- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Sunt nou posesor de Astra Classic Z16XEP (dupa un Z14XEP si o Vectra B1), un pic dezamagit de "investitii" pana acum, masina avand doar 68.000km. Pana acum, am rezolvat problema P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage cu rezistor de 330 ohmi, siguranta de trepte de pe electroventilator (GMV) - nu mergea 1 si 2 si imi deschidea ventilatorul doar pe direct iar atunci tremura la plecarea de pe loc de o luau toti dracii daca mergea si ventilatorul in momentul ala, inlocuit toate lichidele (antigel, servo, cutie viteze), schimbat tot kit distributie si accesorii si bineinteles revizia (ulei + filtre) + bujii si montare tempomat. Am insa o nelamurire in legatura cu Releul Principal si cel de AC care apare not programmed. Din cate vad pe OPCOM, main relay este inactiv. La cealalta era activ. Imi pare deci a fi o problema acolo dar nu am idee ce si unde sa verific. Deasemenea mai am indoieli la Senzorul lamba unde 2 sta doar pe Lean si Closed loop si acel ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) despre care nu stiu nimic. Ce parere aveti? Mai vedeti si altceva? EGR nu am reusit sa il curat inca pt ca e prea ruginit unul din suruburi si i s-a stricat capul dar o sa fie extras de acolo la un service. As dori sa ii mai dau jos si admisia si sa o curat si pe ea (am curatat doar clapeta de acceleratie). Vreau sa ii pun GPL dar mai intai sa fie "perfecta" pe benzina. Erori nu (mai) are.
Battery Voltage 14.1 V
Main Relay Inactive
Fuel Pump Relay Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V
Calculated Pedal Position 0%
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.47 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.57 V
Calculated Throttle Position 0%
Throttle Position Idle
Engine Speed 899 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 1.07 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 30 kPa
Coolant Temperature 1.64 V
Coolant Temperature 104 °C
Intake Air Temperature 2.51 V
Intake Air Temperature 24 °C
Tank Sensor 2.22 V
Tank Sensor 19 L
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning) 640 kPa
Brake Switch 1 Inactive
Brake Switch 2 Inactive
Clutch Switch Inactive
Vehicle Speed 0 km/h
Cruise Control Tip Switch I (set)
Cruise Control Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.16 V
Fuel Tank Ventilation Valve 20%
Knock Control Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 685 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean
O2 Sensor Loop Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) High Pressure
Fan Relay 1 Inactive
Fan Relay 2 Inactive
Malfunction Indicator (MI) Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off
Engine Speed 899 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM
Idle Speed Offset Heater
Ignition Dwell Angle 3.4 ms
Injector Time 2.0 ms
Ignition Spark Angle -3.2 °CA
Knock Retard Cylinder 1 0 °CA
Knock Retard Cylinder 2 0 °CA
Knock Retard Cylinder 3 0 °CA
Knock Retard Cylinder 4 0 °CA
Ignition Status On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power
Total Misfire 0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active
Fuel Tank Ventilation Valve Active
MODEL: Astra Classic, 2007
MOTOR: Z16XEP
Sunt nou posesor de Astra Classic Z16XEP (dupa un Z14XEP si o Vectra B1), un pic dezamagit de "investitii" pana acum, masina avand doar 68.000km. Pana acum, am rezolvat problema P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage cu rezistor de 330 ohmi, siguranta de trepte de pe electroventilator (GMV) - nu mergea 1 si 2 si imi deschidea ventilatorul doar pe direct iar atunci tremura la plecarea de pe loc de o luau toti dracii daca mergea si ventilatorul in momentul ala, inlocuit toate lichidele (antigel, servo, cutie viteze), schimbat tot kit distributie si accesorii si bineinteles revizia (ulei + filtre) + bujii si montare tempomat. Am insa o nelamurire in legatura cu Releul Principal si cel de AC care apare not programmed. Din cate vad pe OPCOM, main relay este inactiv. La cealalta era activ. Imi pare deci a fi o problema acolo dar nu am idee ce si unde sa verific. Deasemenea mai am indoieli la Senzorul lamba unde 2 sta doar pe Lean si Closed loop si acel ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) despre care nu stiu nimic. Ce parere aveti? Mai vedeti si altceva? EGR nu am reusit sa il curat inca pt ca e prea ruginit unul din suruburi si i s-a stricat capul dar o sa fie extras de acolo la un service. As dori sa ii mai dau jos si admisia si sa o curat si pe ea (am curatat doar clapeta de acceleratie). Vreau sa ii pun GPL dar mai intai sa fie "perfecta" pe benzina. Erori nu (mai) are.
Battery Voltage 14.1 V
Main Relay Inactive
Fuel Pump Relay Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V
Calculated Pedal Position 0%
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.47 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.57 V
Calculated Throttle Position 0%
Throttle Position Idle
Engine Speed 899 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 1.07 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 30 kPa
Coolant Temperature 1.64 V
Coolant Temperature 104 °C
Intake Air Temperature 2.51 V
Intake Air Temperature 24 °C
Tank Sensor 2.22 V
Tank Sensor 19 L
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning) 640 kPa
Brake Switch 1 Inactive
Brake Switch 2 Inactive
Clutch Switch Inactive
Vehicle Speed 0 km/h
Cruise Control Tip Switch I (set)
Cruise Control Inactive
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.16 V
Fuel Tank Ventilation Valve 20%
Knock Control Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 685 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean
O2 Sensor Loop Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) High Pressure
Fan Relay 1 Inactive
Fan Relay 2 Inactive
Malfunction Indicator (MI) Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off
Engine Speed 899 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM
Idle Speed Offset Heater
Ignition Dwell Angle 3.4 ms
Injector Time 2.0 ms
Ignition Spark Angle -3.2 °CA
Knock Retard Cylinder 1 0 °CA
Knock Retard Cylinder 2 0 °CA
Knock Retard Cylinder 3 0 °CA
Knock Retard Cylinder 4 0 °CA
Ignition Status On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power
Total Misfire 0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active
Fuel Tank Ventilation Valve Active
MODEL: Astra Classic, 2007
MOTOR: Z16XEP
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
pentru ca nu pot edita postul, m-am gandit sa fac o mica comparatie intre datele de la Z16XEP si Z14XEP ( Z14XEP mergea perfect, cu mentiunea ca nu mai stiu ce am vrut sa masor de am tinut-o in 1500 RPM)
Dupa cum spuneam, cel mai tare ma ingrijoreaza urmatoarele diferente:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Main Relay Inactive Activ
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed Activ
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM 780 RPM
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power Inactiv
apoi, mai putin (daca nu sunt corelate cu cele de mai sus) astea:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Knock Control Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV 431 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean Sãrac
O2 Sensor Loop Closed Închis
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3 0%
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1 1%
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active Inactiv
mai jos, masuratorile full:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Battery Voltage 14.1 V 14.4 V
Main Relay Inactive Activ
Fuel Pump Relay Active Activ
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V 0.49 V
Calculated Pedal Position 0% 0%
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active Activ
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.47 V 0.82 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.57 V 4.20 V
Calculated Throttle Position 0% 4%
Throttle Position Idle Ralanti
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 1.07 V 1.41 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 30 kPa 6 kg/h
Coolant Temperature 1.64 V 1.05 V
Coolant Temperature 104 °C 87 °C
Intake Air Temperature 2.51 V 2.98 V
Intake Air Temperature 24 °C 33 °C
Tank Sensor 2.22 V 2.65 V
Tank Sensor 19 L 15 L
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive Inactiv
A/C Pressure (Air Conditioning) 640 kPa 640 kPa
Brake Switch 1 Inactive Inactiv
Brake Switch 2 Inactive Inactiv
Clutch Switch Inactive Inactiv
Vehicle Speed 0 km/h 0 km/h
Cruise Control Tip Switch I (set) Nu este programat
Cruise Control Inactive Nu este programat
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive Nu este programat
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive Inactiv
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.16 V 0.88 V
Fuel Tank Ventilation Valve 20% Activ
Knock Control Active Inactiv
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active Activ
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 685 mV 117 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich Sãrac
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV 431 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean Sãrac
O2 Sensor Loop Closed Închis
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3 0%
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1 1%
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed Activ
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) High Pressure Presiune mare
Fan Relay 1 Inactive Inactiv
Fan Relay 2 Inactive Inactiv
Malfunction Indicator (MI) Off Deconectat
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off Deconectat
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM 780 RPM
Idle Speed Offset Heater
Ignition Dwell Angle 3.4 ms 4.0 ms
Injector Time 2.0 ms 1.6 ms
Ignition Spark Angle -3.2 °CA 7.7 grade
Knock Retard Cylinder 1 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 2 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 3 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 4 0 °CA 0 grade
Ignition Status On 12V Conectat 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power Inactiv
Total Misfire 0 0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active Inactiv
Fuel Tank Ventilation Valve Active Activ
Dupa cum spuneam, cel mai tare ma ingrijoreaza urmatoarele diferente:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Main Relay Inactive Activ
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed Activ
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM 780 RPM
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power Inactiv
apoi, mai putin (daca nu sunt corelate cu cele de mai sus) astea:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Knock Control Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV 431 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean Sãrac
O2 Sensor Loop Closed Închis
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3 0%
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1 1%
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active Inactiv
mai jos, masuratorile full:
Masuratori Z16XEP Z14XEP
Battery Voltage 14.1 V 14.4 V
Main Relay Inactive Activ
Fuel Pump Relay Active Activ
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V 0.49 V
Calculated Pedal Position 0% 0%
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active Activ
TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.47 V 0.82 V
TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.57 V 4.20 V
Calculated Throttle Position 0% 4%
Throttle Position Idle Ralanti
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 1.07 V 1.41 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 30 kPa 6 kg/h
Coolant Temperature 1.64 V 1.05 V
Coolant Temperature 104 °C 87 °C
Intake Air Temperature 2.51 V 2.98 V
Intake Air Temperature 24 °C 33 °C
Tank Sensor 2.22 V 2.65 V
Tank Sensor 19 L 15 L
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive Inactiv
A/C Pressure (Air Conditioning) 640 kPa 640 kPa
Brake Switch 1 Inactive Inactiv
Brake Switch 2 Inactive Inactiv
Clutch Switch Inactive Inactiv
Vehicle Speed 0 km/h 0 km/h
Cruise Control Tip Switch I (set) Nu este programat
Cruise Control Inactive Nu este programat
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive Nu este programat
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive Inactiv
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 1.16 V 0.88 V
Fuel Tank Ventilation Valve 20% Activ
Knock Control Active Inactiv
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active Activ
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 685 mV 117 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich Sãrac
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Active Inactiv
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 213 mV 431 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean Sãrac
O2 Sensor Loop Closed Închis
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1) 3 0%
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 1 1%
A/C Relay (Air Conditioning) Not Programmed Activ
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) High Pressure Presiune mare
Fan Relay 1 Inactive Inactiv
Fan Relay 2 Inactive Inactiv
Malfunction Indicator (MI) Off Deconectat
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off Deconectat
Engine Speed 899 RPM 1.561 RPM
Desired Idle Speed 775 RPM 780 RPM
Idle Speed Offset Heater
Ignition Dwell Angle 3.4 ms 4.0 ms
Injector Time 2.0 ms 1.6 ms
Ignition Spark Angle -3.2 °CA 7.7 grade
Knock Retard Cylinder 1 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 2 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 3 0 °CA 0 grade
Knock Retard Cylinder 4 0 °CA 0 grade
Ignition Status On 12V Conectat 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Reduced Power Inactiv
Total Misfire 0 0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Active Inactiv
Fuel Tank Ventilation Valve Active Activ
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Revin tot eu (nu cred ca mai e nimeni pe forumul asta sau pe cel de Astra Club). Pana la urma, luandu-le prin comparatie si eliminare, cred ca, real, raman doar doua probleme:
Z16XEP Z14XEP
Releu principal Inactiv Activ
Releu climã Nu este programat Activ
Diferentele la Clapeta electronicã în regim de avarie (Putere redusã vs Inactiv) cred ca sunt date de felul cum e programata sa raspunda in caz de avarie (adica intra in Limp Mode si are putere redusa sau mergi cu avaria blana pana crapa ceva, motorul nefiind protejat in nici un fel de ECU)
Z16XEP Z14XEP
Releu principal Inactiv Activ
Releu climã Nu este programat Activ
Diferentele la Clapeta electronicã în regim de avarie (Putere redusã vs Inactiv) cred ca sunt date de felul cum e programata sa raspunda in caz de avarie (adica intra in Limp Mode si are putere redusa sau mergi cu avaria blana pana crapa ceva, motorul nefiind protejat in nici un fel de ECU)
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Ce zici sa nu postam degeaba asa incat cei ce vor avea problema asta pe viitor sa nu trebuiasca sa piarda timpul citind 20 de pagini de nimic si la final nicio rezolvare asa cum se mai intampla? Raspunsul tau n-are nicio legãturã cu topicul si nu ajuta in niciun fel pe cei ce vor avea aceeași problema. Dealtfel, nu trebuie sa buchiseascã nimeni la niciun "fer", ca nu am cerut service mobil de la club opel. Am postat in speranta ca useri cu o problema similara vor vedea postul si fix cat ți-a luat tie sa-mi spui nimic, ei vor scrie cum au rezolvat ei problema sau daca e într-adevãr o problemã. In rest, liber la tãiat porcul, îngrãmãdit prin mall-uri la cadouri sau ce treburi o mai avea fiecare "in perioada asta a anului". Rog un moderator sa stearga si postul tau si pe acesta al meu ca sa avem problema/rezolvare si nu discuții inutile.
Daca ii dau de cap singur o sa postez aici rezolvarea.
Daca ii dau de cap singur o sa postez aici rezolvarea.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
poate sa-l stearga si pe acesta al meu, eu unul nu stiu nimic in legatura cu problema ta desi am citit de cum ai scris aici.
daca nu raspunde nimeni asta nu inseamna ca forumul e parasit. Sint multe alte cauze (vezi chiar postul colegului @bibu16v)
daca esti priceput in problema de care intrebi si gasesti rezolvarea este chiar bine daca o postezi (cu eventuale explicatii)!
ca sa parafrazez: nu te intreba ce poate face forumul club opel pentru tine ci intreaba-te ce poti face tu pentru el!
eu personal cred ca daca cineva ar fi stiut sa te ajute ti-ar fi scris. probabil n-a stiut nimeni (ca de rea intentie nu poti sa banuiesti pe nimeni deoarece nu-i cunosti).
poate va mai scrie cineva si in legatura cu problema ta si vei avea astfel putin ajutor.
sarbatori fericite si nu mai fiti asa incrincenati ca nu merita.
poate sa-l stearga si pe acesta al meu, eu unul nu stiu nimic in legatura cu problema ta desi am citit de cum ai scris aici.
daca nu raspunde nimeni asta nu inseamna ca forumul e parasit. Sint multe alte cauze (vezi chiar postul colegului @bibu16v)
daca esti priceput in problema de care intrebi si gasesti rezolvarea este chiar bine daca o postezi (cu eventuale explicatii)!
ca sa parafrazez: nu te intreba ce poate face forumul club opel pentru tine ci intreaba-te ce poti face tu pentru el!
eu personal cred ca daca cineva ar fi stiut sa te ajute ti-ar fi scris. probabil n-a stiut nimeni (ca de rea intentie nu poti sa banuiesti pe nimeni deoarece nu-i cunosti).
poate va mai scrie cineva si in legatura cu problema ta si vei avea astfel putin ajutor.
sarbatori fericite si nu mai fiti asa incrincenati ca nu merita.
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
@gabimilo1, eu nu am zis nimic de rea intentie pe forum si nici eu nu am avut rea intenție cand am remarcat ca nu prea mai intra lumea. Totuși, abordarea colegului de mai sus, de a da peste nas complet aiurea, mi se pare deplasatã si atat timp cat nu tolerez chestiile astea in viata de zi cu zi nu vad de ce as face-o pe un forum.
Cat despre contribuția mea pt forum, fac cat pot, cat mã pricep si evit sa imi dau cu parerea daca nu stiu/nu m-am lovit de problema respectiva. De asta am si revenit cu post la postul anterior eliminând anumite aspecte semnalizate initial ca probleme.
Back on topic, despre cele 2 relee la care am ramas nedumirit sunt aproape sigur ca primul e o problema reala, (dar nu stiu unde e acest releu principal si cum ar putea fi testat/activat) iar cel de clima ori e vorba de o reprogramare ce trebuie fãcutã, fiind poate ștearsã la un moment dat din greșealã de fostul proprietar, ori nu existã fizic, aceasta mãsurãtoare, care probabil e doar pt auto cu a/c manual cum era cazul Z14XEP, unde a citit valorile, pe cand la Z16XEP, fiind climatronic, nu e programat din fabrica si atunci e ok aceasta discrepanțã.
In continuare astept pãreri iar daca ii dau de cap, scriu aici cum s-a terminat epopeea.
M-ar ajuta mult niste valori de la un Opel Astra Classic Z16XEP, climatronic, adica identica cu a mea si care sa fie in mintile ei. Atunci ne putem da seama exact ce e normal si ce nu.
Sãrbãtori fericite tuturor!
Cat despre contribuția mea pt forum, fac cat pot, cat mã pricep si evit sa imi dau cu parerea daca nu stiu/nu m-am lovit de problema respectiva. De asta am si revenit cu post la postul anterior eliminând anumite aspecte semnalizate initial ca probleme.
Back on topic, despre cele 2 relee la care am ramas nedumirit sunt aproape sigur ca primul e o problema reala, (dar nu stiu unde e acest releu principal si cum ar putea fi testat/activat) iar cel de clima ori e vorba de o reprogramare ce trebuie fãcutã, fiind poate ștearsã la un moment dat din greșealã de fostul proprietar, ori nu existã fizic, aceasta mãsurãtoare, care probabil e doar pt auto cu a/c manual cum era cazul Z14XEP, unde a citit valorile, pe cand la Z16XEP, fiind climatronic, nu e programat din fabrica si atunci e ok aceasta discrepanțã.
In continuare astept pãreri iar daca ii dau de cap, scriu aici cum s-a terminat epopeea.
M-ar ajuta mult niste valori de la un Opel Astra Classic Z16XEP, climatronic, adica identica cu a mea si care sa fie in mintile ei. Atunci ne putem da seama exact ce e normal si ce nu.
Sãrbãtori fericite tuturor!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
ai cumva schema electrica pentru masina ta?
la sectiunea astra g e o schema din autodata (am inteles), postata de colegul @Stefan Tolos dar e pentru masinile 2001-2004.
masina ta e astra g sau h? ca dupa an (2007) si dupa clasificarea din sectiunea astra de pe forumul asta pare astra h (2004-2009) si acolo nu am gasit scheme. (poate nu am inteles clasificarea bine)
ma gindeam ca de pe o schema electrica poate iti dai seama mai usor care e ala releul principal (main relay) sau la ce face referire denumirea.
la sectiunea astra g e o schema din autodata (am inteles), postata de colegul @Stefan Tolos dar e pentru masinile 2001-2004.
masina ta e astra g sau h? ca dupa an (2007) si dupa clasificarea din sectiunea astra de pe forumul asta pare astra h (2004-2009) si acolo nu am gasit scheme. (poate nu am inteles clasificarea bine)
ma gindeam ca de pe o schema electrica poate iti dai seama mai usor care e ala releul principal (main relay) sau la ce face referire denumirea.
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Este Astra Classic, strutocamila dintre G si H, facuta in Polonia. Motorul si mare parte din subansamble e identic cu cel de la H, inclusiv nemernicia de siguranțã de trepte de pe GMV am luat-o pt H ca la G venea doar cu electroventilator cu tot. Am verificat azi toate siguranțele si releele de care stiam: compartimentul motor si interior. Am luat cartea mașinii langa mine si am fãcut inventarul. Toate sunt la locul lor si coincid cu cartea dar niciunul nu e "releu principal".
Cred ca mai degraba imi trebuie un specialist in OPCOM care sa imi traduca la ce face referire acest releu principal din Opcom😂
PS: Dupa ce am aruncat un ochi la colegii englezi si francezi, cred ca main relay / releul principal asta de il caut eu e releul de la demaror / starter relay
Cred ca mai degraba imi trebuie un specialist in OPCOM care sa imi traduca la ce face referire acest releu principal din Opcom😂
PS: Dupa ce am aruncat un ochi la colegii englezi si francezi, cred ca main relay / releul principal asta de il caut eu e releul de la demaror / starter relay
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
s-ar puteai sa ai dreptate.
ma gindeam ca spre exemplu pe schema de corsa c este figurat un releu notat cu 8 (K61) si denumit "starter relay" (vezi in link):
https://i11.servimg.com/u/f1...60/77/note310.jpg
din schema inteleg ca e diferit de releul de pornire care de regula este bobina care e montata pe electromotor.
imi dau seama ca acest K61 de la corsa c este alimentat in minusul de comanda in functie de echiparea cu cutie de viteze (manuala sau automata), aici se zice chiar de un modul electronic al cutiei de viteze cred (ma depaseste putin problema, zafira mea e cu cutie clasica).
sint convins ca modulul asta e vazut de o interfata OPCOM.
poate ca la tine e ceva echivalent cu acest starter relay de la corsa c la care face referire OPCOM in ceea ce priveste masina ta (sau poate este chiar modulul acela de la cutia de viteze denumit ca main relay).
La masinile intre care faci comparatie in postul 2 (Z14XEP si Z16XEP) nu diferea transmisia? Manuala fata de automata?
ma gindeam ca spre exemplu pe schema de corsa c este figurat un releu notat cu 8 (K61) si denumit "starter relay" (vezi in link):
https://i11.servimg.com/u/f1...60/77/note310.jpg
din schema inteleg ca e diferit de releul de pornire care de regula este bobina care e montata pe electromotor.
imi dau seama ca acest K61 de la corsa c este alimentat in minusul de comanda in functie de echiparea cu cutie de viteze (manuala sau automata), aici se zice chiar de un modul electronic al cutiei de viteze cred (ma depaseste putin problema, zafira mea e cu cutie clasica).
sint convins ca modulul asta e vazut de o interfata OPCOM.
poate ca la tine e ceva echivalent cu acest starter relay de la corsa c la care face referire OPCOM in ceea ce priveste masina ta (sau poate este chiar modulul acela de la cutia de viteze denumit ca main relay).
La masinile intre care faci comparatie in postul 2 (Z14XEP si Z16XEP) nu diferea transmisia? Manuala fata de automata?
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
In primul rand mulțumesc pentru timpul acordat.
Ambele mașini, si Z14XEP si Z16XEP sunt cu transmisie manualã. Defapt, singurele diferențe intre cele 2, inclusiv cã opțiuni sunt:
- Motor 1.6 vs 1.4
- Climatronic in loc de a/c manual
- MID in loc de TID
- Tempomat montat de mine pe 1.6
- Faptul ca 1.4 mergea perfect si am dat-o ca prostul pe 1.6 asta, care desi are km comparativi (69000 acum), are numai probleme, mici si enervante pt ca sunt greu de identificat, precum:
1. A fost arsa rezistența de trepte si GMV intra doar pe direct. A durat cam 1 sapt pana ce am identificat si rezolvat clar problema fara sa schimb 10 piese inainte. Rezolvat.
2. P1113 low voltage... Rezolvat prin varianta 330ohm rezistor.
3. O scurgere de ulei/lichid servo pe coloana. Aici banuiesc un oring. In progress.
4. O alta scurgere de ulei la senzorul ala care intra in blocul motor, jos, in fațã (cred ca e senzor nivel ulei). Aia cica s ar rezolva prin înlocuirea senzorului și rugãciuni ca noul senzor sa etanșeze perfect, altfel ai fix aceeași problemã dar senzor nou. In progress.
5. In aglomerație, când trece de 90 si ceva de grade si porneste GMV sa rãceascã apa, la pornirea de pe loc smucește de o ia toți dracii. Cum revine apa la 90-92 de grade se potolește. E deschis topic separat, unde eu banuiesc alternatorul (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=157348&highlight=). Problema e ca nu pot încãlzi apa atât cât sa intre GMV decat in aglomerație, ca sa pot urmãri tensiunea cand smucește iar atunci nu am cum sa pun OPCOM pe ea. Dar e si asta in progress.
6. Arcuri spate rupte. Rezolvat deja.
7. 2 amortizoare au plans. Problema e ca e unul pe fata, altul pe spate, in diagonalã. Deci în primãvara, schimbate toate 4.
Dar cel mai scârbã imi e de astea electrice.
Uneori am impresia ca am luat cea mai defecta mașinã, care merge fara probleme deosebite sau grave doar ca eu nu sunt genul care sa zica "lasa bre ca merge și așa" sau "asa face toate"
Ambele mașini, si Z14XEP si Z16XEP sunt cu transmisie manualã. Defapt, singurele diferențe intre cele 2, inclusiv cã opțiuni sunt:
- Motor 1.6 vs 1.4
- Climatronic in loc de a/c manual
- MID in loc de TID
- Tempomat montat de mine pe 1.6
- Faptul ca 1.4 mergea perfect si am dat-o ca prostul pe 1.6 asta, care desi are km comparativi (69000 acum), are numai probleme, mici si enervante pt ca sunt greu de identificat, precum:
1. A fost arsa rezistența de trepte si GMV intra doar pe direct. A durat cam 1 sapt pana ce am identificat si rezolvat clar problema fara sa schimb 10 piese inainte. Rezolvat.
2. P1113 low voltage... Rezolvat prin varianta 330ohm rezistor.
3. O scurgere de ulei/lichid servo pe coloana. Aici banuiesc un oring. In progress.
4. O alta scurgere de ulei la senzorul ala care intra in blocul motor, jos, in fațã (cred ca e senzor nivel ulei). Aia cica s ar rezolva prin înlocuirea senzorului și rugãciuni ca noul senzor sa etanșeze perfect, altfel ai fix aceeași problemã dar senzor nou. In progress.
5. In aglomerație, când trece de 90 si ceva de grade si porneste GMV sa rãceascã apa, la pornirea de pe loc smucește de o ia toți dracii. Cum revine apa la 90-92 de grade se potolește. E deschis topic separat, unde eu banuiesc alternatorul (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=157348&highlight=). Problema e ca nu pot încãlzi apa atât cât sa intre GMV decat in aglomerație, ca sa pot urmãri tensiunea cand smucește iar atunci nu am cum sa pun OPCOM pe ea. Dar e si asta in progress.
6. Arcuri spate rupte. Rezolvat deja.
7. 2 amortizoare au plans. Problema e ca e unul pe fata, altul pe spate, in diagonalã. Deci în primãvara, schimbate toate 4.
Dar cel mai scârbã imi e de astea electrice.
Uneori am impresia ca am luat cea mai defecta mașinã, care merge fara probleme deosebite sau grave doar ca eu nu sunt genul care sa zica "lasa bre ca merge și așa" sau "asa face toate"
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Am gãsit cum sa testez acest Main Relay / Releu principal dar nu si unde este el. Unii zic ca main relay ar fi engine control relay. Dupa sãrbãtori, mai caut.
Crãciun fericit tuturor!
Tester Display Main Relay
Ignition OFF
Inactive
Ignition ON
Engine OFF
All consumers turned off
Active
Concerned Terminals:
ECM: 5, 6, 56 (XC96)
Crãciun fericit tuturor!
Tester Display Main Relay
Ignition OFF
Inactive
Ignition ON
Engine OFF
All consumers turned off
Active
Concerned Terminals:
ECM: 5, 6, 56 (XC96)
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Ok... Ma dau bãtut: Dacã Main Relay este engine control relay care mai departe mi se pare logic sa fie acelasi cu engine management atunci am gasit 3 siguranțe și nici un releu:
- 2 sigurante de engine management in cutiuța cu 8 siguranțe mari de sub capotã (F2 de 60A care mai are si altele si F6 de 20A care pare dedicata)
- 1 siguranta in panoul interior, de sub volan - F46 de 15A.
- 2 sigurante de engine management in cutiuța cu 8 siguranțe mari de sub capotã (F2 de 60A care mai are si altele si F6 de 20A care pare dedicata)
- 1 siguranta in panoul interior, de sub volan - F46 de 15A.
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Au trecut sãrbãtorile si am revenit. Cred ca acest Main Relay Inactive sau Engine Management Relay daca e același, e responsabil si ptr bateria care mi se descarcã ușor, ușor si pe care colegul Mihai.P a observat-o in urma masuratorilor mele pe baterie pe un alt topic. Problema e ca nu il gasesc pe niciunde.
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
eu cred ca este ecu sau ecm.
pe o schema din tolerance data le arata ca ar fi doua module distincte legate intre ele.
nu cred ca este un releu obisnuit, ca cele din pozele tale, ci un modul electronic.
cind apas butonul location care apare in imaginea anterioara imi arata asta
daca apas butonul location de la A89 imi apare pozitia senzorului de la pedala de acceleratie.
daca te uiti in a doua poza, acolo este un releu(k22) care apare in acest program ca fiind "system relay" dar nu stiu cum o interfata il poate supraveghea, el are doar 4 picioare, forta si comanda...
k22 asta cred ca e unul din cele trei din poza ta din mijloc.
eu cred ca main relay se refera la ecu.
pe o schema din tolerance data le arata ca ar fi doua module distincte legate intre ele.
nu cred ca este un releu obisnuit, ca cele din pozele tale, ci un modul electronic.
cind apas butonul location care apare in imaginea anterioara imi arata asta
daca apas butonul location de la A89 imi apare pozitia senzorului de la pedala de acceleratie.
daca te uiti in a doua poza, acolo este un releu(k22) care apare in acest program ca fiind "system relay" dar nu stiu cum o interfata il poate supraveghea, el are doar 4 picioare, forta si comanda...
k22 asta cred ca e unul din cele trei din poza ta din mijloc.
eu cred ca main relay se refera la ecu.
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Gabimilo, orice ar fi, iti mulțumesc pentru timpul acordat, in primul rand.
Si eu cred ca e un modul electronic, dar nu m-aș duce pana la ECU. Bãnuiesc ca daca ar fi ECU, as avea macar o eroare in bord plus alte simptome (sa nu porneascã, sa porneascã si sa se opreascã apoi, etc).
La mine e drept ca invarte electromotorul nițel in plus fațã de una care pornește la sfert (adica vreo 2 secunde), indiferent ca motorul e rece sau cald, dar apoi porneste și așa rãmâne pânã iau contactul, nu se oprește de capul ei, nu da erori, nu are niciunul din simptomele clasice ale unui ECU defect. Practic, daca n-aș vedea pe OPCOM ca e "Main Relay Inactive" nici n-aș ști ca e o problemã, merg cu mașina zilnic.
Deasemenea, nu inteleg cum poate fi "inactiv"... Ce înseamnã "inactiv" ãsta în condițiile in care daca main relay e defect masina nu ar trebui sã porneascã. E legata pe direct? 😂
https://mechanicbase.com/ele...n-relay-symptoms/
Si eu cred ca e un modul electronic, dar nu m-aș duce pana la ECU. Bãnuiesc ca daca ar fi ECU, as avea macar o eroare in bord plus alte simptome (sa nu porneascã, sa porneascã si sa se opreascã apoi, etc).
La mine e drept ca invarte electromotorul nițel in plus fațã de una care pornește la sfert (adica vreo 2 secunde), indiferent ca motorul e rece sau cald, dar apoi porneste și așa rãmâne pânã iau contactul, nu se oprește de capul ei, nu da erori, nu are niciunul din simptomele clasice ale unui ECU defect. Practic, daca n-aș vedea pe OPCOM ca e "Main Relay Inactive" nici n-aș ști ca e o problemã, merg cu mașina zilnic.
Deasemenea, nu inteleg cum poate fi "inactiv"... Ce înseamnã "inactiv" ãsta în condițiile in care daca main relay e defect masina nu ar trebui sã porneascã. E legata pe direct? 😂
https://mechanicbase.com/ele...n-relay-symptoms/
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- deleted-94424
- OP
- 39 mesaje
- din 29 Jun 2014
deleted-94424
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat