Anzu
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
Anzu
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
Anzu a scris:Ciudat. Daca la 0 grade exterior ii ia 30 de minute sã ajungã la 90 de grade, e grav. Pe forumuri de afara pãrerile sunt împãrțite, alții ating temperatura optima in doar 2-3km...
2-3 km, asta e ca in reclama cu marmota ...la o temperatura exterioara negativa, ajunge la 90 grade destul de greu, depinde de cat de scazuta e temperatura exterioara si de distanta /viteza care este parcursa/cu care se circula.....oricum , se incalzeste greu , in sensul ca nu ajunge asa usor la 90 grade...in schimb, cum a inceput sa se miste acul la temperatura , incepe sa bage aer cald in interior...te mai ajuti si de scaunele si volanul incalzit si aia e ! Exagerezi cu 30 de minute , daca spuneai la jumatate erai mai aproape de adevar.
Anzu
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Nu exagerez, ieri am facut 10km in vreo 30 minute prin București si nu a ajuns la 90 de grade. In timp ce alte mașini avute se încãlzeau in maxim 2-3km. Am sa testez si pozez ca sa am date precise.
Din pãcate nu am pachetul de iarna, nu am simțit nevoia pe alte mașini, dar la cat de greu se încãlzește Astra...
Din pãcate nu am pachetul de iarna, nu am simțit nevoia pe alte mașini, dar la cat de greu se încãlzește Astra...
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- wanchope
- **
- 246 mesaje
- din 02 Jul 2012
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
wanchope
- Mesaje scrise: 246
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
Ca se incalzeste mai greu am constat si eu. La revizii mi s-a explicat ca la motoarele cu injectie directa este normal sa fie asa. Si eu am suspectat initial termostatul insa nu a fost cazul de schimbat, de 3 ani se comporta ok- daca era defect ramanea blocat pe deschis si nu ajungeam la 90 grade. Ca sa se incalzeasca mai repede dezactivezi start stop pana ajungi la 90 grade. Acelasi lucru l-am observat si la motorul 1.4 150 cp din grupul VAG - se incalzeste mai greu fata de un benzinar clasic.
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
E normal sa se incalzeasca greu ,daca tu ai facut 10 km in 30 de minute...asta inseamna mers de melc ( traficul din B e moartea pasiunii) si multe opriri/stationari la stopuri /in coloana ....chiar daca temperatura motorului ajunge la un nivel superior, rulajul in conditiile de mai sus face ca ea sa scada imediat (o conditie cumulativa e si o temperatura exterioara scazuta ) , in felul acesta neputand ajunge la 90 grade.Daca mergi extraurban, e altceva, se incalzeste foarte repede ! Ca exemplu : am fost in dimineata asta la un supermarket, distanta 1,5 km, temp.ext. 3 grade,temp.motorului ajungand la 50 grade...pana m-am scobit sa scot telefonul si sa fac o poza, temp a si scazut...deci, ramane cum am stabilit !
jimmmy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Salutare! Și eu am un astra k motorizare 1.0 benzina. Din ce am observat eu:
1. din cunoștințele mele, incalzitul greu al motorului este o "problema" istorica a mãrcii;
2. Metoda folosita de mine ca sã se încãlzeascã mai repede este sã fac 2 - 3 reprize de mers cu viteza a 2 a și schimbat la 5000 ture.. Asta depinde de trafic.
3. In cazul in care e trafic, la stop stau cu ea turata la 3-4000 de ture.
4. Daca apa se încãlzește la un anumit nivel si dau drumul la caldura in masina, scade. De ex, de la 70, la aproximativ 55. Asta se intampla doar pana se încãlzește motorul la 90 și rãmâne asa cel outin 10 minute. Dacã abia a ajuns la 90 si dau drumul la caldura, scade acul la 70 de grade.
5. Când a fost frig zilele astea si am mers in bara la bara in București, am avut performata sa parcurg 4 km si sa fiu cu temperatura apei la jumãtate.
Pe baza acestor observații, nu este vina termostatului. Pur și simplu asa funcționeazã mașina. Am avut și alte mașini pe benzina (nu opel) și nu am avut problema asta cu incalzitul (se incalzea motorul muuult mai rapid). In afara de problema de a face frigul putin în masina, problema pe care o vad eu este creșterea consumului de carburant (in contextul in care motorul are cel mai bun randament de consum când apa ajunge la 90 de grade)
1. din cunoștințele mele, incalzitul greu al motorului este o "problema" istorica a mãrcii;
2. Metoda folosita de mine ca sã se încãlzeascã mai repede este sã fac 2 - 3 reprize de mers cu viteza a 2 a și schimbat la 5000 ture.. Asta depinde de trafic.
3. In cazul in care e trafic, la stop stau cu ea turata la 3-4000 de ture.
4. Daca apa se încãlzește la un anumit nivel si dau drumul la caldura in masina, scade. De ex, de la 70, la aproximativ 55. Asta se intampla doar pana se încãlzește motorul la 90 și rãmâne asa cel outin 10 minute. Dacã abia a ajuns la 90 si dau drumul la caldura, scade acul la 70 de grade.
5. Când a fost frig zilele astea si am mers in bara la bara in București, am avut performata sa parcurg 4 km si sa fiu cu temperatura apei la jumãtate.
Pe baza acestor observații, nu este vina termostatului. Pur și simplu asa funcționeazã mașina. Am avut și alte mașini pe benzina (nu opel) și nu am avut problema asta cu incalzitul (se incalzea motorul muuult mai rapid). In afara de problema de a face frigul putin în masina, problema pe care o vad eu este creșterea consumului de carburant (in contextul in care motorul are cel mai bun randament de consum când apa ajunge la 90 de grade)
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
Daniel a scris:Un motor pe benzina se încãlzește foarte repede.
Cele diesel se încalzesc mai greu.
Ambele trebuie sa stea la 90 de grade dupã încãlzire.
Cele diesel se încalzesc mai greu.
Ambele trebuie sa stea la 90 de grade dupã încãlzire.
Stã pe naiba..la Z19DT scade temperatura dacã stai la relanti cu ea si cãldura pornitã.Super enervantAm avut 5 ani un Logan 1.4 mpi si bãga la greu cãldurã.La Vectra cam fac frigul,stiu,e diesel,motor de 1.9 dar tot nu e o scuzã.O am de aproape 10 ani si stiu ce poate..am rezolvat (mai mare râsul )cu plastic la radiator
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
jimmmy a scris:
2. Metoda folosita de mine ca sã se încãlzeascã mai repede este sã fac 2 - 3 reprize de mers cu viteza a 2 a și schimbat la 5000 ture.. Asta depinde de trafic.
2. Metoda folosita de mine ca sã se încãlzeascã mai repede este sã fac 2 - 3 reprize de mers cu viteza a 2 a și schimbat la 5000 ture.. Asta depinde de trafic.
Sa nu te miri de ce incepe sa manance ulei de ex.
Un motor cu uleiul rece este supus unei uzuri foarte mari, de aceea in primii km nu e bine sa folosesti turatii mari.
De asemenea un motor se incalzeste mult mai repede in sarcina decat pe loc.
jimmmy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Dragilor, eu nu plec cu masina de la - 30 de grade cu 7000 de turații din start.
2. Uleiul 5w30 acopera lejer temperatura de - 3 - 6 grade, ținând cont ca are o plaja de temperatura la un minim de - 30.grade.
3. Eu fac 2 schimburi de ulei pe an, unul in noiembrie, unul in aprilie, in contextul in care fac in jur de 15.000 km pe an. Ca si ulei, folosesc liqui molly special tec 5w40 dex 1 gen2. Schimburile le fac pentru a fii sigur ca uleiul are proprietãțile bune și protejeazã cât mai bine motorul.
2. Uleiul 5w30 acopera lejer temperatura de - 3 - 6 grade, ținând cont ca are o plaja de temperatura la un minim de - 30.grade.
3. Eu fac 2 schimburi de ulei pe an, unul in noiembrie, unul in aprilie, in contextul in care fac in jur de 15.000 km pe an. Ca si ulei, folosesc liqui molly special tec 5w40 dex 1 gen2. Schimburile le fac pentru a fii sigur ca uleiul are proprietãțile bune și protejeazã cât mai bine motorul.
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Teitei
- **
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
Poti sa testezi singur termostatul. Mergi cu masina pana ajunge la prima linie de pe bord, apoi pui mana pe radiator sau furtul care intra in radiator (tur) si vezi daca e cald. Daca e cald inseamna ca termostatul e blocat pe deschis si din aceasta cauza se incalzeste mai greu. Practic iti circula apa prin tot circuitul ...
Exclus sa o turezi mai mult de 2000 de ture cand motorul e rece.! Omori si turbina pe laga restul...
Exclus sa o turezi mai mult de 2000 de ture cand motorul e rece.! Omori si turbina pe laga restul...