- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Mai nou a inceput sa clipeasca martorul check engine si pierde putere; parca merge in 3 pistoane. Daca opresc motorul si repornesc isi revine, merge brici, cu martorul aprins. Aseara am facut o noua diagnoza cu opcom cu colegul Nicusor Aflorei. A constatat o chestie ciudata: desi EGR-ul nu da nici o eroare, el nu lucreaza. Valoarea lui pe tester ramane zero, indiferent de turatia motorului. In schimb, daca il actioneaza din tester raspunde. Daca aveti vreo idee va rog sa ma luminati si pe mine...
Am activat si consumul in BC cu ocazia asta, de acum sa vad cat spune el ca ar consuma. Despre ulei nu pot spune nimic deocamdata ca am doar 200 km de cand am facut schimbul si nu vad nimic suspect deocamdata pe joja.
Am activat si consumul in BC cu ocazia asta, de acum sa vad cat spune el ca ar consuma. Despre ulei nu pot spune nimic deocamdata ca am doar 200 km de cand am facut schimbul si nu vad nimic suspect deocamdata pe joja.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- GeKados
- **
- 110 mesaje
- din 12 Apr 2007
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
GeKados
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
EReEl994
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2017
- Mesaj Privat
La fel am si eu la un astra h z16xep.
Se tot aprinde martoru check engine.pe tester apar erorile
P0300 Random cylinder misfire detected
P0301 cylinder 1 misfire detected
P0302 cylinder 2 misfire detected
P0303 cylinder 3 misfire detected
P0304 cylinder 4 misfire detected
P0314 single cylinder misfire detected
P1300 misfire detected at low fuel level
De obicei se aprinde fara sa faca vreo simptoma din partea motorului. Pur si simplu se aprinde si gata.problema asta o am cam de un an de zile de cand am luat masina an in care nu am prinso sa intrerupa vreodata pur si simplu se aprindea becu si atat, dar in ultima vreme cam o data pe saptamaa se intampla ca incepe sa mearga intrerupt ,palpaie martorul cand accelerez in sarcina si nu isi revine doar daca opresc si repornesc motorul. Defectul nu tine cont de tipul de benzina folosit sau de ce cantitate am in rezervor. Pana sa inceapa sa si intrerupa Am testat presiunea pompei de benzina de mai multe ori si este in parametrii. Verificat compresie motor este ok. Am inlocuit bobina si bujiile la fel face. Egr este testat si el si tot la fel. Am verificat supapa de la epurator este ok. Am verificat pe op com valorile in mers de la sondele lamda, debitmetru de aer comparativ cu alt motor care nu are erori si sunt la fel.
Eu as inclina catre ecu motor ca nu stiu ce ar putea sa se manifeste in felul asta. Mentionez ca in tot acest timp nu am avut niciodata alte erori pe motor decat daca le-am provocat eu. Nu scoate fum deloc si nu consuma ulei.
Daca a mai avut cineva problema asta si ce rezolvare a gasit.
Multumesc anticipat.
Se tot aprinde martoru check engine.pe tester apar erorile
P0300 Random cylinder misfire detected
P0301 cylinder 1 misfire detected
P0302 cylinder 2 misfire detected
P0303 cylinder 3 misfire detected
P0304 cylinder 4 misfire detected
P0314 single cylinder misfire detected
P1300 misfire detected at low fuel level
De obicei se aprinde fara sa faca vreo simptoma din partea motorului. Pur si simplu se aprinde si gata.problema asta o am cam de un an de zile de cand am luat masina an in care nu am prinso sa intrerupa vreodata pur si simplu se aprindea becu si atat, dar in ultima vreme cam o data pe saptamaa se intampla ca incepe sa mearga intrerupt ,palpaie martorul cand accelerez in sarcina si nu isi revine doar daca opresc si repornesc motorul. Defectul nu tine cont de tipul de benzina folosit sau de ce cantitate am in rezervor. Pana sa inceapa sa si intrerupa Am testat presiunea pompei de benzina de mai multe ori si este in parametrii. Verificat compresie motor este ok. Am inlocuit bobina si bujiile la fel face. Egr este testat si el si tot la fel. Am verificat supapa de la epurator este ok. Am verificat pe op com valorile in mers de la sondele lamda, debitmetru de aer comparativ cu alt motor care nu are erori si sunt la fel.
Eu as inclina catre ecu motor ca nu stiu ce ar putea sa se manifeste in felul asta. Mentionez ca in tot acest timp nu am avut niciodata alte erori pe motor decat daca le-am provocat eu. Nu scoate fum deloc si nu consuma ulei.
Daca a mai avut cineva problema asta si ce rezolvare a gasit.
Multumesc anticipat.
EReEl994
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2017
- Mesaj Privat
VAndron
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2017
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Mircea Mihai
- *
- 2 mesaje
- din 15 Jun 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Caras-Severin
Mircea Mihai
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2018
- Mesaj Privat
Bunã seara tuturor, eu sunt nou în acest grup și nu prea sunt așa priceput în domeniul automobilelor.
Recent am cumpãrat, din Germania, un Opel Astra H 1.6 77kw benzinã,Z16XEP, din anul 2005 și am observat anumite lucruri care nu mi se par normale.
Pânã nu a face schimbul de ulei (l-am fãcut chiar la reprezentanta Opel din Germania deoarece vreau sa stau o perioada mai lunga de timp ) pornirea era la prima cheie,ieri am fãcut schimbul și astãzi de dimineațã când am dat sa pornesc nu își tinea relantiul bine și s-a oprit, la a doua încercare am cãlcat acceleratia de câteva ori într-un ritm rapid și nu s-a mai oprit.
A doua chestie ciudata este faptul ca, cu motorul oprit și fãrã cheie în contact, la un anumit interval de timp se aude un sunet parcã din bord cca 3 sau 4 secunde apoi se oprește, ce credeți cã ar putea fi? Precizez ca nu este nici un martor aprins în bord.
Recent am cumpãrat, din Germania, un Opel Astra H 1.6 77kw benzinã,Z16XEP, din anul 2005 și am observat anumite lucruri care nu mi se par normale.
Pânã nu a face schimbul de ulei (l-am fãcut chiar la reprezentanta Opel din Germania deoarece vreau sa stau o perioada mai lunga de timp ) pornirea era la prima cheie,ieri am fãcut schimbul și astãzi de dimineațã când am dat sa pornesc nu își tinea relantiul bine și s-a oprit, la a doua încercare am cãlcat acceleratia de câteva ori într-un ritm rapid și nu s-a mai oprit.
A doua chestie ciudata este faptul ca, cu motorul oprit și fãrã cheie în contact, la un anumit interval de timp se aude un sunet parcã din bord cca 3 sau 4 secunde apoi se oprește, ce credeți cã ar putea fi? Precizez ca nu este nici un martor aprins în bord.
- Mircea Mihai
- *
- 2 mesaje
- din 15 Jun 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Caras-Severin
Mircea Mihai
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2018
- Mesaj Privat
CDandos
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
FCraciun
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Bunã! Am o problemã dubioasã cu un opel astra cabriolet 2007 tip motor z16xep 1.6 /77kw. Problema ar fi ca se oprește în mers fara motiv, nu conteazã viteza sau timpul de mers, se oprește cand ii vine, gen într-o zi s-a oprit de 4 ori pe un traseu de 170km, acum o folosesc de o sãptãmânã și nu s-a mai oprit deloc, am fost astãzi si la reprezentanțã si e ok din toate punctele de vedere, aveți idee care ar fi problema? E riscant cu o asemenea problemã ținând cont ca avem si un bebe in masina mai tot timpul! Multumesc!
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
FCraciun
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Malkos
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1,4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2011
- Mesaj Privat
- laurentiu.tieru
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jul 2019
- Bucuresti
laurentiu.tieru
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2019
- Mesaj Privat
Va salut.Nu sint inca posesor de opel,dar intentionez sa devin in scurt timp.Nu cunosc prea multe detalii despre marca dar m_am hotarit la un Astra h,1.6 cc benzina,an 2008-2010,buget alocat aprox 5000 €. Am citit topicul dar nu m-am lamurit prea mult.as vrea sa stiu ce ar trebuii sa verific la cumparare ( cam la ce sa fiu atent ),cam ce "bube " are( ce pot aparea in mod frecvent-ce simtome si cum sa au rezolvat.) ,costuri de intretinere,etc.va multumesc pentru timpul acordat,astept raspunsurile voastre.va salut cu respect.
- Tehnocratul
- *
- 9 mesaje
- din 22 Aug 2019
- Astra 2007 Z16XER
- Galati
Tehnocratul
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2019
- Mesaj Privat
lucivisy a scris:Cu consumul ai dreptate. Diferenta de motoare si capacitate, deci consum diferit. Dar sper ca nu e motivul principal pentru ca pe principiul asta sunt masini care consuma si 3l/100 La portbagaj aici e si in functie de gust. De pilda mie nu imi place ideea de hayon ca la hatchback - exact cum e si principiul la Octavia - adica pe langa ca nu imi place ideea de a deschide portbagajul cu tot cu luneta din spate, sunt si unele dezavantaje, se zvoneste ca hayonul ala face zgomot dupa o perioada de timp, sau ca de exemplu iarna cand deschizi portbagajul in spate se raceste foarte repede in toata masina, sau ca toate mirosurile din portbagaj vin si in masina. In schimb e clar ca e mai practic cu deschiderea tip Hatckback in ceea ce priveste obiectele voluminoase.
In legatura cu clima , parerea mea e ca nu sunt diferente intre cele doua tipuri de masini, am mers in ambele si ambele isi fac treaba foarte bine.
In legatura cu clima , parerea mea e ca nu sunt diferente intre cele doua tipuri de masini, am mers in ambele si ambele isi fac treaba foarte bine.
Exact de lucrurile astea ma temeam si eu cand mi-am luat masina in 2007 dar s-au adeverit a nu fi chiar asa.
Cacnd deschizi portbagajul iarna se raceste in interior dar nu asa de repede sau de tare incat sa fie un disconfort. Dai ventilatorul mai tare si ai rezolvat.
Consumul nu e mic dar nici mare. La mine pe oras am 8.4 in Galati in conditiile in care un prieten cu Megane 1.6 nu scoate sub 10%.(masini luate odata). Exterior am scos cel mai putin 5.9, mers incet pana in 90, noaptea, liber drumul, depasiri lungi fara accelerari puternice, masina goala. Pe autostrada 8.1 pe pilot automat si 7.8 pe manual 3 oameni in masina. Nu stiu de ce la mine consumul e mai mare pe pilot automat indiferent de conditii. Poate stilul de condus ...
Hayonul nu trancane. Legendele cu zgomotul vin de la cei care au avut Super NOVA. NU TRANCANE. Are niste ghidaje care tin cartonul ala fix la locul lui.
Mirosurile din portbagaj ajung in habitaclu. Dar la care masina nu ajung ? Si acum pe bune ce vrei sa transporti ca sa-ti faci probleme de mirosuri ca daca tii la masina n-ai sa ai mirosuri mai mult de 2 ori pe an cand duci gunoiul cu masina si uiti sacul in portbagaj in soare.
In concluzie eu nu eram incantat de modelul hatchback cand am luat-o (noua) dar acum daca as lua alta tot hatch mi-as lua atat de mult m-am invatat cu modelul asta. Nici nu concep sa caut altceva gen sedan sau caravan. Sa nu se supere colegii ca e doar pararea mea, dar hatchback-ul e cel mai frumos concept indiferent de masina.
Si in incheiere, astazi a facut masina 13 ani. Pana la 12 ani nu am bagat nici un ban in ea decat consumabile. La 45.000 am iesit din garantie si de atunci reviziile mi le-am facut eu singur. Doar distributia in service la reprezentanta. ATAT. In ultimul an am schimbat suspensii, bucse, brate, bielete, discuri, cam 1000 euro si mai am de bibilit un pic vreo 2-300 euro, dar lejer in timp, in functie de cum am timp la dispozitie.
Asa cum am gasit pe forumuri Astra H e cam ultima masina de la Opel facuta sa dureze. Comparativ cu J sau i, e mult superioara la fiabilitatea motorului sau calitatea finisajelor din interior chiar daca la design este puternic surclasata.
Sunt multe de spus despre aceasta masina pentru ca in 13 ani se aduna o istorie intreaga.
Nu am avut probleme mari cu ea decat maruntisuri gen blocare contact sau defectat balama usa stg. fata, fire rupte usa stg spate, becuri far / numar arse, bobina inductie praf dupa ce am spalat motorul, cand claxonam se dadea mai tare volumul la radio .