Lun 30 Sep, 2019 3:23 pm
Salutare! Ironia sortii face ca azi am facut revizia la masina si pt ca bujiile nu le schimbasem de 61.000 km - am intrebat eu azi daca trebuie, pt ca nimeni nu mi-a spus ca tb schimbate - au fost schimbate toate 4. Plec cu masina din service si la o accelarare in a 2 a la 3000 rot/min apare un mers sacadat al motorului; in orice treapta daca schimbai peste 2500 rot facea la fel. Am turat-o peste 3000 rot si mi-a aparut martorul de noxe, cel de esp si mesajul Service ESC. Intors in service, am spus ca suspectez bujiile - nu are cum, sunt noi. Ok, se face diagnoza - rateu motor. Facut plimbare cu laptopul de test - rateu la cilindrul 4. Scos bujie, era afumata - semn clar ca nu functiona corect, iesit in tura de test - rateu cilindrul 4. Schimbat module bujii cilindrul 4 cu 2, plecat in test - acelasi rezultat. Domne, e bujia dar hai sa schimbam cu una veche si facem test din nou. Cand scoate bujia cea noua observa ca partea ceramica era crapata. Schimbat cu alta bujie noua, test, totul ok, plecat din service si totul e in regula. Bujii made in Japan...