gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Conduc un Opel Corsa C din 2001 cu motor 1.0 cam de prin ianuarie, si tot am o dilema. Nu pot sa fac o comparatie decat cu un Matiz (pe care l-am condus 8 ani inainte), dar la Corsa parca nu functioneaza cum trebuie frana de motor. Adica daca e in viteza a 3-a si o las sa coboare o panta destul de lina.. viteza trece usor de 60km/h.. in cazul unei pante mai mari cred ca poate ajunge si la 90km/h. La Matiz acest lucru nu se intampla, motorul infrana mult mai tare viteza in panta.
Intrebarea mea este: e normal acest lucru la Corsa? Daca o pun in viteza a 2-a intr-adevar, nu mai accelereza atat de tare dar turatia trece de 4000 si se apropie de 5000rpm. Sau nu o fi destul de etans motorul incat sa creeze vid la interior?
MODEL: (Model) 0
Conduc un Opel Corsa C din 2001 cu motor 1.0 cam de prin ianuarie, si tot am o dilema. Nu pot sa fac o comparatie decat cu un Matiz (pe care l-am condus 8 ani inainte), dar la Corsa parca nu functioneaza cum trebuie frana de motor. Adica daca e in viteza a 3-a si o las sa coboare o panta destul de lina.. viteza trece usor de 60km/h.. in cazul unei pante mai mari cred ca poate ajunge si la 90km/h. La Matiz acest lucru nu se intampla, motorul infrana mult mai tare viteza in panta.
Intrebarea mea este: e normal acest lucru la Corsa? Daca o pun in viteza a 2-a intr-adevar, nu mai accelereza atat de tare dar turatia trece de 4000 si se apropie de 5000rpm. Sau nu o fi destul de etans motorul incat sa creeze vid la interior?
MODEL: (Model) 0
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Compresia motorului (pe fiecare cilindru), rapoartele de demultiplicare din cutie (pe treptele de viteza folosite), masa totala a veviculului (greutatea cu tot cu pasageri si bagaje), eventualele roti infranate si unghiurile directiei ... toate acestea influenteaza eficienta "franei de motor".
Presupun ca aceasta Corsa este ceva mai grea decat Matiz-ul, probabil are si cutia "mai lunga", mai de viteza, iar in acest caz, motorasul acesta de 1 litru (otto) s-ar putea sa nu reuseasca sa se comporte foarte frumos pe frana de motor.
Sunt doar presupuneri personale, nu am condus nici Corsa si nici Matiz.
Trebuie adaptat stilul de condus la vehiculul cu care ne deplasam si la relieful traseului!
Drumuri bune!
Presupun ca aceasta Corsa este ceva mai grea decat Matiz-ul, probabil are si cutia "mai lunga", mai de viteza, iar in acest caz, motorasul acesta de 1 litru (otto) s-ar putea sa nu reuseasca sa se comporte foarte frumos pe frana de motor.
Sunt doar presupuneri personale, nu am condus nici Corsa si nici Matiz.
Trebuie adaptat stilul de condus la vehiculul cu care ne deplasam si la relieful traseului!
Drumuri bune!
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Intr-adevar este si mai grea si are si vitezele "mai lungi" deci posibil aceasta sa fie cauza?
Multumesc pentru raspuns.. tot imi fac griji pentru ca "mananca" destul de mult ulei.. cam 250ml la 1000km si nu stiu daca il arde (si implicit ar fi o problema la segmenti) sau daca se pierde prin alta parte. Uneori simt un miros de ulei ars venind dinspre motor.
Multumesc pentru raspuns.. tot imi fac griji pentru ca "mananca" destul de mult ulei.. cam 250ml la 1000km si nu stiu daca il arde (si implicit ar fi o problema la segmenti) sau daca se pierde prin alta parte. Uneori simt un miros de ulei ars venind dinspre motor.