CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
Salut,
In decembrie mi s-a stricat ridicarea/coborarea geamului la sofer. Inainte de a se strica, dadea cateva semne ca ceva nu este ok (in timp ce urcam geamul, cu butonul sus, cobora singur inapoi si trebuia sa o iau de la capat cu urcarea geamului, eventual sa il ajut cu mana sa urce). In decembrie s-a oprit la 75% si a refuzat sa urce mai departe. Un mecanic mi-a zis ca ar fi modulul de pe macara de vina si mi-a ridicat geamul cu curent din alta baterie, pe direct (ca sa nu ploua/ninga in masina) si mi-a dat modulul in mana.
Am comandat alta macara cu tot cu modul(aparent nu am gasit modul separat) si am pus doar modulul, surpriza, nici o schimbare, nu urca/nu coboara geamul.
Am incercat si cu macaraua cu care a venit modulul, si tot nu urca/coboara.
Mentionez ca am masurat tensiunea din mufa care intra in modul, si pe primele 2 contacte din stanga este curent la actionarea butonului de ridicare/coborare. Odata ce pun mufa in modul si modulul in motoras, nu mai trimite curent (testat amandoua modulele).
Aveti vreo idee de unde poate fi problema ? mentionez ca restul butoanelor functioneaza (portbagaj, geam dreapta, oglinzi, decapotare etc).
MODEL: Tigra B
MOTOR: Z14XEP
In decembrie mi s-a stricat ridicarea/coborarea geamului la sofer. Inainte de a se strica, dadea cateva semne ca ceva nu este ok (in timp ce urcam geamul, cu butonul sus, cobora singur inapoi si trebuia sa o iau de la capat cu urcarea geamului, eventual sa il ajut cu mana sa urce). In decembrie s-a oprit la 75% si a refuzat sa urce mai departe. Un mecanic mi-a zis ca ar fi modulul de pe macara de vina si mi-a ridicat geamul cu curent din alta baterie, pe direct (ca sa nu ploua/ninga in masina) si mi-a dat modulul in mana.
Am comandat alta macara cu tot cu modul(aparent nu am gasit modul separat) si am pus doar modulul, surpriza, nici o schimbare, nu urca/nu coboara geamul.
Am incercat si cu macaraua cu care a venit modulul, si tot nu urca/coboara.
Mentionez ca am masurat tensiunea din mufa care intra in modul, si pe primele 2 contacte din stanga este curent la actionarea butonului de ridicare/coborare. Odata ce pun mufa in modul si modulul in motoras, nu mai trimite curent (testat amandoua modulele).
Aveti vreo idee de unde poate fi problema ? mentionez ca restul butoanelor functioneaza (portbagaj, geam dreapta, oglinzi, decapotare etc).
MODEL: Tigra B
MOTOR: Z14XEP
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
poate trebuie reprogramat
uite o discutie (nu par sa fie aceleasi simptome) dar poti incerca
https://www.google.com/url?s...14_k9vDQJ3KDm5OpE
poti sa faci diagnoza?
daca ar fi o problema de contact electric nu cred ca ar functiona intotdeauna identic (mai ales cu doua module diferite)
poate trebuie reprogramat
uite o discutie (nu par sa fie aceleasi simptome) dar poti incerca
https://www.google.com/url?s...14_k9vDQJ3KDm5OpE
poti sa faci diagnoza?
daca ar fi o problema de contact electric nu cred ca ar functiona intotdeauna identic (mai ales cu doua module diferite)
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
nu stiu sa iti zic.
in linkul pe care l-am postat sint doi useri diferiti care spun ca au rezolvat prin reprogramarea geamurilor cu tech 2.
simptomele cred ca sint diferite de ale tale.
daca ai tech 2 cred ca ar trebui sa fie cumva intuitiva reprogramarea.
daca e o problema electrica eu cred ca este doar la buton (contactele electrice uzate sau contact oxidat la sertizarile firelor) sau la mufe (contactele electrice uzate sau contact oxidat la sertizarile firelor), dar pentru asta ar trebui sa faca defectul diferit.
daca face identic de fiecare data atunci ori ai un blocaj mecanic pe traseul geamului/macaralei ori din programare.
inainte sa ma uit pe schema am crezut ca tigra are pur si simplu un motoras dar vad ca e un modul cu electronica in el, deci ceva mai complicat.
uite si schema din TIS,
Daca te pricepi si vrei sa verifici tu ce ti-am zis mai sus poti sa dai direct masa in pinul ala de jos al modulului si plus din baterie acolo unde vine firul din butonul 6, de sus.(decuplezi firele masinii si plusul il dai cu atentie sa nu arzi ceva).
daca nu se vede pe schema : minus in pinul 4 de la modul motoras si plusuri (urcare/ coborire) in 1 si 6. celelalte fire de la modul le lasi acolo.
daca asa merge inseamna ca ai o problema electrica pe traseul ala (ori pe plus ori pe minus)
daca face la fel inseamna ca e din programare.
in linkul pe care l-am postat sint doi useri diferiti care spun ca au rezolvat prin reprogramarea geamurilor cu tech 2.
simptomele cred ca sint diferite de ale tale.
daca ai tech 2 cred ca ar trebui sa fie cumva intuitiva reprogramarea.
daca e o problema electrica eu cred ca este doar la buton (contactele electrice uzate sau contact oxidat la sertizarile firelor) sau la mufe (contactele electrice uzate sau contact oxidat la sertizarile firelor), dar pentru asta ar trebui sa faca defectul diferit.
daca face identic de fiecare data atunci ori ai un blocaj mecanic pe traseul geamului/macaralei ori din programare.
inainte sa ma uit pe schema am crezut ca tigra are pur si simplu un motoras dar vad ca e un modul cu electronica in el, deci ceva mai complicat.
uite si schema din TIS,
Daca te pricepi si vrei sa verifici tu ce ti-am zis mai sus poti sa dai direct masa in pinul ala de jos al modulului si plus din baterie acolo unde vine firul din butonul 6, de sus.(decuplezi firele masinii si plusul il dai cu atentie sa nu arzi ceva).
daca nu se vede pe schema : minus in pinul 4 de la modul motoras si plusuri (urcare/ coborire) in 1 si 6. celelalte fire de la modul le lasi acolo.
daca asa merge inseamna ca ai o problema electrica pe traseul ala (ori pe plus ori pe minus)
daca face la fel inseamna ca e din programare.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
nu mai pot edita postul precedent.
plusul de forta vine in pinul 6 al modulului M10 O (cel pe care l-am insemnat in poza).
celelalte fire duc unul la BCM - cel din pinul 2 (cel din coltul din stg) iar celalalt (5) la un modul care se afla in spatele masinii (electrohydraulic hardtop, asa apare pe schema).
sa nu fie vreun contact oxidat prin mufele acelea, sau chiar ele sa faca probleme (modulul hardtop sau BCM - ul).
plusul de forta vine in pinul 6 al modulului M10 O (cel pe care l-am insemnat in poza).
celelalte fire duc unul la BCM - cel din pinul 2 (cel din coltul din stg) iar celalalt (5) la un modul care se afla in spatele masinii (electrohydraulic hardtop, asa apare pe schema).
sa nu fie vreun contact oxidat prin mufele acelea, sau chiar ele sa faca probleme (modulul hardtop sau BCM - ul).
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
la mufa care intra in modul, pentru pinii 5 si 6 de pe modul, este curent(14v) la actionarea butonului de deschis/inchis geamul, deschiderea portbagajului merge din buton deci si acei pini au curent, decapotarea nu am incercat-o.
de asemenea am masurat si cu modulul bagat in mufa, la actionarea butonului, mufele modulului care transmit semnal motorasului de ridicare/coborare nu au curent (0,04/0,05v). Tind sa cred ca nu trece curent prin modul (desi acelasi comportament il are si cu modulul vechi si cu cel abia cumparat).
Motorasul daca primeste curent direct (nu prin modul, de la alta baterie) urca si coboara geamul. (asa mi-a ridicat cineva geamul initial, ca sa nu ploua).
de asemenea am masurat si cu modulul bagat in mufa, la actionarea butonului, mufele modulului care transmit semnal motorasului de ridicare/coborare nu au curent (0,04/0,05v). Tind sa cred ca nu trece curent prin modul (desi acelasi comportament il are si cu modulul vechi si cu cel abia cumparat).
Motorasul daca primeste curent direct (nu prin modul, de la alta baterie) urca si coboara geamul. (asa mi-a ridicat cineva geamul initial, ca sa nu ploua).
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
acum am vazut pozele din tis, in poza atasata de tine, scrie close doors ingnition on apoi close window completely and hold close button for 5 sec.
dar cum sa close window completely daca butonul nu merge? (geamul este 1cm deschis cat sa permita deschiderea portierei)..
ciudat, dar o sa am si acestea in vedere.
multumesc !
dar cum sa close window completely daca butonul nu merge? (geamul este 1cm deschis cat sa permita deschiderea portierei)..
ciudat, dar o sa am si acestea in vedere.
multumesc !
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
e posibil sa fie ambele module (si al tau si cel cumparat ) defecte identic?
din butonul de pe usa zici ca merge portbagajul.
modulul pare sa nu transmita mai departe plusul de forta pentru motoras.
pe prima pagina din linkul pus de mine mai sus zicea cineva ca in modul electronic e un releu, posibil acela defect (contactele de forta).
din butonul de pe usa zici ca merge portbagajul.
modulul pare sa nu transmita mai departe plusul de forta pentru motoras.
pe prima pagina din linkul pus de mine mai sus zicea cineva ca in modul electronic e un releu, posibil acela defect (contactele de forta).
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
ti-am trimis pm.
in tis apar sigurantele F5 si F19 de 30 A fiecare.
asta este plusul de forta si vine in pinul 3 al modulului.
daca nu ajunge acolo plusul asta, scoate firul din mufa modulului si ii aduci un fir cu plus, de proba, de pe baterie, direct.
daca merge asa, vezi sa nu fie rupt firul in burduful de la usa, se intimpla des la alte modele de opel (mai mult la usa spate).
in tis apar sigurantele F5 si F19 de 30 A fiecare.
asta este plusul de forta si vine in pinul 3 al modulului.
daca nu ajunge acolo plusul asta, scoate firul din mufa modulului si ii aduci un fir cu plus, de proba, de pe baterie, direct.
daca merge asa, vezi sa nu fie rupt firul in burduful de la usa, se intimpla des la alte modele de opel (mai mult la usa spate).
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:nu mai pot edita postul precedent.
plusul de forta vine in pinul 6 al modulului M10 O (cel pe care l-am insemnat in poza).
celelalte fire duc unul la BCM - cel din pinul 2 (cel din coltul din stg) iar celalalt (5) la un modul care se afla in spatele masinii (electrohydraulic hardtop, asa apare pe schema).
sa nu fie vreun contact oxidat prin mufele acelea, sau chiar ele sa faca probleme (modulul hardtop sau BCM - ul).
plusul de forta vine in pinul 6 al modulului M10 O (cel pe care l-am insemnat in poza).
celelalte fire duc unul la BCM - cel din pinul 2 (cel din coltul din stg) iar celalalt (5) la un modul care se afla in spatele masinii (electrohydraulic hardtop, asa apare pe schema).
sa nu fie vreun contact oxidat prin mufele acelea, sau chiar ele sa faca probleme (modulul hardtop sau BCM - ul).
Salut,
Aici ai zis ca plusul vine in pinul 6, iar in ultimul mesaj in 3.
Voltaj la apasarea butonului de deschidere geam am observat doar in pinii 5-6, cred ca pinul 3 este pentru decapotare/portbagaj. Voi incerca cu un bec de pozitie, sa il conecteze la mufa care intra in modul si sa vad daca se aprinde.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
dupa mine in 3 trebuie sa fie curent tot timpul, eu asa inteleg schema, nu sa plece curent cind actionezi butonul.
ar trebui sa vina curent din sig 5 si 19.
ar trebui sa te asiguri ca pe sigurante ai curent si la intrare si la iesire, cu aparat de masura sau lampa, nu doar sa te uiti la ele ca te inseala asa.
ar trebui sa vina curent din sig 5 si 19.
ar trebui sa te asiguri ca pe sigurante ai curent si la intrare si la iesire, cu aparat de masura sau lampa, nu doar sa te uiti la ele ca te inseala asa.
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat