gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Dupa o vizita la service (inlocuire curea transmisie, schimbare carbuni alternator si inlocuire bujii) am sesizat niste trepidatiii foarte ciudate cand franam la semafor. Aceste trepidatii sunt mult mai evidente noaptea cand am si farurile pornite.
Am constatat apoi ca acest lucru se intampla deoarece turometrul ajunge pana la ~500rpm in timpul faranarii apoi urca din nou la ~800 dupa 1-2s. Se intampla doar daca masina este in miscare si nu conteaza daca o scot din viteza si o las sa incetineasca, daca folosesc frana de motor sau daca calc pedala de frana. Atunci cand stationeaza si calc pedala de acceleratie apoi o eliberez turometrul nu scade sub 800rpm. Totodata acest lucru nu se intampla in primele minute de deplasare, cand motorul este rece.
Prima data am banuit ca sunt bujiile si le-am inlocuit inca o data cu varianta Bosh nichel despre care am citit aici pe forum (initial in service mi-au pus NGK). Acest lucru nu a rezolvat problema.
Am facut apoi un reset la ECU (deconectat bateria) tot dupa un tutorial gasit aici pe forum dar nici acest lucru nu a schimbat nimic.
Are cineva idee ce altceva ar putea fi? Nu afiseaza niciun martror aprins iar in rest masina functioneaza cat de cat in parametri: am reusit un consum de 4.7 extra-urban si nu a facut probleme in mers. Atat doar ca arde ulei destul de mult (cam 150-200ml / 1000km) dar aceasta problema o are de mai mult timp. Are 19 ani si minim 175k km.
MODEL: Corsa C
MOTOR: Z10XE
Dupa o vizita la service (inlocuire curea transmisie, schimbare carbuni alternator si inlocuire bujii) am sesizat niste trepidatiii foarte ciudate cand franam la semafor. Aceste trepidatii sunt mult mai evidente noaptea cand am si farurile pornite.
Am constatat apoi ca acest lucru se intampla deoarece turometrul ajunge pana la ~500rpm in timpul faranarii apoi urca din nou la ~800 dupa 1-2s. Se intampla doar daca masina este in miscare si nu conteaza daca o scot din viteza si o las sa incetineasca, daca folosesc frana de motor sau daca calc pedala de frana. Atunci cand stationeaza si calc pedala de acceleratie apoi o eliberez turometrul nu scade sub 800rpm. Totodata acest lucru nu se intampla in primele minute de deplasare, cand motorul este rece.
Prima data am banuit ca sunt bujiile si le-am inlocuit inca o data cu varianta Bosh nichel despre care am citit aici pe forum (initial in service mi-au pus NGK). Acest lucru nu a rezolvat problema.
Am facut apoi un reset la ECU (deconectat bateria) tot dupa un tutorial gasit aici pe forum dar nici acest lucru nu a schimbat nimic.
Are cineva idee ce altceva ar putea fi? Nu afiseaza niciun martror aprins iar in rest masina functioneaza cat de cat in parametri: am reusit un consum de 4.7 extra-urban si nu a facut probleme in mers. Atat doar ca arde ulei destul de mult (cam 150-200ml / 1000km) dar aceasta problema o are de mai mult timp. Are 19 ani si minim 175k km.
MODEL: Corsa C
MOTOR: Z10XE
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Hristos a inviat!
Eu aș cãuta dacã s-au montat corect toate cele ce au fost demontate la ultima intervenție, verificã furtune si coliere mai ales sa nu fie crapate/nestrinse.
Îmi pare mai degrabã o problemã mecanicã (amestec aer/carburant) decât una electricã, probabil motorul merge la limita de jos și orice mic obstacol ( gen o cerere mai mare de energie de la alternator cînd pornești farurile) îl pune în nas.
As verifica totuși și legãturile la alternator si bateria.
Este pãrerea mea, mai așteaptã și altele.
Eu aș cãuta dacã s-au montat corect toate cele ce au fost demontate la ultima intervenție, verificã furtune si coliere mai ales sa nu fie crapate/nestrinse.
Îmi pare mai degrabã o problemã mecanicã (amestec aer/carburant) decât una electricã, probabil motorul merge la limita de jos și orice mic obstacol ( gen o cerere mai mare de energie de la alternator cînd pornești farurile) îl pune în nas.
As verifica totuși și legãturile la alternator si bateria.
Este pãrerea mea, mai așteaptã și altele.
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Multumesc de sfat. Voi verifica mai atent toate furtunele. Si eu banuiesc tot o problema mecanica in detrimentul uneia electrice, insa cine stie.
Cea mai mare nedumerire a mea este de ce atunci cand e scoasa din viteza si cu frana de mana trasa nu scade turatia la relanti sub 800rpm dupa accelerare, in schimb daca este in miscare, o scot din viteza si o las sa incetineasca normal atunci scade turatia la 500rpm si urca iar. Efectiv nu vad care ar fi diferenta. Ma gandeam ca ar fi un mic aport de aer pe admisie, dar eu am filtru sport care oricum ia aerul de sub capota si nu de la grila din fata.
Cea mai mare nedumerire a mea este de ce atunci cand e scoasa din viteza si cu frana de mana trasa nu scade turatia la relanti sub 800rpm dupa accelerare, in schimb daca este in miscare, o scot din viteza si o las sa incetineasca normal atunci scade turatia la 500rpm si urca iar. Efectiv nu vad care ar fi diferenta. Ma gandeam ca ar fi un mic aport de aer pe admisie, dar eu am filtru sport care oricum ia aerul de sub capota si nu de la grila din fata.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Revin cu un update:
Astazi am patit pentru prima data sa mi se opreasca motorul in mers, deceleram si eram intr-o mica curba si dintr-o data mi s-au aprins martorii in bord.
Am oprit, am verificat toti conectorii, toate furtunele si nimic nu pare sarit sau spart. Apoi mi-a picat o fisa, ca ma intrebam eu mai sus.. care este diferenta dintre sa fie frana de mana trasa, scoasa din viteza sa accelerezi la 2000-3000rpm apoi sa iei piciorul (atunci NU scade la 500rpm) si sa o las pe liber in timp ce este in miscare pana incetineste complet (atunci scade la 500rpm, in momentul in care decelereaza prima data). Ei bine.. un singur lucru mi-a trecut prin cap: EPS-ul.
Asa ca am incercat altceva, cu frana de mana trasa am virat maxim stanga/dreapta de volan.. in acel moment turatia a scazut sub 500rpm si masina a inceput sa trepideze tare de tot. Deci pana la urma cred ca este o problema electrica. Nu stiu cum anume mi-au reconditionat alternatorul la service sau ce anume au uitat sa faca, pentru ca inainte de acea operatiune nu manifestat niciodata aceasta problema.
Problema si mai grava pe care am constat-o tot astazi este ca temperatura motorului a inceput sa urce peste 90C cand eram la relanti. Nu am verificat daca era sau nu pornit electroventilatorul cat s-a intamplat asta, dar m-am cam panicat si am oprit motorul (posibil sa fie tot o problema electrica generata de treaba de mai sus). Cel mai probabil urmatorul drum va fi spre un service, pentru ca nu se mai poate asa.
Astazi am patit pentru prima data sa mi se opreasca motorul in mers, deceleram si eram intr-o mica curba si dintr-o data mi s-au aprins martorii in bord.
Am oprit, am verificat toti conectorii, toate furtunele si nimic nu pare sarit sau spart. Apoi mi-a picat o fisa, ca ma intrebam eu mai sus.. care este diferenta dintre sa fie frana de mana trasa, scoasa din viteza sa accelerezi la 2000-3000rpm apoi sa iei piciorul (atunci NU scade la 500rpm) si sa o las pe liber in timp ce este in miscare pana incetineste complet (atunci scade la 500rpm, in momentul in care decelereaza prima data). Ei bine.. un singur lucru mi-a trecut prin cap: EPS-ul.
Asa ca am incercat altceva, cu frana de mana trasa am virat maxim stanga/dreapta de volan.. in acel moment turatia a scazut sub 500rpm si masina a inceput sa trepideze tare de tot. Deci pana la urma cred ca este o problema electrica. Nu stiu cum anume mi-au reconditionat alternatorul la service sau ce anume au uitat sa faca, pentru ca inainte de acea operatiune nu manifestat niciodata aceasta problema.
Problema si mai grava pe care am constat-o tot astazi este ca temperatura motorului a inceput sa urce peste 90C cand eram la relanti. Nu am verificat daca era sau nu pornit electroventilatorul cat s-a intamplat asta, dar m-am cam panicat si am oprit motorul (posibil sa fie tot o problema electrica generata de treaba de mai sus). Cel mai probabil urmatorul drum va fi spre un service, pentru ca nu se mai poate asa.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
din ce spui pare sa fie o problema la alternator sau pe traseul alternator - bcm - servo.
stiu ca sint masini la care alternatorul comunica cu servo printr-un fir, prin intermediul bcm.
si da, daca inainte de a reconditiona alternatorul nu facea asa atunci mergi la acel atelier care a facut reparatia.
si daca nu incarca bine alternatorul ajungi sa mergi pe baterie si cind scade tensiunea sub o anumita valoare motorul nu mai e comandat bine.
stiu ca sint masini la care alternatorul comunica cu servo printr-un fir, prin intermediul bcm.
si da, daca inainte de a reconditiona alternatorul nu facea asa atunci mergi la acel atelier care a facut reparatia.
si daca nu incarca bine alternatorul ajungi sa mergi pe baterie si cind scade tensiunea sub o anumita valoare motorul nu mai e comandat bine.
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Am lasat masina luni in service, astazi am fost dupa ea si am luat-o exact cum am lasat-o. Mi-au spus ca ei au masurat si alternatorul incarca perfect. Sa caut un electrician auto ca poate e o problema electrica, sau o fi o problema de la EPS, dar oricum motorul este mic si poate facea asa si inainte ?!
Totusi nu e doar de la EPS. Astazi am observat ca atunci cand motorul este cald si masina e la relanti (700-800rpm din cate estimez de pe turometru) daca pornesc ventilatorul in interior dintr-o data pe treapta maxima atunci turatia scade la 500rpm cateva secunde apoi urca. Daca alternatorul incarca bine (conform testelor facute de ei, mi-au zis ca ajunge la 14.4V) atunci este posibil sa ii fi modificat ceva si sa traga mai multa putere de la motor decat facea initial? Ca ma gandesc ca asta e problema, la relanti alternatorul trage dintr-o data foarte multa putere, iar motorul nu poate tine pasul si turatia scade la 500rpm (am patit sa mi se opreasca atunci cand nu acceleram si luam o curba - posibil de la EPS). Ar putea fi de la noua curea? Ar putea fi de la un contact? Ar putea fi de la alternator? Chestia e ca masina nu manifesta aceasta problema inainte sa schimb cureaua sa imi fie "reconditionat" alternatorul.
Problema mare este ca nu imi mai porneste la relanti nici electroventilatorul, iar temperatura trece usor de 90 de grade.
Ce ma sfatuiti?
Totusi nu e doar de la EPS. Astazi am observat ca atunci cand motorul este cald si masina e la relanti (700-800rpm din cate estimez de pe turometru) daca pornesc ventilatorul in interior dintr-o data pe treapta maxima atunci turatia scade la 500rpm cateva secunde apoi urca. Daca alternatorul incarca bine (conform testelor facute de ei, mi-au zis ca ajunge la 14.4V) atunci este posibil sa ii fi modificat ceva si sa traga mai multa putere de la motor decat facea initial? Ca ma gandesc ca asta e problema, la relanti alternatorul trage dintr-o data foarte multa putere, iar motorul nu poate tine pasul si turatia scade la 500rpm (am patit sa mi se opreasca atunci cand nu acceleram si luam o curba - posibil de la EPS). Ar putea fi de la noua curea? Ar putea fi de la un contact? Ar putea fi de la alternator? Chestia e ca masina nu manifesta aceasta problema inainte sa schimb cureaua sa imi fie "reconditionat" alternatorul.
Problema mare este ca nu imi mai porneste la relanti nici electroventilatorul, iar temperatura trece usor de 90 de grade.
Ce ma sfatuiti?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
eu tin la parerea mea ca e ceva mecanic, un motor (chiar si mic) in mintile lui ar fi trebuit sa duca fara probleme alternatorul, oricit de infrinat ar fi.
sondele lambda, as incerca o diagnoza concentrat eventual pe ele (nu vreau nici sa te sfatuiesc gresit si sa-ti cheltuiesti banii aiurea...)
nu stiu daca sondele astea pot fi "pe duca" sau viata lor se sfirseste brusc, ele mergind bine pina in ultima lor secunda.
expresia "sonda pe duca" am mai auzit-o dar m-am gindit ca e folclor mecanic/electric...
daca ai unde sa le verifici, uite cam cum se face (ar trebui si osciloscop)
mai comod ar fi sa le inlocuiesti direct dar daca nu e de acolo sa le poti returna.
evident ca o curea noua, intinsa bine sau un contact electric imperfect ar putea influienta turatia dar nu cred ca atit de mult.
alte idei nu am.
sondele lambda, as incerca o diagnoza concentrat eventual pe ele (nu vreau nici sa te sfatuiesc gresit si sa-ti cheltuiesti banii aiurea...)
nu stiu daca sondele astea pot fi "pe duca" sau viata lor se sfirseste brusc, ele mergind bine pina in ultima lor secunda.
expresia "sonda pe duca" am mai auzit-o dar m-am gindit ca e folclor mecanic/electric...
daca ai unde sa le verifici, uite cam cum se face (ar trebui si osciloscop)
mai comod ar fi sa le inlocuiesti direct dar daca nu e de acolo sa le poti returna.
evident ca o curea noua, intinsa bine sau un contact electric imperfect ar putea influienta turatia dar nu cred ca atit de mult.
alte idei nu am.
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat
Multumesc mult de idee, totusi sondele lambda nu ar explica de ce nu mai porneste electroventilatorul (desi, e posibil sa fie pur si simplu defect sau sa fie o problema de termostat). Cu siguranta ca voi verifica si sondele, dar trebuie sa caut pe cineva priceput in Botosani.
Eu initial am dus masina in service pentru ca dupa un drum mai lung (50-100km) se auzea un fel de scartait continuu de la una dintre role. Cum cureaua nu fusese niciodata schimbata am zis sa o schimb si pe ea. Dupa ce au schimbat cureaua cei de la service mi-au zis ca tot se aude acel scartait si ca este de la alternator. Acum ma gandesc ca daca au umblat la rola si acum se invarte mai infranat, sau daca cureaua este prea stransa si infraneaza, in momentul in care turatia scade inapoi la 800 si exista si un consumator prezent (de genul EPS) alternatorul forteaza mai tare motorul pentru cateva secunde (cand scade turatia) apoi intervine ECU (si urca inapoi la 800). E doar o ipoteza... dar oricum nu ma pricep la mecanica, trebuie sa o duc la cineva, dar e foarte greu acum cu starea de urgena.
Eu initial am dus masina in service pentru ca dupa un drum mai lung (50-100km) se auzea un fel de scartait continuu de la una dintre role. Cum cureaua nu fusese niciodata schimbata am zis sa o schimb si pe ea. Dupa ce au schimbat cureaua cei de la service mi-au zis ca tot se aude acel scartait si ca este de la alternator. Acum ma gandesc ca daca au umblat la rola si acum se invarte mai infranat, sau daca cureaua este prea stransa si infraneaza, in momentul in care turatia scade inapoi la 800 si exista si un consumator prezent (de genul EPS) alternatorul forteaza mai tare motorul pentru cateva secunde (cand scade turatia) apoi intervine ECU (si urca inapoi la 800). E doar o ipoteza... dar oricum nu ma pricep la mecanica, trebuie sa o duc la cineva, dar e foarte greu acum cu starea de urgena.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
gloomy
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Botosani
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2020
- Mesaj Privat