nike03
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
P1120-(8 ), P1122-(2), P1550-(A).
Masina porneste bine si merge bine pana se incalzeste aproape de 90 grade. Atunci se aprinde martorul 'masina cu cheita' si scade puterea. Merge satisfacator si asa, pot prinde 100km/h, dar cu acceleratie lenta. Iar pe drumuri de munte in serpentine, in urcare, daca reduc viteza in curbe, nu mai pot accelera decat f lent si abia mai prind 40-50km/h.
Ma gandesc si eu sa demontez ECU si sa masor rezistenta fiecarei punti.
nike03
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Mai intai am masurat rezistentele intre terminalele (6 la numar) pedalei de acceleratie (apasata si neapasata). Difera putin de valorile date, dar nu cred ca e o problema. Am demontat si capacul sa vad cum arata potentiometrele: sunt in perfecta stare.
Am demontat ECU si am analizat cele 6 terminale ale sale legate la pedala: 20, 33, 35,36, 37, 50 de la mufa K. Am masurat rezistenta electrica intre acesti pini ai mufei si contactele corespunzatoare de pe placa de baza. Pt asta am folosit o sursa de curent stabilizat, setata la 0,5A si am masurat caderile de tensiune. Nici vorba sa aiba vreunul din trasee o rezistenta anormal de mare. Toate conduc perfect.
Firele de legatura sunt din aluminiu si sunt sudate. Traseele pinilor 33 si 55 duc la masa si firele sunt sudate de carcasa de aluminiu. Pinii 20 si 35 trebuie sa primeasca 5V din ECU. Daca e aici vreo problema, nu cred ca e la firele lor de legatura cu placa. La testul cu 0,5A as fi vazut imediat ca e anormal de mare rezistenta. Nici vorba. Iar in functionare, curentul furnizat pedalei este sub 5mA. Daca o fi vreo problema, o fi mai departe pe placa, poate la sursa de 5V, care nu mai da 5V cand e prea cald.
Celelalte 2 terminale, 36 si 37 sunt purtatoarele de semnal. Toate puntile par sa aiba contacte solide.
Deocamdata nu vad ce sa remediez. Azi am montat de proba ECU la loc sa vad daca mai merge si nu l-am stricat mai rau. Am facut o imprudenta: l-am lasat in aer, fara sa-l prind in suruburi si am facut contact. Imediat a inceput sa clipeasca des martorul galben cu "masina cu cheie", iar de la motor au inceput sa tiuie tot felul de componente. M-am speriat, am crezut ca am stricat ECU de tot.
L-am strans cu un surub, a capatat masa si lucrurile au revenit la normal. Masina porneste.
Am verificat si daca la pedala vin cele 2 tensiuni de 5V de la ECU, intre terminalele 1-5 si 2-4. Da, vin, nu asta e problema, cel putin la rece. Problema apare la cald.
Am demontat din nou ECU si acum il tin mai departe pe masa si mai cuget ce sa-i mai fac.
nike03
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Am masurat din nou rezistenta electrica a celor 6 punti, de data asta cu un curent de proba de 1A. Toate au valori de cativa mOhmi. Daca n-ar avea una contact bun, s-ar vedea imediat ca rezistenta ei e mult mai mare decat a celorlalte.
O sa montez ECU la loc si cand mai apare eroarea, opresc si masor cele 2 tensiuni de 5V, care trebuie sa apara la pinii 20 si 35 mufa K.
nike03
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Pe reparatie mi se cer 350lei + transport si asteptari. Cred ca mai bine cumpar un ECU de rezerva si pe asta mi-l repar eu singur cand voi putea. Pana la urma voi rupe toate puntile de aluminiu si voi lipi altele din cupru. Candva voi face singur treaba asta.
Daca vreau sa cumpar unul de rezerva, la ce trebuie sa fiu atent?
Asta e bun?
https://www.diagnoza-auto.ne...sfi-2-1-pt-z16xe/
Al meu are urmatoarele etichete, pe capac si pe corp:


- 34KLA
- ******
- 4,227 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,227
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Astazi am montat ECU si am pornit la drum, cam 80km. Afara a fost o temperatura de aproape 0 grade, iar motorul a ajuns la maxim 85 grade. Vara, la 88-90 grade ECU intra in stare de avarie. Acum am oprit de cateva ori sa vad cat se incalzeste ECU: nu se incalzeste aproape deloc! Se simte diferenta mare intre temperatura fostului loc de fixare si temperatura ECU.
Cand sa zic ca gata, de acum incolo ECU nu va mai intra in avarie, totusi a intrat! Dar e de ajuns sa opresc si sa pornesc imediat din nou si nu mai intra in avarie, cel putin vreo 10-15min. In vara, daca intra in avarie, asa ramanea pana se racea motorul bine, dupa ore de stationare.
Va trebui sa imbunatatesc sistemul de racire cu un circuit de apa. Dar chiar si asa, este f eficace.


ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,227 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,227
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
ViorelX
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
mi-a aparut si mie eroarea p1122 in bord si urmeaza p1550 (daca pun aparatul de diagnoza OPCOM erorile apar ca nefiind prezente) Motorul nu mai trage cum trebuie dar se tureaza peste 4000 RPM.
Am mai auzit si un zgomot ciudat la accelerare din zona clapetei (ca de greieras, ca si cum s-ar roti foarte iute o piulita intr-o conserva) Pana sa ma apuc sa desfac ECU , pedale si clapeta .....
Nu poate fi de altundeva problema?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
postez un filmuletz youtube
http://www.youtube.com/watch?v=oB97yc96vQE
se aude un greieras ca de rola ce nu sta bine pe ax
distributia a fost schimbata acum un an si am facut doar fo 2000 km cu ea
greierasii apar doar la accelerare