Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
Ziua buna la toata lumea ...
Detin un bertone 2002 z18xep,de cateva luni bune ma chinui sa remediez situatia acelui ventilator de radice a antigelului.
Si acu povestea masini.
Masina a fost achizitionata prin luna martie am luat-o la drum si fiind o vreme destul de mohorata nu a fost nevoie sa porneasca ventilatorul ca apa nu a sarit mai mult de 90 de grade.
Cu trecerea vremii rele a inceput sa faca spume la gura ventilatorul de pe radiator nu pornea si am inceput sa caut remedierea problemei pe sub capota masini ia si cauta varule termocupla ca masina nu are.asa ca am inceput sa vorbesc cu nenea google si am ajuns sa aflu ca defapt ea are un calculator sub bara din fata care da comanda si la sistemul de AC si la ventilator.
Vericule ia-o usor la gandit ca e groasa rau,cine da comanda acelui calculator ca el sa comande acel ventilator e simplu,Senzorul de temperatura apa ii zice lu nenea ECU ca el trebuie sa ii zica lu nenea Calculatoru sa porneasca ventilatoarele.Ia tati si pune diagnoza sa vezi ce zice 0 erori decat una legata de compresorul AC si din care mi-a sclipit mie mintea ca e din cauza modificarii facute de fostul priprietar sa porneasca compresorul AC deci cred ca pana aici e ok zic eu,Acum ia si verifica rezisteta verifica ventilatorul totul bine nici o problema,si uite asa am zis ca e dracia aia de calculator defecta,No problemo dezmembrari altu si sa vedem ce se intampla si acum vine marea lovitura ! Acum daca dau drumul la caldura in masina porneste ac-ul si pe cald si pe rece fara sa mai umblu eu la butonul magic montat de exproprietar,Pana aici e totu ok,zero erori pe diagnoza dar scarba aia de ventilator tot nu vrea sa plece !
Care e motivul ca nu vrea ?
E posibil ca jigodia de de ECU de pe motor sa nu ii dea comanda la calculatoru de sub bara ?!
Multam frumos
MODEL: Astra 2002
MOTOR: Z18XEP
Detin un bertone 2002 z18xep,de cateva luni bune ma chinui sa remediez situatia acelui ventilator de radice a antigelului.
Si acu povestea masini.
Masina a fost achizitionata prin luna martie am luat-o la drum si fiind o vreme destul de mohorata nu a fost nevoie sa porneasca ventilatorul ca apa nu a sarit mai mult de 90 de grade.
Cu trecerea vremii rele a inceput sa faca spume la gura ventilatorul de pe radiator nu pornea si am inceput sa caut remedierea problemei pe sub capota masini ia si cauta varule termocupla ca masina nu are.asa ca am inceput sa vorbesc cu nenea google si am ajuns sa aflu ca defapt ea are un calculator sub bara din fata care da comanda si la sistemul de AC si la ventilator.
Vericule ia-o usor la gandit ca e groasa rau,cine da comanda acelui calculator ca el sa comande acel ventilator e simplu,Senzorul de temperatura apa ii zice lu nenea ECU ca el trebuie sa ii zica lu nenea Calculatoru sa porneasca ventilatoarele.Ia tati si pune diagnoza sa vezi ce zice 0 erori decat una legata de compresorul AC si din care mi-a sclipit mie mintea ca e din cauza modificarii facute de fostul priprietar sa porneasca compresorul AC deci cred ca pana aici e ok zic eu,Acum ia si verifica rezisteta verifica ventilatorul totul bine nici o problema,si uite asa am zis ca e dracia aia de calculator defecta,No problemo dezmembrari altu si sa vedem ce se intampla si acum vine marea lovitura ! Acum daca dau drumul la caldura in masina porneste ac-ul si pe cald si pe rece fara sa mai umblu eu la butonul magic montat de exproprietar,Pana aici e totu ok,zero erori pe diagnoza dar scarba aia de ventilator tot nu vrea sa plece !
Care e motivul ca nu vrea ?
E posibil ca jigodia de de ECU de pe motor sa nu ii dea comanda la calculatoru de sub bara ?!
Multam frumos
MODEL: Astra 2002
MOTOR: Z18XEP
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
nu inteleg foarte bine din relatarea ta cum stau lucrurile dar in primul rind ar fi bine sa verifici toate sigurantele .
din cite am citit, Astra are doua sigurante de care depinde functionarea ventilatoarelor si la motor, nu numai in tabloul din habitaclu, deci verifica - le si pe acelea (sint doua sigurante mari, de 40 de A, F50 si F52).
din cite inteleg de pe schema, calculatorul acela de sub bara este ECM (engine cooling module) si este in legatura cu ECU, dar trebuie sa fii sigur ca ECM este in primul rind alimentat corect, in el vin mai multe plusuri care sint trecute prin sigurante, printre care si cele doua de care ti-am zis mai sus, eu cred ca daca una este arsa degeaba il comanda ECU.
nu inteleg foarte bine din relatarea ta cum stau lucrurile dar in primul rind ar fi bine sa verifici toate sigurantele .
din cite am citit, Astra are doua sigurante de care depinde functionarea ventilatoarelor si la motor, nu numai in tabloul din habitaclu, deci verifica - le si pe acelea (sint doua sigurante mari, de 40 de A, F50 si F52).
din cite inteleg de pe schema, calculatorul acela de sub bara este ECM (engine cooling module) si este in legatura cu ECU, dar trebuie sa fii sigur ca ECM este in primul rind alimentat corect, in el vin mai multe plusuri care sint trecute prin sigurante, printre care si cele doua de care ti-am zis mai sus, eu cred ca daca una este arsa degeaba il comanda ECU.
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
dupa mine ar putea fi:
1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)
2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)
3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)
4) senzori temperatura defect
1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)
2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)
3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)
4) senzori temperatura defect
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
da,sa incalzit,dar am pus o termocupla care sa dea comanda la ventilator sa porneasca,problema e ca o lasam asa doar ca termina bateria la masina si sunt la a doua termocupla si porneste undeva la 95 - 100 grade,care e un dezavantaj,am incercat si comanda doar cand e motorul pornit aceeasi problema termina bateria,deoarece e un consum extrem de mare,daca nu reusesc sa il fac ramane de candit ce o sa fac,sper sa nu ajung sa schimb ECU ca sincer pe asta nu o voi face
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:dupa mine ar putea fi:
1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)
2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)
3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)
4) senzori temperatura defect
1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)
2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)
3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)
4) senzori temperatura defect
senzorul de temperatura e perfect indica foarte bine,l-am masurat si e perfect acum ramane de vazut ce sa fie ma gandeam la senzorul de temperatura extern,am pus unul nou
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
Se pare ca am deslusit misterul !
Am reusit sa instalez ADB ( auto data base ) si am gasit schema masinii Parampam !
Din caulculator (ECM electronic control module) pleaca asa o mufa A 4 Fire Albastru,Verde,Maro Verde,Maro Violet care dau comanda la un micro procesor aflat in CCM/R ( Combinatio control Module/Relay) Pe acceasi mufa A mai sunt inca 6 fire Doua sunt fire NEGRE de la sigurantele F4 si F8 ce vine 12v continu de pe baterie,iar 2 fire vin din panoul de siguranta F35 si F40 negre si ele,inca un fir Rosu tot din panou F39 Plus direct de pe baterie si inca 1 fir Negru cu verde care vin din contact treapta 1 sigurantele F35 si F40 vin tot din contact in treapta 2,Ok acu am verificat sigurante,contact etc totul perfect,
De aici am tras concluzia ca defectul pleaca din ECM dar apare semnul de intrebare nr 2 pe mufa B am un fir maro cu alb care in schema spune ca e DataLinkConnector sa fie oare mufa OBD ?
Cu ce diagnoza pot da comanda ventilatoarelor sa porneasca ?
Am reusit sa instalez ADB ( auto data base ) si am gasit schema masinii Parampam !
Din caulculator (ECM electronic control module) pleaca asa o mufa A 4 Fire Albastru,Verde,Maro Verde,Maro Violet care dau comanda la un micro procesor aflat in CCM/R ( Combinatio control Module/Relay) Pe acceasi mufa A mai sunt inca 6 fire Doua sunt fire NEGRE de la sigurantele F4 si F8 ce vine 12v continu de pe baterie,iar 2 fire vin din panoul de siguranta F35 si F40 negre si ele,inca un fir Rosu tot din panou F39 Plus direct de pe baterie si inca 1 fir Negru cu verde care vin din contact treapta 1 sigurantele F35 si F40 vin tot din contact in treapta 2,Ok acu am verificat sigurante,contact etc totul perfect,
De aici am tras concluzia ca defectul pleaca din ECM dar apare semnul de intrebare nr 2 pe mufa B am un fir maro cu alb care in schema spune ca e DataLinkConnector sa fie oare mufa OBD ?
Cu ce diagnoza pot da comanda ventilatoarelor sa porneasca ?
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
schema o avem si noi aici pe forum, eu pe aceea am folosit-o.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71116 (vezi diagrama nr 4)
poate gasesti ecm de proba.
si la zafira mea 2002, y20dth, tot din schema de astra g ma inspir.
sa vad cum instalez si eu adb-ul acela.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71116 (vezi diagrama nr 4)
poate gasesti ecm de proba.
si la zafira mea 2002, y20dth, tot din schema de astra g ma inspir.
sa vad cum instalez si eu adb-ul acela.
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
teoretic da, ar trebui (dupa mine) ca ecu sa nu mai stie ce temperatura pe care o are motorul si atunci, ca protectie, sa porneasca ventilatorul ca sa-l protejeze (este doar din logica, nu din experienta, nu ma ocup cu reparatul masinilor).
vorbim de senzorul de temperatura motor, cel de temperatura exterioara nu are treaba cu racirea motorului.
pe schema pe care o folosesc eu nu am vazut sa fie figurat senzorul temperatura motor si nici ecu.
vorbim de senzorul de temperatura motor, cel de temperatura exterioara nu are treaba cu racirea motorului.
pe schema pe care o folosesc eu nu am vazut sa fie figurat senzorul temperatura motor si nici ecu.
Noize
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Z18XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2016
- Mesaj Privat
GIonut522
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2021
- Mesaj Privat