- Marina Adela
- OP
- 3 mesaje
- din 24 Jun 2020
- Astra 2006
- Bucuresti
Marina Adela
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2020
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Ieri pe zi mi s-a aprins martorul de la baterie iar pe seara cand sa ajung acasa la un viraj spre stanga mi s-a blocat volanul si a murit motorul. Am incercat sa pornesc, dar fara rezultat pentru ca murise bateria.
Mi-a dat cineva curent cat sa o pornesc si sa o pot parca cat de cat decent, dar volanul mergea foarte greu. De la ce sa fie oare?
Acum vreo luna am uitat cheia in contact si mi s-a terminat bateria complet. Mi-a dat tatal meu curent cam vreo jumatate de ora si am pus-o pe redresor cam 3 ore. Intre timp eu am mers destul de mult cu ea, nu ar fi trebuit sa mi se incarce in mers?
A mai patit cineva asta?
Multumesc!
MODEL: Astra 2006
Ieri pe zi mi s-a aprins martorul de la baterie iar pe seara cand sa ajung acasa la un viraj spre stanga mi s-a blocat volanul si a murit motorul. Am incercat sa pornesc, dar fara rezultat pentru ca murise bateria.
Mi-a dat cineva curent cat sa o pornesc si sa o pot parca cat de cat decent, dar volanul mergea foarte greu. De la ce sa fie oare?
Acum vreo luna am uitat cheia in contact si mi s-a terminat bateria complet. Mi-a dat tatal meu curent cam vreo jumatate de ora si am pus-o pe redresor cam 3 ore. Intre timp eu am mers destul de mult cu ea, nu ar fi trebuit sa mi se incarce in mers?
A mai patit cineva asta?
Multumesc!
MODEL: Astra 2006
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Eu nu m-as aunca la concluzii pripite. In primul rand o baterie descarcata accidental se va pune obligatoriu pe redresor. Daca e complet descarcata 3 ore pe redresor nu sunt suficiente, o incarcare completa poate sa dureze si o zi intreaga. Si nu, incarcarea pe masina nu este acelasi lucru cu incarcarea pe redresor!
Trebuie verificata bateria si reincarcata pe redresor, poate mai are o sansa sa isi revina. Abia apoi se verifica alternator, cabluri etc.
Trebuie verificata bateria si reincarcata pe redresor, poate mai are o sansa sa isi revina. Abia apoi se verifica alternator, cabluri etc.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Concluzia nu a fost deloc pripita. Concluzia este in concordanta cu succesiunea faptelor prezentate.
Masina a pornit (cu acea baterie, deci nu era moarta), a functionat (deci alternatorul trebuia cel putin sa mentina gradul de incarcare al bateriei), apoi in functionare, s-a aprins "martorul de la baterie", hmmm a cam ramas fara incarcare si a mers doar pe baterie.
Dupa un timp de functionare cu energie doar din baterie, "pe seara" (atunci cand bateria si-a dat obștescul sfârșit), a ramas fara servo (ceea ce este firesc) si înțeleg cã a și murit motorul.
Daca nu ar fi mai pornit, indicam si eu cu degetul aratator carte baterie si o si certam ca nu si-a ales momentul potrivit sa cedeze, dar in situatia prezenta, mie imi este clar si
( pentru mine ) Ramane cum am stabilit.
Masina a pornit (cu acea baterie, deci nu era moarta), a functionat (deci alternatorul trebuia cel putin sa mentina gradul de incarcare al bateriei), apoi in functionare, s-a aprins "martorul de la baterie", hmmm a cam ramas fara incarcare si a mers doar pe baterie.
Dupa un timp de functionare cu energie doar din baterie, "pe seara" (atunci cand bateria si-a dat obștescul sfârșit), a ramas fara servo (ceea ce este firesc) si înțeleg cã a și murit motorul.
Daca nu ar fi mai pornit, indicam si eu cu degetul aratator carte baterie si o si certam ca nu si-a ales momentul potrivit sa cedeze, dar in situatia prezenta, mie imi este clar si
( pentru mine ) Ramane cum am stabilit.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Daca bateria este moarta atunci tot greul va pica pe alternator. Acesta va tine consumatori uzuali gen faruri, ac, etc. Dar servo de exemplu, care papa caziva zeci de amperi, il va cocosa. Mai ales in traficul din Bucuresti. Asta s-a si intamplat confor povestii de mai sus, motorul a murit la un viraj. Poate ma insel eu, dar totusi bateria descarcata a fost primul eveniment. Daca nu a fost incarcata corect bateria e posibil sa fie pa.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu exista baterii "normale la cap" (acumulatori) pentru auto, care sa aiba tensiunea nominala, mai mare de 13V. Si totusi, in timpul functionarii motorului, tensiunea la bornele ei (ale bateriei) este bine peste 13.5V, ideal 14.2V ... permanent.
Indiferent de cati consumatori electrici cuplam, in cazul in care tensiunea la bornele bateriei coboara sub 13.5V, cu motorul pornit, diagnosticul pus de oricine, este "defect pe partea de incarcare".
Cunoscand "apucaturile" acestei generatii de opel, lasam o marja de eroare de 1% pentru contacte (cabluri, papuci, borne, suruburi) si dam un generos 99% pentru domnul alternator
Nu contrazic pe nimeni, sa nu fie interpretat asa ...
Indiferent de cati consumatori electrici cuplam, in cazul in care tensiunea la bornele bateriei coboara sub 13.5V, cu motorul pornit, diagnosticul pus de oricine, este "defect pe partea de incarcare".
Cunoscand "apucaturile" acestei generatii de opel, lasam o marja de eroare de 1% pentru contacte (cabluri, papuci, borne, suruburi) si dam un generos 99% pentru domnul alternator
Nu contrazic pe nimeni, sa nu fie interpretat asa ...
- Marina Adela
- OP
- 3 mesaje
- din 24 Jun 2020
- Astra 2006
- Bucuresti
Marina Adela
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2020
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Din experienta proprie cu Opel Vectra C GTS - reparat de vreo 3 ori alternatorul, pana am luat unul nou. Uneori se aprinde martorul de baterie, alteori nu. Din ce stiu, martorul ala se aprinde cand ai impuscate cel putin 2 diode din alternator. Apoi, o baterie descarcata complet, daca nu e AGM (putin probabil) o cam arunci la gunoi, nu va mai tine curent ca inainte de incident.
Next, in functie de cat de veche e masina, vrei sa verifici cablurile de MASA care sunt foarte importante. (eu am patit-o, pana nu am tras un cablu gros de un deget de la minus baterie pana pe motor nu am scapat de lumina intermitenta in habitaclu, si alte poltergeiste) - iar de atunci nu mai am probleme nici cu alternatoare stricate.
Bine aici vorbesc de o masina de 15 ani.
Next, in functie de cat de veche e masina, vrei sa verifici cablurile de MASA care sunt foarte importante. (eu am patit-o, pana nu am tras un cablu gros de un deget de la minus baterie pana pe motor nu am scapat de lumina intermitenta in habitaclu, si alte poltergeiste) - iar de atunci nu mai am probleme nici cu alternatoare stricate.
Bine aici vorbesc de o masina de 15 ani.