Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • GabiBU

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2008 1.8 xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut Tase, nu ramane masinuta cu cheie in bord aprinsa, masina merge bine, adevarat ca le cam scutura la prima pornire parca ar porni in 3 pistoane, dar 2- 3 secunde dupa care nu am treaba.
Skip ads

  • ABotis

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Buna seara, am si eu o problema cu un Opel Vivaro 2007 2L 84 KW , mi se tot ard bujiile incandescente, deja am schimbat 3 seturi de bujii , mentionz ca am pus bujii dupa seria caroserie si cod motor de 7v 163mm lungime si releu dupa coduri, am facut masuratori si am 12 v pe fiecare fisa bujie care decupleaza la 15 secunde dupe ce pun contactul , am dat pornire de 4 ori la interval de vreo zece minute si iar s au ars bujiile, deja nu mai stiu ce sa i fac , eventual a ami ramas senzorul care da comanda la releu dar nu stiu unde este ca sa l pot schimba , daca ma poate ajuta cineva , rog ff frumos, multumesc !
  • fexillro

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Am citit si eu cele 7 pagini din topicul acesta.
Am si eu o situatie asemanatoare cu cele descrise de unii colegi.
Am cumparat de vreo 2 luni o Zafira B Z19DT 88kw. Am pus masina pe tester cand am cumparat-o si mi -a spus baiatul ca trebuie schimbate bujiile, ceea ce am si facut si surpriza a fost ca erau 2 bujii scurte si 2 lungi pe care le-am inlocuit cu unele lungi Beru cumparate dupa seria de sasiu, pornirea este destul de greoaie in contextul in care mai am si alte masini si pornesc "la sfert" si eroarea persista 38008 si 38004. Mentionez ca nu am mai sters eroarea dupa ce am inlocuit bujiile. Oare trebuia sa ii dau o stergere a erorii si sa vad apoi daca mai apare?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca intrebarea este,oarecum,retorica! Sterge eroarea si vezi urmarile...!
  • fexillro

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Da asa am sa fac. important e sa imi achizitionez un Op-Com si apoi le sterg. nu cred ca afecteaza erorile functionarea motorului.
Seara buna
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ABotis a scris:Buna seara, am si eu o problema cu un Opel Vivaro 2007 2L 84 KW , mi se tot ard bujiile incandescente, deja am schimbat 3 seturi de bujii , mentionz ca am pus bujii dupa seria caroserie si cod motor de 7v 163mm lungime si releu dupa coduri, am facut masuratori si am 12 v pe fiecare fisa bujie care decupleaza la 15 secunde dupe ce pun contactul , am dat pornire de 4 ori la interval de vreo zece minute si iar s au ars bujiile, deja nu mai stiu ce sa i fac , eventual a ami ramas senzorul care da comanda la releu dar nu stiu unde este ca sa l pot schimba , daca ma poate ajuta cineva , rog ff frumos, multumesc !
Cred ca e cu intarziere,dar acum am vazut post-ul...! E normal sa se arda bujiile in conditiile in care bujia trebuie sa aiba o alimentare pe 7v...,iar la masuratoarea facuta de dumneata existau 12v(in conditii de motor oprit,probabil) !Cea mai corecta masura se face cu bujia conectata...,deci in paralel cu consumatorul. Cred ca e o situatie de supratensionare(cu motor pornit e posibil ca tensiunea sa fie 14v) si cred ca releul nu este conform cerintelor,ales.La supratensionare,bujiile incandescente au viata scurta...,e firesc!
  • fexillro

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2019

  • Mesaj Privat
fexillro a scris:Da asa am sa fac. important e sa imi achizitionez un Op-Com si apoi le sterg. nu cred ca afecteaza erorile functionarea motorului.
Seara buna


Am sters eroarea, am schimbat si releul si vorba aceea: Eroarea Persista.
  • fexillro

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2019

  • Mesaj Privat
catalinemil a scris:am avut si eu eroare bujie arsã si am inlocuit bujia nr 2. la câteva zile a aparut din nou si dupa ce m-am uitat la acea bujie înlocuitã,am vãzut ca nu face contact cablul cu capãtul bujiei. acea mufa dacã se scoate de cateva ori,se mãrește orificiul din ea si nu mai face contact cu capãtul bujiei. in mod normal ea trebuie sa stea bine fixatã pe bujie si nu sa se miste stanga-dreapta sau sa iasa usor in sus. am strâns putin contactul acela in mufa facand contact mult mai bine cu tija din capãtul bujiei. ieri am inlocuit si celelalte 3 bujii si la fel am facut cu mufele care intra in bujii. nu se misca deloc mufa in capãtul bujiei, eroarea P0380-08 nu mai apare si porneste foarte frumos acum la rece. am montat bujii Beru cod 0100226436 sau GN 041. cele înlocuite erau Bosch 0250202036. la motoarele Z19DT-DTL de 74-88kw se monteazã bujii scurte de 103mm. la Z19DTJ-DTH se monteazã bujii lungi de 109mm minim. aceste motoare au doua axe cu came si trebuie bujii mai lungi. bujiile noi au 06 Ohmi, iar cele înlocuite au 1.6 Ohmi,deci nu mai duceau mult.cea arsã de tot nu arata nicio valoare. dacã mai pot ajuta cu ceva sfaturi,poze,video, o fac cu mare drag... Drumuri bune....



Catalin. Poti sa ne spu sau sa ne pui filmulte cu demontarea bujiilor?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In cazul asta trebuie sa verifici daca ai 12 V pe toate fisele bujiilor.
Pune voltmetrul pe fiecare fisa si da test releu bujii din Opcom.
  • fexillro

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Si daca nu am? Ce e de facut?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu ai, e instalatia intrerupta pe undeva.
  • opelvivaro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vivaro 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Buna,am un opel vivaro,si am probleme cu bujiile incandescente,leam schimbat de 4 ori intrun an de zile,am pus releu nou,si tot le arde,ma poate ajuta cineva
  • opelvivaro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vivaro 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Buna,imi poti da te rog un nr de tel,sa imi spui daca ai rezolvat problema cu arsu bujiilor.ms
  • opelvivaro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vivaro 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Am masurat dupa ce am pus un releu nou,iar pe fisa bujiiei cu contactu pus e peste 10v
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut prieteni opelisti, am o mare rugaminte la cei priceputi din forum, la masina din semnatura Astra G 1.7 CDTI 190000km, am avut iarna trecuta eroarea P0380-04 Glow device general error; am curatat bine mufele bujiilor, am masurat bujiile la rece cu multimetrul, toate ok, tensiune in fise ok. Parea ca se rezolvase pana iarna aceasta... Acum cateva saptamani iar P0380-04 Glow device general error. Verificare iar circuit preincalzire, toate in regula, am sters eroarea iar cateva zile nu a mai aparut. Acum iar au aparut doua erori P0380-0A Glow device general error si P0380-04 Glow device circuit low voltage, prima nu era prezenta nici anul trecut si nici acum, deci aparea intermitent, iar a doua aparea prezenta. Am verificat iar fisele si tensiunea la rece daca exista la punerea contactului, era ok. Acum apare anomalia la masurarea bujiilor cu ohmmetrul, motorul fiind in temperatura de lucru. Prima bujie din stanga arata ba rezistente foarte mari, ba infinit, a doua bujie arata cam 2 ohmi, iar bujiile 3 si 4 aratau ok 0,6 ohmi. Anomalia este ca la rece toate patru bujiile arata valori normale, de 0,6 sau 0,7 ohmi. Intrebarea mea pentru experti, daca a intampinat careva aceasta problema, bujiile 1 si 2 sunt defecte sau pe duca, ori este ceva normal? Multumesc anticipat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Le schimbi pe toate, bujiile 3+4 le dai de pomana la un stramtorat.
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca sunt defecte nu? Multumesc dl. Dan. De retinut pentru cine mai are erori cum am avut eu, sa masoare impedanta bujiilor si cu motorul la temperatura de lucru (fara arsuri, desigur), fiindca este inselatoare problema. Si anul trecut am masurat mereu bujiile doar cu motor rece sau cald, iar impedanta era ok in acele conditii.
  • Lucianenache

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut!Am si eu o problema la masina. Am o Zafira B 2005 Z19DT 88Kw fara filtru particole.Acum o luna am fost in service pentru a curata galeria de admisie. Cand m-am dus sa iau masina mi-au zis ca aveam si doua bujii incandescente arse si le-au schimbat.Problema e ca, dupa, a aparut o eroare-P0380.Am pus cheia, a aparut arculetul ,dupa ce sa stins am dat la cheie, a pornit mai greu,sa aprins martorul cu masina si cheia,martor care ,sa stins dupa ceva timp.Am fost la service au schimat toate bujiile,au probat releu nou si senzor temeratura. Au verifica bornele si curentul, eroarea ramane la fel. Am probat alte bujii si nimic
Nu stiu ce sa-i mai fac.Poate ma puteti ajuta.Multumesc!
Ps: am citit topicul despre eroarea bujiilor.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
mai jos este o schema cu bujiile incandescente de la motorul tau.



cu verde este o mufa, verifica-o , poate au scos-o cind au lucrat la motor si cind au bagat-o la loc poate s-a indoit vreun piciorus.

pun locatia ei:



asa arata:



in prima poza modulul bujiilor (A147) este alimentat de doua plusuri, unul de forta din sig FB2 de 80 de amperi - este in o cutie de sigurante la motor) si un plus din sig FE 30 de 10A, cind pui contactul.

acestea sint verificate?

trebuie verificata si masa care alimenteaza modulul.

mie, dupa descrierea ta, imi pare ca si cum nu iti merge in continuare una dintre bujii (una sau mai multe). Atunci ar trebui probat daca merg sigur toate (sa vina curent la ele si sa le faca sa se incinga)
  • Lucianenache

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Mulțumesc! Mâine mã duc la service sa încerc sã rezolv problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR