- derisbogdan
- *
- 17 mesaje
- din 06 Dec 2005
derisbogdan
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2005
- Mesaj Privat
Salutare ! Am avut o problema asemanatoare si va spun care a fost cauza si cum a fost rezolvata:
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
Problema : pornire grea dupa ce se incalzeste motorul. In rest nici cea mai mica problema.
Atita timp cit masina este rece chiar fiind foarte frig afara masina porneste usor dar dupa ce pornesc, merg citiva km si opresc si pornesc din nou motorul porneste greu(trebuie sa dau mai mult la cheie si chiar sa o ajut din acceleratie).Dupa ce s-a intimplat aceasta problema a aparut pe bord masina cu cheita care nu se mai inchidea dupa 2-3 sec ca la inceput ci dupa ce motorul era pornit.
Dupa prima vizita la service mi s-a ca da eroare de la EGR (p0400). Am scos EGR si intradevar era blocat. Cei de la service au spus ca trebuie schimbat ca este mort. De pe clubopel forum am vazut ca se poate curata asa ca m-am dus acasa si cu putin efort a mers perfect.(se verifica continuitatea pin 1 si 5 si daca este 0 inseamna ca EGR este ok.Ii puneti wd40spray in cap si apasati virful eventual il loviti cu un ciocan exact in virf dar nu ca taranul.)De la calamina se blocheaza axul.Eu unul m-am chinuit 2 zile cu spray si cu ciocanul 2 min.Dupa remedierea piesei problema a persistat.(au fost schimbate si bujiile)
La a treia vizita la service pe tester aceiasi eroare dar EGR verificat separat era ok.Au stat baietii 3 ore si au verificat dar au spus ca nu este nimic defect. Din tutorialul lui Dan Cuciureanu am vazut ca mai sunt brobleme la throttle body asa ca m-am dus acasa si m-am apucat eu sa-l desfac pentru ca baietii de la service mi-au spus ca nu se poate sa fie de la el.Dupa ce-l desfaceti curatatil bine si vedeti ca locasul clapetei sa fie cit mai curat si sa se inchida cit mai bine.Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul THROTTLE BODY este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele.Mentionez ca nu am mai desfacut si lacasul motorasului de la Trottle Body dar mai bine il curatati si pe ala.Multumesc lui Dan Cuciureanu pentru tutorial si sper sa fie facute de cit mai multe persoane.
Spor la treaba!
Ultima modificare făcută de derisbogdan la Joi 17 Mai, 2007 8:22 pm
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
Problema : pornire grea dupa ce se incalzeste motorul. In rest nici cea mai mica problema.
Atita timp cit masina este rece chiar fiind foarte frig afara masina porneste usor dar dupa ce pornesc, merg citiva km si opresc si pornesc din nou motorul porneste greu(trebuie sa dau mai mult la cheie si chiar sa o ajut din acceleratie).Dupa ce s-a intimplat aceasta problema a aparut pe bord masina cu cheita care nu se mai inchidea dupa 2-3 sec ca la inceput ci dupa ce motorul era pornit.
Dupa prima vizita la service mi s-a ca da eroare de la EGR (p0400). Am scos EGR si intradevar era blocat. Cei de la service au spus ca trebuie schimbat ca este mort. De pe clubopel forum am vazut ca se poate curata asa ca m-am dus acasa si cu putin efort a mers perfect.(se verifica continuitatea pin 1 si 5 si daca este 0 inseamna ca EGR este ok.Ii puneti wd40spray in cap si apasati virful eventual il loviti cu un ciocan exact in virf dar nu ca taranul.)De la calamina se blocheaza axul.Eu unul m-am chinuit 2 zile cu spray si cu ciocanul 2 min.Dupa remedierea piesei problema a persistat.(au fost schimbate si bujiile)
La a treia vizita la service pe tester aceiasi eroare dar EGR verificat separat era ok.Au stat baietii 3 ore si au verificat dar au spus ca nu este nimic defect. Din tutorialul lui Dan Cuciureanu am vazut ca mai sunt brobleme la throttle body asa ca m-am dus acasa si m-am apucat eu sa-l desfac pentru ca baietii de la service mi-au spus ca nu se poate sa fie de la el.Dupa ce-l desfaceti curatatil bine si vedeti ca locasul clapetei sa fie cit mai curat si sa se inchida cit mai bine.Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul THROTTLE BODY este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele.Mentionez ca nu am mai desfacut si lacasul motorasului de la Trottle Body dar mai bine il curatati si pe ala.Multumesc lui Dan Cuciureanu pentru tutorial si sper sa fie facute de cit mai multe persoane.
Spor la treaba!
Ultima modificare făcută de derisbogdan la Joi 17 Mai, 2007 8:22 pm
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ma bucur ca ai rezolvat si ca nu mi-am racit gura degeaba cu insistentele mele, ... desfa si curata throttle, nu exista valva blocata... Acum ai prins curaj si incredere in tine si asta e cel mai important. Probleme la masina oricum vor mai aparea dar de acum nu mai exista " nu se poate...nu stii un service bun ca pina acum m-am plimbat de sunt satul si ii dau foc...m-a disperat masina asta..."
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
derisbogdan a scris:Salutare ! Am avut o problema asemanatoare si va spun care a fost cauza si cum a fost rezolvata:
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
...Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul EGR este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele. ...
Astra G 2002 motor z16 SE 40.000km.
...Si acum sa vedeti de la ce era problema: In interiorul EGR este o gaurica mica cit un virf de ac care comunica cu locul unde se pune unde se pune ulei in motor.Suflati prin teava si vedeti daca nu este infundata. La mine a fost infundata si de la asta s-au tras toate problemele. ...
Salut.
Eu am manevrat si curatat EGR de z16se de mi-a venit acru si totusi nu pot sa-mi imaginez unde vine aceasta gaura de care spui tu. Nu vad cum ar putea comunica EGR-ul cu capacul de chiulasa pe unde pui ulei in motor (sper ca prin "motor" nu te refereai la bobina din EGR). Valva de recirculare a gazelor EGR este o piesa izolata, sigilata, capsata, ca s-o descompui in piesele ei compoente trebuie s-o cam distrugi.
Vino te rog cu mai multe detalii, cu lux de amanunte, sau cu a poza a acelei gauri eventual.
Mersi.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- derisbogdan
- *
- 17 mesaje
- din 06 Dec 2005
derisbogdan
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2005
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- cristipihuleak
- *
- 17 mesaje
- din 17 Aug 2007
- Agila 2001
- Bistrita-Nasaud
cristipihuleak
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare,
revin si eu cu o problema la acest capitol. Azi dimineata la pornire exact cand am dat prima cheie s-a auzit un zgomot nasol. era acel zgomot ca si cum ar patina ceva adica, atunci cand ai motorul pornit si vrei sa-i tai contactul ai mai da inca o data de cheie sa porneasca. eu cred ca ar fi acel zgomot de electromotor. nu stiu ce sa zic. ma poate ajuta cineva daca a patit asa ceva? cureau de accesorii am schimbat-o deci nu are cum sa fie de acolo. nu stiu ce se mai angreneaza in tot asamblul asta la pornire dar eu parca asa cred ca e de la electromotor. Dupa ce am mers ceva cu maisna am oprit motorul si la pornire iarasi a facut. Mentionez ca pana acum nu a facut deloc azi dimineata a fost prima oara.unde se afla situat electromotorul?. multumesc anticipat.
revin si eu cu o problema la acest capitol. Azi dimineata la pornire exact cand am dat prima cheie s-a auzit un zgomot nasol. era acel zgomot ca si cum ar patina ceva adica, atunci cand ai motorul pornit si vrei sa-i tai contactul ai mai da inca o data de cheie sa porneasca. eu cred ca ar fi acel zgomot de electromotor. nu stiu ce sa zic. ma poate ajuta cineva daca a patit asa ceva? cureau de accesorii am schimbat-o deci nu are cum sa fie de acolo. nu stiu ce se mai angreneaza in tot asamblul asta la pornire dar eu parca asa cred ca e de la electromotor. Dupa ce am mers ceva cu maisna am oprit motorul si la pornire iarasi a facut. Mentionez ca pana acum nu a facut deloc azi dimineata a fost prima oara.unde se afla situat electromotorul?. multumesc anticipat.
neuradu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Salaj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
neuradu a scris:probabil de la bendix (nu ma intreba ce e asta)
poti merge si asa pina se duce de tot si apoi schimbi
dar cel mai bine mergi la MECANIC
poti merge si asa pina se duce de tot si apoi schimbi
dar cel mai bine mergi la MECANIC
Ce-i un bendix? hahahha glumeam normal. Stiu macar teorie. AM vazut cum este un electomotor. bendixul e cel care cupleaza de pe ax. si eu la fel cred ca s-a nasolit ceva. mi-e frica s anu ma lase brusc la fel cum a aparut si zgomotul. se schimba greu acest electromotor?
neuradu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Salaj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
adydmy
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
adydmy
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
sal dane, ca sa fiu mai explicit "clancu" de care zici tu banuiesc k e atunci cand nu mai ai baterie la mine nu se aude acel clanc deoarece stiu cum facea atunci cand nu mai avem baterie acum e un alt zgomot ca si cum ai da la automat si nu ar porni din prima,eu m-am gandit sa nu fie de la bendix sau ar mai putea sa fie de la senzorul de turatie care e pe volant dar nu prea ma pricep
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Inainte de a cumpara senzor cranckshaft, trebuie sa te convingi ca asta al tau este intr-adevar defect. Ai senzor cu bobina si manifestarea se pare ca apare la cald. Scoate-l afara si fa testul cu apa fierbinte si termometru. Masori rezistenta la bornele lui ( a senzorului).In mod normal are 1600-3200 ohm. Daca in apa fierbinte (aproape de fierbere) rezistenta se mareste exagerat de mult pana se intrerupe atunci este defect. Daca este bun atunci trebuie sa verifici legaturile sale cu ECU. Rezitenta cap-cap a firelor corepondente (senzor-cupla ECU) trebuie sa fie mai mica de 1 ohm. Verifica legatura de masa la ECU.
Sonda lambda (este vorba de a doua sonda cea din spatele catalizatorului) la fel, nu este vazuta de ECU: circuit intrerupt sau cupla murdara, sonda intrerupta (personal nu cred). Rezolva intai senzorul cranckshaft, reseteaza coduri de eroare. Vezi daca apare iar P0136. Daca apare te concentrezi asupra lui si circuitului corespondent. Daca nu mai apare a fost rezultat al senzorului de arbore. Oricum rabdare si dichiseala.
Sonda lambda (este vorba de a doua sonda cea din spatele catalizatorului) la fel, nu este vazuta de ECU: circuit intrerupt sau cupla murdara, sonda intrerupta (personal nu cred). Rezolva intai senzorul cranckshaft, reseteaza coduri de eroare. Vezi daca apare iar P0136. Daca apare te concentrezi asupra lui si circuitului corespondent. Daca nu mai apare a fost rezultat al senzorului de arbore. Oricum rabdare si dichiseala.
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Gasesti explicatii mai ample si valori, in subiectul de mai jos:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
si mai cauta si despre cip cheie
LE Scuze. acum vad ca nu este Agila ci Astra
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
si mai cauta si despre cip cheie
LE Scuze. acum vad ca nu este Agila ci Astra
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
am si eu o problema cu un Corsa 1.2. Nu e a mea e a prietenei mele, aseara cand nu aveam masina am mers cu ea sa luam un prieten de la gara, a mers perfect, am parcat-o, a oprit motorul, si cand a venit a dat sa porneaca si mi-a zis ca nu i se aprind toate becurile, obisnuit cu diselul meu (astra g ) i-am zis sa stea linistita ca e motorul inca cald si nu i s-au aprins bujiile. A dat la cheiei insa nimic, motorul nu pornea, a dat putin sa porneasca dar cred ca era benzina care mai era in "gura motorului". Apoi m-am uitat si eu sin cand punea cheia pe motor nu i se aprindea decat martorul de airbag si chkmotor, nici chiar kilometrajul nu i se aprindea (nici cand aprindeam blocul lumini). am zis ca nu ii recunoaste cheia, dar nu, casetofonul mergea, electromotorul invartea. cat am sunat mecanicul si m-am certat cu el (era vreo 1:30 noaptea) m-am tot jucat cu cheia, invartind-o prin contact, pana mi s-au aprins becurile si kilometrajul, insa din graba al luat contactul si am pierdut momentul ), l-am mai chinuit vreo 10 minute in care frecam cheia sau o scoteam si o lasam putin si apoi iar o bagam si mi s-au aprins iar becurile si kilometrajul, am dat "la cheie" si a pornit. am dus masina acasa pe picioarele ei si in parcare am mai reincercat de cateva ori insa mergea bine. Ce ar putea fi, ce ar putea avea defect? ma gandeam sa o duc la un tester dar nu cred sa-mi gaseasca ceva caci dupa aceea nu a mai ramas nici un bec aprins sau sa-mi dea vreo eroare. (nu am scos bateria, bateria mergea bine, nu am ramas fara benzina mai aveam jumatate).
Scuze de limbaj insa nu e de specialitate si pentru mine in afara de motorul vechi de dacie pe care il stiam si motorul meu de astra de care "m-am saturat" sa-l periez nu prea stiu altceva, iar in general masina o duc lunar la tester si control caci o cam fugaresc, acolo purtand o discutie foarte elocventa cu mecanicul, el zicandu-mi ce are iar eu facand-o pe intelectualul si aprobandu-l si intrebandu-l de unde ii cumpar si ce piese ii trebuie.
Scuze de limbaj insa nu e de specialitate si pentru mine in afara de motorul vechi de dacie pe care il stiam si motorul meu de astra de care "m-am saturat" sa-l periez nu prea stiu altceva, iar in general masina o duc lunar la tester si control caci o cam fugaresc, acolo purtand o discutie foarte elocventa cu mecanicul, el zicandu-mi ce are iar eu facand-o pe intelectualul si aprobandu-l si intrebandu-l de unde ii cumpar si ce piese ii trebuie.
GUGIU
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat
GUGIU
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat