oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
termostatul trebuie sa se deschida la o anumita temperatura, asa ajunge apa fierbinte din circuitul mic (ala care da caldura in masina) in tot circuitul - adica si in radiatorul mare din botul masinii.
trebuie sa vezi daca se intimpla asta - radiatorul trebie sa fie fierbinte ca si futunele care intra si ies din el.
pe circuitul asta (nu stiu sa-ti zic unde) e un senzor care stie cind apa depaseste o anumita valoare si trimite semnal la calculator ca sa comande pornirea ventilatorului de pe radiatorul asta mare).
senzorul temperatura cred ca e aici
dar mai asteapta pareri.
eventual pot sa ma uit sa vad daca gasesc cum se probeaza
vezi mai jos cum se probeaza
trebuie sa vezi daca se intimpla asta - radiatorul trebie sa fie fierbinte ca si futunele care intra si ies din el.
pe circuitul asta (nu stiu sa-ti zic unde) e un senzor care stie cind apa depaseste o anumita valoare si trimite semnal la calculator ca sa comande pornirea ventilatorului de pe radiatorul asta mare).
senzorul temperatura cred ca e aici
dar mai asteapta pareri.
eventual pot sa ma uit sa vad daca gasesc cum se probeaza
vezi mai jos cum se probeaza
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
eu stiu ca nu termostatul declaseaza ventilatorul.
termostatul e mecanic din cite stiu eu, nu are fire.
p 1540 se refera la senzorul de presiune clima (probabil ala care spune daca ai suficient freon in instalatie) dar are legatura si cu modulul de ventilatoare.
in mod normal ar trebui sa se aprinda un martor galben in bord daca ai eroarea asta.
senzorul de temperatura da semnal in ecu care este in legatura cu ecm (engine cooling module - calc de ventilatoare) care comanda apoi ventilatoarele.
ai probat pe direct ventilatorul de pe radiator?
termostatul e mecanic din cite stiu eu, nu are fire.
p 1540 se refera la senzorul de presiune clima (probabil ala care spune daca ai suficient freon in instalatie) dar are legatura si cu modulul de ventilatoare.
in mod normal ar trebui sa se aprinda un martor galben in bord daca ai eroarea asta.
senzorul de temperatura da semnal in ecu care este in legatura cu ecm (engine cooling module - calc de ventilatoare) care comanda apoi ventilatoarele.
ai probat pe direct ventilatorul de pe radiator?
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
verifca prima data bine bine bine cele 5 sigurante de care am zis
2 sint in tabloul de la motor
3 sint in tabloul de sub bord
verifica sa vina curent la ele si sa plece curent de la ele (nu doar te uiti la ele ca te inseala, verifica cu lampa de control)
apoi, pentru senzor scrie in poza, trebuie aparat de masura, scoti cheia din contact, scoti mufa senzorului si masori ce rezistenta are senzorul, intre cei doi pini ai lui - scrie ca se compare cu rezistenta specifica, probabil scrie pe el citi ohmi trebuie sa fie.
apoi pui contactul si masori in mufa care vine la senzor, pe un fir trebuie sa ai 5 v, masori cu aparatul intre fir si minusul de la baterie.
pe celalalt fir imtre el si minus baterie trebuie 0v.
apoi, daca ai astia 5 v masori daca firul al doilea (cel care avea 0 volti) este legat bine la masa.
aici sint 2 cazuri
1. daca firul asta e legat direct la masa masori ce rezistenta ai intre el si caroserie, ar trebui sa fie mai putin de 1 ohm\
2. daca firul vine de la ecu atunci scoti mufa din ecu si masori pe piciorusul de la ecu fata de caroserie citi ohmi sint, trebuie sa ai sub 1 ohm.
daca ai mai mult in ambele cazuri trebuie sa verifici firele sau legaturile la masa.
eu sper ca totusi e de prin sigurante.
nu cred ca e nimic de resoftat (doar daca ai umblat cu vreo interfata prin calculatorul masinii si nu spui, alfel nu are ce sa se strice prin program)
verifica sigurantele bine de tot.
2 sint in tabloul de la motor
3 sint in tabloul de sub bord
verifica sa vina curent la ele si sa plece curent de la ele (nu doar te uiti la ele ca te inseala, verifica cu lampa de control)
apoi, pentru senzor scrie in poza, trebuie aparat de masura, scoti cheia din contact, scoti mufa senzorului si masori ce rezistenta are senzorul, intre cei doi pini ai lui - scrie ca se compare cu rezistenta specifica, probabil scrie pe el citi ohmi trebuie sa fie.
apoi pui contactul si masori in mufa care vine la senzor, pe un fir trebuie sa ai 5 v, masori cu aparatul intre fir si minusul de la baterie.
pe celalalt fir imtre el si minus baterie trebuie 0v.
apoi, daca ai astia 5 v masori daca firul al doilea (cel care avea 0 volti) este legat bine la masa.
aici sint 2 cazuri
1. daca firul asta e legat direct la masa masori ce rezistenta ai intre el si caroserie, ar trebui sa fie mai putin de 1 ohm\
2. daca firul vine de la ecu atunci scoti mufa din ecu si masori pe piciorusul de la ecu fata de caroserie citi ohmi sint, trebuie sa ai sub 1 ohm.
daca ai mai mult in ambele cazuri trebuie sa verifici firele sau legaturile la masa.
eu sper ca totusi e de prin sigurante.
nu cred ca e nimic de resoftat (doar daca ai umblat cu vreo interfata prin calculatorul masinii si nu spui, alfel nu are ce sa se strice prin program)
verifica sigurantele bine de tot.
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
oantza
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2015
- Mesaj Privat