- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
M-am decis sa fac un mic tutorial legat de schimbare a distributiei la motorul A17DTR 1,7 125 Cp montat pe o Zafira B 2008.
Masina cand am cumparat-o in 2015 vechiul proprietar imi zisese ca distributia fusese schimbata cu un an in urma, primind si factura aferenta pieselor si unde a fost inlocuita, am zis ca nu are rost sa o schimb, asa ca am mers pana sambata trecuta 07.03.2020 cand am inlocuit-o.
Am achizitionat kit INA, rola intindere/ ghidaj si curea, care au venit cu suruburile aferente.
Cea veche a fost formata din: curea Bosch, rola intindere NTN, rola ghidaj INA.
M-am pus pe treaba si am inceput cu suspendarea masinii pe partea dreapta fata, am scos roata, lasat masina pe o proptea de lemn, am scos scutul, am pus sub motor un cric hidraulic-crocodil cu o scandura intre cric si baia de ulei pentru sustinere in momentul cand am slabit suportul motor.
Dupa am scos partea de plastic de la carenajul rotii, plasticul care vine sub alternator.
Am scos filtrul de aer cu tot cu o parte din tubulatura, am protejat cu carpe sa nu intre praf in motor si in filtru.
Am desfacut suruburile E-TORX E8 de la suportul motorului pe aripa 6 bucati, luat o cheie de 15 inelara cu cot pentru a trage de intinzatorul curelei auxiliare pana in zona de blocare a intinzatorului cu ajutorul unui burghiu de 3 sau 4 mm.Am scos cureaua.Mai raman 3 suruburi E-TORX E8 care tin un suport care se prinde de motor.
Dupa am dat la o parte furtunul de motorina care sta pe carcasa de protectie a distributiei.
Am desfacut 11 suruburi de la carcasa cu cheie tubulara de 10 mm, atentie de unde se scot suruburile sunt de marimi diferite.
Am desfacut cele 4 suruburi de 10 mm care tin fulia de pe vibrochen, se tine contra pe surubul de 24 mm al vibrochenului, dupa am dat cu WD-40 pe gaurile suruburilor sa iasa fulia de pe locul ei, e ceva chinuiala aici ca nu iese usor, dar cu un ciocan de lemn mai mare a mers.
Dupa am pus cheia de 24 mm pe surubul de la vibrochen si am invartit distributia in sensul acelor de ceas pana am putut sa aduc roata axei cu came la punct, unde am insurubat un surub M6, la pompa de motorina nu mi-a picat pe punctul de calare ( M 8 ), am facut si o insemnare la vibrochen in partea de jos, el are un V in partea de sus a rotii de pe vibrochen si pe corpul pompei de ulei care trebuie sa corespunda una cu alta cand se caleaza.
Am desfacut 3 surubele de la roata dintata a axei cu came sa pot da jos cureau.
Am desfacut surubul rolei de intindere, iar cu un inbus de 6 mm bagat in gaura rolei l-am adus la 90 grade spre dreapta, am strans surubul iar dupa am dat jos cureaua, am desfacut rola intinzatoare de tot, rola de ghidare am desfacut-o.
Am pus rola ghidaj noua, stransa cu cheie dinamometrica la 80 Nm, pus rola intindere, adusa gaura imbusului tot la 90 grade, am strans-o cat sa stea.
Am calat si pompa de injectie cu surubul M8.
Am inceput sa pun cureaua de distributie de la vibrochen spre axa cu came, am desfacut surubul de la intinzator si el a strans cureaua, dupa am tinut cu inbusul de 6 mm in timp ce cu cheia dinamometrica am strans la 49 Nm surubul rolei de intindere.
Am scos suruburile de calare de la axa cu came si pompa de injectie si am pus cheia de 24 mm cu cricket pe surubul vibrochenului si am invartit motorul pana am ajuns sa pot insuruba suruburile scoase de la axa cu came si pompa de injectie si semnul de pe vibrochen este corelat cu cele de pe pompa de ulei, am vazut ca pica la semne si am mai facut incaodata aceasi pasi sa ma asigur ca totul este in regula si nu am gresit ceva.
Cuplu strangere cele 4 suruburi de la fulie 4x20 Nm.
Am remontat totul la loc, am strans si suruburile de la suportul motorul de la aripa spre motor cu urmatoarele cupluri de strangere:
3x35 Nm / 3x55 Nm / 3x60 Nm
Dupa ce am remontat toate cele enumerate mai sus, i-am dat chei si a pornit la fel ca inainte de schimbare a curelei, merge fara nici un fel de zgomote sau altceva.
Ca sursa de inspiratie:
http://www.youtube.com/watch?v=hpC5BKObz70
M-am decis sa fac un mic tutorial legat de schimbare a distributiei la motorul A17DTR 1,7 125 Cp montat pe o Zafira B 2008.
Masina cand am cumparat-o in 2015 vechiul proprietar imi zisese ca distributia fusese schimbata cu un an in urma, primind si factura aferenta pieselor si unde a fost inlocuita, am zis ca nu are rost sa o schimb, asa ca am mers pana sambata trecuta 07.03.2020 cand am inlocuit-o.
Am achizitionat kit INA, rola intindere/ ghidaj si curea, care au venit cu suruburile aferente.
Cea veche a fost formata din: curea Bosch, rola intindere NTN, rola ghidaj INA.
M-am pus pe treaba si am inceput cu suspendarea masinii pe partea dreapta fata, am scos roata, lasat masina pe o proptea de lemn, am scos scutul, am pus sub motor un cric hidraulic-crocodil cu o scandura intre cric si baia de ulei pentru sustinere in momentul cand am slabit suportul motor.
Dupa am scos partea de plastic de la carenajul rotii, plasticul care vine sub alternator.
Am scos filtrul de aer cu tot cu o parte din tubulatura, am protejat cu carpe sa nu intre praf in motor si in filtru.
Am desfacut suruburile E-TORX E8 de la suportul motorului pe aripa 6 bucati, luat o cheie de 15 inelara cu cot pentru a trage de intinzatorul curelei auxiliare pana in zona de blocare a intinzatorului cu ajutorul unui burghiu de 3 sau 4 mm.Am scos cureaua.Mai raman 3 suruburi E-TORX E8 care tin un suport care se prinde de motor.
Dupa am dat la o parte furtunul de motorina care sta pe carcasa de protectie a distributiei.
Am desfacut 11 suruburi de la carcasa cu cheie tubulara de 10 mm, atentie de unde se scot suruburile sunt de marimi diferite.
Am desfacut cele 4 suruburi de 10 mm care tin fulia de pe vibrochen, se tine contra pe surubul de 24 mm al vibrochenului, dupa am dat cu WD-40 pe gaurile suruburilor sa iasa fulia de pe locul ei, e ceva chinuiala aici ca nu iese usor, dar cu un ciocan de lemn mai mare a mers.
Dupa am pus cheia de 24 mm pe surubul de la vibrochen si am invartit distributia in sensul acelor de ceas pana am putut sa aduc roata axei cu came la punct, unde am insurubat un surub M6, la pompa de motorina nu mi-a picat pe punctul de calare ( M 8 ), am facut si o insemnare la vibrochen in partea de jos, el are un V in partea de sus a rotii de pe vibrochen si pe corpul pompei de ulei care trebuie sa corespunda una cu alta cand se caleaza.
Am desfacut 3 surubele de la roata dintata a axei cu came sa pot da jos cureau.
Am desfacut surubul rolei de intindere, iar cu un inbus de 6 mm bagat in gaura rolei l-am adus la 90 grade spre dreapta, am strans surubul iar dupa am dat jos cureaua, am desfacut rola intinzatoare de tot, rola de ghidare am desfacut-o.
Am pus rola ghidaj noua, stransa cu cheie dinamometrica la 80 Nm, pus rola intindere, adusa gaura imbusului tot la 90 grade, am strans-o cat sa stea.
Am calat si pompa de injectie cu surubul M8.
Am inceput sa pun cureaua de distributie de la vibrochen spre axa cu came, am desfacut surubul de la intinzator si el a strans cureaua, dupa am tinut cu inbusul de 6 mm in timp ce cu cheia dinamometrica am strans la 49 Nm surubul rolei de intindere.
Am scos suruburile de calare de la axa cu came si pompa de injectie si am pus cheia de 24 mm cu cricket pe surubul vibrochenului si am invartit motorul pana am ajuns sa pot insuruba suruburile scoase de la axa cu came si pompa de injectie si semnul de pe vibrochen este corelat cu cele de pe pompa de ulei, am vazut ca pica la semne si am mai facut incaodata aceasi pasi sa ma asigur ca totul este in regula si nu am gresit ceva.
Cuplu strangere cele 4 suruburi de la fulie 4x20 Nm.
Am remontat totul la loc, am strans si suruburile de la suportul motorul de la aripa spre motor cu urmatoarele cupluri de strangere:
3x35 Nm / 3x55 Nm / 3x60 Nm
Dupa ce am remontat toate cele enumerate mai sus, i-am dat chei si a pornit la fel ca inainte de schimbare a curelei, merge fara nici un fel de zgomote sau altceva.
Ca sursa de inspiratie:
http://www.youtube.com/watch?v=hpC5BKObz70