conyteo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Am ezitat un pic sa postez aici situatia mea intrucat m-am gandit ca poate ar fi fost mai bine sa deschid discutia la sectorul Opel Astra H .
Totusi pentru ca detin un motor 1.7 DTL , destul de comun la masinile opel am sa expun aici intamplarea.
Deci stapanesc o , Astra H 1.7 DTL (fabricatie2005) cu 245.000 km la bord si o detin de la 40000.
Zilele trecute mi s-a spart Termoflotul (radiatorul de ulei) in timp ce rulam cu cca 100 km/h cam pe la 2500-3000 turatii . Am pierdut destul de mult ulei ( cam jumatate) iar motorul a dat rateuri si s-a oprit in mers . Pierderea uleiului si inundarea lui in sistemul de racire s-a facut violent cu aruncarea acestui amestec ulei-antigel pe la supapa vasului de expansiune . Am pierdut cam jumatate din ulei ( asta am constatat pentru ca am facut schimbul imediat ) .
Deci am tractat masina pana acasa , am schimbat Termoflotul cu unul nou si aici atentie tuturor intrucat cel vechi era si infundat cu o depunere gen vaselina intarita :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=155503
Dupa ce am schimbat Termoflotul , uleiul si fliltrul de ulei am pornit motorul si surpriza a aparut o bataie , tacanit ca de tachete, bolt etc . Spre exemplificare am facut si un filmulet :
https://youtube.com/watch?v=DyRVsr7uX64
Pentru ca problema ma depasea, m-am deplasat la un service apropiat care la o prima analiza mi-au indicat ca ar fi vorba de un injector .
M-am dus la reprezentanta Bosch iar mecanicii de acolo m-au asigurat ca nu e un injector .
Atunci am luat decizia de a merge la serviceul Radacini de pe Bulevardul Timisoara din Bucuresti pentru o constatare ''oficiala'' dar nici ei nu au stiut sa-mi spuna de unde vine zgomotul insa m-au taxat cu 80 lei .
Mentionez ca la o accelerare constanta motorul urca linistit pana la 3000 si ceva de ture unde incepe sa dea rateuri apoi daca apas mai tare trece de acest prag si urca mai mult dar tot cu ceva rateuri .
Am facut si un filmulet :
https://youtube.com/watch?v=ocEmUqydY4k
Voi ce credeti ca s-a intamplat si ce problema poate fi si ce sa fac in continuare?
Va multumesc daca aveti timp sa-mi raspundeti !
Teo
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z1.7DTL
Am ezitat un pic sa postez aici situatia mea intrucat m-am gandit ca poate ar fi fost mai bine sa deschid discutia la sectorul Opel Astra H .
Totusi pentru ca detin un motor 1.7 DTL , destul de comun la masinile opel am sa expun aici intamplarea.
Deci stapanesc o , Astra H 1.7 DTL (fabricatie2005) cu 245.000 km la bord si o detin de la 40000.
Zilele trecute mi s-a spart Termoflotul (radiatorul de ulei) in timp ce rulam cu cca 100 km/h cam pe la 2500-3000 turatii . Am pierdut destul de mult ulei ( cam jumatate) iar motorul a dat rateuri si s-a oprit in mers . Pierderea uleiului si inundarea lui in sistemul de racire s-a facut violent cu aruncarea acestui amestec ulei-antigel pe la supapa vasului de expansiune . Am pierdut cam jumatate din ulei ( asta am constatat pentru ca am facut schimbul imediat ) .
Deci am tractat masina pana acasa , am schimbat Termoflotul cu unul nou si aici atentie tuturor intrucat cel vechi era si infundat cu o depunere gen vaselina intarita :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=155503
Dupa ce am schimbat Termoflotul , uleiul si fliltrul de ulei am pornit motorul si surpriza a aparut o bataie , tacanit ca de tachete, bolt etc . Spre exemplificare am facut si un filmulet :
https://youtube.com/watch?v=DyRVsr7uX64
Pentru ca problema ma depasea, m-am deplasat la un service apropiat care la o prima analiza mi-au indicat ca ar fi vorba de un injector .
M-am dus la reprezentanta Bosch iar mecanicii de acolo m-au asigurat ca nu e un injector .
Atunci am luat decizia de a merge la serviceul Radacini de pe Bulevardul Timisoara din Bucuresti pentru o constatare ''oficiala'' dar nici ei nu au stiut sa-mi spuna de unde vine zgomotul insa m-au taxat cu 80 lei .
Mentionez ca la o accelerare constanta motorul urca linistit pana la 3000 si ceva de ture unde incepe sa dea rateuri apoi daca apas mai tare trece de acest prag si urca mai mult dar tot cu ceva rateuri .
Am facut si un filmulet :
https://youtube.com/watch?v=ocEmUqydY4k
Voi ce credeti ca s-a intamplat si ce problema poate fi si ce sa fac in continuare?
Va multumesc daca aveti timp sa-mi raspundeti !
Teo
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z1.7DTL
SLoghin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2019
- Mesaj Privat
conyteo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
SLoghin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2019
- Mesaj Privat
conyteo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
Aveam doua posibilitati inainte de a stii exact de unde provenea bataia aceea :
1. Sa desfac motorul si sa repar strict ce era acolo .
2. Sa schimb motorul cu totul .
Am ales varianta 2 si am facut bine caci atunci cand am desfacut motorul stricat am descoperit ca pistonul spart stricase (sapase) in camasa lui si facuse niste zgarieturi profunde .
In varianta in care ajungi la concluzia ca este o bataie de piston cel mai ieftin este sa desfaci motorul si sa vezi ce este acolo urmand sa schimbi strict ce este stricat .
Poate fi numai piston sau bolt si mai rar cuzinet .
Daca bataia este evidenta iti recomand sa nu mai mergi cu ea ca sa nu strici si camasa pistonului .
Dar atentie, mergi si cere parerea unui mecanic bun ( eventual mai multi) ca sa nu te trezesti ca desfaci motorul degeaba si tu sa ai bataia din alta parte .
--------------------------------------------------------------------------
Si la mine era similar , cand acceleram bataia nu se mai auzea atat de evident .
Scoate pe rand din functiune fiecare piston in parte si vezi care dintre pistoane este cu problema .
La mine cand decuplam pistonul cu pricina bataia aproape disparea ( era vorba de primul piston de langa filtrul de aer deci din stanga) .
1. Sa desfac motorul si sa repar strict ce era acolo .
2. Sa schimb motorul cu totul .
Am ales varianta 2 si am facut bine caci atunci cand am desfacut motorul stricat am descoperit ca pistonul spart stricase (sapase) in camasa lui si facuse niste zgarieturi profunde .
In varianta in care ajungi la concluzia ca este o bataie de piston cel mai ieftin este sa desfaci motorul si sa vezi ce este acolo urmand sa schimbi strict ce este stricat .
Poate fi numai piston sau bolt si mai rar cuzinet .
Daca bataia este evidenta iti recomand sa nu mai mergi cu ea ca sa nu strici si camasa pistonului .
Dar atentie, mergi si cere parerea unui mecanic bun ( eventual mai multi) ca sa nu te trezesti ca desfaci motorul degeaba si tu sa ai bataia din alta parte .
--------------------------------------------------------------------------
Si la mine era similar , cand acceleram bataia nu se mai auzea atat de evident .
Scoate pe rand din functiune fiecare piston in parte si vezi care dintre pistoane este cu problema .
La mine cand decuplam pistonul cu pricina bataia aproape disparea ( era vorba de primul piston de langa filtrul de aer deci din stanga) .
SLoghin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2019
- Mesaj Privat
conyteo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
conyteo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
SLoghin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am auzit si eu bataia motor acum ca filmuletz-ul e disponibil.
Camera a surprins corect zgomotul de la cilindrul #1, se amplifica bataia atunci cand camera era pozitionata in fata lui. Surprinzator intr-un fel ca bataia motor se auzea inclusiv cand camera filma din spate (trebuie ca motorul batea tare deja de la relanti).
Multumiri pentru explicatii, sper sa ajute si pe altii aflati in aceiasi situatie.
Camera a surprins corect zgomotul de la cilindrul #1, se amplifica bataia atunci cand camera era pozitionata in fata lui. Surprinzator intr-un fel ca bataia motor se auzea inclusiv cand camera filma din spate (trebuie ca motorul batea tare deja de la relanti).
Multumiri pentru explicatii, sper sa ajute si pe altii aflati in aceiasi situatie.