rockyy
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2019
- Mesaj Privat
Salut,
Am urmatoarea problema:
Am luat pentru muiere un astra 1.6 benzina 2005. Este incepatoare.
Cand am cumparat-o si i-am facut proba nu m-am gandit sa o conduc super batraneste, cum ar merge un incepator, asta e. Nu avea coduri pe tester si im afara de cateva elememte de suspensie si o garnitura de supape masina era ok. Au fost rectificate in service.
Dupa ce a intrat pe mana ei a inceput sa se planga ca zmuceste si ca are ceva, etc.
Intr-adevar, daca o conduci suuuuuper lent cu acceleratia usor apasata intra intr-un fel de balans fata spate deosebit de enervant. Turatiile nu "danseaza" deloc, fara zgomote ciudate, fara coduri de eroare pe tester.
Daca dai un pic de gaz nu mai face. Ralantiul e tambal, revine din turatii corect, nu da sa moara, nimic.
Pentru mine problema este inexistenta, aproape, dar ma sacaie nevasta de cand am luat-o ca nu-i place cum merge si efectiv nu stiu de unde sa incep.
Am schimbat bujii, curatat clapeta acceleratie si egr. Ambele erau destul de curate. Nu exista coduri. Aia de la service mi-au zis ca tampoanele motor si cutie par in stare buna.
MODEL: AstraH 2005
MOTOR: 1.6 z16xep
Am urmatoarea problema:
Am luat pentru muiere un astra 1.6 benzina 2005. Este incepatoare.
Cand am cumparat-o si i-am facut proba nu m-am gandit sa o conduc super batraneste, cum ar merge un incepator, asta e. Nu avea coduri pe tester si im afara de cateva elememte de suspensie si o garnitura de supape masina era ok. Au fost rectificate in service.
Dupa ce a intrat pe mana ei a inceput sa se planga ca zmuceste si ca are ceva, etc.
Intr-adevar, daca o conduci suuuuuper lent cu acceleratia usor apasata intra intr-un fel de balans fata spate deosebit de enervant. Turatiile nu "danseaza" deloc, fara zgomote ciudate, fara coduri de eroare pe tester.
Daca dai un pic de gaz nu mai face. Ralantiul e tambal, revine din turatii corect, nu da sa moara, nimic.
Pentru mine problema este inexistenta, aproape, dar ma sacaie nevasta de cand am luat-o ca nu-i place cum merge si efectiv nu stiu de unde sa incep.
Am schimbat bujii, curatat clapeta acceleratie si egr. Ambele erau destul de curate. Nu exista coduri. Aia de la service mi-au zis ca tampoanele motor si cutie par in stare buna.
MODEL: AstraH 2005
MOTOR: 1.6 z16xep
rockyy
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2019
- Mesaj Privat
Vad ca nu mai pot sa modific, observ ca au mai fost ceva postari dar sunt cam vech, n are sens sa mai fac necro.. O sa incerc sa inlocuiesc toate furtunasele de vacuum, garniturile de la egr si clapeta si sa vedem daca se intampla ceva, ca e o investitie relativ ieftina.
Are cineva manualul de service? Sau o diagrama cu toate liniile de vacuum? Mersi
Are cineva manualul de service? Sau o diagrama cu toate liniile de vacuum? Mersi
rockyy
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2019
- Mesaj Privat
Am zis sa revin cu cateva lamuriri poate ajuta pe altcineva:
Intre timp, motorul a inceput sa consume ulei, posibil sa fi avut ceva maclavaitz din ala magic pus la momentul vanzarii ca sa-i ingroase uleiul si sa nu fumege foarte rau. Am descoperit la primul drum lung ca am joja uscata dupa ce ii facusem revizia cu 200km inainte! De asemenea, nu trecea testul de noxe, hidrocarburi in turatie 260, iar limita este de 100. Pentru ca nu-mi place sa ma complic si fiindca fiarele mele vreau sa fie in conditie optima (aia e, teapa mea) am inlocuit asa: simeringuri supape, simeringuri axe cu came, garnitura chiulasa (obligat) + rectificat si verificat chiulasa. Cat a fost motorul desfacut s-au curatat si canalele de la EGR din admisie plus orice altceva a mai fost accesibil. S-au inlocuit si segmentii, pentru ca masina a stat (estimez minim 6 luni, d-aia a trebuit sa si umblu pe la directie, ruginisera discurile de frana pana la punctul in care trebuiau rectificate si am preferat sa pun noi, capetele de bara, bratele etc., era imposibil sa-i fac geometria) s-a descoperit ca segmentii de ungere erau complet blocati de depuneri.
M-am dus sa fac RAR-ul, bineinteles ca mi-au mai descoperit aia o fisura la toba finala si a trebuit sa ma duc si a doua oara. Inlocuit si aia. A trecut ITP-ul fara alte probleme semnalate.
In fine, am inlocuit cele de mai sus, nici nu mai vreau sa ma gandesc la costuri si masina merge f bine acum. Per total s-a apropiat de 3000 euro cu totul, a fost cam cu ghinion dar macar acum ii stiu istoricul, sa zic asa si i-am refacut caietul de service cu tot ce am facut eu, bonuri, facturi etc.
Doua chestiuni mai am care nu-mi dau pace, dar nu esentiale: balansul de care spuneam in prima postare nu a disparut complet, se mai simte ff putin, probabil mai este vreo bieleta de echilibrare, vreun tampon ceva pe la motor uzat dar nu reusesc sa identific care si nu vreau sa schimb piese aiurea.
Si doi: semnalizarea o ia razna uneori, ticaie foarte repede ca si cum ai avea un bec ars, doar ca am verificat si se aprind toate semnalizarile atat pe stanga cat si pe dreapta si clipesc foarte des. Problema este intermitenta, nu am reusit sa identific un tipar inca. Posibil sa fie releul? Avariile au tempo-ul corect.
In rest: consum in afara de 7, mers constant cu 90 pe DN-uri, 120 pe autostrada. Consum de oras nu am apucat sa fac din plin in plin, la un plin mixt cu 70% afara si 30% oras mi-a iesit 7.4, deci nu stiu cat de relevant este. Urmeaza sa circule preponderent oras de acum, o sa urmaresc si sa-i fac un consum la pompa pentru urban cand si-o aduce aminte femeia sa reseteze trip cand baga zeama.
Oricum, dupa toata aventura asta, de la mine mai pleaca doar la pretul corect, adica mult peste ce se aduce din afara sau la remat, una din doua. )
Spor in toate
Intre timp, motorul a inceput sa consume ulei, posibil sa fi avut ceva maclavaitz din ala magic pus la momentul vanzarii ca sa-i ingroase uleiul si sa nu fumege foarte rau. Am descoperit la primul drum lung ca am joja uscata dupa ce ii facusem revizia cu 200km inainte! De asemenea, nu trecea testul de noxe, hidrocarburi in turatie 260, iar limita este de 100. Pentru ca nu-mi place sa ma complic si fiindca fiarele mele vreau sa fie in conditie optima (aia e, teapa mea) am inlocuit asa: simeringuri supape, simeringuri axe cu came, garnitura chiulasa (obligat) + rectificat si verificat chiulasa. Cat a fost motorul desfacut s-au curatat si canalele de la EGR din admisie plus orice altceva a mai fost accesibil. S-au inlocuit si segmentii, pentru ca masina a stat (estimez minim 6 luni, d-aia a trebuit sa si umblu pe la directie, ruginisera discurile de frana pana la punctul in care trebuiau rectificate si am preferat sa pun noi, capetele de bara, bratele etc., era imposibil sa-i fac geometria) s-a descoperit ca segmentii de ungere erau complet blocati de depuneri.
M-am dus sa fac RAR-ul, bineinteles ca mi-au mai descoperit aia o fisura la toba finala si a trebuit sa ma duc si a doua oara. Inlocuit si aia. A trecut ITP-ul fara alte probleme semnalate.
In fine, am inlocuit cele de mai sus, nici nu mai vreau sa ma gandesc la costuri si masina merge f bine acum. Per total s-a apropiat de 3000 euro cu totul, a fost cam cu ghinion dar macar acum ii stiu istoricul, sa zic asa si i-am refacut caietul de service cu tot ce am facut eu, bonuri, facturi etc.
Doua chestiuni mai am care nu-mi dau pace, dar nu esentiale: balansul de care spuneam in prima postare nu a disparut complet, se mai simte ff putin, probabil mai este vreo bieleta de echilibrare, vreun tampon ceva pe la motor uzat dar nu reusesc sa identific care si nu vreau sa schimb piese aiurea.
Si doi: semnalizarea o ia razna uneori, ticaie foarte repede ca si cum ai avea un bec ars, doar ca am verificat si se aprind toate semnalizarile atat pe stanga cat si pe dreapta si clipesc foarte des. Problema este intermitenta, nu am reusit sa identific un tipar inca. Posibil sa fie releul? Avariile au tempo-ul corect.
In rest: consum in afara de 7, mers constant cu 90 pe DN-uri, 120 pe autostrada. Consum de oras nu am apucat sa fac din plin in plin, la un plin mixt cu 70% afara si 30% oras mi-a iesit 7.4, deci nu stiu cat de relevant este. Urmeaza sa circule preponderent oras de acum, o sa urmaresc si sa-i fac un consum la pompa pentru urban cand si-o aduce aminte femeia sa reseteze trip cand baga zeama.
Oricum, dupa toata aventura asta, de la mine mai pleaca doar la pretul corect, adica mult peste ce se aduce din afara sau la remat, una din doua. )
Spor in toate
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Pt balansul ala,pe care eu il inteleg ca ar fi o usoara smucitura,cred ca ar trebuii sa urci relantiul la 850-900 rot/min si sa observi daca se comporta la fel.Mai incearca eventual,cu masina suspendata si bagata in treapta 1-4 sa vezi ce joc/lag ai cand incerci sa invarti rotile cu mana spate/fata.Preferabil ambele roti in acelasi timp.Jocuri pot fi atat din cutie cat si din planetare...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
rockyy
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2019
- Mesaj Privat
Da, pai la tampoane ma gandesc si eu. Nu cred ca este ceva la nivel de cutie sau planetare pentru ca odata ce este bagata in viteza simptomele dispar. Balansul a ramas doar la schimbul vitezelor 1,2 si foarte putin la 3.
Cand merg eu cu ea abia se simte, dar sotia e mai... lenta sa zicem si bineinteles ca se cacaie pana le schimba si smuceste un pic. Momentan nu mai vreau sa fac alte investitii, pana nu devine enervant o las asa. O sa incerc sa cumpar un releu de semnalizare si sa-l inlocuiesc, ca-i destul de ieftin. Datul in nas, care era cel mai suparator a fost, probabil, de la canalele EGR infundate, iar acela a disparut.
Daca elucidez misterul o sa incerc sa postez, poate va ajuta si pe altii.
Zi faina tuturor
Cand merg eu cu ea abia se simte, dar sotia e mai... lenta sa zicem si bineinteles ca se cacaie pana le schimba si smuceste un pic. Momentan nu mai vreau sa fac alte investitii, pana nu devine enervant o las asa. O sa incerc sa cumpar un releu de semnalizare si sa-l inlocuiesc, ca-i destul de ieftin. Datul in nas, care era cel mai suparator a fost, probabil, de la canalele EGR infundate, iar acela a disparut.
Daca elucidez misterul o sa incerc sa postez, poate va ajuta si pe altii.
Zi faina tuturor
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
rockyy
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2019
- Mesaj Privat