- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Tine cont unde erau puse sig si releele, le scoti pe toate, fa poze, declipsezi de jur-imprejur si ajungi la lamelele de cupru in care se infig. Cureti si reasamblezi. Intre timp, te uiti si de oxid, lipituri reci sau ce o mai fi pe acolo, dai cu spray de frane etc
Ultima modificare făcută de deleted-113970 la Dum 23 Jun, 2019 7:43 pm
Ultima modificare făcută de deleted-113970 la Dum 23 Jun, 2019 7:43 pm
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
am schimbat siguranta, bineinteles ca a venit ploaia..., pana marti nu am cu ce verifica, singura verificare a fost la mufa de conectare a sondei lambda 1, unde am gasit aceleasi valori :
cu bordul stins:
pinul 4 tensiune 0.10 V cu masa
cu bordul pornit:
pin 1 - 12.73 V
pin 2 - 3.55 V
pin 3 - 0
pin 4 - 3.49 V
nu stiu cat de concludenta e masuratoarea aceasta, mai mult de atat tocmai marti mai pot verifica
din ce am vazut eu pe diagrama daca am tensiune pe pinul 1 inseamna ca tensiunea trece de F26 ...oricum bine ca am verificat ...
ce si unde mai pot verifica fizic tensiuni /rezistente?
multumesc
F24 e de 15A
am atasat poza veche, are careva valorile pentru fiecare pozitie?
cu bordul stins:
pinul 4 tensiune 0.10 V cu masa
cu bordul pornit:
pin 1 - 12.73 V
pin 2 - 3.55 V
pin 3 - 0
pin 4 - 3.49 V
nu stiu cat de concludenta e masuratoarea aceasta, mai mult de atat tocmai marti mai pot verifica
din ce am vazut eu pe diagrama daca am tensiune pe pinul 1 inseamna ca tensiunea trece de F26 ...oricum bine ca am verificat ...
ce si unde mai pot verifica fizic tensiuni /rezistente?
multumesc
F24 e de 15A
am atasat poza veche, are careva valorile pentru fiecare pozitie?
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Nu pot acum, dar o sa caut si prin autodata ce mai gasesc... In principal, eorile alea toate de la tine erau datorate lipsei de +12 pe releul pompei/sig24 si pe sig26. Am tras concluzia ca de pe bara 30 de +12v permanent nu iti ajunge in cele specificate mai sus.
Indicat ar fi sa demontezi uec-ul si sa vezi ce e acolo. Sa cureti plasticul topit si sa vezi ce mai gasesti oxidat. Pribabil ca a zburat f26 de la un senzor in scurt, egr sau valva de purjare si de aia a inlocuit-o cu ce a gasit la mana (5A). Pe partea cealalta, tu aveai o poza si cu erori pe toate injectoarele si releu pompa... Deci nu ajungea nici acolo. Asta ar fi o buba datorata contactelor imperfecte in mufele in care se infige uec-ul. Stim toti ca la spalatorie cam intra apa pe acolo...
Indicat ar fi sa demontezi uec-ul si sa vezi ce e acolo. Sa cureti plasticul topit si sa vezi ce mai gasesti oxidat. Pribabil ca a zburat f26 de la un senzor in scurt, egr sau valva de purjare si de aia a inlocuit-o cu ce a gasit la mana (5A). Pe partea cealalta, tu aveai o poza si cu erori pe toate injectoarele si releu pompa... Deci nu ajungea nici acolo. Asta ar fi o buba datorata contactelor imperfecte in mufele in care se infige uec-ul. Stim toti ca la spalatorie cam intra apa pe acolo...
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
din ce am vazut era destul de curat acolo si eu nu am spalat masina niciodata sub capota...
nu am reusit sa scot plasticul de sub sigurante sa pot sa ajung la placa... nu am reusit sa scot surubul de sub chestia aia in relief cu codul de bare pe ea ...
pana una alta mai am o intrebare,in cutiuta aia mica de sus unde sunt 3-4 sigurante cate ar trebui sa fie si pentru ce sunt folosite? la mine sunt 3 pe net am vazut ca sunt cu 4
daca la sonda lambda 1 si lambda 2 ajunge 12,7 V nu inseamna ca tensiunile trec de panoul de sigurante?
nu am reusit sa scot plasticul de sub sigurante sa pot sa ajung la placa... nu am reusit sa scot surubul de sub chestia aia in relief cu codul de bare pe ea ...
pana una alta mai am o intrebare,in cutiuta aia mica de sus unde sunt 3-4 sigurante cate ar trebui sa fie si pentru ce sunt folosite? la mine sunt 3 pe net am vazut ca sunt cu 4
daca la sonda lambda 1 si lambda 2 ajunge 12,7 V nu inseamna ca tensiunile trec de panoul de sigurante?
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Tensiunile pe lambda aia sunt in parametri normali. In cutia aia sunt 3 sig la modelul tau. Problema nu e ce tensiuni gasesti la ralanti.
In mers, se activeaza si egr si valva purjare si alti solenoizi care cresc consumul de curent supt din instalatie. Atunci intervine problema... Daca vreunul din solenoizi este cu spire in scurt sau blocheaza, curentul creste exagerat si iti taie macaroana unde ai contactul cel mai slab.
In mers, se activeaza si egr si valva purjare si alti solenoizi care cresc consumul de curent supt din instalatie. Atunci intervine problema... Daca vreunul din solenoizi este cu spire in scurt sau blocheaza, curentul creste exagerat si iti taie macaroana unde ai contactul cel mai slab.
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
intrebam pt ca ziceai ca e posibil sa nu ajunga 12V la UEC... "Post edit. Dupa ce am vazut si eroarea pe injectoare, imi dau seama ca nu iti ajunge +12v in UEC. ".
cum pot verifica daca ajunge si daca iese tensiunea ok din UEC?
in legatura cu lambda peste tot pe unde am citit scrie ca trebuie sa aiba tensiune 12V pe pinul 1 doar(pe pinul 2 sa inchida ciruitul cu "-" pentru incalzirea rezistentei din sonda) iar pe pinul 4 (impreuna cu pinul 3) sa intoarca voltaj pentru ECU sa-si dea seama de calitatea amestecului.
din tot sufletul sa iti dea Dumnezeu sanatate, duminica cand am umblat la sigurante am scos bateria dar nu am avut cu ce sa sterg erorile, nu siu daca atunci cand scoti bateria se sterg si erorile... in fine. Cat am circulat ieri si astazi din erorile care existau au mai ramas doar cele pe care le atasez, iar ECU si-a revenit si functioneaza in comparatie cu ce facea el pana acum . Cu toate ca nu sunt chiar sigur ca s-au rezolvat toate problemele acum vede sondele si chiar le vede in parametri.
cum arata diagrama inainte:
si cum arata treaba dupa schimbarea sigurantei:
acum am sters toate erorile si o mai rulez o zi doua si vedem ce mai reapare
are careva idee totusi cum pot scoate surubelul ala de la sigurante din poza postata in postarea anterioara?
ma uit ca totusi de exemple motorul meu ruleaza la 100-110 grade si parca stiam ca ar trebui sa fie mai degraba spre 80-90...
iar la pornirea masinii tensiunea returnata de sondele lambda pornesc de la 2V ++ si apoi intra in parametri 0.1-0.9 V , in loc sa porneasca de la 0.45V cum ar fi normal ...
cum pot verifica daca ajunge si daca iese tensiunea ok din UEC?
in legatura cu lambda peste tot pe unde am citit scrie ca trebuie sa aiba tensiune 12V pe pinul 1 doar(pe pinul 2 sa inchida ciruitul cu "-" pentru incalzirea rezistentei din sonda) iar pe pinul 4 (impreuna cu pinul 3) sa intoarca voltaj pentru ECU sa-si dea seama de calitatea amestecului.
din tot sufletul sa iti dea Dumnezeu sanatate, duminica cand am umblat la sigurante am scos bateria dar nu am avut cu ce sa sterg erorile, nu siu daca atunci cand scoti bateria se sterg si erorile... in fine. Cat am circulat ieri si astazi din erorile care existau au mai ramas doar cele pe care le atasez, iar ECU si-a revenit si functioneaza in comparatie cu ce facea el pana acum . Cu toate ca nu sunt chiar sigur ca s-au rezolvat toate problemele acum vede sondele si chiar le vede in parametri.
cum arata diagrama inainte:
si cum arata treaba dupa schimbarea sigurantei:
acum am sters toate erorile si o mai rulez o zi doua si vedem ce mai reapare
are careva idee totusi cum pot scoate surubelul ala de la sigurante din poza postata in postarea anterioara?
ma uit ca totusi de exemple motorul meu ruleaza la 100-110 grade si parca stiam ca ar trebui sa fie mai degraba spre 80-90...
iar la pornirea masinii tensiunea returnata de sondele lambda pornesc de la 2V ++ si apoi intra in parametri 0.1-0.9 V , in loc sa porneasca de la 0.45V cum ar fi normal ...
Liceeanul- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2007 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2019
- Mesaj Privat
Salut, sunt nou pe aici, dar pune o poza cu uec cu capacul ala desfacut, sa stiu si eu ce e acolo si o sa incerc sa iti explic cum se desface. Eu am desfacut doar de Vectra C si cred ca e cam acelasi lucru. Surubul ar tb sa se desfileteze pana se invarte in gol. Apoi desfaci de jur imprejur plasticele si trebuie sa ajungi la tablitele alea in care stau sigurentele.
Tensiunile sunt normale acolo, pe lambde, ca sa iti confirmi asta poti sa te uiti si in valorile live pe tester. Sunt aceleasi. Normale sunt, pentru ca ele fluctueaza ca sa corecteze tot ce trece inainte si dupa catalizator. Privind verificarea la ce ai pus in ghilimele, iti spun ca la tine era contact slab undeva si de aceea nu ti se alimenta nici releul pompei nici injectoare nici prin siguranta aia topita nu iti trecea curentul necesar sa duca toate care se alimentau prin ea. Deci, o data ce ai 12 v in releu principal si in releu pompa, e totul ok. Gandeste-te ca din bara de +12v de la baterie iti intra in uec un fir rosu gros care tb sa faca un contact cat mai bun in mufa sau mufele in care se prinde uec.
Tensiunile sunt normale acolo, pe lambde, ca sa iti confirmi asta poti sa te uiti si in valorile live pe tester. Sunt aceleasi. Normale sunt, pentru ca ele fluctueaza ca sa corecteze tot ce trece inainte si dupa catalizator. Privind verificarea la ce ai pus in ghilimele, iti spun ca la tine era contact slab undeva si de aceea nu ti se alimenta nici releul pompei nici injectoare nici prin siguranta aia topita nu iti trecea curentul necesar sa duca toate care se alimentau prin ea. Deci, o data ce ai 12 v in releu principal si in releu pompa, e totul ok. Gandeste-te ca din bara de +12v de la baterie iti intra in uec un fir rosu gros care tb sa faca un contact cat mai bun in mufa sau mufele in care se prinde uec.
Liceeanul- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2007 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu vad buton de post editare, asa ca scriu alt mesaj.
"ma uit ca totusi de exemple motorul meu ruleaza la 100-110 grade si parca stiam ca ar trebui sa fie mai degraba spre 80-90..."
Pe sigurantele alea din schema e si sonda de temperatura. Daca nu ar face bine contact in uec, ar trebui sa arate mai putin dupa logica mea ( ca mai baga o rezistenta in serie). Sonda trebuie sa aiba anumita rezistenta la diferite temperaturi, ca e un termistor. Eu la tigra mea am schimbat-o din acelasi motiv, ca mi se urca la peste 105grade pana sa inceapa ventilatorul de treapta 1. Mi s-a zis ca se decalibreaza in timp si o ia pe aratura. Sau ai depuneri mari in radiator. In borcan se vede cum circula apa pana la 87-90grade? Daca nu, inseamna ca ai termostatul blocat pe inchis si antigelul circula in circuitul mic, doar prin motor.
"ma uit ca totusi de exemple motorul meu ruleaza la 100-110 grade si parca stiam ca ar trebui sa fie mai degraba spre 80-90..."
Pe sigurantele alea din schema e si sonda de temperatura. Daca nu ar face bine contact in uec, ar trebui sa arate mai putin dupa logica mea ( ca mai baga o rezistenta in serie). Sonda trebuie sa aiba anumita rezistenta la diferite temperaturi, ca e un termistor. Eu la tigra mea am schimbat-o din acelasi motiv, ca mi se urca la peste 105grade pana sa inceapa ventilatorul de treapta 1. Mi s-a zis ca se decalibreaza in timp si o ia pe aratura. Sau ai depuneri mari in radiator. In borcan se vede cum circula apa pana la 87-90grade? Daca nu, inseamna ca ai termostatul blocat pe inchis si antigelul circula in circuitul mic, doar prin motor.
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
in legatura cu pozele de la UEC sunt putin mai sus, 2 -3 postari mai sus, au fost reeditate si nu le mai am pe calculator, si am facut un semn la surubul de care vorbesc eu , sun 4 surubele mici inchise la culoare, nu ma refer la cele 3 mari albe...unul din surubelele alea mici vine sub marginea de la prostia aia cu rerial number pe ea...
sonda de emperatura am verificato la 4-5 temperaturi diferite si arata ok, acum sa verific si treaba cu vasul de expansiune, la mine porneste ventilatorul de la 110 cred, dupa cum am observat.
de 2 zile caut sa gasesc o ceva (desen, schema,..) cu valorile pentru sigurantele din cutie... valorile reale care trebuie sa fie nu valorile care le au unii si altii prin cutii dupa cum au crezut ei de cuviinta
multumesc pentru ajutor
sonda de emperatura am verificato la 4-5 temperaturi diferite si arata ok, acum sa verific si treaba cu vasul de expansiune, la mine porneste ventilatorul de la 110 cred, dupa cum am observat.
de 2 zile caut sa gasesc o ceva (desen, schema,..) cu valorile pentru sigurantele din cutie... valorile reale care trebuie sa fie nu valorile care le au unii si altii prin cutii dupa cum au crezut ei de cuviinta
multumesc pentru ajutor
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
din ce am mai citit pe forum cica e ok temperatura respectiva pentru motor...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86190
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86190
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat