- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
Probleme cu volanta au toate dieselurile de orce marca din cauza cuplului mare si chestia cu axul care de fapt este priza este prima data cand aud. .Dar ca sa nu te doara capul de griji orienteaza-te spre benzina . Sunt multe cu defecte aici pe forum este din cauza ca sunt f. multe masini im comparatie cu alte marci si este um forum activ.
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut, catavencuadelin.
Am eu Zafira B de 1.8 16v, 140 CP.
Puterea motorului e teoretica fiindca raportul real CP/tonã e tot redus din cauza greutatii masinii, sa nu crezi ca raspunde unui temperament sportiv.
Cutia de viteze e cea de Zafira A (F17), care abia trage in treapta a doua. Are niste batai constructive la plecarea de pe loc, am citit aici ca are ambreiaj eco.
Au implementat un sistem VVT distributie variabila si eu cel putin il inlocuiesc complet (vezi topic batai gen diesel la benzina) si e foarte scump (sute de euro).
Mecanicii habar nu au sa repare masina, referitor la bataile de fulii defazoare spun ca bat bolturile in motor, altii referitor la sistemul de racire te pun sa repari chiuloasa cand de fapt ai o siguranta termica arsa la ventilator etc.
Teoretic are uzura morala, practic e "ozn".
Masina de fapt e prea evoluata pt. noi in ciuda vechimii ei.
Ca avantaje, distributia se schimba la 10 ani sau 150.000 km. si aici e foarte OK.
Pompa de apa nu mai e pe cureaua de distributie, iarasi OK.
Pretentioasa la ulei, sa nu pui ulei mai vascos ca se infunda sistemul VVT, respecti prescriptiile.
Doar antigel G12 calitativ ca lucreaza la temperaturi mari.
Nu afli temperatura decat butonand computerul de bord.
Consuma foarte putin rulata subturat si nu se infunda clapeta de acceleratie, nu merita investitie in gpl.
Te cam invidiaza toti, dar tu de fapt bagi mare la portofel.
Pe ansamblu merita sa tii la ea...
Am eu Zafira B de 1.8 16v, 140 CP.
Puterea motorului e teoretica fiindca raportul real CP/tonã e tot redus din cauza greutatii masinii, sa nu crezi ca raspunde unui temperament sportiv.
Cutia de viteze e cea de Zafira A (F17), care abia trage in treapta a doua. Are niste batai constructive la plecarea de pe loc, am citit aici ca are ambreiaj eco.
Au implementat un sistem VVT distributie variabila si eu cel putin il inlocuiesc complet (vezi topic batai gen diesel la benzina) si e foarte scump (sute de euro).
Mecanicii habar nu au sa repare masina, referitor la bataile de fulii defazoare spun ca bat bolturile in motor, altii referitor la sistemul de racire te pun sa repari chiuloasa cand de fapt ai o siguranta termica arsa la ventilator etc.
Teoretic are uzura morala, practic e "ozn".
Masina de fapt e prea evoluata pt. noi in ciuda vechimii ei.
Ca avantaje, distributia se schimba la 10 ani sau 150.000 km. si aici e foarte OK.
Pompa de apa nu mai e pe cureaua de distributie, iarasi OK.
Pretentioasa la ulei, sa nu pui ulei mai vascos ca se infunda sistemul VVT, respecti prescriptiile.
Doar antigel G12 calitativ ca lucreaza la temperaturi mari.
Nu afli temperatura decat butonand computerul de bord.
Consuma foarte putin rulata subturat si nu se infunda clapeta de acceleratie, nu merita investitie in gpl.
Te cam invidiaza toti, dar tu de fapt bagi mare la portofel.
Pe ansamblu merita sa tii la ea...
catavencuadelin- Suspendat
- 443 mesaje
- din 05 Feb 2014
- Zafira 2003 Z18XE
- Bucuresti
catavencuadelin- Mesaje scrise: 443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2014
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 198 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu am avut 2 Zafira A (una diesel, alta benzina) si am trecut la Zafira B.
Zafura A de ex nu poate tracta legal o remorca de 750 kg fara sistem franare, ceea ce B poate.
La B nu se mai rod si gauresc butoanele claxonului.
Toba finala la B are o prindere normala, nu se mai rupe brida sa schimbi toata linia ca la A.
La B farurile sunt mai scumpe fiindca motorasele de reglaj sunt capsulate in far, nu sunt detasabile, deci atentie la faruri...
INaintea achizitiei, masina trebuie testata mai atent sau avut un buget de rezerva.
Zafura A de ex nu poate tracta legal o remorca de 750 kg fara sistem franare, ceea ce B poate.
La B nu se mai rod si gauresc butoanele claxonului.
Toba finala la B are o prindere normala, nu se mai rupe brida sa schimbi toata linia ca la A.
La B farurile sunt mai scumpe fiindca motorasele de reglaj sunt capsulate in far, nu sunt detasabile, deci atentie la faruri...
INaintea achizitiei, masina trebuie testata mai atent sau avut un buget de rezerva.
EViorel
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ALoly
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2019
- Mesaj Privat
- CIrimiaMaftei
- *
- 12 mesaje
- din 26 Mai 2019
CIrimiaMaftei
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2019
- Mesaj Privat
Marinpop
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Buna . Am o problema cu aerul conditionat sau clima , ca nici nu stiu exact ce am pe masina . E vorba de un Opel Zafira b 1,9 cdti din 2008 . Nu stiu daca postez pe pagina potrivita , nu ma prea pricep , dar la cautare , imi da rezultate doar pentru Astra h , Vectra c , etc , numa pentru Zafira , nu.
- BRazvan700
- *
- 22 mesaje
- din 03 Feb 2019
BRazvan700
- Mesaje scrise: 22
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- BRazvan700
- *
- 22 mesaje
- din 03 Feb 2019
BRazvan700
- Mesaje scrise: 22
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
- BRazvan700
- *
- 22 mesaje
- din 03 Feb 2019
BRazvan700
- Mesaje scrise: 22
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
- PViorelBaltatu
- *
- 1 mesaje
- din 02 Jul 2019
PViorelBaltatu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2019
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
De obicei cand e fisurata garnitura de chiuloasa, ajunge ulei in vasul de expansiune. Daca nu ai ulei in vas deloc, mai degraba ai pompa de apa defecta. Atentie ca se schimba cu tot cu curea de accesorii + inca 2 role cred. Nu schimba doar pompa de apa ca iti va rupe cureaua sau va bloca / strica celelalte componente de pe cureaua de accesorii.
De obicei cand e fisurata garnitura de chiuloasa, ajunge ulei in vasul de expansiune. Daca nu ai ulei in vas deloc, mai degraba ai pompa de apa defecta. Atentie ca se schimba cu tot cu curea de accesorii + inca 2 role cred. Nu schimba doar pompa de apa ca iti va rupe cureaua sau va bloca / strica celelalte componente de pe cureaua de accesorii.
- BRazvan700
- *
- 22 mesaje
- din 03 Feb 2019
BRazvan700
- Mesaje scrise: 22
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
apostoiu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2005 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2021
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Diesel sau benzina?
Mirosul de ulei apare atunci când in zona motorului sau pe dedesubt, sunt scurgeri de ulei, iar în timpul mersului, acest ulei se încinge de la temperatura mare degajatã de motor.
Dacã ai diesel problema e mai complexa, deoarece pot fi multe cauze, daca ai benzina intai verifica vizual daca ai pe la motor urme de ulei proaspãt consistente si uitã-te si dedesubt daca lasa pata de ulei dupã ce a stat parcata. Dacã nu identifici pe unde se pierde ulei, prima cauza la benzina e filtrul epurator de ulei (înfundat cel mai probabil), se schimba usor si nu costa o avere.
Baftã!
Ultima modificare făcută de FBogdan la Sam 06 Mar, 2021 10:39 pm
Mirosul de ulei apare atunci când in zona motorului sau pe dedesubt, sunt scurgeri de ulei, iar în timpul mersului, acest ulei se încinge de la temperatura mare degajatã de motor.
Dacã ai diesel problema e mai complexa, deoarece pot fi multe cauze, daca ai benzina intai verifica vizual daca ai pe la motor urme de ulei proaspãt consistente si uitã-te si dedesubt daca lasa pata de ulei dupã ce a stat parcata. Dacã nu identifici pe unde se pierde ulei, prima cauza la benzina e filtrul epurator de ulei (înfundat cel mai probabil), se schimba usor si nu costa o avere.
Baftã!
Ultima modificare făcută de FBogdan la Sam 06 Mar, 2021 10:39 pm