Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut, cine ma ajuta cu o idee in topicul de mai jos?
https://www.clubopel.com/vie...510&start=160
Skip ads

  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
La multi ani cu sanatate tuturor !

Alternatorul imi incarca aprox. cu 14, 20 V la papucul de iesire si aprox. 14, 18 V la bornele bateriei (avand consumatorii opriti)-* nu-i normala dif. de 0.02 V, dar nu consider un lucru grav-.
In momentul in care pornesc consumatorii (lumini, aeroterma, dezaburire)+ ventilator radiator, tensiunea scade, iar intr-un minut ajunge undeva la 11 ,7 V, atat la papucul alternatorului cat si la borne . Dupa ce opresc consumatorii incepe sa creasca usor pana la 14, 20. Daca accelerez creste mai repede catre 14, 20 V.

Credeti ca e vinovata puntea redresoare sau regulatorul de tensiune ?
Multumesc


Info: Opel Vectra A motor x20xev , baterie noua-aprox 2-3 luni cu verificare la montaj ptr. garantie, alternatorul este Bosch ( clasic fara vacuum si ulei)
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La mulți!
Oricum, se impune demontarea alternatorului și verificarea lui! La vârsta lui nu crezi cã are nevoie de o verificare generalã ? Poate și periile sunt uzate...poate depistezi și vreun rulment mai șchiop...ce zici?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
eu zic puntea

dar, vorba colegului, orice ar fi trebuie dat jos.

daca e dat jos, ca sa scutesti niste bani pentru alta data, mai bine il verifici complet mecanic + inlocuit si releu si punte.
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pentru a verifica daca alternatorul functioneaza !

https://youtube.com/watch?v=a67Dn0D7xxM
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Am mai avut probleme cu el si vara trecuta atunci cand i-am schimbat un rulment deoarece curgea si ajunsese vaselina pe colector (colectorul prezinta santuri destul de pronuntate + ca la lipirea puntei cu diode de cele 3 fire ale statorului este posibil sa nu fi facut-o ca la carte ) si i-am schimbat papucul de la plusul bateriei (multimetrul indica bine la alternator, dar mult mai putin la borne). Dupa toate acestea, la remontare, totul era ok (incarca pe la 14,10 V, iar cu consumatori scadea pana la 13,70-13, 80V). Dovada ca era ok a fost ca la achizitia noii baterii am primit garantie in urma masuratorilor.

Zilele trecute am schimbat regulatorul de tensiune, iar acum tensiunea creste pana la 14,5, fata de cei 14,2 (pana sa-l inlocuiesc). In schimb patesc acelasi lucru cand pornesc consumatorii. In plus de asta se aprinde si martorul bateriei din bord indiferent daca am sau nu consumatori, iar pentru a se stinge trebuie sa accelerez. Dupa ce opresc motorul multimetrul indica 12, 8 V la baterie, fata de cei 12,10 V cat arata inainte de a o porni.

Sunt sanse sa am aceasta problema si de la faptul ca am mers si cu viteza de 170-180 km/h, iar la turatii si viteze asa mari sa se fi dat ceva peste cap la alternator ? Dupa chestia asta imi aduc aminte ca s-a aprins pentru prima data martorul din bord al bateriei..

Daca era vreo dioda cu defect (inclusiv lipitura incorecta) nu ar fi trebuit sa incarce undeva sub 12 V, indiferent de turatii si consumatori ?

Sambata trecuta am fost la zeci de parcuri cu dezmembrari auto si n-am gasit un alternator indentic ( Bosch 0120488200 201 K1->14 V 28/70A- daca este cineva care sa-mi vanda unul asemanator sunt interesat )

Multumesc tuturor !
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Am pãțit același lucru la alternatorul meu, parerea mea e ca șanțurile de pe colector trebuie remediate - carbunii noi nu calcã bine.

Merge rectificat pe strung -depinde cit sint santurile de adinci si e ceva de munca.
Poti aștepta sa se uzeze putin carbunii dupa șanțuri dar poți sa descarci bateria sau alte probleme.

Eu am luat alt alternator reconditionat , am dat pe al meu la schimb, s-a ocupat service-ul de asta .

Alternator poți sa iei si de amperaj mai mare (de 100A), este importanta prinderea pe motor si gabaritul lui, amperajul sa fie minim cit ai avut.
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Noroc tuturor !
Pentru cine e curios ce e in regulaturul de tensiune
Si la atingere e lipicios gelul ala
EU nu vad nici p posibilitate de a repara ceva la asta




Sanatate tuturor si drumuri bune !
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
alix_0_2 a scris:Am mai avut probleme cu el si vara trecuta atunci cand i-am schimbat un rulment deoarece curgea si ajunsese vaselina pe colector (colectorul prezinta santuri destul de pronuntate + ca la lipirea puntei cu diode de cele 3 fire ale statorului este posibil sa nu fi facut-o ca la carte ) si i-am schimbat papucul de la plusul bateriei (multimetrul indica bine la alternator, dar mult mai putin la borne). Dupa toate acestea, la remontare, totul era ok (incarca pe la 14,10 V, iar cu consumatori scadea pana la 13,70-13, 80V). Dovada ca era ok a fost ca la achizitia noii baterii am primit garantie in urma masuratorilor.

Zilele trecute am schimbat regulatorul de tensiune, iar acum tensiunea creste pana la 14,5, fata de cei 14,2 (pana sa-l inlocuiesc). In schimb patesc acelasi lucru cand pornesc consumatorii. In plus de asta se aprinde si martorul bateriei din bord indiferent daca am sau nu consumatori, iar pentru a se stinge trebuie sa accelerez. Dupa ce opresc motorul multimetrul indica 12, 8 V la baterie, fata de cei 12,10 V cat arata inainte de a o porni.

Sunt sanse sa am aceasta problema si de la faptul ca am mers si cu viteza de 170-180 km/h, iar la turatii si viteze asa mari sa se fi dat ceva peste cap la alternator ? Dupa chestia asta imi aduc aminte ca s-a aprins pentru prima data martorul din bord al bateriei..

Daca era vreo dioda cu defect (inclusiv lipitura incorecta) nu ar fi trebuit sa incarce undeva sub 12 V, indiferent de turatii si consumatori ?

Sambata trecuta am fost la zeci de parcuri cu dezmembrari auto si n-am gasit un alternator indentic ( Bosch 0120488200 201 K1->14 V 28/70A- daca este cineva care sa-mi vanda unul asemanator sunt interesat )

Multumesc tuturor !


Am fost cu alternatorul la service specializat (Zona Energeticienilor) si mi-au zis ca avea unul dintre cele 3 fire, care leaga statorul de puntea cu diode, dezlipit. Inca n-am probat alternatorul, dar m-au asigurat ca l-au verifcat la stand si e ok. Acum am probleme cu pornirea motorului, care inca nu stiu daca e de natura electrica sau mecanica.
Multumesc !
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Care sint simptomele?
Bateria cum este - poate s-a descãrcat.
Electromotorul invirte?
Borne strinse?
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Electromotorul invarte, dar nu porneste. In plus da si rateuri (pocnitura puternica pe evacuare) daca tot dau la automat. Evident ca bateria s-a descarcat la un moment dat, am schimbat-o si tot degeaba..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
poti face diagnoza?
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Povestea e mai lunga si nu stiu daca locul ei este aici (daca e cazul rog un moderator sa o mute), dar am sa o scriu ca poate gasesc ajutor. Am mai scris partial din ceea ce va relatez si pe alte topicuri ale acestui site, dar si pe acest topic.

Masina (Vectra A an 1995 motor X20XEV 2000cmc 16v 136cp) o am de anul trecut. A fost primita, deci n-am pretentii ...ii stiu putin -spre deloc- istoricul.

Istoric vechi:
A fost achizitionata de vechiul proprietar in 2005 (160.000km-nu stiu daca au fost km reali) si pana anul trecut a stat cam tot timpul in garaj.
In 2006 schimbat distributie si garnitura chiulasa.
Martorul check engine sta mai mereu aprins.
Nu are catalizator.

Istoric de cand e la mine (primavara lui 2019/ 168000 km):
Primul soc l-am avut atunci cand am alimentat-o full (era in timpul verii, anul trecut) si cand sa plec de la pompa a mers 2 metri s-a auzit o detonatie puternica (cred ca pe toba finala sau sub masina) si mi s-a oprit motorul. Cu ocazia asta am aflat ca (virgula) catalizatorul a fost anulat, probabil ca era infundat/defect.) . Am pornit-o imediat si am plecat mai departe, fara probleme.

A doua surpriza a fost atunci cand uneori se intampla sa mai invarta motorul imediat dupa oprire . Cand facea faza asta se aprindeau martorii in bord exact ca la pornire...invartea de vreo 3-4 ori si se oprea. Cand spun invartea nu ma refer doar la electromotor, ci la piesele din interiorul motorului...(am intrebat proprietarul si a zis ca asa facea de cand a luat-o)

Dupa cateva saptamani de liniste si mers cu ea saptamanal am gasit bateria moarta (pana sa-si dea duhul pornea greu de pe la a 2-a sau a 3-a cheie ramanea motorul pornit. Baterie veche + alternator cu ceva defect + din cauza ca a uzat-o consumul casetofonului pe care ,de cateva ori, l-am gasit cantand de mama focului (pornea singur, cu volum maricel...si cand mai intra o piesa cu ceva bass intra si alarma in actiune, adevarata petrecere )

Cand am vrut sa-mi cumpar baterie mi-a zis ca alternatorul e defect. Cu toti consumatorii porniti scotea undeva la 13,5 V, deci m-a trimis sa-mi rezolv problema si dupa sa revin la achizitie daca doresc garantie.)

I-am schimbat (cam chinuiala fara presa) ambii rulmenti, deoarece cel dinspre puntea redresoare curgea si ajunsese vaselina pe suportul de perii. La tipul meu de alternator Bosch puntea redresoare era prinsa de stator prin lipituri (la alte modele contactul este realizat mai normal: cu papuc si surub) si sigur nu le-am facut relipirea asa cum trebuie din cauza ansei letconului. Intre timp mi-am achzitionat un multimetru. La remontare alternator aveam o diferenta de 0, 5V intre tensiunea de la bornele lui si bornele bateriei. Dupa ce am schimbat papucul conductorului care venea la plusul bateriei s-a rezolvat problema si am obtinut si garantia. Deci problema pricipala pare sa fi fost din cauza contactului imperfect de la borna +.
Cu ajutorul sfaturilor de pe aceast forum si al youtube-ului am schimbat si distributia., deoarece cureaua se cam largise (chiar daca s-a mers vreo 5000-6000 km, avea 14 ani de la montaj). Cu distributia m-am chinuit ceva, deoarece am reusit sa blochez doar axele cu came (dispozitiv special-pe care il pot imprumuta celor cu motoare cum e al meu), nu si arborele cotit care, s-a cam miscat de la semn in timpul actiunii, dar de fiecare data l-am readus la pozitia corecta. Pana sa-i dau cheie am invartit doua ture complete si parea ok (nu am intampinat blocare, doar ceva forta la compresie). Insa la prima pornire a inceput un tacanit tare, asa ca de tachet si insotit de fasait. Am facut vreo 20 km asa, dar zgomotele au continuat tot drumul. A doua zi am pornit-o si motorul se auzea perfect, fara nici un zgomot, fasait sau alte chestii ciudate. Problema se rezolvase de la sine;pana acum nu am gasit o explicatie la ce s-a intamplat si cum si-a revenit..;

In toamna m-am trezit cu contactul blocat. L-am schimbat si pe acesta.

Aeroterma functiona doar pe treapta a 4-a. Pana s-a oprit de tot. M-am grabit sa desfac bordul cu gandul ca defectul era de la rotita care comuta treptele, dar problema era de la siguranta termica a aerotermei. Dupa ce am schimbat-o (2,5 lei buc. Luata de la unul dintre magazinele de pe Maica Domnului-Lizeanu) problema s-a rezolvat, iar acum functioneaza pe toate treptele.

Cand credeam ca am terminat cu toate problemele a aparut din nou alternatorul, cu fenomenele relatate in postarile anterioare. Problema am semnalat-o dupa un drum lung si la viteza cam mare (180-190 km/h, stiu;ca am dat dovada de inconstienta si nu trebuia sa fac asa tampenie mai ales cu o masina de 25 de ani vechime..)
Am mai facut cateva drumuri cu el asa pe avarie, dar cu mare economie la consumatori.

Intre timp mi s-a rupt un arc pe spate, in mers.

Iar la ultimul ei drum de vreo 200 km a mai aparut ceva doar o singura data mi s-a intamplat pana acum; cred ca i s-a taiat alimentarea, a dat in nas si nu mai urca in ture. A fost o chestie de cateva secunde, dar dupa si-a revenit.

Am monitorizat cateva zile bateria si alternatorul. Cand porneam motorul (rece si el, dar si vremea) dupa cateva secunde murea. Daca il ajutam cu vreo 20 de secunde acceleratia era ok, ramanea pornit.

Am schimbat regulatorul alternatorului (detalii in posturile anterioare), dar degeaba.
Dupa remontare, in momentul in care am pus contactul au inceput sa se auda zgomote concomitente si repetate de la pompa de benzina si releul acesteia. Sunetul se oprea dupa 10-15 astfel de cicluri si abia dupa aceea pornea motorul. Am schimbat releul pompei (se afla la stalpul din dreapta in zona torpedoului) si face la fel.
M-am incumetat sa mai ies la o plimbare si s-a oprit in mers dupa cativa metri, abia am pornit-o dupa multe incercari ca sa o pot parca. Pana sa se opreasca motorul a mai dat in nas de cateva ori.

Imi ajunge benzina in rampa; am verificat purjatorul din apropierea rampei de injectoare si tasneste combustibil (nu stiu daca are suficienta presiune)

In timpul incercarilor de a o porni se mai auzea cate o detonatie, dar in momentul in care pornea motorul ramanea pornit si functiona normal oricat timp l-as fi lasat pornit si cat de tare l-as accelera. Daca detonatia era din cauza distributiei sarita de la punct, nu ar fi mers motorul aiurea dupa pornire !? Repet odata pornit, mergea "ceas".

In prezent:
Insa in ultimul timp n-a mai vrut sa porneasca, iar la 3-4 incercari de dat la automat detoneaza puternic. Atata timp cat e contactul pus tandemul pompa+releu isi face de cap pana se opreste ;

Sa fie de vina vreun senzor/cablu/mufa;lovit/intins in urma demontarii filtrului de aer pentru accesul la alternator sau distributia sarita de la punct ?

Sa fie problema pe la aprindere, fise, bujii ?

Daca stie cineva care ar putea fi problema cu sunetul releu+pompa / nepornirea / detonatiile il rog sa-mi zica.
Orice sugestie si sfat sunt binevenite !


Va multumesc


Ultima modificare făcută de alix_0_2 la Vin 31 Jan, 2020 5:40 pm, modificat de 3 ori în total
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:poti face diagnoza?

Mufa originala pentru diagnoza este "trasa pe dreapta" . Are insa atasata o alta mufa, din cate am inteles este tip mai nou. Am pus doua testere diferite, dar nu conecteaza/citeste nici unul.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Poate ai probleme cu ecu.
Acum plec de acasa dar spre seara ma uit sa vad de care senzori depinde ecu poate ne prindem de ceva....
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Salutare,
Ce parere aveti de alternator DENSO, 130V ? Am gasit unul second, la 400 lei si vreau sa il duc la o revizie totala si sa il inlocuiesc cu al meu. Am mai postat cum ca as avea probleme cu el dar abia acuma am timp sa rezolv problema. Nu vreau nici sa raman cu masina imobilizata cateva zile. Al meu o sa il reconditionez si o sa il pun in vanzare. Habar n-am ce marca e si cati volti are.
Masina - Opel vectra C, 1.9cdti, 150cp
Multumesc
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Verificarea pierderilor/scurgerilor de curent electric în instalatia auto
http://www.youtube.com/watch?v=B4Hf4VVu25c
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Am reusit sa dau alternatorul jos. Totul in el e ca si nou si functioneaza bine. Nedumerirea mea e ca alternatorul e de 105 A si nu stiu daca face "fata" sau nu. Daca trebuie unu mai mare sau e destul asta. Cu ocazia asta s-au verificat si mufele electrice de la pompa servo. Curatate, verificate si date cu spray de contact. Cu doua fire de la batterie pe pinii de la o mufa de pe pompa servo, s-a auzit un bazait de vreo 2 -3 secunde. Am facut cativa km si am avut servo. E ok daca a bazait pompa? Inseamna ca e buna?
Merci
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutari. Revin aici, cu alte probleme legate de alternator. Azi, in timp ce ma deplasam cu masina, am constatat ca s-a intarit pedala de frana (din nou). Ok, zic. Merg usor si isi va reveni...ca altadata... A inceput sa palpaie becul la ulei....apoi a ramas aprins. Ma indrept catre un drum laturalnic, mai aveam 1 km pana acasa. Opresc inainte sa ajung acasa, ridic capota si...surpriza: ulei aproape peste tot. Temperatura la apa nu ajunsese la 90 grade. Pornesc...ajung acasa. Ridic iar capota sa vad ce s-a intamplat si constat ca pompa de vacuum se misca liber...era desprinsa de fapt. Nici urma de suruburi. M-am apucat de demontat.
Inclin sa cred ca nu s-au pierdut componente...in afara de suruburi. Am spalat alternatorul cu benzina si diluant. O sa merg sa cumpar si un spray de frane...ceva degripant, apoi o sa ma apuc de montat. Sper sa iasa treaba buna.[/imglb]

Ma ingijoreaza un pic cele 3 pastile: s-au ciupit un pic la un colt si ceva urme de frecare pe capac si piesa intermediara, dinspre alternator. Sper sa nu afecteze.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 517
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am reusit sa montez la loc alternatorul. Problema devenise si mai complicata, deoarece surubul scurt era rupt in suportul alternatorului. Am dat suportul jos, am scos capatul surubului rupt, remontat, etc.
Acum, dupa ce pornesc motorul, relantiul e instabil, aproape insesizabil "la ureche". Pe un incarcator usb 3 in 1 (voltmetru, temperatura interioara si incarcator usb) arata 13,7-14,3 v (uneori 15 v) ...13,8-14,5 si afisajul cu km palpaie. Aceste valori sunt si in timpul deplasarii. Am mai observat ca dupa ce motorul s-a incalzit, (temp apa 88-90 grade C), relantiul devine stabil si incarcatorul usb arata 14v. Uneori apare si dispare martorul masinuta cu cheia. Codul de eroare ar fi 1105.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR