Da. daca sunt probleme pe partea de incarcare motorul se poate opri in mers,nu trage bine sau relanti-ul este oscilant.De ce se intampla toate astea?pentru ca partea electronica a masinii are nevoie de o tensiune constanta si mai ales bine filtrata ca sa functioneze corect.Spre exemplu daca la legatura de masa nu se face contact corect cu blocul motor spre circuitul electric al masinii vom avea o tensiune fluctuanta 13,8v~14,2v care in fapt nu deranjeaza foarte mult, dar ceea ce este FOARTE important este ca acea tensiune continua are suprapus peste ea un riplu de tensiune nefiltrata care este cu atat mai mare cu cat conexiunea la masa(pe blocul motor) e mai proasta.Acest riplu de tensiune nefiltrata(sau daca avem si vreo dioda cu probleme,in alternator, si ceva urme de ac in componenta continua)perturba de fapt functionarea calculatorului si vom avea tot felul de manifestari fara a avea nici un cod de eroare la testare!Calculatorul masinii nu va putea niciodata sa functioneze normal daca nu este alimentat corect;chestia distractiva este ca o legatura proasta are o rezistenta de contact foarte variabila si de aici tot felul de manifestari dubioase(pentru cei care nu au habar)in functionarea motorului.Comparativ numai,situatia este similara cu un amplificator audio care are filtrajul deteriorat,in loc sa auzim numai semnalul audio vom auzi si acel brum deranjant in difuzor!Practic, trebuie verificate cablurile groase de plus si minus de la baterie care merg la alternator si electromotor si facute masuratori;dar cel mai bine inlocuite cu unele noi si de origine(sau se pot reface,exista cablu de cupru si clesti de sertizat).Nu va uita-ti la ele ca arata bine,la orice masina dupa 5~6ani,de noua, apar probleme(desi par zdravene cablurile respective, ele de fapt sunt foarte solicitate mai ales cand dam la automat sa pornim);trebuie desfacute,curatate de oxizi stranse la loc si protejate cu vaselina neutra.Dupa operatia de curatare vom trece la masurarea pierderilor de tensiune pe fiecare cablu in parte cu motorul pornit si toti consumatorii electrici in functiune si la puterea maxima.Se accepta o pierdere maxima de 0,5v (pe fiecare cablu in parte)dar noi trebuie sa mergem undeva in zona de de 0,1v~0,2v maxim!Numai dupa ce facem aceste operatii,daca incarcarea nu este corecta,vom trece la verificarea alternatorului...altfel e mai greu decat la loto.
- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
RDianaCristina a scris:Buna...Nu am rezolvat problema..Am.dus masina la un mecanic .A pus testerul pe ea si i a aparut niste defectiuni pe motor...le a sters si masina la fel de prost merge....Ca sa mi zicã acuma ca de fapt imi trebuie un regulator de tensiune ca nu transmite suficient curent in baterie.....E posibil sa nu tragã masina din cauza asta? Si sa se opreascã motorul in mers?
Da. daca sunt probleme pe partea de incarcare motorul se poate opri in mers,nu trage bine sau relanti-ul este oscilant.De ce se intampla toate astea?pentru ca partea electronica a masinii are nevoie de o tensiune constanta si mai ales bine filtrata ca sa functioneze corect.Spre exemplu daca la legatura de masa nu se face contact corect cu blocul motor spre circuitul electric al masinii vom avea o tensiune fluctuanta 13,8v~14,2v care in fapt nu deranjeaza foarte mult, dar ceea ce este FOARTE important este ca acea tensiune continua are suprapus peste ea un riplu de tensiune nefiltrata care este cu atat mai mare cu cat conexiunea la masa(pe blocul motor) e mai proasta.Acest riplu de tensiune nefiltrata(sau daca avem si vreo dioda cu probleme,in alternator, si ceva urme de ac in componenta continua)perturba de fapt functionarea calculatorului si vom avea tot felul de manifestari fara a avea nici un cod de eroare la testare!Calculatorul masinii nu va putea niciodata sa functioneze normal daca nu este alimentat corect;chestia distractiva este ca o legatura proasta are o rezistenta de contact foarte variabila si de aici tot felul de manifestari dubioase(pentru cei care nu au habar)in functionarea motorului.Comparativ numai,situatia este similara cu un amplificator audio care are filtrajul deteriorat,in loc sa auzim numai semnalul audio vom auzi si acel brum deranjant in difuzor!Practic, trebuie verificate cablurile groase de plus si minus de la baterie care merg la alternator si electromotor si facute masuratori;dar cel mai bine inlocuite cu unele noi si de origine(sau se pot reface,exista cablu de cupru si clesti de sertizat).Nu va uita-ti la ele ca arata bine,la orice masina dupa 5~6ani,de noua, apar probleme(desi par zdravene cablurile respective, ele de fapt sunt foarte solicitate mai ales cand dam la automat sa pornim);trebuie desfacute,curatate de oxizi stranse la loc si protejate cu vaselina neutra.Dupa operatia de curatare vom trece la masurarea pierderilor de tensiune pe fiecare cablu in parte cu motorul pornit si toti consumatorii electrici in functiune si la puterea maxima.Se accepta o pierdere maxima de 0,5v (pe fiecare cablu in parte)dar noi trebuie sa mergem undeva in zona de de 0,1v~0,2v maxim!Numai dupa ce facem aceste operatii,daca incarcarea nu este corecta,vom trece la verificarea alternatorului...altfel e mai greu decat la loto.
- RDianaCristina
- OP
- 18 mesaje
- din 30 Nov 2018
- Astra 2005
- Giurgiu
RDianaCristina
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2018
- Mesaj Privat