- CatalinB22
- OP
- 3 mesaje
- din 22 Mai 2020
- Astra 2019
- Valcea
CatalinB22
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2020
- Mesaj Privat
Salutare, detin un astra j 2019 cu 15000 km rulati, de o luna au aparut la franare trepidatii la volan, masina e inca in garantie, discurile prezinta uzura neuniforma, jantele de aluminiu se incalzesc repede dupa 15 minute de mers prin oras.
Un sfat, poate a mai trecut cineva prin asa ceva?
Ma gandesc sa rectific discurile si sa schimb placutele...
MODEL: Astra 2019
Un sfat, poate a mai trecut cineva prin asa ceva?
Ma gandesc sa rectific discurile si sa schimb placutele...
MODEL: Astra 2019
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
La cum arata discurile , etrierul strange aiurea , adica face gaura in mijlocul discului.Am si eu problema asta pe h , si am recurs la metode mai neortodoxe.Masina dumitale fiind noua , clar este o problema cu pistonasul(ele) etrierelor care nu ies corect si uniform din etrier..Poti verifica si culisele etrierelor, sa alunece corect , desi fiind noi ma indoiesc ca ar fi ceva aiurea , doar poate defect de fabricatie , dar mai rar.Adica portetrierul stramb.Rectifici discurile degeaba pana nu rezolvi cauza , adica trateaza cauza , nu efectul.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- CatalinB22
- OP
- 3 mesaje
- din 22 Mai 2020
- Astra 2019
- Valcea
CatalinB22
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Bãnuiam un rãspuns de genul ãsta...încurci uzura generalã cu ovalizarea discurilor(nu neapãrat din uzurã)...
Niște clarificãri (de data asta ptr tine):
-dacã la frânare se simt vibrații în volan, sunt șanse mari sã fie ovalizate discurile de fațã (nu are nicio treabã cu spatele), cauzele pot fi mai multe(exploatare, material, etc), printre ultimele fiind uzura(deobicei accentuatã și foarte vizibilã, ceea ce nu pare cazul tãu);
-ovalizarea se poate constata, ideal, pe strung, dar și ochiometric, pe mașinã, cu oarecare experiențã;
-din pozele tale, numai un specialist de colțul uliței își poate da seama de uzuri.
Dacã vrei sã urmezi un sfat: gãsește un service cu strungar, dã-le jos, mãsoare-le sã fie în cota de reparație, rectificã-le, pune plãcuțe noi, fã o revizie generalã la sistemul de frânare(cabluri, furtunuri, conducte, eventual schimb lichid) și șlap!
Niște clarificãri (de data asta ptr tine):
-dacã la frânare se simt vibrații în volan, sunt șanse mari sã fie ovalizate discurile de fațã (nu are nicio treabã cu spatele), cauzele pot fi mai multe(exploatare, material, etc), printre ultimele fiind uzura(deobicei accentuatã și foarte vizibilã, ceea ce nu pare cazul tãu);
-ovalizarea se poate constata, ideal, pe strung, dar și ochiometric, pe mașinã, cu oarecare experiențã;
-din pozele tale, numai un specialist de colțul uliței își poate da seama de uzuri.
Dacã vrei sã urmezi un sfat: gãsește un service cu strungar, dã-le jos, mãsoare-le sã fie în cota de reparație, rectificã-le, pune plãcuțe noi, fã o revizie generalã la sistemul de frânare(cabluri, furtunuri, conducte, eventual schimb lichid) și șlap!
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Draga domnule coleg de forum Bibu16v, va rog sa imi dati voie sa NU fiu deacord cu dvs., iar pentru colegul CatalinB22 am urmatorul sfat:
Rectifica discurile alea ovalizate DOAR daca sunt indeplinite doua conditii:
- Ai asigurare de viata "full casco";
- Esti certat la cutite cu sotia / prietena.
PAREREA MEA: Pentru doua discuri de frana (care ajung cam 500 lei) plus manopera NU se merita sa iti risti viata. Placutele oricum trebuiesc schimbate, asa ca pune doua discuri de frana noi si mergi linistit.
Drumuri bune sa aveti !
Rectifica discurile alea ovalizate DOAR daca sunt indeplinite doua conditii:
- Ai asigurare de viata "full casco";
- Esti certat la cutite cu sotia / prietena.
PAREREA MEA: Pentru doua discuri de frana (care ajung cam 500 lei) plus manopera NU se merita sa iti risti viata. Placutele oricum trebuiesc schimbate, asa ca pune doua discuri de frana noi si mergi linistit.
Drumuri bune sa aveti !
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Dragã, domnule!
Ești liber sã nu fii de acord cu oricine, cã doar e democrație, inclusiv cu mine...Asta, însã, nu face automat sã ai dreptate sau sã devii o autoritate. În cazul de fațã, ești chiar pe miriște...procedura de rectificare este una profesionistã, atât timp cât este executatã ca la carte. Dovadã este faptul cã ptr orice disc se indicã o cotã minimã de reparație, dar ca sã știi asta trebuie sã faci parte dintr-o altã categorie, nu din cea de emițãtor de pãreri contra...cât despre viziunea ta potențial sumbrã, e din categoria defetism ieftin, dacã ar fi așa de grav, mãcar 25%, procedura în sine ar fi expres interzisã. Pe altã parte, deși nu-ți pare, e cam același lucru cu a recondiționa alte componente, chiar dacã țin de siguranța circulației, cum ar fi etrieri de frânã, cilindri, casete de direcție, pompe de frânã, etc, cu o singurã condiție: totul se face ca la carte, de cãtre profesioniști. Cã un ageamiu nu pricepe astfel de lucruri, simple dealtfel, e cumva normal, dar cui îi pasã?!
Ești liber sã nu fii de acord cu oricine, cã doar e democrație, inclusiv cu mine...Asta, însã, nu face automat sã ai dreptate sau sã devii o autoritate. În cazul de fațã, ești chiar pe miriște...procedura de rectificare este una profesionistã, atât timp cât este executatã ca la carte. Dovadã este faptul cã ptr orice disc se indicã o cotã minimã de reparație, dar ca sã știi asta trebuie sã faci parte dintr-o altã categorie, nu din cea de emițãtor de pãreri contra...cât despre viziunea ta potențial sumbrã, e din categoria defetism ieftin, dacã ar fi așa de grav, mãcar 25%, procedura în sine ar fi expres interzisã. Pe altã parte, deși nu-ți pare, e cam același lucru cu a recondiționa alte componente, chiar dacã țin de siguranța circulației, cum ar fi etrieri de frânã, cilindri, casete de direcție, pompe de frânã, etc, cu o singurã condiție: totul se face ca la carte, de cãtre profesioniști. Cã un ageamiu nu pricepe astfel de lucruri, simple dealtfel, e cumva normal, dar cui îi pasã?!
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Domnule bibu16v, nu vreau sa intru in polemica cu dvs. Fiecare are dreptul la o parere / opinie si e liber sa si-o exprime. In consecinta vreau sa mai transmit urmatoarele (in special pentru colegul CatalinB22):
- Un disc de frana bun (sau nou) care in urma unei incalziri excesive s-a deformat (ovalizat) poate fi reparat asa cum ati specificat dvs (in limitele de uzura si de catre un specialist) Totusi acel specialist nu poate interveni asupra duritatii / structurii materialului afectat de supraincalzire. Va rezulta un disc de frana reconditionat doar "estetic" care intr-adevar, in prima faza nu va fi ovalizat si nu va mai "bate" in pedala. Uzura ulterioara a discului NU se va mai face uniform si va rezulta din nou un disc ovalizat care va trebui din nou rectificat sau eventual schimbat cu unul nou.
- Rectificarea discului pt a elimina ovalizarea se face prin strunjirea lui pe suprafata pe care calca placuta de frana. Practic se aplica o uzura a discului pana la nivelul minim de uzura care il are datorita deformarii (ovalizarii). In felul acesta practic se pierde foarte mult din durata de viata a discului.
Va doresc drumuri bune.
PS. Pt domnul bibu16v: Afirmatia de mai sus cum ca as fi pe miriste o consider ca a fost scapare. Niciodata nu v-am jignit si am rugamintea sa o procedati la fel.
- Un disc de frana bun (sau nou) care in urma unei incalziri excesive s-a deformat (ovalizat) poate fi reparat asa cum ati specificat dvs (in limitele de uzura si de catre un specialist) Totusi acel specialist nu poate interveni asupra duritatii / structurii materialului afectat de supraincalzire. Va rezulta un disc de frana reconditionat doar "estetic" care intr-adevar, in prima faza nu va fi ovalizat si nu va mai "bate" in pedala. Uzura ulterioara a discului NU se va mai face uniform si va rezulta din nou un disc ovalizat care va trebui din nou rectificat sau eventual schimbat cu unul nou.
- Rectificarea discului pt a elimina ovalizarea se face prin strunjirea lui pe suprafata pe care calca placuta de frana. Practic se aplica o uzura a discului pana la nivelul minim de uzura care il are datorita deformarii (ovalizarii). In felul acesta practic se pierde foarte mult din durata de viata a discului.
Va doresc drumuri bune.
PS. Pt domnul bibu16v: Afirmatia de mai sus cum ca as fi pe miriste o consider ca a fost scapare. Niciodata nu v-am jignit si am rugamintea sa o procedati la fel.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Dacã recondiționãrile se fac în scop ”estetic”, nu mai e nimic de spus, cel puțin din partea mea...
PS
Dacã a-i spune unei persoane cã greșește( e adevãrat, într-un mod mai plastic) e o jignire, îmi asum. Cu atât mai mult cu cât persoana este vorbitor de limba românã exclusiv la nivel academic și îi scapã grav expresiile neaoșe, românești.
PS
Dacã a-i spune unei persoane cã greșește( e adevãrat, într-un mod mai plastic) e o jignire, îmi asum. Cu atât mai mult cu cât persoana este vorbitor de limba românã exclusiv la nivel academic și îi scapã grav expresiile neaoșe, românești.
- CatalinB22
- OP
- 3 mesaje
- din 22 Mai 2020
- Astra 2019
- Valcea
CatalinB22
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2020
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Cred ca la Opel, acest lucru este normal.Discurile se tocesc în mod egal pe toatã suprafațã, nu mai tare în mijloc, și mai puțin pe margini.Clar acolo strânge mai tare plãcutã.Etrierii au o concepție nereușitã din pãcate.Eu totuși sper ca noile discuri sa nu pãțeascã același lucru.Nu ofer sfaturi aiurea, spun acest lucru în cunoștințã de cauza și desfacand etriere.Am vãzut pistonase cu garnitura de presiune ciupita, și pistonas ruginit care nu lucra corect la apãsarea pedalei de frana.In consecințã a tocit aiurea discul și aia a fost.Imi mențin afirmația indiferent de alte pãreri.In 15 mii de km niște discuri originale nu pot arata chiar asa.La el nu poate fi vorba de garnituri ciupite mașina fiind noua.Ma retrag din aceasta discuție pentru ca nu are rost, și un mesaj se poate și edita(cine știe).
Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Mie 27 Mai, 2020 5:27 pm, modificat de 6 ori în total
Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Mie 27 Mai, 2020 5:27 pm, modificat de 6 ori în total
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Nu mai oferi sfaturi și pareri aiurea!
Cum sa strângã etrierul mai tare pe mijlocul plãcuței?!
Și cum ar putea deforma/indoi plãcuta pe mijloc pentru a apãsa in zona aceea mai tare pe disc?!
Uzura neuniforma vine de la metalul din compoziția plãcuței, care nu este repartizat uniform și de la praf, mici pietricele prinse între plãcutã și disc.
Ultima modificare făcută de Tai-Pan la Mie 27 Mai, 2020 5:05 pm
Cum sa strângã etrierul mai tare pe mijlocul plãcuței?!
Și cum ar putea deforma/indoi plãcuta pe mijloc pentru a apãsa in zona aceea mai tare pe disc?!
Uzura neuniforma vine de la metalul din compoziția plãcuței, care nu este repartizat uniform și de la praf, mici pietricele prinse între plãcutã și disc.
Ultima modificare făcută de Tai-Pan la Mie 27 Mai, 2020 5:05 pm
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Chestiunea cu ovalizarea discurilor este deja telenovela pe acest forum.
În viața mea nu am schimbat discuri pentru cã s-au ovalizat. Și am permis din 1991...
Rectificarea discurilor pe strung este o aberație în sine. Discurile au de noi o foarte mica bãtaie laterala pentru a depãrta plãcuțele când se elibereazã frana.
În viața mea nu am schimbat discuri pentru cã s-au ovalizat. Și am permis din 1991...
Rectificarea discurilor pe strung este o aberație în sine. Discurile au de noi o foarte mica bãtaie laterala pentru a depãrta plãcuțele când se elibereazã frana.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Parerea mea de ageamiu, este ca materialul discului este foarte prost, de acolo si ovalizarea.
Am discuri pe masina mea de aproximativ 60 000km, originale GM, asa le-a pus neamtu`, eu cred ca mai merg inca un set de placute.
Si bibu16v si Acidutzu au dreptate in felul lor
Bibule, am intalnit cazuri cu discuri facute la strung si nu au mai mers mai mult de 2000km, materialul se decalise in asa fel incat.....
Acidutzu, daca discul este ok (ca si material) se poate strunji fara probleme.
Deci sunt multe de spus si de verificat.
Am discuri pe masina mea de aproximativ 60 000km, originale GM, asa le-a pus neamtu`, eu cred ca mai merg inca un set de placute.
Si bibu16v si Acidutzu au dreptate in felul lor
Bibule, am intalnit cazuri cu discuri facute la strung si nu au mai mers mai mult de 2000km, materialul se decalise in asa fel incat.....
Acidutzu, daca discul este ok (ca si material) se poate strunji fara probleme.
Deci sunt multe de spus si de verificat.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Verificarea discurilor pentru bataie laterala si valorile acceptate sunt date de producator la fel si limita de uzura. Strunjirea este operatiune recomandata problema este cine o face ,daca face ce trebuie pe masina de rectificat discuri ori strung.
In Germania se rectifica discurile camioanelor la fiecare schimb de placute,service-ul intreaba producatorul si primeste foaia cu tot ce are nevoie sa stie .
Revenind la saretele noastre eu prefer discuri originale rectificate daca raman in cote decat toate mizeriile facute nici macar in China.
Temperatura la care lucreaza sistemul de franare nu ajunge la valorile la care sa modifice structura materialului ci eventual sa lase urme de suprafata care de curiozitate se sterg cu un smirghel fin.
Placutele de frana o sa fiti uimiti dar chiar se deformeaza elastic,adica dupa ce nu mai sunt presate revin la forma initiala,putin dar exista ,asa ca uzura nu are de-a face cu pietricele,borduri sau alte cele.
Anumiti producatori de elemente de franare recomanda sa nu se foloseasca vaselina in.zona placutelor deoarece ele absorb uleiurile si se depreciaza,incep sa scartaie,fac uzuri neuniforme,si nu mai are aceeasi eficienta franarea.
Una din cauzele deformarii discurilor este si spalarea imediata dupa oprire,ca de evitat baltile in mers este cam greu si nu uitati sa verificati protectia de tabla a discului ,aia face minuni la trecerile prin apa.
In Germania se rectifica discurile camioanelor la fiecare schimb de placute,service-ul intreaba producatorul si primeste foaia cu tot ce are nevoie sa stie .
Revenind la saretele noastre eu prefer discuri originale rectificate daca raman in cote decat toate mizeriile facute nici macar in China.
Temperatura la care lucreaza sistemul de franare nu ajunge la valorile la care sa modifice structura materialului ci eventual sa lase urme de suprafata care de curiozitate se sterg cu un smirghel fin.
Placutele de frana o sa fiti uimiti dar chiar se deformeaza elastic,adica dupa ce nu mai sunt presate revin la forma initiala,putin dar exista ,asa ca uzura nu are de-a face cu pietricele,borduri sau alte cele.
Anumiti producatori de elemente de franare recomanda sa nu se foloseasca vaselina in.zona placutelor deoarece ele absorb uleiurile si se depreciaza,incep sa scartaie,fac uzuri neuniforme,si nu mai are aceeasi eficienta franarea.
Una din cauzele deformarii discurilor este si spalarea imediata dupa oprire,ca de evitat baltile in mers este cam greu si nu uitati sa verificati protectia de tabla a discului ,aia face minuni la trecerile prin apa.
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Verificarea discurilor pentru bataie laterala si valorile acceptate sunt date de producator la fel si limita de uzura. Strunjirea este operatiune recomandata problema este cine o face ,daca face ce trebuie pe masina de rectificat discuri ori strung.
In Germania se rectifica discurile camioanelor la fiecare schimb de placute,service-ul intreaba producatorul si primeste foaia cu tot ce are nevoie sa stie .
Revenind la saretele noastre eu prefer discuri originale rectificate daca raman in cote decat toate mizeriile facute nici macar in China.
Temperatura la care lucreaza sistemul de franare nu ajunge la valorile la care sa modifice structura materialului ci eventual sa lase urme de suprafata care de curiozitate se sterg cu un smirghel fin.
Placutele de frana o sa fiti uimiti dar chiar se deformeaza elastic,adica dupa ce nu mai sunt presate revin la forma initiala,putin dar exista ,asa ca uzura nu are de-a face cu pietricele,borduri sau alte cele.
Anumiti producatori de elemente de franare recomanda sa nu se foloseasca vaselina in.zona placutelor deoarece ele absorb uleiurile si se depreciaza,incep sa scartaie,fac uzuri neuniforme,si nu mai are aceeasi eficienta franarea.
Una din cauzele deformarii discurilor este si spalarea imediata dupa oprire,ca de evitat baltile in mers este cam greu si nu uitati sa verificati protectia de tabla a discului ,aia face minuni la trecerile prin apa.
In Germania se rectifica discurile camioanelor la fiecare schimb de placute,service-ul intreaba producatorul si primeste foaia cu tot ce are nevoie sa stie .
Revenind la saretele noastre eu prefer discuri originale rectificate daca raman in cote decat toate mizeriile facute nici macar in China.
Temperatura la care lucreaza sistemul de franare nu ajunge la valorile la care sa modifice structura materialului ci eventual sa lase urme de suprafata care de curiozitate se sterg cu un smirghel fin.
Placutele de frana o sa fiti uimiti dar chiar se deformeaza elastic,adica dupa ce nu mai sunt presate revin la forma initiala,putin dar exista ,asa ca uzura nu are de-a face cu pietricele,borduri sau alte cele.
Anumiti producatori de elemente de franare recomanda sa nu se foloseasca vaselina in.zona placutelor deoarece ele absorb uleiurile si se depreciaza,incep sa scartaie,fac uzuri neuniforme,si nu mai are aceeasi eficienta franarea.
Una din cauzele deformarii discurilor este si spalarea imediata dupa oprire,ca de evitat baltile in mers este cam greu si nu uitati sa verificati protectia de tabla a discului ,aia face minuni la trecerile prin apa.
Mulțumesc ptr ”minorele” clarificãri! Poate mai pricep câte ceva și ”specialiștii” de forum(deși cuvântul ar trebui sã fie altul!) ...
MRatiu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2020
- Mesaj Privat
Buna. Spune-mi te rog cum ai reusit sa ii convingi sa le schimbe in garantie desi in cartea tehnica scrie ca discurile sunt consumabile si nu se schimba in garantie. Eu am o problema asemanatoare. Masina OPEL CROSSLAND X luat in noiembrie 2018, are 20000 de km si discurile de pe spate au 3-4 santuri adanci si sunt foarte roase si mi-au zis baietii din receptie ceva de etriere si dupa ce au discutat cu seful lor m-au abutit cu : " apoi e uzura din cauza stilului de condus, sau sunt duse placutele si de aia" etc. In conditiile in care reviziile le fac la ei la timp.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca voi aveti probleme la frane cu 20k la bord nu mai trebuie sa va spuna cineva ce fel de masina aveti.
este inadmisibil sa se ovalizeze discurile la o asa mica uzura.
vin masini de afara cu 150 k cu discuri uzate dar care nu bat deloc.
cine are garantie sa se duca la reprezentanta sa le dea cu ele in cap.
O rezolvare mai ieftina care nu implica schimbarea discurilor si merita pentru cei ce au masini noi este rectificarea discurilor.
sunt cateva centre care au un dispozitiv special ce nu implica demontarea discurilor. se face treaba pe loc si nici nu este scump.
si ai avantajul ca ai discurile originale.
in nici un caz nu apelati la cei care demonteaza discurile si le fac pe strung.
P.S.
Nu mai spalati masina dupa ce veniti de la drum lung.
masina se spala cind este rece.
astfel evitati ovalizarea prematura a discurilor.
este inadmisibil sa se ovalizeze discurile la o asa mica uzura.
vin masini de afara cu 150 k cu discuri uzate dar care nu bat deloc.
cine are garantie sa se duca la reprezentanta sa le dea cu ele in cap.
O rezolvare mai ieftina care nu implica schimbarea discurilor si merita pentru cei ce au masini noi este rectificarea discurilor.
sunt cateva centre care au un dispozitiv special ce nu implica demontarea discurilor. se face treaba pe loc si nici nu este scump.
si ai avantajul ca ai discurile originale.
in nici un caz nu apelati la cei care demonteaza discurile si le fac pe strung.
P.S.
Nu mai spalati masina dupa ce veniti de la drum lung.
masina se spala cind este rece.
astfel evitati ovalizarea prematura a discurilor.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
iulius a scris:.daca voi aveti probleme la frane cu 20k la bord nu mai trebuie sa va spuna cineva ce fel de masina aveti.
BIG LIKE, asa E !
iulius a scris:. [...]in nici un caz nu apelati la cei care demonteaza discurile si le fac pe strung.
Eu am apelat, doar ca strungarul stia foarte bine ce are de facut, iar de atunci totul e in regula. Deci ?