Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut!
Stie cineva cum deosebesc uleiul sintetic de cel semi sintetic ? De exemplu caut pe emag sa cumpar liqui moly 5w40,5L scrie ca e full sintetic,cu 160 de lei l-ai cumparat.
La 5w30 la fel,full sintetic dar mai scump cu vreo 50-60-70 de lei.
N am mai gasit alt topic pe aici,vreau sa stiu pentru ca urmatorul schimb sa fiu mai atent si la detaliile astea.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
Skip ads

  • epidaurus

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Tu de fapt ce nu intelegi ? De ce unul este mai scump daca este tot full sintetic? Poate ar fi bine sa te documentezi ce inseamna acele specificatii.Daca tot nu te pricepi de ce nu vorbesti cu un mecanic.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
scosmyn a scris:Salut!
Stie cineva cum deosebesc uleiul sintetic de cel semi sintetic ? De exemplu caut pe emag sa cumpar liqui moly 5w40,5L scrie ca e full sintetic,cu 160 de lei l-ai cumparat.
La 5w30 la fel,full sintetic dar mai scump cu vreo 50-60-70 de lei.
N am mai gasit alt topic pe aici,vreau sa stiu pentru ca urmatorul schimb sa fiu mai atent si la detaliile astea.
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP


Destul de greu, avand in vedere ca in Europa legislatia permite producatorilor de lubrifiantii auto ca, lubrifiantii obtinuti prin hidrocracare,tehnologii de sinteza,etc sa fie asimilati cu cei sintetici. Astfel multe uleiuri 5W30 semisintetice sunt promovate ca sintetice.Totusi, exista o solutie si aceasta ar fi cateva site-uri care se ocupa cu analiza de laborator a marcilor cunoscute/folosite de uleiuri auto in Europa, publicand si rezultatele . Astfel orice dubii asupra calitatii fiind inlaturate, dar depinde de caz. Daca este posibil si nu se considera reclama un site ar fi : Oil-club.ru sau Oil-club.de.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
@epidaurus , nu inteleg cum imi dau seama care e full sintetic si care e semi sintetic.Pe emag scrie la majoritatea ca sunt full sintetice ceea ce nu cred.
Si da, diferenta aia de pret mi se pare iar ciudata,intre 5w30 si 5w40 liqui moly.

@ovicsb, mersi pentru explicatie.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@scosmyn
Norocul tau ca sa zic asa, ar fi ca esti targetat pentru Liqui Moly , care este un producator serios din punct de vedere al transparentei. Astfel pe fisa tehnica a uleiurilor 5w30 scrie clar ca sunt obtinute prin tehnologii de sinteza (hdro-cracare) .Pentru 5w40 fisa specifica folosirea de uleiuri sintetice.Dar asta nu este totul, fiindca mai nou se si amesteca grupele de ulei intre ele in diferite proportii si nu ai de unde stii care din ele predomina individualizand astfel caracterul final a produsului, doar in urma unor analize de laborator.

Grupa III: este constituitã din uleiuri obþinute din petrol ce au fost hidro-izomerizate (hidro-cracate). Performanþele lor sunt net îmbunãtãþite faþã de cele ale uleiurilor minerale din grupa II. Deºi moleculele lor nu sunt cu adevãrat obþinute prin procedee de sintezã, aceste uleiuri s-au bucurat de-a lungul anilor de titulatura de uleiuri sintetice. Uleiurile hidrocracate aduc cu ele o parte din avantajele celor sintetice, dar nu au performanþele acestora. - https://www.ttonline.ro/revi...fianti-sintetici;

Grupa IV: este constituitã din poli-alfa-olefine (PAO) ºi substanþe înrudite. Aceste hidrocarburi sintetice (SHC - Sinthetic Hydro Carbons) - PAO dupã cum sunt ele denumite uzual - sunt cu adevãrat obþinute prin procedee ale ingineriei chimice ºi produse prin reacþii catalitice relativ complexe. PAO sunt larg recunoscute ca oferind proprietãþi de excepþie pentru multe aplicaþii de lubrifiere datoritã indicelui înalt de vâscozitate, a unui interval larg de temperaturã. PAO au totodatã o corozivitate scãzutã ºi sunt compatibile cu uleiurile minerale ºi cu alte materiale folosite în utilajele moderne. Structura lor molecularã poate fi uºor personalizatã pentru numeroase aplicaþii, ele gãsindu-ºi arii largi de utilizare de la domeniul auto, pânã la zona industrialã. - - aici (in aceasta grupa) ar trebui sa-ti cauti uleiuri, dupa buletinele de analiza laborator si spectometrie din site-urile enuntate anterior, vei gasi cu siguranta uleiuri f.bune la preturi bune, echivalente sau inferioare uneori celor promovate prin "folclorul" oral. Dar atentie nu vei gasi 100% PAO in compozitie (exagerat de scump la achizitie ) , insa unii producatori consacrati, pe anumite segmente mixeaza baza cu o pondere PAO semnificativa, conferind uleiului calitati tehnice mult deosebite.

Grupa V: conþine toate celelalte uleiuri sintetice în afara PAO. O scurtã enumerare ar include: esterii ºi poliesterii, poli-alchil-glicolii (PAG), uleiurile siliconice, etc.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Da,pai am vazut ca ii merge bine cu lm , nu mãnâncã ulei si treaba a început ca mecanicul ma pune sa bag 10w40 , si am bagat prima oarã dar am inteles ca nu e bun,asa ca am trecut la 5w40. Urmatorul schimb vreau sa pun 5w30 , am auzit ca e cel mai bun.
Când i am spus mecanicului ca vreau sa bag 5w30 a zis a nu e bine, ca trebuie sa bag 10w40 ca e mai subtire (eu stiam ca e mai gros) ,ca la motoarele uzate se baga 10.
Ce parere ai ? Eu stiam ca 10 este gros , 5 subțire.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
la 100 "C _ conf.fisa tehnica 10w40 si 5w40 au cam acelasi indice de vascozitate sau apropiat,indiferent de marca, diferenta este la temperaturile negative unde se comporta diferit, 5W fiind mai putin vascos in comparatie cu 10w. Acel 5w30 este cel mai subtire in comparatie cu cele 2 enuntate mai sus.Acum ca sa alegi un ulei corect mai tine cont si de nr. real de km parcursi, stare motor (consuma sau nu ulei) , tip combustibil, alte dotari (cum ar fi dpf sau nu), regim de mers,etc. Daca tii masina pt tine si este ok motorul, foloseste un ulei sintetic cu continut cat mai mare de PAO si indice de vascozitate cat mai mare.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Ulei nu mananca,ciudat pentru un 1.6 xep (care se stie ca e mancatoare mare de ulei) , km are sigur peste 250k (in bord am 182k,dar sigur sunt dati inapoi,dupa uzura volanului si altor componente) , dpf nu am ca este benzina,turat nu merg,in general schimb pe la 2500-3000 de ture,sportiv nu.
Din punctul asta de vedere sunt chiar multumit,ca nu-mi mananca ulei dar se cam aud tachetii la rece. In primul rand d-aia am si vrut sa trec la 5w30 si tot intrebam cum imi dau seama daca e full sintetic sau nu Smile .
Mersi mult pentru lamurire si raspunsuri.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai raspunsul era in postare , 5w30 este semisintetic, obtinut prin hidrocracare, gaseai informatia in fisa tehnica a producatorului.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
https://www.emag.ro/ulei-de-...3BBM/?ref=fam#5-l
astia zic altceva aici,bine,nu poti avea prea mare incredere in emag Smile)
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Zic f.bine cei de la e-mag, este ulei semisintetic. Daca ai fi cautat fisa tehnica ai fi observat acelasi lucru.Informatia de la e-mag este corecta.Liqui Moly Top Tec 4200 este ulei semisintetic obtinut prin hidrocracare .
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
vad ca pe emag scrie ca este full sintetic nu semi sintetic.
Scuze pentru deranj Smile)
edit: Edit:Am gasit fisa tehnica pe oilmag.
Mai scrie ca poti face schimbul si la 2 ani,s-au la mult mai multi km,nu 10000.
https://www.oilmag.ro/uleimo...gfna9kcgjgel83527
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
scosmyn a scris:Ulei nu mananca,ciudat pentru un 1.6 xep (care se stie ca e mancatoare mare de ulei) , km are sigur peste 250k (in bord am 182k,dar sigur sunt dati inapoi,dupa uzura volanului si altor componente) , dpf nu am ca este benzina,turat nu merg,in general schimb pe la 2500-3000 de ture,sportiv nu.
Din punctul asta de vedere sunt chiar multumit,ca nu-mi mananca ulei dar se cam aud tachetii la rece. In primul rand d-aia am si vrut sa trec la 5w30 si tot intrebam cum imi dau seama daca e full sintetic sau nu Smile .
Mersi mult pentru lamurire si raspunsuri.

Dacã cu 5w40 tachetii sunt zgomotoși, pune 0w40, viscozitate mica la rece și mare la cald.
Dupã mine, 5w30 e prea subțire pentru temperaturile care sunt vara la noi.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
N-are treaba 5w30 cu temperatura de afara, in motor sunt 100-150 'C pe unde trece/circula uleiul, as ca ca afara si daca sunt 57 'C tot rece este.Problema este ca la un motor cu rulaj de aprox 250000 Km trecerea la un ulei mai subtire creste sansa foarte mare ca motorul sa -l consume.Pe de alta parte eu personal nu as da sintetic pe semisintetic, apoi acea problema la tacheti nu se rezolva cu 5w30, alta problema ar mai fi ca la ulei subtire mai pierzi din presiunea circuitului de ungere cu consecintele de rigoare, practica cu schimbatul uleiului la 50000 km sau 2 ani este mai daunatoare unui motor decat schimbatul vascozitatii la ulei . Ar mai fi multe de spus dar faci ce doresti. Asculta in prima faza de propunereal lui @mircea neicu , este mai binevenita pt motorul tau.
Sfaturile sugerate sunt urmare a expertizei dobandite la unul dintre cei mai mari producatori de lubrifianti.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am inteles,va multumesc mult amandurora. Acum chiar am inteles indicii aia,eu stiam fix invers Smile) .
Am fost acum cateva zile la mecanic si ii ziceam de ulei,i-am spus ca am citit ca nu e recomandat 10w40 (acum am 5w40) si ca as vrea sa bag 5w30,iar el mi-a spus ca e recomandat 10w40 pentru motorul asta ca are ceva km,ca e pentru motoare uzate etc.. si i am spus "nu e prea gros ?" iar el mi-a raspuns ca 5w40 e mai gros ca 10w40 Neutral
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@scosmyn,
vezi ca mecanicul tau.vorbeste prostii, cam incurca "bidoanele"cu ulei.
Mare atentie ce hotarasti cu schimbul privind clasa de vascozitate a noului ulei.
Mai bine investeste in filtre de calitate superioara pentru ulei si aer, un ulei bun/adecvat masinii/motorului , nu cel mai scump din piata (pretul nu reflecta doar calitatea ci si bugetul de marketing investit) si efectueaza schimbul la 10000 Km sau 1 an avand in vedere vechimea motorului si conditiile de rulaj in Romania (mult praf, combustibili inferiori, consumabile fabricate china,etc).
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Da,oricum la 10k fac schimbul sau la 1 an,asa am fãcut si pana acum. La ulei chiar o sa ma gândesc,0w40 mi e cam frica sa nu înceapã sa l consume dar as incerca urmatorul schimb. Filtre am bagat mereu man,astea se gasesc peste tot ..
Este un mecanic mai dificil așa, el nu crede ca la masina asta mototul lucreaza la peste 100 grade. E cam învechit dar altii pe zona asta nu am s.au nu i prinzi.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Spunei ca aatra h temperatura de regim este 103-108 C, doar dupa porneste prima treapta la ventilatie.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Si eu folosesc 0w40… dar adevarat ca am numai 50000 km.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Chiar de asta am fost la el,sa mi schimbe electroventilatorul deoarece mi s a ars rezistenta si am gasit la pret bun cu tot cu ventilator. Imi pleca la 116 grade,acum pleaca la 113. Din cate am citit astra h z16xep sub 2005 are 3 trepte si anume: prima porneste la 109 grade , a 2 a 113 si ultima 116 , dupa 2005 are doar 2 cum am eu..

Cred ca la tine nici cel mai subțire ulei nu l mananca la cati km ai , as fii curios daca a mai încercat cineva 0w40 pe masina asta cu multi km rulati. M ar ajuta mult sa stiu cum se comportã, daca consumã.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR