La temperaturi foarte ridicate, acumulatorul este racit in timpul incarcarii. Este indicat la temperaturi scazute, sub
5 grd C si la peste 35 grd C, acumulatorul, chiar daca este incarcat, sa fie conectat la incarcator/Voltec pentru a activa sistemul si a incalzire/racire al acumulatorului inainte de drum( cu cel putin30 min inainte de plecare) . In timpul rularii, sistemul de control termic este alimentat chiar de catre Li-Ion, daca nu se conecteaza incarcatorul, atunci BMS-ul (managementul acumulatorului) va consuma pentru functii din accumulator! Când se este activat motorul cu funcþie de autonomie extinsa, sistemul este alimentat de motorul pe benzina.
1. Cea mai indicata incarcare pentru “long life” a acumulatorului este cea cu 6A. Incarcatorul Voltec setat pe doua LED-uri verzi. Acumulatorul Amperei este protejat prin proiectare si constructie la varf de incarcare ( max 85%) si la descarcare ( min 20%), practic energia activa la un acumulator de 16kWh este 64-65% din energia nominala, cam 10,3kWh. La cel de 16,5kWh este de 10,9kWh, iar de 17,1kWh(2015 facelift) este de 11,5kWh.
Li-Ion sufera la incarcari rapide, incarcarea cu 16A trebuie evitata, iar investitia intr-un charger de 16A nu are rost! Se poate incarca cu 10A pana cand acumulatorul ajunge la 50% din incarcare, apoi se poate comuta pe 6A pana la final, asta ca o optiune intermediara. Varianta de 10% curent de incarcare din capacitatea acumulatorului, este si la Li-Ion valabila. Un acumulator Ampera de 16kWh care are o tensiune nominala de 360V, are o capacitate de 45Ah( 16000Wh:360V), iar 0,1 din 45Ah=4,5A, dar incarcatorul are 6A, cu valoarea acesta se lucreaza. Ca timp de incarcare este in jur de 8 ore, ciclu de noapte.
2. La incarcare cu 16A si la temperaturi scazute creste nivelul de degradare al acumulatorului, la statia de incarcare cu cablu Type 1-Type 2, curentul de incarcare este tot de 16A, chiar daca pe fisa conector apare scris 32A!
3. Li-Ion are performanta buna la temperaturi 😊 cuprinse intre 22-28 grd C, 25grd este optima, continuu sistemul BMS lucreza pentru a mentine temperature acumulatorului la acesta limita.
4. GM asigura intre 3000-5000 cicluri de incarcare descarcare-complete pentru acumulatorul Amperei, dar nu spune in ce conditii ( temperatura si curent de incarcare). Poti ajunge la 5000 cicluri : 365 zile= 13,7 ani sau 300000 km numai daca asiguri o intretinere corecta a acumulatorului

5. Trebuie luat in calcu si pierderea de 5% din capacitatea acumulatorului la 75000 km, cine spune ca acumulatorul Li-Ion al lui, la 150.000 km, este la fel ca inainte se insala 😉 ( foto studiu).

MODEL: Ampera 2012