- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Pentru ca multa lume are probleme cu decalibrarea senzorului de pozitie al EPS-ului la Corsa C am decis sa fac un tutorial pe tema asta, eu facand aceasta operatiune acum ceva vreme.
Manifestari
Cand se decalibreaza acest senzor apare efortul neuniform de virare a volanului stanga/dreapta, de exemplu la mine mergea mai usor stanga si mai greu dreapta, in stanga mergea cu un deget fara efort si in dreapta trebuia sa iau bine de el pentru a vira.
Scule necesare
- cheie trox 20
- surubelnita in cruce (+) sau o cheie de 8 daca imi aduc bine aminte
- surubelnita dreapta ( - )
- 2 capre pentru sustinere auto
- pistol de lipit cu plastic
Toate pozele sunt luate de pe un forum strain, eu ne avand posibilitatea sa fac poze cand am facut operatiunea si sunt pentru volan pe dreapta dar este aceasi treaba.
Accesibilitate
Pentru a ajunge la acest senzor se desface buzunarul din stanga de sub blocul de lumini prin tragerea celor doua cleme cu ajutorul surubelnitei drepte.
Apoi se desfac cele doua suruburi insemnate cu cheia trox 20 si se trage acel plastic in jos.
Senzorul are o protectie de tabla care se da jos prin desfacerea celor doua suruburi cu ajutorul surubelnitei in cruce sau a cheii fixe.
Reglarea senzorului
Pentru reglarea senzorului trebuie urmati pasii de mai jos:
- se ridica fata masinii pe capre astfel incat rotile sa nu atinga solul
- se semneaza senzorul in pozitia sa originala si se scoate acel silicon de blocare de langa suruburi (in imagine era deja scos)
- se porneste motorul fara a fi in vreo treapta de viteza, imediat volanul o va lua in stanga sau dreapta pana ajunge la capat
- se slabesc cele doua suruburi care tin senzorul, se aduce volanul din nou la mijloc si se tine de el
- acum miscati senzorul foarte putin 1-2 mm in jurul semnului facut mai devreme pana cand volanul va sta nemiscat la mijloc atunci cand ii dati drumul.
- cand ati gasit pozitia ideala, volanul ramane la mijloc si merge cu efort egal in ambele parti se strang cele doua suruburi ale senzorului iar cu pistolul cu plastic cald se umple la loc spatiul ramas langa suruburi.
- montarea tuturor pieselor se face invers demontarii.
Sper sa fie in ajutorul multora iar daca este ceva de adaugat sau rectificat va rog sa o faceti.
Manifestari
Cand se decalibreaza acest senzor apare efortul neuniform de virare a volanului stanga/dreapta, de exemplu la mine mergea mai usor stanga si mai greu dreapta, in stanga mergea cu un deget fara efort si in dreapta trebuia sa iau bine de el pentru a vira.
Scule necesare
- cheie trox 20
- surubelnita in cruce (+) sau o cheie de 8 daca imi aduc bine aminte
- surubelnita dreapta ( - )
- 2 capre pentru sustinere auto
- pistol de lipit cu plastic
Toate pozele sunt luate de pe un forum strain, eu ne avand posibilitatea sa fac poze cand am facut operatiunea si sunt pentru volan pe dreapta dar este aceasi treaba.
Accesibilitate
Pentru a ajunge la acest senzor se desface buzunarul din stanga de sub blocul de lumini prin tragerea celor doua cleme cu ajutorul surubelnitei drepte.
Apoi se desfac cele doua suruburi insemnate cu cheia trox 20 si se trage acel plastic in jos.
Senzorul are o protectie de tabla care se da jos prin desfacerea celor doua suruburi cu ajutorul surubelnitei in cruce sau a cheii fixe.
Reglarea senzorului
Pentru reglarea senzorului trebuie urmati pasii de mai jos:
- se ridica fata masinii pe capre astfel incat rotile sa nu atinga solul
- se semneaza senzorul in pozitia sa originala si se scoate acel silicon de blocare de langa suruburi (in imagine era deja scos)
- se porneste motorul fara a fi in vreo treapta de viteza, imediat volanul o va lua in stanga sau dreapta pana ajunge la capat
- se slabesc cele doua suruburi care tin senzorul, se aduce volanul din nou la mijloc si se tine de el
- acum miscati senzorul foarte putin 1-2 mm in jurul semnului facut mai devreme pana cand volanul va sta nemiscat la mijloc atunci cand ii dati drumul.
- cand ati gasit pozitia ideala, volanul ramane la mijloc si merge cu efort egal in ambele parti se strang cele doua suruburi ale senzorului iar cu pistolul cu plastic cald se umple la loc spatiul ramas langa suruburi.
- montarea tuturor pieselor se face invers demontarii.
Sper sa fie in ajutorul multora iar daca este ceva de adaugat sau rectificat va rog sa o faceti.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
FSoptica
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2019
- Mesaj Privat
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Cel mai bine am inteles ca se realizeaza din tester: resetare pozitie volan si recalibrare senzor cuplu.
Dar neavand tester eu am realizat la a mea Corsa E, dupa o procedura gasita pe net, si cred ca este peste 90% OK rezultatul.
Va redau procedura mai jos:
Steering angle sensor reset
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Center the steering wheel (±10°).
Drive in a short distance straight line (cam 50 de metri) on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V.
Steering Limit Stop adaptation
With the engine running, hold the steering wheel centered for 5 seconds.
Turn steering wheel completely to the left and hold it there for 2 seconds.
Turn steering wheel completely to the right and hold it there for 2 seconds.
Center steering wheel (±10°).
Switch the ignition to "OFF".
Switch the ignition to "ON" and wait 5 seconds.
Dupa aceea opriti motorul, scoateti cheia din contact si deschideti usa soferului.
Succes!
P.S. Este important sa respectati directia de rotire a volanului (adica unde scrie intai stanga apoi dreapta, faceti asa, nu invers, etc.), cat si amplitudinea de rotire (o rotatie vs rotatie pana la capatul cursei).
Dar neavand tester eu am realizat la a mea Corsa E, dupa o procedura gasita pe net, si cred ca este peste 90% OK rezultatul.
Va redau procedura mai jos:
Steering angle sensor reset
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Center the steering wheel (±10°).
Drive in a short distance straight line (cam 50 de metri) on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V.
Steering Limit Stop adaptation
With the engine running, hold the steering wheel centered for 5 seconds.
Turn steering wheel completely to the left and hold it there for 2 seconds.
Turn steering wheel completely to the right and hold it there for 2 seconds.
Center steering wheel (±10°).
Switch the ignition to "OFF".
Switch the ignition to "ON" and wait 5 seconds.
Dupa aceea opriti motorul, scoateti cheia din contact si deschideti usa soferului.
Succes!
P.S. Este important sa respectati directia de rotire a volanului (adica unde scrie intai stanga apoi dreapta, faceti asa, nu invers, etc.), cat si amplitudinea de rotire (o rotatie vs rotatie pana la capatul cursei).