Dupa cum se vede in titlul discutiei, as dori sa curat Throttle body dar am o problema: nu il gasesc pe motorul meu (din semnatura). Atasez aceste imagini in speranta ca poate imi arata cineva care a facut treaba asta. Am gasit pe forum pentru corsa , agila si astra....poate de la mine va porni si primul pentru vectra b. Multumesc.
P.S.: As vrea sa stiu si ce ustensile imi trebuie , si ce spray sa folosesc la curatare.
uite aici se vede mai bine,sigur acolo trebuie sa fie
Trebuie data jos saracia aia cu 4 S-uri, numai suruburi si coliere, dupa asta vezi trhottle, iar suruburi si coliere, vezi ca prin el trece antigel deci grija sa eliberezi presiunea inainte...
La tine este mecanic si probleme apar numai de la potentiometru 3 si IAC 2. Nu te apuca de curatat decit daca ai scule si citesti destule pe forum. Mare grija la IAC, unii nu au stiut cum si l-au terminat.
Am curatat miercuri clapeta si am facut si cateva poze poate ajuta pe cineva,macar sa stie pe unde sa caute aceste piese, deci,pentru inceput se demonteaza acea galerie care vine pe motor si este prinsa in 3 suruburi cu cap de 10 in spate spre cabina,mai sunt 2 suruburi lungi cu cap 10 care tine si plasticul ala cu cabluri,tot in partea din spate si mai raman 2 suruburi tot cu cap de 10 care sunt exact in canalul ala langa bujii. Inainte de a scoate galeria, demufati toate mufele ce sunt conectate pe la diversii senzori ,egr,iac, mai sunt doua fire de masa prinse cu piulita de 6 cu cheie de 10,(la montatul mufelor inapoi nu cred ca se pot inversa deoarece au o lungime si forma ce nu prea-ti da voie sa le pui gresit) ,pentru siguranta,faceti poze inainte de a demonta cate un set de fire,furtunase de vacum pentru a stii mai exact cum sa le puneti inapoi,asta daca nu sunteti prea siguri. in prelungirea galeriei spre dreapta,cum stai cu fata la motor ,o sa gasiti un burduf de cauciuc prins in 2 coliere direct pe corpul clapetei de acceleratie. desfaceti colierul de jos adica cel de pe corpul clapetei si ridicati-l in sus pe burduf, folositi un patent sau ceva asemanator ca functie. Mai desfaceti cele doua conducte de tur retur ce alimenteaza cu benzina motorul, cu chei de 19 si 17, o sa curga putina benzina, doar ce era pe conducte. Se mai desface si conducta ce vine de la servofrana la galerie, tot cu cheie de 17. dupa ce ati desfacut cam tot ce este racordat la acea galerie, trageti plasticul ala prin care trec firele cu mufe in partea stanga cum stai cu fata la motor, mai scoateti un furtunas de vacum din spatele prelungirii galeriei si incercati usor sa ridicati galeria in sus pana iese, aveti GRIJA la garnitura aia verde sa nu ramana lipita de ambele parti, bagati o lama de cutit si desprindeti garnitura incata aceasta sa ramana pe motor. Se mai desface tot din acea zona a clapete si un dispozitiv de vacum ( verificati daca nu este infundat, la mine era) cu 2 furtune in care venea si o mufa electrica si care e prinsa de motor cu un surub cu cap stelat, ca sa-i spun asa, parca am folosit o tubulara de 9. Mai desfaceti si cablul de acceleratie de pe corpul clapetei cu o tubulara de 10. Am incercat sa demontez tot corpul clapetei dar m-am lasat pagubas, sub corp, este prins de o conducta de plastic ce merge la filtrul de aer cu un colier ambutisat, ce nu se desface decat prin ruperea lui, acesta fiind din metal si pozitia foarte incomoda m-a facut sa renunt la al desface, cel putin asa am vazut eu. Am curatat cu o bucatica de lemn plat mizeria dura de pe clapeta apoi am spalat cu decarburol si carpa tot ce am putut in corpul clapetei, incercati pe cat posibil sa nu bagati mizerie in conducta de plastic de sub corpul clapetei. Am desfacut si IAC-ul sau motorasul de relantiu cum ii mai spune, atentie la suruburile lui de fixare,sunt infiletate cu pasta autoblocanta si se desfac greu,iar pe langa asta mi s-a stricat si un cap de surub cu cap torks care mi-a mancat zilele pana sa-l desfac deoarece dupa curatare si montare, am observat ca am uitat sa pun oringul de etansare de pe IAC si a trebuit sa desfac si EGR-ul, si conducta de plastic de la filtru aer si suportul de pe motor al corpului clapetei pana a ajuns intr-o pozitie cat de cat pentru ai face o taietura pe surubul stricat si al desface cu o surubelnita dreapta. IAC-ul l-am desfacut bucati si l-am spalat tot cu decarburol (decarburol ,9 ron la magazin),pentru a putea fi dezmembrat iacul trebuie tras de ambele capete ale acestuia pana ce canalele de pe axul cu cap conic ies de pe ghidajele de plastic ale corpului si apoi se desfileteaza. La asamblare ,bineinteles se infileteaza axul pana la capat,mai trageti cate un pic de capete ,iar se infileteaza,repetati procedeul pana cand dupa ce trageti de capete,nu se mai poate infileta, atunci ati ajuns la capat, centrati canalele axului pe ghidaje si impingeti axul in corpul iacului. NU UITATI ORINGUL(GARNITURA) aia rosie parca, la montarea iacului in corpul clapetei. De aici incepeti sa montati la loc in ordine inversa fata de cea a desfacerii. Am inteles ca dupa montaj, la pornirea motorului,nu se apasa acceleratia. Se porneste si se lasa motorul pornit pana se stabilizeaza relantiul, se opreste motorul se asteapta vre-o 30-40 secunde si apoi se porneste din nou, asta pentru a invata ECU noua pozitie a clapete. La mine nu cred ca a fost nevoie pentru ca nu am umblat in motorasul cu potentiometru al clapetei. Sper sa va fie de folos ,am explicat cat am putut de amanuntit pentru a intelege si cei ce nu prea le au cu mecanica. Daca mi-a scapat ceva,mai adaugati voi. Asi fi vrut sa desfac tot corpul clapetei dar poate data viitoare. Spor la treaba
pun 2 poze a motorului cu acea galerie demontata si cu amplasarea egr-ului.pentru demontat egr-ul nu este nevoie de demontarea galeriei.