- ltmpx
- OP
- 132 mesaje
- din 11 Aug 2017
- Antara 2014
- Arad
ltmpx
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Arad
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2017
- Mesaj Privat
Salutare,
De cateva luni, am inceput sa am regenerari ale DPF, foarte dese, chiar si la vreo 70 km intre 2 regenerari! Da, stiu ca mersul doar in oras, bara la bara, multe drumuri scurte, duc inevitabil la o inacrcare a filtrului de particule, dar, totusi 70 km intre regenerari? Asta in conditia in care oricum merg turat, folosesc cea mai buna motorina, si mai adaug 2-ehn puritate 99% pentru marirea cifrei cetanice! Astazi, am avut o crestere a gradului de incarcare DPF cu 3% in 4 km; Dpf-ul are sub 50.000 km de cand a fost schimbat, dupa fiecare regenerare scade pana la 30%, ulei de motor folosesc doar cel recomandat pentru motoarele cu dpf, la scanare cu opcom-ul, nici o eroare, consum la relanti de 0.4 l/h, fara resoftari....
Ce sa fac? Ce ar putea sa fie in neregula?
Multumesc !
MODEL: Zafira 2011
MOTOR: a17dtr
De cateva luni, am inceput sa am regenerari ale DPF, foarte dese, chiar si la vreo 70 km intre 2 regenerari! Da, stiu ca mersul doar in oras, bara la bara, multe drumuri scurte, duc inevitabil la o inacrcare a filtrului de particule, dar, totusi 70 km intre regenerari? Asta in conditia in care oricum merg turat, folosesc cea mai buna motorina, si mai adaug 2-ehn puritate 99% pentru marirea cifrei cetanice! Astazi, am avut o crestere a gradului de incarcare DPF cu 3% in 4 km; Dpf-ul are sub 50.000 km de cand a fost schimbat, dupa fiecare regenerare scade pana la 30%, ulei de motor folosesc doar cel recomandat pentru motoarele cu dpf, la scanare cu opcom-ul, nici o eroare, consum la relanti de 0.4 l/h, fara resoftari....
Ce sa fac? Ce ar putea sa fie in neregula?
Multumesc !
MODEL: Zafira 2011
MOTOR: a17dtr
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ca si parere, daca DPF-ul chiar are sub 50000 km si a fost montat unul original si nou, in lantul de alimentare, ardere, evacuare, ai un "generator de fum". Turbina, egr, injectoare, trasee de aer, senzori de temperatura si/sau presiune decalibrati.
Desi, daca dupa o regenerare completa, nu scade sub 30% gradul de incarcare, nu prea pare atat de ok acel DPF.
Este doar la nivel de parere.
Desi, daca dupa o regenerare completa, nu scade sub 30% gradul de incarcare, nu prea pare atat de ok acel DPF.
Este doar la nivel de parere.
- ltmpx
- OP
- 132 mesaje
- din 11 Aug 2017
- Antara 2014
- Arad
ltmpx
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Arad
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2017
- Mesaj Privat
Multumesc Sebage pentru raspuns. Datele le am de la o citire cu opcom-ul, banuiesc ca nu sunt modificate...
Între timp am înregistrat diverși parametrii și am observat ca egr-ul, are erori, în sensul cã rãmâne în urma si din ce am citit pe net, asta inseamna ca ar avea murdãrie depusã, și cã aceasta murdãrie impiedica valva sa functioneze normal. ideea este ca am curãțat egr-ul acum 2 ani....
Sa se fi depus deja murdãrie, în condiția în care pun doar motorina de cea mai bunã, aditivez cu 2-ehn și merg turat? Am in plan, sãptãmâna asta sa demontez si sa vad/ curat egr-ul.
Între timp am înregistrat diverși parametrii și am observat ca egr-ul, are erori, în sensul cã rãmâne în urma si din ce am citit pe net, asta inseamna ca ar avea murdãrie depusã, și cã aceasta murdãrie impiedica valva sa functioneze normal. ideea este ca am curãțat egr-ul acum 2 ani....
Sa se fi depus deja murdãrie, în condiția în care pun doar motorina de cea mai bunã, aditivez cu 2-ehn și merg turat? Am in plan, sãptãmâna asta sa demontez si sa vad/ curat egr-ul.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pentru acest motor, intervalul de 2 ani, pentru curatarea EGR, mi se pare mare.
Clar o curatare de EGR, si as incerca o curatare a senzorului de presiune de pe galeria de admisie. Ar mai fi de verificat gradul de libertate al geometriei variabile de pe turbina.
Astea toate, se pot face simplu si usor.
Nu ar strica niste loguri cu parametri in timpul functionarii, dar, parerea mea ramane ca acel DPF, la 50000Km a acumulat cam multa cenusa.
Eu nu as altera motorina cu alte produse. Motorina de la pompa, asa cum este ea, este folosita de 90% dintre masini si acestea functioneaza ok.
De mers, iarasi, as merge normal cu masina, adica nici subturat (clar), dar nici turatie in exces, atunci cand nu este cazul.
Toate acestea sunt doar pareri, fara pretentia de recomandari.
O zi buna.
Clar o curatare de EGR, si as incerca o curatare a senzorului de presiune de pe galeria de admisie. Ar mai fi de verificat gradul de libertate al geometriei variabile de pe turbina.
Astea toate, se pot face simplu si usor.
Nu ar strica niste loguri cu parametri in timpul functionarii, dar, parerea mea ramane ca acel DPF, la 50000Km a acumulat cam multa cenusa.
Eu nu as altera motorina cu alte produse. Motorina de la pompa, asa cum este ea, este folosita de 90% dintre masini si acestea functioneaza ok.
De mers, iarasi, as merge normal cu masina, adica nici subturat (clar), dar nici turatie in exces, atunci cand nu este cazul.
Toate acestea sunt doar pareri, fara pretentia de recomandari.
O zi buna.
- ltmpx
- OP
- 132 mesaje
- din 11 Aug 2017
- Antara 2014
- Arad
ltmpx
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Arad
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2017
- Mesaj Privat
- ltmpx
- OP
- 132 mesaje
- din 11 Aug 2017
- Antara 2014
- Arad
ltmpx
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Arad
- Masina: Antara 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2017
- Mesaj Privat
Orice aș fi încercat, tot cu regenerare la putini km am rãmas....
Sãptãmâna trecutã s-au schimbat injectoarele, curãțat senzorul map, schimbat debitmetrul de aer, curãțat turbina, verificat vacuumul și pornit la drum... scurt, de vreo 50 km pe sens.
Când am vãzut cã pornește regenerarea și indicatorul de cenușã a pornit de la 16,5 %, am zis, gata problema rezolvatã!
In schimb mã trezesc cã pe la 52% grad de încãrcare al dpf, îmi pornește regenerarea, în condiția în care de regulã la peste 80%!
Așa cã prea mare brânzã nu am fãcut, în afara cã am fãcut reparații de m-a luat durerea de cap la cati bani am dat...
Cred cã renunț la diesel și trec pe benzina....
Sãptãmâna trecutã s-au schimbat injectoarele, curãțat senzorul map, schimbat debitmetrul de aer, curãțat turbina, verificat vacuumul și pornit la drum... scurt, de vreo 50 km pe sens.
Când am vãzut cã pornește regenerarea și indicatorul de cenușã a pornit de la 16,5 %, am zis, gata problema rezolvatã!
In schimb mã trezesc cã pe la 52% grad de încãrcare al dpf, îmi pornește regenerarea, în condiția în care de regulã la peste 80%!
Așa cã prea mare brânzã nu am fãcut, în afara cã am fãcut reparații de m-a luat durerea de cap la cati bani am dat...
Cred cã renunț la diesel și trec pe benzina....