Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
doar sa pui un alternator cu un amperaj mai mare decat ai tu acum pe masina. daca 120A pui de 140A sau daca ai de 100A pui de 120A...
Skip ads

  • Mr. Cod

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Daca instalez un alternator cu amperaj mai mare, nu fortez instalatia, gen relee, module, baterie, etc? Mai presus de asta, a mai facut cineva asa ceva?
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu forteaza fiindca consumatorii trag curent atat cat trebuie si nu injecteaza alternatorul curent Very Happy faceti diferenta intre curent si tensiune !
Toate bune si frumoase si mie mi-a picat originalul dupa 180 de mii de km Hitachi ma mir cum a rezistat atat , am gasit periile de carbuni consumate bine de tot , si 3 diode intrerupte ! Simptome cu usile inchise motorul oprit si masurat curentul intre baterie si instalatie imi indica un curent de 1Amper dupa 3 minute pica in 14 miliamperi iar dupa 5 ore imi indica un curent de 3.5 Amperi ( exagerat de mult ) !
Eroare aparea ca si cum ar fi motorasul de la usa soferului in scurt ... nu avea nici o treaba fiindca am scos modulul care controleaza usile iar curentul de 3.5 amperi persista ! Am ajuns sa scot toate sigurentele din compartimentul motor si tot persista asa ca am ajuns la concluzia ca alternatorul este buba desi incarca chiar si cu 3 diode intrerupte la relantii aveam 14V.
M-am apucat de treaba cheile bine stiute 12-13-14-15 cel mai mult mi-a luat sa dau jos suruburile de la alternator si mufa respectiva pe care multi o injura Very Happy ! Desfacut bucati 3 diode intrerupte nu am verificat releul ... in fine am cumparart de la AutoA tot platoul diode si releu m-a costat 170 de lei montat la loc la relantii fara consumatori am 14,1V cu farurile aprinse scade la 13V 12,8 turat la 2000 urca la 13,8 V ! Daca deschid toti consumatorii am 12,3 V ! Acuma pana cand se pasuiesc carbunii pe colector va dura - nici colectorul nu arata stralucit in fine voi vedea pe parcurs ! Nu cred ca diodele si alternatorul genereaza 100 Amperi ! Voi pune un cleste ampermetric de curent continuu sa vedem ce spune !
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am revenit dupa ce am parcurs 14 km tensiunile se prezinta altfel la 820 de ture am pe baterie 14,38 V cu farurile aprinse faza lunga si ventilatorul de la aeroterma pornit 14,2V turat atinge 14,3V pornit si aerul conditionat la relanti scade la 13,9V turat sta in 14,1V eu zic ca puntea si releul MOBILETRON si-a facut treaba dupa ce carbunii s-au rodat dupa 14km ! Nu mai fura curent asa cum facea cand punea si releul erau defecte !
  • derek

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Spuneti-mi va rog , fara rampa/elevator nu se poate scoate alternatorul ? Adica sa ridic masina pe cric pe partea dreapta , cat mai mult !
  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salutare
Am un coleg cu Astra G cu motorizare Y17 . A schimbat la punti si alternatoare de s-a saturat. Nici un mecanic ( a apelat la mecanici, n-a facut el operatiunea) nu s-a gandit de ce se ard puntile. Eu zic sa umblati si la cauza problemei, nu numai la efect. Din cauza mizeriei depuse pe alternator( implicit pe punte), adica ulei scapat de la pompa de vacuum, pe la furtune, pe la coliere, diodele se supraincalzesc si se ard. Asta ar fi cauza, IMHO.
  • deleted-133408

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Salutare. Am demontat (si eu) alternatorul. Pur si simplu a crapat! (Mai) Am doar o intrebare: de ce firul de la mufa e liber? (rupt?). Nu-i gasesc capatul celalalt...sau e normal sa fie liber?
Multumesc anticipat.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Mi s-a întâmplat a treia oarã sa cada alternatorul.
Asta s-a întâmplat acum câteva sãptãmâni, nu mai incarca alternatorul si nu mai aveam servo. Tin sa mentionez faptul ca, m-am hotarat asa tarziu sa repar alternatorul, întrucât folosesc masina de servici.
Astãzi înainte sã vinã un coleg sa dea jos alternatorul, am pornit masina si încãrca la valoarea 14,1-14,2, am oprit motorul si am repetat pornirea, dar nu mai încãrca, ce poate sa fie, puntea de diode sau doar releul?
Mai fac precizarea cã, deasupra alternatorului a fost o patã mare de ulei, posibil sa cada de sus din spatele distribuției. Spun asta pt ca, anul trecut am schimbat distribuția iar mecanicul mi-a recomandat sa revin la el sa schimbe un semering de pe acolo(nu-mi amintesc exact de unde a spus), pt ca se scurge ulei, fiind sâmbãtã tarziu, nu mai avea de unde sa comande.
Multumesc pt intelegere.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
De obicei cand alternatorul incarca "o data DA"; "o data NU"; foarte probabil sunt carbunii care fac contact cand "isi aduc aminte".
De asemenea mai poate fi si un contact imperfect.
Diodele din puntea redresoare sunt fie bune sau bushite, nu se repara cand si cand.
Daca pe un alternator a curs ulei, la care mai adaugam praf + caldura emanata de motor; e clar cata durata de viata are.
Du masina la mecanic sa schimbe SI acel semering si APOI la electrician sa repare alternatorul.
Drumuri bune sa aveti !
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
L-am dat jos, unul dintre cei doi carbuni este dus,vezi poza.
Daca tot am desfacut alternatorul, o sa schimb puntea de diode completa cu releu, este 170 lei Mobiletron, gasisem doar releul cu 85 lei plus transport.
Dar inca nu gasesc simering ax rotor alternator, am inteles ca este bine sa fie schimbat daca se umbla la rotor.
Si da, am sa merg la un service sa schimbe acel simering, parca de la axa cu came, ceva de genul.
Multumesc.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Cu placere !
Vezi sa nu uiti de semering. Este pacat ca peste cateva luni sa arate la fel de innecati in ulei. Din cate stiu eu uleiul de motor uzat este usor acid si ataca izolatia cablurilor electrice.
  • saimarica

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Dupa schimbarea kit punte diode+releu Mobiletron, mi-a aparut mai multe coduri ECN.
Am inteles ca ulterior o sa se stearga, sa-mi fac griji?
Nu stiu daca am scris corect mai jos.

ECN-urile sunt urmatoarele:
007071-P0070;
033528-P0335;
05007F/050074/050056/-P0500;
056003-P0560;
062102-P0621;
161450-P1614;
213970/21397F-P2139.

Multumesc.
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut, mi a venit rândul pentru a 2 oara sa înlocuiesc vestita punte de diode, cealaltã m a ținut aproximativ 4 ani.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca exista si punte de diode HUCO by Hitachi (nu doar punte Mobiletron)... eu modelul asta l-am pus anul trecut in vara impreuna cu un releu Mobiletron (alt model de releu nu am gasit de cumparat pe loc atunci cand am avut nevoie). Sper sa ma tina combinatia asta, vad ca cel putin deocamdata ambele functioneaza okay... E un pic mai scumpa puntea asta decat Mobiletron, dar (in opinia mea) as zice ca e de luat in calcul atunci cand faci reparatia. Documenteaza-te temeinic inainte de a face reparatia, in ultima instanta alegerea e a ta.
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat cu cargo, asta am gãsit, am schimbat și simeringul de data asta dar problema am întâmpinat o când am vrut sa pun capacul la loc, data trecuta se pare ca am avut noroc. De specificat ca rulmentul de la capac are o siguranțã care trebuie potrivit în partea unde este șanțul mai adânc la rulment, altfel nu îți întra capacul.
  • kostysym

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2021

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva cu ceva info/datasheet despre diodele folosite la astra h?
https://www.clubopel.com/vie...p=2069203#2069203
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR