- TPaulMihai
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Aug 2019
TPaulMihai
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2019
- Mesaj Privat
Salut tuturor, find nou aici dintr-un motiv simplu, acuma am cumparat primul opel... am intampinat o surpriza la acesta, mereu apa este la 98 96 95 94 de grade. Ventilatorul porneste la 98 si scade demperatura pana la 94 92, aproximativ, in seara asta am intampinat alta problema, sper sa fie din calculator sau ceva, merg frumos pe drum m-am gandit sa vad la ce temperatura e apa, era sa mor pe loc cand am vazut in bord 115-117 grade, faza cu 98-94 am inteles ca e normal ca motoarele astea asa functioneaza si etc... dar la 115-117 deja mi-a stat inima in loc, avand in vedere ca nu mi sa aprins nimic in bord. Surpriza care am avuto a fost cand am ajuns acasa, am ramas pe ideea ca asta e nu am oricum ce ii face acuma. Cand am ajuns acasa am oprit masina si aud ventilatorul care a ramas pornit. Supriza mea a fost ca dupa ce am oprit masina am scos cheia din contact am verificat iarasi temperatura care cu 2 secunde inainte arata 115 grade, acuma arata 95 de grade, cand am pus contactul arata iarasi 115, cand l-am luat deja a apucat sa se mai raceasca apa, ventilatorul find pornit, si arata 86 de grade ( deja era oprit ventilatorul) cand pun iarasi contactul, aceasi chestie, 116 grade. Nu stiu ce sa cred sau ce sa fac, care ar putea fi problema,
Un mic ajutor daca se poate, multumesc anticipat.
MODEL: Opel astra H 2005 GTC
MOTOR: 1.9 CDTI 120 CP
Un mic ajutor daca se poate, multumesc anticipat.
MODEL: Opel astra H 2005 GTC
MOTOR: 1.9 CDTI 120 CP
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, dar s-ar putea sa ma insel:
Senzorul de temperatura este cu trei fire (un +12V, unu -12V si un fir de iesire care duce in ECU). Pe baza informatiilor primite de la senzor (valoarea tensiunii de iesire pe al treilea fir) ECU calculeaza temperatura. Daca tu iei contactul, la senzor nu mai ajunge tensiune pe firul +12V si atunci ECU va citi o valoare eronata pe firul de iesire din sonda, cand pui contactul sonda va primi tensiune +12V si ECU va citi valoarea reala.
Nu sunt 100% sigur daca asa este la Opel dar din cate stiu eu cam asta e modul de functionare a unui senzor de temperatura.
Daca cineva stie EXACT instalatia il rog sa ma corecteze.
Senzorul de temperatura este cu trei fire (un +12V, unu -12V si un fir de iesire care duce in ECU). Pe baza informatiilor primite de la senzor (valoarea tensiunii de iesire pe al treilea fir) ECU calculeaza temperatura. Daca tu iei contactul, la senzor nu mai ajunge tensiune pe firul +12V si atunci ECU va citi o valoare eronata pe firul de iesire din sonda, cand pui contactul sonda va primi tensiune +12V si ECU va citi valoarea reala.
Nu sunt 100% sigur daca asa este la Opel dar din cate stiu eu cam asta e modul de functionare a unui senzor de temperatura.
Daca cineva stie EXACT instalatia il rog sa ma corecteze.
- TPaulMihai
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Aug 2019
TPaulMihai
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2019
- Mesaj Privat
man70
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2018
- Mesaj Privat
Scapa de masina, eu am reusit acum o luna sa vand un Opel Astra H 1.6 i sedan din 2010 cu aceeasi problema. Nu se remediaza decat cu vreo 1.000 euro dar nu esti sigur. Acum 25 ani am avut si un Opel Ascona 1.6 i fabricat 1987 si avea aceeasi problema. Mi-am jurat ca nu mai cumpar Opel in viata mea, dar conjunctura financiara m-a determinat sa cumpar in 2017 Astra H despre care am amintit. Dupa 100.000 km rulati, orice model Opel are mari probleme cu sistemul de racire, in special termostatul dar si ... SENZORII de racire! Beleaua e foarte mare pentru ca se arde garnitura de chiulasa in timp si va trebui rectificata chiulasa. Nu cade din prima, ca sa scape macar chiulasa. Iar dvs. aveti masina foarte veche fabricata 2005, Opel nu e Mercedes sau Volvo, fara suparare.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
man70 a scris:Scapa de masina, eu am reusit acum o luna sa vand un Opel Astra H 1.6 i sedan din 2010 cu aceeasi problema. Nu se remediaza decat cu vreo 1.000 euro dar nu esti sigur. Acum 25 ani am avut si un Opel Ascona 1.6 i fabricat 1987 si avea aceeasi problema. Mi-am jurat ca nu mai cumpar Opel in viata mea, dar conjunctura financiara m-a determinat sa cumpar in 2017 Astra H despre care am amintit. Dupa 100.000 km rulati, orice model Opel are mari probleme cu sistemul de racire, in special termostatul dar si ... SENZORII de racire! Beleaua e foarte mare pentru ca se arde garnitura de chiulasa in timp si va trebui rectificata chiulasa. Nu cade din prima, ca sa scape macar chiulasa. Iar dvs. aveti masina foarte veche fabricata 2005, Opel nu e Mercedes sau Volvo, fara suparare.
Opel nu e Mercedes sau Volvo, asta e 100% adevarat insa nici WV sau Ford nu sunt ,,mai okay,, pe termen lung. Sunt tot pe-acolo, asa ca ce ai platit aia ai cumparat... daca a fost mai scump atunci nu a fost in regula.
La Opel, temperatura in bord e cea reala, la restul de masini gen VW unde acul de temperatura sta la jumate nu iti indica temperatura corecta la nivel de grad C.