata bucsa aceea de plastic.
Cutia F23, din cate stiu, este destul de solida, deci sunt slabe sanse sa se defecteze. Nu exista alte simptome, totusi nimic nu este exclus.
Nu sunt alte zgomote suspecte, decat acest vajait pe care l-am capatat in momentul schimbarii ambreiajului. L-am auzit cum am iesit pe poarta service-ului. Nu stiu daca se putea strica cutia atat de repede, mai ales ca a rezistat ambreiajului vechi cu masa dubla, care nu mai avea arcuri deloc.
Am facut conversia dupa ce m-am asigurat atat la mecanic cat si pe forumuri ca nu pot fi probleme. Ma gandesc ca mutarea arcurilor de pe volanta pe disc, nu ar avea de ce sa dauneze. In plus, la acelasi motor, in versiunea DTL a fost pusa volanta cu masa simpla.
Un alt argument a fost pretul, iar o economie de 700 lei este destul de importanta.
Ambreiajul prinde bine, nu are zgomote suspecte. Ma gandesc totusi ca producatorii de ambreiaje nu dau astfel de tepe.
Cutia F23, din cate stiu, este destul de solida, deci sunt slabe sanse sa se defecteze. Nu exista alte simptome, totusi nimic nu este exclus.
Nu sunt alte zgomote suspecte, decat acest vajait pe care l-am capatat in momentul schimbarii ambreiajului. L-am auzit cum am iesit pe poarta service-ului. Nu stiu daca se putea strica cutia atat de repede, mai ales ca a rezistat ambreiajului vechi cu masa dubla, care nu mai avea arcuri deloc.
Am facut conversia dupa ce m-am asigurat atat la mecanic cat si pe forumuri ca nu pot fi probleme. Ma gandesc ca mutarea arcurilor de pe volanta pe disc, nu ar avea de ce sa dauneze. In plus, la acelasi motor, in versiunea DTL a fost pusa volanta cu masa simpla.
Un alt argument a fost pretul, iar o economie de 700 lei este destul de importanta.
Ambreiajul prinde bine, nu are zgomote suspecte. Ma gandesc totusi ca producatorii de ambreiaje nu dau astfel de tepe.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Ramane sa merg la service pt schimb tampoane motor si distributie, apoi vedem ce e de facut cu ansamblul cutie + ambreiaj.
Eram curios daca a mai patit cineva asa ceva si daca exista o alta rezolvare in afara de a schimba jumatate de masina.
Am urcat pe Youtube un clip in care se aude foarte pronuntat vajaitul acela, in mers cu geamul deschis:
Eram curios daca a mai patit cineva asa ceva si daca exista o alta rezolvare in afara de a schimba jumatate de masina.
Am urcat pe Youtube un clip in care se aude foarte pronuntat vajaitul acela, in mers cu geamul deschis:
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Nu stiu cum se poate explica asta. Ambreiajul este totusi pus de aprox 50 Km, totul parea ok, cel putin fata de cel vechi care era aproape dezintegrat, cu volanta care se misca in toate directiile.
Am gasit o problema similara pe forum, cineva care a avut vibratiile acestea, iar atunci cand a schimbat ambreiajul a gasit conversie la masa simpla, iar discul avea arcurile rupte. https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Dar totusi ruperea arcurilor implica uzura in timp. Al meu cupleaza bine, nu zmuceste brutal, pare ok la plecarea de pe loc.
Tot nu inteleg cum un ambreiaj nou poate cauza astfel de zgomote brutale, doar la accelerarea puternica. Ar fi interesant sa il schimb (alti bani, alta distractie), dar problema sa se manifeste in continuare.
Unii aveau astfel de zgomote de la fuliile de pe cureaua de accesorii, dar cureaua e schimbata, alternatorul are cam un an vechime. O sa incerc eventual sa conduc cateva sute de metri fara cureaua de accesorii pentru a elimina complet aceasta ipoteza.
Exista si alte piste de urmarit?
Am gasit o problema similara pe forum, cineva care a avut vibratiile acestea, iar atunci cand a schimbat ambreiajul a gasit conversie la masa simpla, iar discul avea arcurile rupte. https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Dar totusi ruperea arcurilor implica uzura in timp. Al meu cupleaza bine, nu zmuceste brutal, pare ok la plecarea de pe loc.
Tot nu inteleg cum un ambreiaj nou poate cauza astfel de zgomote brutale, doar la accelerarea puternica. Ar fi interesant sa il schimb (alti bani, alta distractie), dar problema sa se manifeste in continuare.
Unii aveau astfel de zgomote de la fuliile de pe cureaua de accesorii, dar cureaua e schimbata, alternatorul are cam un an vechime. O sa incerc eventual sa conduc cateva sute de metri fara cureaua de accesorii pentru a elimina complet aceasta ipoteza.
Exista si alte piste de urmarit?
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Kitul ce marca este, este chiar cel de pe autokarma?
Daca esti sigur ca este montat corect, ma gandesc la o problema de fabricatie, poate volanta sau discul nu sunt perfect echilibrate si vibreaza creand rezonante in plaja respectiva de turatii. Adica la fel ca o roata neechilibrata, vei simti vibratii in volan doar la anumite viteze. Poate rezolvi pe garantie.
Daca esti sigur ca este montat corect, ma gandesc la o problema de fabricatie, poate volanta sau discul nu sunt perfect echilibrate si vibreaza creand rezonante in plaja respectiva de turatii. Adica la fel ca o roata neechilibrata, vei simti vibratii in volan doar la anumite viteze. Poate rezolvi pe garantie.
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Kit-ul este cumparat de pe: https://www.volante-si-ambreiaje.ro, pachet la care au adaugat un rulment Starline. Pachetul comandat initial era marca National, dar mi-au trimis Bohrmann sub pretextul ca este acelasi lucru si ca nu are ce sa fie in neregula.
Acum, nu stiu exact daca aceea este problema si nici daca va disparea in timp. Inainte de a incerca sa deschid procedura de obtinere a garantiei, cred ca este necesar sa elimn toate posibilele cauzele.
Partea cu garantia banuiesc ca va fi un chin, cu toate ca ambreiajul a fost montat intr-un service autorizat RAR.
Acum, nu stiu exact daca aceea este problema si nici daca va disparea in timp. Inainte de a incerca sa deschid procedura de obtinere a garantiei, cred ca este necesar sa elimn toate posibilele cauzele.
Partea cu garantia banuiesc ca va fi un chin, cu toate ca ambreiajul a fost montat intr-un service autorizat RAR.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Perfect de acord cu horaa. Kitul de ambreiaj se schimba probabil o singura data in viata masinii si nu se fac economii. In plus de kitul care trebuie sa fie de calitate adaug ca trebuie schimbat de un mecanic care stie ce face.
P.S. nici eu nu as fi mers pe volanta simpla, daca o armata de ingineri au proiectat sistemul de ambreiaj cu volanta cu masa dubla. Presupunem ca stiu ei de ce. Daca nu e prea tarziu si se mai poate schimba pe garantie, sfatul meu e sa mergi pe luk cu volanta dubla.
P.S. nici eu nu as fi mers pe volanta simpla, daca o armata de ingineri au proiectat sistemul de ambreiaj cu volanta cu masa dubla. Presupunem ca stiu ei de ce. Daca nu e prea tarziu si se mai poate schimba pe garantie, sfatul meu e sa mergi pe luk cu volanta dubla.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca stai sa te uiti un pic la istoria cutiei de viteze F23 pe motoare diesel, vei vedea ca s-a pus pe masini cu volanta cu masa dubla. Cutia este lunga, trepte lungi si asta induce vibratii la turatii mici.
Nu compara cutia F17 care e cu rapoarte scurte cu cutia F23, sunt doua lucruri diferite. F17 inclusiv in variantele ei de pe 1.7cdti ECO cu 140km/h in treapta a 5-a duce fara probleme 110cp pe o volanta cu masa simpla. Singurul lucru care deranjeaza la F17 remapata la 105/109cp este acceleratia oarecum brutala care include ceva vibratii si faptul ca smuceste atunci cand schimbi vitezele din scurt. S-au mai discutat chestiunile astea pe forum.
L.E:
Daca tot vroiai sa faci o economie, puteai sa cauti o volanta cu masa dubla SH daca tot ai un mecanic bun, care sa o identifice corect la demontare si sa garanteze pentru ea prin prisma experientei proprii cu astfel de volante SH (de Opel, sau altele gen VW or else).
Nu compara cutia F17 care e cu rapoarte scurte cu cutia F23, sunt doua lucruri diferite. F17 inclusiv in variantele ei de pe 1.7cdti ECO cu 140km/h in treapta a 5-a duce fara probleme 110cp pe o volanta cu masa simpla. Singurul lucru care deranjeaza la F17 remapata la 105/109cp este acceleratia oarecum brutala care include ceva vibratii si faptul ca smuceste atunci cand schimbi vitezele din scurt. S-au mai discutat chestiunile astea pe forum.
L.E:
Daca tot vroiai sa faci o economie, puteai sa cauti o volanta cu masa dubla SH daca tot ai un mecanic bun, care sa o identifice corect la demontare si sa garanteze pentru ea prin prisma experientei proprii cu astfel de volante SH (de Opel, sau altele gen VW or else).
Cosmin7
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2020
- Mesaj Privat
Ambreiajul vechi era cu totul compromis.
Acum, in eventualitatea in care ambreiajul cumparat era din categoria celor fabricate in 'lanul de orez', nu stiu de ce ar trebui sa ma invinovatesc pentru defectele produsului. Din punctul meu de vedere, produsul poate fi neconform, iar in acest caz vina apartine exclusiv vanzatorului.
Cumparatorul poate fi de buna credinta, iar tepele de genul nu ar trebui justificate printr-o argumentare menita sa releve faptul ca respectivul cumparator nu este specialist.
In cazul in care se dovedeste ca problema este de la ambreiaj (prin constatarea scrisa a service-ului autorizat RAR care a efectuat montajul), voi deschide procedura de acordare a garantiei si voi solicita magazinului respectiv restituirea banilor.
Acum, in eventualitatea in care ambreiajul cumparat era din categoria celor fabricate in 'lanul de orez', nu stiu de ce ar trebui sa ma invinovatesc pentru defectele produsului. Din punctul meu de vedere, produsul poate fi neconform, iar in acest caz vina apartine exclusiv vanzatorului.
Cumparatorul poate fi de buna credinta, iar tepele de genul nu ar trebui justificate printr-o argumentare menita sa releve faptul ca respectivul cumparator nu este specialist.
In cazul in care se dovedeste ca problema este de la ambreiaj (prin constatarea scrisa a service-ului autorizat RAR care a efectuat montajul), voi deschide procedura de acordare a garantiei si voi solicita magazinului respectiv restituirea banilor.
kostysym
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2021
- Mesaj Privat
Nu stiu daca te mai ajuta raspunsul la aceasta problema, dar cu siguranta pe viitor pentru cei care vor sa faca aceasta conversie le voi raspunde obiectiv mai jos.
Acum aprox 3 ani am facut aceasta conversie la masa simpla cu un kit VALEO, ba mai mult, am renuntat la cutia in 6 trepte mz4 si am pus cutie in 5 trepte f 23, motor z17dth 101cp astra h.
Din pacate da, iti dau dreptate, acestea sunt sunetele pe care le va scoate cu masa simpla, ba chiar in plus si alte simtome cum ar fii plecarea de pe loc cu trepidatii si ceva joc intre accelerat si frana de motor...in concluzie cam acesta este rolul introducerii masei duble pentru un plus de confort, care daca o sa cauti sa il compari o sa il regasesti.
In concluzie, se merita daca nu ai pretentii prea mari de la masina, daca nu ai suficienti bani (diferenta este cam 500 lei)... dar daca vrei ca masina sa fie la fel ca noua, trebuie musai masa dubla!
Cat despre rezistenta, nu por spune decat ca o piesa de calitate isi spune cuvantul in timp, adica am dat jos ambreiaj masa dubla la aprox 210 k si acum la aprox 330 k ambreiajul valeo masa simpla este pe duca.
Acum aprox 3 ani am facut aceasta conversie la masa simpla cu un kit VALEO, ba mai mult, am renuntat la cutia in 6 trepte mz4 si am pus cutie in 5 trepte f 23, motor z17dth 101cp astra h.
Din pacate da, iti dau dreptate, acestea sunt sunetele pe care le va scoate cu masa simpla, ba chiar in plus si alte simtome cum ar fii plecarea de pe loc cu trepidatii si ceva joc intre accelerat si frana de motor...in concluzie cam acesta este rolul introducerii masei duble pentru un plus de confort, care daca o sa cauti sa il compari o sa il regasesti.
In concluzie, se merita daca nu ai pretentii prea mari de la masina, daca nu ai suficienti bani (diferenta este cam 500 lei)... dar daca vrei ca masina sa fie la fel ca noua, trebuie musai masa dubla!
Cat despre rezistenta, nu por spune decat ca o piesa de calitate isi spune cuvantul in timp, adica am dat jos ambreiaj masa dubla la aprox 210 k si acum la aprox 330 k ambreiajul valeo masa simpla este pe duca.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Opinia mea e ca daca vrei sa pui volanta cu masa simpla pe Astra H cu Z17DTH o poti face, dar cu conditia sa schimbi si cutia de viteze cu una F17WR. Preferabil o cutie F17WR.V1 (de pe versiunea 1.7dti ECO sau 1.7cdti ECO) cu care la 3.000rpm o sa ai 140km/h. Iar cu ocazia asta castigi la greutate dar si ceva manevrabilitate, pentru ca cutia F17 e mai usoara decat F23 cu vre-o 10kg (daca memoria nu ma inseala).
kostysym
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2021
- Mesaj Privat
Daca ai reurit sa faci aceasta modificare, la z17dth sa pui cutie f17, lasa mai multe detalii te rog.
Teoretic este usor...practic constati mai multe diferente cand o sa montezi piesele.
De exemplu:
- cutia f17 si volanta ei se potrivesc la suruburi pe motorul de 101 cai?
- priza cutiei f17 se potriveste la vibrichenul de 101cai?
- electromotorul ar trebui sa se potriveasca...
- suportii cutiei nu o sa se portiveasca...
- timoneria si schimbatorul nu se potrivesc nici ele...
- planetarele ...nici ele si posibil nici suruburile de la toare enumerate nu sunt la fel.
Am afirmat toate acestea, pentru ca exact cu aceste probleme m-am confruntat atunci cand am schimbat cutia M32 cu cutia F23 la Z17DTH.
Deci rog acei colegi care au putut face aceasta modificare sa detalieze modificarile efectuate.
Multumesc.
Teoretic este usor...practic constati mai multe diferente cand o sa montezi piesele.
De exemplu:
- cutia f17 si volanta ei se potrivesc la suruburi pe motorul de 101 cai?
- priza cutiei f17 se potriveste la vibrichenul de 101cai?
- electromotorul ar trebui sa se potriveasca...
- suportii cutiei nu o sa se portiveasca...
- timoneria si schimbatorul nu se potrivesc nici ele...
- planetarele ...nici ele si posibil nici suruburile de la toare enumerate nu sunt la fel.
Am afirmat toate acestea, pentru ca exact cu aceste probleme m-am confruntat atunci cand am schimbat cutia M32 cu cutia F23 la Z17DTH.
Deci rog acei colegi care au putut face aceasta modificare sa detalieze modificarile efectuate.
Multumesc.