macleod
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare
Am un opel astra new din 2005 cu motor de 1.7 CDTI. De cand s-a racit afara, desi incalzesc motorul 2-3 min, dimineata cand o pornesc, atunci cand il pun in sarcina pe la 1500 de rotatiii simt o vibratie in accelerate si incepe sa se auda un zgomot in motor pana pe le 1800-2000 de rotatii, dupa care dispare. Zgomotul asta dispare dupa vreo 5-8 Km atunci cand motorul e incalzit bine. imi puteti da o sugestie, stiti despre ce e vorba?
Ultima modificare făcută de macleod la Joi 29 Nov, 2007 2:23 pm
Am un opel astra new din 2005 cu motor de 1.7 CDTI. De cand s-a racit afara, desi incalzesc motorul 2-3 min, dimineata cand o pornesc, atunci cand il pun in sarcina pe la 1500 de rotatiii simt o vibratie in accelerate si incepe sa se auda un zgomot in motor pana pe le 1800-2000 de rotatii, dupa care dispare. Zgomotul asta dispare dupa vreo 5-8 Km atunci cand motorul e incalzit bine. imi puteti da o sugestie, stiti despre ce e vorba?
Ultima modificare făcută de macleod la Joi 29 Nov, 2007 2:23 pm
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
macleod
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
macleod
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
macleod
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Lasa masina sa se incalzeasca minim 5 minute si vei vedea ca nu o sa mai auzi acel zgomot in motor.Cand pleci de pe loc nu trebuie sa ajungi la 2000 de turatii atunci cand este foarte frig afara ( asta numai cand o pornesti dimineata).Atunci cand se incalzeste nu o sa mai ai acel zgomot.
Nu face prostia sa dai banii pe constatari la service.Nu ai nici o problema.
Acelasi lucru l-am auzit si eu cand am luat masina si cand am deschis capota am vazut deasupra radiatorului o eticheta prin care iti spune sa lasi mototul sa se incalzeasca minim 5 minute.
Incearca si vei vedea!
Nu face prostia sa dai banii pe constatari la service.Nu ai nici o problema.
Acelasi lucru l-am auzit si eu cand am luat masina si cand am deschis capota am vazut deasupra radiatorului o eticheta prin care iti spune sa lasi mototul sa se incalzeasca minim 5 minute.
Incearca si vei vedea!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Opel recomanda plecarea de pe loc imediat ce s-a stins becul de ulei, motoarele diesel incalzindu-se mult mai rpd in sarcina.
Eu personal merg mai mosnegeste cu ea pina incepe acul de la lichidul de racire sa se miste. Mosnegeste insemnind ca schimb vitezele pina in 2000 de ture si nu o prea turez peste 2000.
In concluzie macleod, nu are rost s-o duci la service. Toate motoarele diesel reci fac la fel.
@edyionut - eticheta aia nu cumva se refera la verificarea uleiului ? Sa verifici nivelul la ulei dupa 5 minute dupa ce ai oprit motorul ? N-am mai auzit pina acum de ce spui tu...
Eu personal merg mai mosnegeste cu ea pina incepe acul de la lichidul de racire sa se miste. Mosnegeste insemnind ca schimb vitezele pina in 2000 de ture si nu o prea turez peste 2000.
In concluzie macleod, nu are rost s-o duci la service. Toate motoarele diesel reci fac la fel.
@edyionut - eticheta aia nu cumva se refera la verificarea uleiului ? Sa verifici nivelul la ulei dupa 5 minute dupa ce ai oprit motorul ? N-am mai auzit pina acum de ce spui tu...
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
am o eticheta chiar deasupra radiatorului si spune sa lasi masina minim 5 minute la relanti.Asta am inteles in lb engleza, germana nu cunosc.
Eu stiu ca la masinile diesel nu este bine sa pleci de pe loc imediat.Becul la ulei la mine se stinge imediat cum am pornit motorul.Drept urmare cred ca este mai bine sa lasi motorul sa-si faca ungerea cat de cat, nu neaparat sa ajunga la o temperatura optima.
Eu stiu ca la masinile diesel nu este bine sa pleci de pe loc imediat.Becul la ulei la mine se stinge imediat cum am pornit motorul.Drept urmare cred ca este mai bine sa lasi motorul sa-si faca ungerea cat de cat, nu neaparat sa ajunga la o temperatura optima.
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sanjuro
- **
- 106 mesaje
- din 01 Sep 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Bacau
sanjuro
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2007
- Mesaj Privat
Plecatul de pe loc la scurt timp dupa pornirea motorului are ca scop principal incalzirea mai rapida a motorului (la relanti va dura mai mult, consumul e la fel ca atunci cand mergi cu turatie mica, sau foarte apropiat, si uzura la fel).
Ca sa impacam si capra si varza, sa traiesti si tu linistit cu eticheta de pe radiator, stai un 5 minute la relanti, dupa care mergi fara sa turezi motorul, sau schimba la maxim 2000 de ture.
Daca tot veni vorba, cum se simte la schimbator cand e foarte rece ? Nu e putin mai greu decat atunci cand s-a incalzit deja ? Acelasi principiu logic ne-ar spune ca niste piese de metal, lubrifiate de un ulei care nu ingheata, dar care are un indice de vascozitate mai crescut la temperaturi scazute, au nevoie de un factor numit simplu "timp" ca sa functioneze la parametrii normali.
Parerea mea !
Ca sa impacam si capra si varza, sa traiesti si tu linistit cu eticheta de pe radiator, stai un 5 minute la relanti, dupa care mergi fara sa turezi motorul, sau schimba la maxim 2000 de ture.
Daca tot veni vorba, cum se simte la schimbator cand e foarte rece ? Nu e putin mai greu decat atunci cand s-a incalzit deja ? Acelasi principiu logic ne-ar spune ca niste piese de metal, lubrifiate de un ulei care nu ingheata, dar care are un indice de vascozitate mai crescut la temperaturi scazute, au nevoie de un factor numit simplu "timp" ca sa functioneze la parametrii normali.
Parerea mea !
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Prerea mea e ca nu e chiar atit de relevant, daca ai timp poti sa stai si 10 min dar daca afara sunt temperaturi sub 0 grade nu cred ca apuci sa incalzesti motorul cine stie ce plus ca uleiul din cutie tot gros ramine. Asa ca dupa 10 min de stationat tot mosnegeste e recomandat sa mergi...
Zilele astea imi fac timp sa caut in manual fraza cu recomandarea Opel si pun o poza. Asta pt ca sunt convins ca nu aberez. La fel mai stiu ca la diesel nu e recomandat sa turezi motorul in gol ca la benzina pt a-l incalzi. Plus ca nu se recomanda functionarea motorului un timp indelungat la relanti.
cum a zis si Iulian mai sus: pune o poza te rog la eticheta cu pricina
Zilele astea imi fac timp sa caut in manual fraza cu recomandarea Opel si pun o poza. Asta pt ca sunt convins ca nu aberez. La fel mai stiu ca la diesel nu e recomandat sa turezi motorul in gol ca la benzina pt a-l incalzi. Plus ca nu se recomanda functionarea motorului un timp indelungat la relanti.
cum a zis si Iulian mai sus: pune o poza te rog la eticheta cu pricina
- sanjuro
- **
- 106 mesaje
- din 01 Sep 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Bacau
sanjuro
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2007
- Mesaj Privat
Subscriu si eu la recomandarea opel de a nu se tura motorul in gol (citit din manula de utilizare din germana, deci elimin lenea, reaua vointa a vreunui translator ) !
La relanti poti sta si 20 de minute, ca nu se "inmoaie" uleiul nicaieri, iar la motoarele diesel turate fara sarcina in afara de un consum ridicat de combustibil pe acea perioada nu vad ce ar ajuta.
Nemtii spun clar, pornirea masinii dupa stingerea indicatorului de ulei ! Tinand cont ca totusi la ei temperaturile extreme iarna sunt mai blande ca la noi parca ar ridica totusi un semn de intrebare daca s-o facem imediat, sau sa mai frecam gheata 5 minute si dupa aia sa plecam multumiti .
La relanti poti sta si 20 de minute, ca nu se "inmoaie" uleiul nicaieri, iar la motoarele diesel turate fara sarcina in afara de un consum ridicat de combustibil pe acea perioada nu vad ce ar ajuta.
Nemtii spun clar, pornirea masinii dupa stingerea indicatorului de ulei ! Tinand cont ca totusi la ei temperaturile extreme iarna sunt mai blande ca la noi parca ar ridica totusi un semn de intrebare daca s-o facem imediat, sau sa mai frecam gheata 5 minute si dupa aia sa plecam multumiti .