- maddyunicat2011
- **
- 65 mesaje
- din 30 Jul 2011
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
maddyunicat2011
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2011
- Mesaj Privat
mcornea
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Insignia 2014 2.0dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2012
- Mesaj Privat
- maddyunicat2011
- **
- 65 mesaje
- din 30 Jul 2011
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
maddyunicat2011
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2011
- Mesaj Privat
DDorynetz
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Austria
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2019
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
RRares
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2019
- Mesaj Privat
redfoxy
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015 16dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
dan76cj
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2017 B16DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu as vrea sa fie interpretat ca un raspuns sau ca o contrazicere, care vreun coleg care de-a lungul timpului a adus informatii pe aici.
Vreau doar sa fac cateva completari, pentru a avea o imagine mai clara.
Un LED, nu poate fi la 12V. El fiind o jonctiune, are o tensiune de deschidere/amorsare destul de mica (in functie de culoare, putere...)
Ca un ordin de marime, sa spunem 3V (este o valoare total nereala si o folosim doar pentru calcul). Si atunci, in acest LED la 12V, obligatoriu avem un rezistor deja inseriat.
Noi putem sa calculam rezistorul cam asa: 14V (de la masina) - 3V (tensiunea pe LED) = 11V (pe rezistor)
Consideram un curent de 10mA (acceptat de orice LED) ==> 11V / 0.01A = 1100Ohm deci 1.1KOhm. Cum spuneam ca 3V pe LED este absolut o valoare aleasa doar pentru calcul si cum in sistemul masinii putem avea mai mult de 14V ... recomand cu caldura 2.2KOhm.
Puterea maxima pe rezistor ==> 0.11W (deci orice rezistor cu terminale)
Orice LED comercial denumit ca fiind LED de 12V, este un montaj de una sau mai multe diode LED si element(e) pentru limitarea curentului, deci un element compus:
- un LED inseriat cu un rezistor (de valoare mare) pentru limitarea curentului;
- 3 diode LED in serie si un rezistor (de valoare relativ mica) pentru limitarea curentului;
- o arie LED (mai multe grupari serie / paralel) si rezistor pentru limitarea curentului.
Pe scurt:
Pentru un LED pe care scrie ca este la 12V, nu mai este necesar un rezistor exterior.
Pentru un simplu LED, obligatoriu inseriem cu el un rezistor de 1.2 - 2.2 KOhm.
Daca se considera mult prea off topic, se poate sterge linistit.
Vreau doar sa fac cateva completari, pentru a avea o imagine mai clara.
Un LED, nu poate fi la 12V. El fiind o jonctiune, are o tensiune de deschidere/amorsare destul de mica (in functie de culoare, putere...)
Ca un ordin de marime, sa spunem 3V (este o valoare total nereala si o folosim doar pentru calcul). Si atunci, in acest LED la 12V, obligatoriu avem un rezistor deja inseriat.
Noi putem sa calculam rezistorul cam asa: 14V (de la masina) - 3V (tensiunea pe LED) = 11V (pe rezistor)
Consideram un curent de 10mA (acceptat de orice LED) ==> 11V / 0.01A = 1100Ohm deci 1.1KOhm. Cum spuneam ca 3V pe LED este absolut o valoare aleasa doar pentru calcul si cum in sistemul masinii putem avea mai mult de 14V ... recomand cu caldura 2.2KOhm.
Puterea maxima pe rezistor ==> 0.11W (deci orice rezistor cu terminale)
Orice LED comercial denumit ca fiind LED de 12V, este un montaj de una sau mai multe diode LED si element(e) pentru limitarea curentului, deci un element compus:
- un LED inseriat cu un rezistor (de valoare mare) pentru limitarea curentului;
- 3 diode LED in serie si un rezistor (de valoare relativ mica) pentru limitarea curentului;
- o arie LED (mai multe grupari serie / paralel) si rezistor pentru limitarea curentului.
Pe scurt:
Pentru un LED pe care scrie ca este la 12V, nu mai este necesar un rezistor exterior.
Pentru un simplu LED, obligatoriu inseriem cu el un rezistor de 1.2 - 2.2 KOhm.
Daca se considera mult prea off topic, se poate sterge linistit.