Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...pffff , sper sa gasesc intelegere din partea voastra ca am intrat cu tractorul pe forum Wink , dar am nevoie de citeva sfaturi ...poate sint intre colegi si posesori de tractoare.
Pe scurt , tata are in dotare un tractor Fiat 415 si de vreo 2-3 saptamani ma chinuie cu telefoanele gen ,,hai ba mai fa-i ceva la bateria aia ca nu porneste si mi si rusine de vecini sa-i tot chem sa ma traga..,,.( el nu se pricepe de nici o culoare la motoare)
Initial am crezut si eu ca e vorba despre baterie ...tractorul era prevazut nu cu alternator de incarcare ci cu un dinam model epoca bronzului ..... am modificat instalatia electrica si am montat un alternator de Dacie + releu incarcare. ...... inlocuit baterie si borne , verificat sa nu existe scurgeri de curent , desfacut bucatele electromotor ( set 4 perii ) toate in regula. ( alimentat in afara motorului, invarte de-mi sare din mana.)
Rezultat ..incarcare masurata cu motorul pornit - 14,2 ...tensiune borne baterie dupa 2-3 ore stationare 12,6 V ...
..... actionezi butonul de pornire , motorul e invartit destul de vioi 5-6 ture dupa care abia mai mimeaza ceva miscare ........ fum alb aruncat pe esapament pe tot parcursul invartirilor . Abia dupa 4-5-6 incercari , cu pus robot de pornire pe baterie ...cu chiu cu vai porneste. L-am lasat sa mearga o ora, .... oprit ...dupa 30 minute PAS !- aceeasi faza.
Parerea mea ca pentru un tractor , electromotorul invarte destul de constincios cele 5-6 ture .....
Am schimbat filtrele de motorina , curatat filtrul de aer ( e turbionar , cu ulei) , verificat galeria de admisie ( foarte putina mizerie) - nici o schimbare
Ce ma nedumereste este ca se vede/simte cum electromotorul se chinuie sa-l invarta .... parca ar fi un motor de Dacie veche cu avansul dat prea mare ...
Ma gandesc la cateva variante
- joc dereglat la tacheti
- avans pompa injectie prea mare ...sau ma rog, dereglat
Problema e ca am vrut sa reglez tachetii dar n-am gasit nici un reper sa pot pune motorul ,,la semn,, ..... si chiar nu-mi surade ideea sa desfac injectorul + conducta de la pistonul 1 sa vad cind ajunge la PMS.( na , toate-s vechi )
Legat de pompa de injectie si de avansul ei , mi-ar prinde bine niste mici sfaturi ..... Am cautat pe internet de mi-au sarit ochii si n-am reusit sa gasesc. Ma gandesc ca trebuie sa aiba undeva un reglaj pentru debitul de motorina si altul pentru avans.
Mai jos sint citeva poze luate de pe net ( si eu am facut poze dar nu gasesc cablul prin casa sa le descarc Rolling Eyes ).
Daca stie cineva , chiar si la alte marci de tractoare cam unde ar fi ( daca exista) semnul pe bloc sau cutie de viteza pentru a pune motorul ,,la punct,, ....... si unde se poate umbla la pompa din imagine.
Tractorul il are de 6 ani in posesie , nu s-a umblat niciodata la nimic in afara de filtre, nu consuma ulei , porneste tras in 5 m, e un diesel simplu ( fara turbina si alte minuni), compresie buna zic eu , nu are gaze de carter , uleiul e curat fara spume .....
Am incercat sa gasesc un manual de reparatie pe net dar nici o sansa .....
Va rog ajutati-ma cu citeva idei ...


...cam asa e pompa de injectie doar ca are doar 4 iesiri ( nu 6) pentru conducte ....Am inteles ca ar fi pompa de Raba ......
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil elementul din pompa.
Incearca cu putin spray de pornire diesel(daca nu ai la indemana, spray de muste, deodorant, etc).
Pompa cred ca este similara cu cea de Aro cu motor de BV. In sine, toata tractoreata de la Fiat din 1900 toamna a fost clonata pe la noi sub diferite forme.

LE: revenire. Este in 4 cilindri, pompa in linie banuiesc. Motorul de Leut are 3. Garantat majoritatea pieselor sunt de Universal 4xx cu exceptia internelor motorului si pompei. Nu vad pozele tale prea bine, dar trage un ochi la Motorul Aro de BV.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
http://www.trattore.com/imageonly/
  • opelmen

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca bateria ta e cam terminata. Incearca cu o baterie buna.
De verificat conexiunile la borne si sectiunea cablului de alimentare la baterie/demaror. De verificat demarorul. Cand dai sa porneasca trebuie sa invarteasca ca lumea nu de 5-6 ori;
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...da , am inteles si eu ( imi spunea cineva aseara) ca ar fi cam pompa de pe Aro BV ....poate la asta gasesc mai repede ceva manual.
Si multumesc tare mult Liviu pentru link ! Ca nu voi reusi o traducere 100% curata cu Google dar macar am vazut ca exista scheme si desene.
N-am incercat cu spray si chiar daca ar porni usor asa pe moment , nu cred ca e o solutie de termen lung.
Am adus sambata o baterie de la un vecin de pe Universal 650 ...pai invartea mai rau cu aia decat cu a mea !

Azi noapte insa ( ce fac eu noaptea ! Rolling Eyes ) mi-am dat seama de un mic detaliu ce s-ar putea sa conteze , nu stiu...
Tractorul are dubla comanda pentru accelerare ....o pedala pe piciorul drept si un fel de tija indoita langa volan pentru control manual .... amandoua aceste comenzi lucrand printr-un sistem de parghii , independent unul de altul. Pentru oprirea motorului nu ai alta solutie decat sa impingi acea tija manuala in sens invers accelerarii. Detaliul la care faceam referire consta in faptul ca pentru pornirea motorului trebuie sa actionezi ,,catva,, acea tija ( cam cit consideri ca ar fi turatia de relanti ) dupa care actionezi butonul ce comanda electromotorul. Rememorand toata activitatea de sambata legata de pornirea tractorului , mi-am dat seama ca ABSOLUT DE FIECARE DATA, tata sau tractoristul vecin , actiona acea tija la maxim inainte de a incerca o pornire. Practic , ca si cum ai vrea sa pornesti un diesel cu acceleratia calcata pana la podea ! Am intrebat de ce se procedeaza asa insa n-am primit decat raspunsul ala stupid ,, asa se face !,, ..... desi judecand dupa fumul alb ce iesea in timpul invartirilor aveam sentimentul ca e mult prea multa motorina.
Sigur , ca in putinele momente cind a pornit, motorul a intrat direct in turatie maxima ajustata ulterior la turatie de relanti de mana ,,priceputa,, a celui de pe Universal. Crying or Very sad

Am sa vad pana Sambata ce urmeaza cind ma duc din nou la tzara, ce transformari si experimente s-au mai facut pe bietul tractor. De fapt , si sambata trecuta eu m-am dus pregatit pentru Opel ..... cu porbagajul plin de scule si cu o gramada de link-uri de pe forum ...insa n-a fost sa fie ! Raman inca cu eroarea de 1125 si limitarea la 130, cu motorina in mufa ECU si cu speranta ca voi ajunge si eu odata sa curat EGR-ul , turbina , sa verific vacumuri, tije, furtune si solenoizi ....

Multumesc pentru ajutor, colegii !
  • MGavrila

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Salut nu stiu daca ai rezolvat problema dar ptr posesori de fiat 415 care fac modificari fiatul in 4 cilindri are nevoie de doua bateri ptr ca instalatia este pe 24v daca il treci pe 12 trebui schimbat si electomotoru nu numai dinamul si releu.
  • CLupu386

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Buna seara am și eu o problema cu pornirea la un tractor Fiat 415 in 4 cilindri cu pompa in linie îmi pornește foare greu când e rece motorul trebuie sa ai dau cu spray sa porneascã dupã ce a pornit îl opresc și pornește imediat dar dacã îl la cam o ora sau 2 pornește la fel greu trebuie sa las sa învârtã de multe ori instalația este de 24v mulțumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ia-i o compresie la motor, ca sa stii daca e bun sau nu. E un reper de start in investigatie.
  • LLica

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2020

  • Mesaj Privat
eu am fiat 415, la inceput probleme cu pornirea.am aruncat dinamul si am cumparat un alternator de 24 de v. mi la montat cineva pentru ca nu se prea nimerea. dupa care am chemat un electrician care mia chimbat legaturile si acuma merge brici. nu mai ramine becul de incarcare rosu. si porneste la fix. asta ma invatat ca dupa ce pui contactul si cuplezi bujia. numara pina la 70. vara si 100 iarna si nu mai ai treaba. succes.

Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR