dmx4ever
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2005 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2015
- Mesaj Privat
luly
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2016
- Mesaj Privat
- SAnghel880
- *
- 1 mesaje
- din 22 Mar 2019
SAnghel880
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2019
- Mesaj Privat
- MIulian522
- *
- 7 mesaje
- din 12 Nov 2018
MIulian522
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2018
- Mesaj Privat
luciii
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Tulcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2015
- Mesaj Privat
GMarin435
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2017
- Mesaj Privat
- TCristian650
- *
- 2 mesaje
- din 07 Dec 2017
TCristian650
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2017
- Mesaj Privat
- sorin_miu_tm
- **
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
VAndi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2020
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.
SALUT ,AM SI EU ACEIASI PROBLEMA DOAR CA LA MINE APARE SI ACEL ,,TREMUR,, AI CUMVA VRE-O SOLUTIE ?CA NU MAI STIU CE SA II FAC
GIgnat
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu problema cu al meu H am eroarea 1113-6 am citit rezolvarea cu siguranța, dar chiar nu ma pricep deloc sa o fac eu, dacã ma poate ajuta cineva, va rog. Ca simptome e nasol, se oprește în mers, si pornește doar dupa ce ridic capota sau dacã aștept 2-3 minute, sincer ma disperat.
Contra cost bineînțeles.
Mulțumesc anticipat.
Contra cost bineînțeles.
Mulțumesc anticipat.
- madalin0609
- *
- 1 mesaje
- din 29 Jan 2021
- Astra 2001 Z16SE
- Valcea
madalin0609
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2021
- Mesaj Privat
VAndi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2020
- Mesaj Privat
LOrac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2019
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut
Nu stiu despre ce tub e vorba, dar considera actuatorul vacuumatic (electrovalva) ca fiind o vana cu 3 cai - cu o intrare, o iesire si o refulare (de obicei refularea este un filtru, ca pe-acolo trage aer).
Vezi care e situatia la tine si care din astea 3 e tubul.
Daca e refularea, e ok si sa stea liber, dar mai bine ar sta intr-un filtru sau chiar conectat la admisie, inainte de clapeta.
Nu stiu despre ce tub e vorba, dar considera actuatorul vacuumatic (electrovalva) ca fiind o vana cu 3 cai - cu o intrare, o iesire si o refulare (de obicei refularea este un filtru, ca pe-acolo trage aer).
Vezi care e situatia la tine si care din astea 3 e tubul.
Daca e refularea, e ok si sa stea liber, dar mai bine ar sta intr-un filtru sau chiar conectat la admisie, inainte de clapeta.
LOrac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2019
- Mesaj Privat
Am legat tubul la galeria de admisie si masina merge super rau si anume la 2000 rpm in orice treapta daca merg constant da suturi.Dupa ce l-am deconectat masina merge fara nici o problema.Mai rau am facut ca am curatat canalele EGR din admisie si admisia,mai bine mergea inainte ca acum.
PS:daca nu aveti probleme lasati masina in pace ca,cateodata mai rau faceti!
Stima
PS:daca nu aveti probleme lasati masina in pace ca,cateodata mai rau faceti!
Stima
- MAlexandru420
- *
- 1 mesaje
- din 17 Apr 2024
MAlexandru420
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2024
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,374 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,374
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare !
Ma confrunt si eu cu aceasta eroare la o Zafira Z16XEP , problema este ca nu se sterge deloc iar cand se incalzeste (dupa ce merg 30-40km ) tinde sa se opreasca uneori chiar se si opreste , iar consumul este enorm 17% .
Am inlocuit senzorul de presiune , dar fara prea mari mari rezultate , poate doar a mai diminuat un pic tremuratul de la relantiu .
Are cineva vreo idee ?
Ma confrunt si eu cu aceasta eroare la o Zafira Z16XEP , problema este ca nu se sterge deloc iar cand se incalzeste (dupa ce merg 30-40km ) tinde sa se opreasca uneori chiar se si opreste , iar consumul este enorm 17% .
Am inlocuit senzorul de presiune , dar fara prea mari mari rezultate , poate doar a mai diminuat un pic tremuratul de la relantiu .
Are cineva vreo idee ?
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat