- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Buna ziua, tuturor!
Imi permit sa deschid o discutie pentru aceasta serie ECU - 55351703 -, deoarece am avut recent o situatie deosebita.
PROBLEMA:
- ecu defect, nu se accelera la cald.
- se scoate borna, se demonteaza ecu, mi-l trimite pentru verificare.
- masina are si instalatie GPL.
- masina are cutie manuala si BC.
SOLUTIA ADOPTATA:
- reparatie pe partea de clapeta, pedala etc, tot ce era fir plutind in gel s-a inlocuit.
- s-a trimis ecu omului, la vreo 800km departare, il pune pe masina, masina nu MAI porneste, nu apare nici in bord martor Service(masina cu cheita).
- se verifica masa/se conecteaza sasiu ecu la borna (-) a bateriei, la diagnoza nu raspunde ecu.
- ii trimit un ecu clona de pe originalul masinii (full flash + emulated eeprom). Masina se conecteaza la diagnoza, dar tot nu porneste. A aparut martorul cu cheita, este imperecheat cu immo, fara erori pe transponder. Masina nu porneste, uneori clipeste rapid martorul cu cheita. Uneori nu se "vede" cu immo, implicit apare si eroare transponder.
- ii trimit un kit (immo+cip+ecu scris cu fisiere de Zafira 2003, pe cod 55351703, clona de pe alt ecu), in speranta ca elimin posibilitatea immo-ului defect sau cum ca ar fi corupt flash-ul. Se inlocuieste kit-ul, simptomatica este la fel de haotica, nu porneste, ba se conecteaza immo cu ecu, ba eroare w-line, ba da scanteie, ba nu mai da etc.
-se deconecteaza alimentarea ecu-ului de GPL...(o posibila suspiciune ca ar fi el de vina)
- se verifica amanuntit instalatia electrica, desfacut matisajul si verificate optic si cu multimetrul ( asta a fost presupunerea tuturor celor implicati - cum ca e un fir intins in zona mufelor ECU, sau mai rau - curenti paraziti /autoinductie de la senzor rpm sau axa, care bruiaza pe k-line, sau bobine care dau curent inapoi, fire sau sonde in scurt, care ar pune ecu in genunchi) s-au verificat cu schema in fata semnalele si tensiunile pe senzori/sonde etc.
- omul sustine ca bateria este incarcata cu o noapte inainte, electromotorul invarte bine.
- in total, omul are 3 ecu si 2 immo+cip. Il ajut sa le reseteze si sa le recodeze intre ele, in toate combinatiile. Inutil...
REZOLVAREA:
- Apare in acest film un tip care ii aduce si ii programeaza cu OP-com, pe immo-ul original al masinii, un ecu exact cu acelasi cod 55351703.Masina porneste ok, la sfert.
- Cateva presupuneri le voi scrie la finalul discutiei, in masura in care am suspiciuni ca acest domn nu doar a pus un alt ecu si a urmat procedura de recodare, ci ca a mai reprogramat ceva in plus...
CONCLUZIA:
Astept cele 3 ecu sa imi ajunga pe mana, sa le pot proba/verifica sau rescrie soft-ul/recoda pe o alta Zafira 2003, aici, cand voi avea una pe mana.
Mi se pare total ciudat cu acest model de ecu, in masura in care toate clonele full flash/eeprom, 1:1 si transformarile din z18xe/22xe din Astra/Vectra/Zafira/Omega din 2001 in 2003 cu sau fara modul AC, cu sau fara BC sau alte combinari intre ele AU FUNCTIONAT PERFECT, la prima cheie, pe toate masinile carora li s-a facut clona.
INTREBAREA:
Desi, eu nu am vazut niciodata fisiere corupte in z18xe, nu vi se pare cam ciudata povestea omului? Aveti situatii similare, sau puteti deslusi misterul asta cu un raspuns?
Specific: nu am fost de fata la toate operatiunile pe care le-a facut cu masina. E la 800km distanta de mine. Personal i-am trimis carpass-urile si un OP-COM si l-am ajutat, telefonic, prin whatsapp etc sa recodeze in combinari de 3 luate cate 2 ecu-urile si immo-urile. Nu am intalnit fisiere corupte sau sa necesite checksum correction la modelul asta z18xe si nici la z14/16xe/se... nu se corup de la sine si nici nu le-am modificat softul, ci doar am clonat copy/paste... Incredibil!
Inca o data, filmul asta negru se va incheia dupa ce primesc cele 3 ecu pe mana si le testez pe o masina identica aici... Am o suspiciune privind codarea TC si a cutiei (wide ratio/close ratio) si tind sa cred ca a mai fost cineva cu un op-com pe masina aia inainte de a-mi trimite ecu-ul original. Promit sa vin cu detalii dupa ce primesc ecu-urile inapoi, sa vad daca nu am clonat aceleasi setari din Variant programming... Sau, poate faptul ca masina avea BC iar ecu-ului sa nu ii fi convenit ceva dupa ce i s-a luat borna si s-a montat la loc... la 800km distanta nu poti reprograma totul prin telefon, in masura in care Tviewer nu putea face fata, din cauza internetului de r*hat...
MODEL: Zafira A
MOTOR: Z18XE
Imi permit sa deschid o discutie pentru aceasta serie ECU - 55351703 -, deoarece am avut recent o situatie deosebita.
PROBLEMA:
- ecu defect, nu se accelera la cald.
- se scoate borna, se demonteaza ecu, mi-l trimite pentru verificare.
- masina are si instalatie GPL.
- masina are cutie manuala si BC.
SOLUTIA ADOPTATA:
- reparatie pe partea de clapeta, pedala etc, tot ce era fir plutind in gel s-a inlocuit.
- s-a trimis ecu omului, la vreo 800km departare, il pune pe masina, masina nu MAI porneste, nu apare nici in bord martor Service(masina cu cheita).
- se verifica masa/se conecteaza sasiu ecu la borna (-) a bateriei, la diagnoza nu raspunde ecu.
- ii trimit un ecu clona de pe originalul masinii (full flash + emulated eeprom). Masina se conecteaza la diagnoza, dar tot nu porneste. A aparut martorul cu cheita, este imperecheat cu immo, fara erori pe transponder. Masina nu porneste, uneori clipeste rapid martorul cu cheita. Uneori nu se "vede" cu immo, implicit apare si eroare transponder.
- ii trimit un kit (immo+cip+ecu scris cu fisiere de Zafira 2003, pe cod 55351703, clona de pe alt ecu), in speranta ca elimin posibilitatea immo-ului defect sau cum ca ar fi corupt flash-ul. Se inlocuieste kit-ul, simptomatica este la fel de haotica, nu porneste, ba se conecteaza immo cu ecu, ba eroare w-line, ba da scanteie, ba nu mai da etc.
-se deconecteaza alimentarea ecu-ului de GPL...(o posibila suspiciune ca ar fi el de vina)
- se verifica amanuntit instalatia electrica, desfacut matisajul si verificate optic si cu multimetrul ( asta a fost presupunerea tuturor celor implicati - cum ca e un fir intins in zona mufelor ECU, sau mai rau - curenti paraziti /autoinductie de la senzor rpm sau axa, care bruiaza pe k-line, sau bobine care dau curent inapoi, fire sau sonde in scurt, care ar pune ecu in genunchi) s-au verificat cu schema in fata semnalele si tensiunile pe senzori/sonde etc.
- omul sustine ca bateria este incarcata cu o noapte inainte, electromotorul invarte bine.
- in total, omul are 3 ecu si 2 immo+cip. Il ajut sa le reseteze si sa le recodeze intre ele, in toate combinatiile. Inutil...
REZOLVAREA:
- Apare in acest film un tip care ii aduce si ii programeaza cu OP-com, pe immo-ul original al masinii, un ecu exact cu acelasi cod 55351703.Masina porneste ok, la sfert.
- Cateva presupuneri le voi scrie la finalul discutiei, in masura in care am suspiciuni ca acest domn nu doar a pus un alt ecu si a urmat procedura de recodare, ci ca a mai reprogramat ceva in plus...
CONCLUZIA:
Astept cele 3 ecu sa imi ajunga pe mana, sa le pot proba/verifica sau rescrie soft-ul/recoda pe o alta Zafira 2003, aici, cand voi avea una pe mana.
Mi se pare total ciudat cu acest model de ecu, in masura in care toate clonele full flash/eeprom, 1:1 si transformarile din z18xe/22xe din Astra/Vectra/Zafira/Omega din 2001 in 2003 cu sau fara modul AC, cu sau fara BC sau alte combinari intre ele AU FUNCTIONAT PERFECT, la prima cheie, pe toate masinile carora li s-a facut clona.
INTREBAREA:
Desi, eu nu am vazut niciodata fisiere corupte in z18xe, nu vi se pare cam ciudata povestea omului? Aveti situatii similare, sau puteti deslusi misterul asta cu un raspuns?
Specific: nu am fost de fata la toate operatiunile pe care le-a facut cu masina. E la 800km distanta de mine. Personal i-am trimis carpass-urile si un OP-COM si l-am ajutat, telefonic, prin whatsapp etc sa recodeze in combinari de 3 luate cate 2 ecu-urile si immo-urile. Nu am intalnit fisiere corupte sau sa necesite checksum correction la modelul asta z18xe si nici la z14/16xe/se... nu se corup de la sine si nici nu le-am modificat softul, ci doar am clonat copy/paste... Incredibil!
Inca o data, filmul asta negru se va incheia dupa ce primesc cele 3 ecu pe mana si le testez pe o masina identica aici... Am o suspiciune privind codarea TC si a cutiei (wide ratio/close ratio) si tind sa cred ca a mai fost cineva cu un op-com pe masina aia inainte de a-mi trimite ecu-ul original. Promit sa vin cu detalii dupa ce primesc ecu-urile inapoi, sa vad daca nu am clonat aceleasi setari din Variant programming... Sau, poate faptul ca masina avea BC iar ecu-ului sa nu ii fi convenit ceva dupa ce i s-a luat borna si s-a montat la loc... la 800km distanta nu poti reprograma totul prin telefon, in masura in care Tviewer nu putea face fata, din cauza internetului de r*hat...
MODEL: Zafira A
MOTOR: Z18XE
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cred ca va duceti prea departe cu suspiciunile legate de checksum sau flash corupt.Puteati elimina aceste suspiciuni nu prin clonare ci prin SPS cu MDI sau Tech2 dupa codul VIN al masinii,si verificare ulterioara pe banc a calculatorului respectiv.Codat sau nu ,ECU trebuia sa trimita semnal de raspuns (sa clipeasca masina cu cheita) daca erau indeplinite toate conditiile corecte de alimentare acestuia pe masina.Cel mai probabil a fost o banalitate pe care au ignorat-o toti,gen baterie descarcata,lipsa masa,pin largit in mufa,siguranta arsa legata cu sarma,etc care a generat manifestarea haotica si care a fost remediata in cateva secunde de cel care a facut programarea la final.
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Multumesc pentru rapidul raspuns!
Pai... Cam asa au stat lucrurile.
Nu detin niciuna din cele 2 scule de reprezentanta, clonarea fisierelor si un op-com advanced sunt arhi-suficient pentru acest "hobby".
Am facut ceea ce faceam de obicei, pe banc:
Am conectat op-com, am dat save datelor gasite, cu print screen al setarilor de la Variant, reset erori, apoi am salvat fisierele (flash,eep).
Dupa reparatie am pus iar op-com pe el. La fel si cu cel de-al doilea ecu, dupa clonare am infipt in el iar op-com-ul, sa vad ceea ce era de vazut.
Apoi, ca sa elimin problema immo-ului defect, am facut un kit si am urmarit toate semnele unei bune programari (serial, sw, hw, VIN etc), immo transmitea semnal catre ecu, TP Correct Key etc...
Fantastic este faptul ca indiferent de mentalitate, clasa sociala, grad de inteligenta etc, OAMENII iti aduc acuzatii prin clasicul "masina mergea bine inainte, doar ca nu se accelera, iar acum TU mi-ai stricat ecu si ma mai tii si blocat cu masina aici".
Cunoastem toti tipicul romanesc de a trage de masina pana ajunge o roaba ordinara... cu atatea bube acumulate incat nu o vrea nimeni la reparat sau macar sa o duca la o spalatorie inainte sa o aduca la service, plimbata pe la 5-6 "mecanici" care mai de care si... culmea, nemultumirea lui si acuzele cad asupra ta, care ii faci binele.
Am exemplul in care, culmea, unui fost coleg i-am inlocuit ecu z16xe (inainte se accelera greu, erori pe amestec, consum 15-16%) care urla cu tupeu "dupa ce mi-ai schimbat ecu, masina mananca ulei de sparge!". Formidabil de rationala constatarea... Venita din partea unui om pe care il cunosc din copilarie.
Nu mai comentez nimic, asta este natura umana!
Revin cu detalii dupa ce primesc ecu-urile si le testez pe o alta masina. Desi, raspunsul il cam stim toti... Numai bine!
Pai... Cam asa au stat lucrurile.
Nu detin niciuna din cele 2 scule de reprezentanta, clonarea fisierelor si un op-com advanced sunt arhi-suficient pentru acest "hobby".
Am facut ceea ce faceam de obicei, pe banc:
Am conectat op-com, am dat save datelor gasite, cu print screen al setarilor de la Variant, reset erori, apoi am salvat fisierele (flash,eep).
Dupa reparatie am pus iar op-com pe el. La fel si cu cel de-al doilea ecu, dupa clonare am infipt in el iar op-com-ul, sa vad ceea ce era de vazut.
Apoi, ca sa elimin problema immo-ului defect, am facut un kit si am urmarit toate semnele unei bune programari (serial, sw, hw, VIN etc), immo transmitea semnal catre ecu, TP Correct Key etc...
Fantastic este faptul ca indiferent de mentalitate, clasa sociala, grad de inteligenta etc, OAMENII iti aduc acuzatii prin clasicul "masina mergea bine inainte, doar ca nu se accelera, iar acum TU mi-ai stricat ecu si ma mai tii si blocat cu masina aici".
Cunoastem toti tipicul romanesc de a trage de masina pana ajunge o roaba ordinara... cu atatea bube acumulate incat nu o vrea nimeni la reparat sau macar sa o duca la o spalatorie inainte sa o aduca la service, plimbata pe la 5-6 "mecanici" care mai de care si... culmea, nemultumirea lui si acuzele cad asupra ta, care ii faci binele.
Am exemplul in care, culmea, unui fost coleg i-am inlocuit ecu z16xe (inainte se accelera greu, erori pe amestec, consum 15-16%) care urla cu tupeu "dupa ce mi-ai schimbat ecu, masina mananca ulei de sparge!". Formidabil de rationala constatarea... Venita din partea unui om pe care il cunosc din copilarie.
Nu mai comentez nimic, asta este natura umana!
Revin cu detalii dupa ce primesc ecu-urile si le testez pe o alta masina. Desi, raspunsul il cam stim toti... Numai bine!
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Stai liniștit, mentalitatea asta nu se va schimba așa ușor.
Indiferent cã va fi bine sau rãu, omul tot va comenta ceva, așa e romanul.
Ideea e cã la noi adevaratii meseriași sunt foarte rari, iar omul, satul sã treacã pe la tot felul de carpaci (și la service-uri cu pretenții), mai da cu bãțul in balta, chiar daca a dat în sfârșit peste un profesionist de calitate.
Apropo de asta, am o colega, care s-a chinuit cu o Corsa C ce nu pornea (plecata inițial de la alimentarea din greșealã cu motorinã în loc de benzina), a trecut prin 3-4 service-uri unde i s-a schimbat ECU, immo, cheie, plus alte mãrunțișuri (preț peste 2000 lei), iar in final, tot nu pornea. Rezolvarea: golirea motorinei din rezervor și înlocuirea cu benzina, peste tot pe unde a fost (și a zis) nu i s-a fãcut lucrul acesta (cica i-a zis cã i-a pus un aditiv minune in ea și nu e nevoie).
Despre ce vorbim?
Indiferent cã va fi bine sau rãu, omul tot va comenta ceva, așa e romanul.
Ideea e cã la noi adevaratii meseriași sunt foarte rari, iar omul, satul sã treacã pe la tot felul de carpaci (și la service-uri cu pretenții), mai da cu bãțul in balta, chiar daca a dat în sfârșit peste un profesionist de calitate.
Apropo de asta, am o colega, care s-a chinuit cu o Corsa C ce nu pornea (plecata inițial de la alimentarea din greșealã cu motorinã în loc de benzina), a trecut prin 3-4 service-uri unde i s-a schimbat ECU, immo, cheie, plus alte mãrunțișuri (preț peste 2000 lei), iar in final, tot nu pornea. Rezolvarea: golirea motorinei din rezervor și înlocuirea cu benzina, peste tot pe unde a fost (și a zis) nu i s-a fãcut lucrul acesta (cica i-a zis cã i-a pus un aditiv minune in ea și nu e nevoie).
Despre ce vorbim?
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Buna,
Privind problema cu motorina... nu cumva pompa de motorina e antiprost si are diametrul tevii mai mare decat cea de benzina? Nu poti introduce pistolul pompei si sa apesi clapeta din gatul rezervorului... Ce cauta motorina in rezervor? Invers am auzit si eu istorii, cu benzina in loc de motorina. Probabil ca i-a iesit, odata ce asta a fost problema...
Inca sunt Rusalii. Asa imi doresc sa scriu multe aici, dar inca nu am posibilitatea sa ridic coletul cu minunatele ecu-uri de la curierat. Privind specialistii, suntem satui. Am si eu povestea mea cu o astra G z16se, pe care o tin de prin 2008. Vorbeam de hobby.. acest hobby al meu, cu hibridele a pornit in momentul in care, dupa 8luni de stat pe dreapta in 2008, cu 2 luni tinuta la reprezentanta, plimbata prin atatia "meseriasi".... Am ajuns sa fac bine multor cunostinte, rezolvand problema cu hibridele astea. Si 1.0 si 1.2 si 1.4 si 1.6, 1.8 etc... Cu totii am trecut prin trauma de a schimba jumatate din masina pana sa ni se rezolve problema, cu adevarat. Nu continui discutia, pt ca toti avem povesti similare.
Cu totii ne-am trezit zilnic cu un nod imens in gat si am adormit greu noaptea, cand sufeream ca avem singura masina atat de utila si nu i se da de cap... Poate va regasiti in experientele astea. Desi, imi dau seama ca nu am creat un topic nou, ci unul pentru destainuiri, voi ruga moderatorul ca dupa ce voi raspunde cu proba acelor ecu ce le astept sa le probez, sa considere ca atare daca trebuie sters ori nu acest topic. Va doresc tuturor o zi frumoasa!
Privind problema cu motorina... nu cumva pompa de motorina e antiprost si are diametrul tevii mai mare decat cea de benzina? Nu poti introduce pistolul pompei si sa apesi clapeta din gatul rezervorului... Ce cauta motorina in rezervor? Invers am auzit si eu istorii, cu benzina in loc de motorina. Probabil ca i-a iesit, odata ce asta a fost problema...
Inca sunt Rusalii. Asa imi doresc sa scriu multe aici, dar inca nu am posibilitatea sa ridic coletul cu minunatele ecu-uri de la curierat. Privind specialistii, suntem satui. Am si eu povestea mea cu o astra G z16se, pe care o tin de prin 2008. Vorbeam de hobby.. acest hobby al meu, cu hibridele a pornit in momentul in care, dupa 8luni de stat pe dreapta in 2008, cu 2 luni tinuta la reprezentanta, plimbata prin atatia "meseriasi".... Am ajuns sa fac bine multor cunostinte, rezolvand problema cu hibridele astea. Si 1.0 si 1.2 si 1.4 si 1.6, 1.8 etc... Cu totii am trecut prin trauma de a schimba jumatate din masina pana sa ni se rezolve problema, cu adevarat. Nu continui discutia, pt ca toti avem povesti similare.
Cu totii ne-am trezit zilnic cu un nod imens in gat si am adormit greu noaptea, cand sufeream ca avem singura masina atat de utila si nu i se da de cap... Poate va regasiti in experientele astea. Desi, imi dau seama ca nu am creat un topic nou, ci unul pentru destainuiri, voi ruga moderatorul ca dupa ce voi raspunde cu proba acelor ecu ce le astept sa le probez, sa considere ca atare daca trebuie sters ori nu acest topic. Va doresc tuturor o zi frumoasa!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
frate, pe tine te roade tare ca nu ai dat de cap unui defect.
altul, in locul tau, inchidea demult subiectul si dormea linistit.
tu insa esti un om bun caruia ii pasa. nenea ala pare un "roman adevarat"... ce sa-i faci, asta-i natia noastra, nimic si nimeni n-o sa ne mai vindece. probabil e de inteles si el, era cu necazul in brate si vedea ca nu se rezolva.
treci peste, ca nu merita. la urma urmei sint doar fiare nu vieti de om.
topicul nu-l stergeti va rog, lasati initiatorul sa puna concluzia. intotdeauna e ceva de invatat, de oriunde.
din cite stiu sint unele calculatoare care daca nu ai soft original sau daca nu folosesti interfata originala nu se lasa scrise corect si pace, dar e doar din auzite, nu din experienta proprie.
nu uita sa postezi concluzia ta, chiar daca e doar o presupunere!
multa bafta.
frate, pe tine te roade tare ca nu ai dat de cap unui defect.
altul, in locul tau, inchidea demult subiectul si dormea linistit.
tu insa esti un om bun caruia ii pasa. nenea ala pare un "roman adevarat"... ce sa-i faci, asta-i natia noastra, nimic si nimeni n-o sa ne mai vindece. probabil e de inteles si el, era cu necazul in brate si vedea ca nu se rezolva.
treci peste, ca nu merita. la urma urmei sint doar fiare nu vieti de om.
topicul nu-l stergeti va rog, lasati initiatorul sa puna concluzia. intotdeauna e ceva de invatat, de oriunde.
din cite stiu sint unele calculatoare care daca nu ai soft original sau daca nu folosesti interfata originala nu se lasa scrise corect si pace, dar e doar din auzite, nu din experienta proprie.
nu uita sa postezi concluzia ta, chiar daca e doar o presupunere!
multa bafta.
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Maine ridic coletul. Sper, din tot sufletul sa fie jucariile mele acolo si intacte. L-a pus fara verificare, ca "costa mai putin". Dupa ce fac proba, confirm tot ce am gasit.
Referitor la ce am citit mai sus, da, nu am somn pana nu vad totul in regula si oamenii multumiti. Am trait trauma de a nu avea o masina functionala dupa ce cateva maini de mecanici autointitulati orice, de la electricieni pana la programatori tuning mi-au facut masina atat de varza incat abia i-am dat de cap. Si spun ca i-am dat de cap, pentru ca ce nu au facut ei in 8luni, am rezolvat eu intr-o sambata, nemancat, nep*sat etc... Am doar o licenta pe electronica iar restul pe care il stiu este ce am invatat de nevoie.
Sunt fiare... Da, dar in masura in care dorinta de a face bine iar omul imi arunca in fata ca "a cheltuit bani si a pierdut timp" din cauza mea, nu mai intra in discutie nici placerea mea de a dormi linistit, ci faptul ca a trebuit sa negociez cu el ca sa imi trimita ecu-urile si op-com-ul inapoi... Adica, dupa ce am pierdut atata si am riscat sa nu imi mai trimita jucariile inapoi, vrea sa il si despagubesc. In masura in care tot ceea ce am facut a fost gratuit si pe timpul si nervii mei. Si l-am "razgandit", cumparand si ecu-ul vechi de pe masina lui, tocmai ca sa inchei topicul, cu dovezi, ASA, DE DRAGUL ARTEI!
Am o cunostinta cu un service care are o Vectra B 2001 si o Zafira A 2003 in hala. Revin maine, dupa ce le testez... Repet, fara nici un fel de presupunere, cu privire la ce pot face unele clone chinezesti la care te gandesti, probabil, eu am o jucarie originala, pe care am aruncat cca 1200euro, doar de dragul pionieratului. Deci clonele sunt perfect functionale, insa vreau sa dorm linistit, in masura in care multi ca noi au probleme cu aceste ecu de 1.8...
Ca paranteza in imensul text, vin cu confirmarea ca de foarte multe ori, SPS cu Tech2 sau MDI au blocat ecu-uri de 1.8, in incercarea de a face "din 1.8 fara AC unul cu AC", spun asta, deoarece le am pe masa, cu flash-ul corupt. Pana acum nu am reusit sa gasesc pin de boot pentru flash in gelul ala, pt ca in hibride nu prea gasesti componente SMD sa fie asa facil... inca mai caut solutii pentru a resuscita in boot mode simtec 71/71.1/71.5. De la 71.6 incolo e mai simplu... Activarea in boot mode se poate face si prin OBD2, cu anumite scule care interogheaza procesorul si comanda la masa pinul de boot in flash, insa nu reusesc cu ce am, dupa ce o scula deosebita ca MDI sau OpelAll le amesteca liniile in hex... nu vorbim de mpps, kess, galletto, abrites sau alte minuni, care scriu 24kb in flash si il baga in coma... la final de topic, voi comenta ce am gresit in reprogramarea ecu-urilor, cu ce scule si poate chiar o sa ajute pe cei care citesc forumul. Sau, sa nu fac varza totul, o sa deschid un topic separat despre ce se poate face cu scule ieftine, sriind din experienta personala. Unii inca mai tinem cateva secrete pe aici, desi roabele astea de 20ani sunt "expirate"... Dar... Sunt multe si noi avem nevoie de ele, ca uneori sunt mai bune decat cele noi...
Revin maine, dupa masa...
Referitor la ce am citit mai sus, da, nu am somn pana nu vad totul in regula si oamenii multumiti. Am trait trauma de a nu avea o masina functionala dupa ce cateva maini de mecanici autointitulati orice, de la electricieni pana la programatori tuning mi-au facut masina atat de varza incat abia i-am dat de cap. Si spun ca i-am dat de cap, pentru ca ce nu au facut ei in 8luni, am rezolvat eu intr-o sambata, nemancat, nep*sat etc... Am doar o licenta pe electronica iar restul pe care il stiu este ce am invatat de nevoie.
Sunt fiare... Da, dar in masura in care dorinta de a face bine iar omul imi arunca in fata ca "a cheltuit bani si a pierdut timp" din cauza mea, nu mai intra in discutie nici placerea mea de a dormi linistit, ci faptul ca a trebuit sa negociez cu el ca sa imi trimita ecu-urile si op-com-ul inapoi... Adica, dupa ce am pierdut atata si am riscat sa nu imi mai trimita jucariile inapoi, vrea sa il si despagubesc. In masura in care tot ceea ce am facut a fost gratuit si pe timpul si nervii mei. Si l-am "razgandit", cumparand si ecu-ul vechi de pe masina lui, tocmai ca sa inchei topicul, cu dovezi, ASA, DE DRAGUL ARTEI!
Am o cunostinta cu un service care are o Vectra B 2001 si o Zafira A 2003 in hala. Revin maine, dupa ce le testez... Repet, fara nici un fel de presupunere, cu privire la ce pot face unele clone chinezesti la care te gandesti, probabil, eu am o jucarie originala, pe care am aruncat cca 1200euro, doar de dragul pionieratului. Deci clonele sunt perfect functionale, insa vreau sa dorm linistit, in masura in care multi ca noi au probleme cu aceste ecu de 1.8...
Ca paranteza in imensul text, vin cu confirmarea ca de foarte multe ori, SPS cu Tech2 sau MDI au blocat ecu-uri de 1.8, in incercarea de a face "din 1.8 fara AC unul cu AC", spun asta, deoarece le am pe masa, cu flash-ul corupt. Pana acum nu am reusit sa gasesc pin de boot pentru flash in gelul ala, pt ca in hibride nu prea gasesti componente SMD sa fie asa facil... inca mai caut solutii pentru a resuscita in boot mode simtec 71/71.1/71.5. De la 71.6 incolo e mai simplu... Activarea in boot mode se poate face si prin OBD2, cu anumite scule care interogheaza procesorul si comanda la masa pinul de boot in flash, insa nu reusesc cu ce am, dupa ce o scula deosebita ca MDI sau OpelAll le amesteca liniile in hex... nu vorbim de mpps, kess, galletto, abrites sau alte minuni, care scriu 24kb in flash si il baga in coma... la final de topic, voi comenta ce am gresit in reprogramarea ecu-urilor, cu ce scule si poate chiar o sa ajute pe cei care citesc forumul. Sau, sa nu fac varza totul, o sa deschid un topic separat despre ce se poate face cu scule ieftine, sriind din experienta personala. Unii inca mai tinem cateva secrete pe aici, desi roabele astea de 20ani sunt "expirate"... Dar... Sunt multe si noi avem nevoie de ele, ca uneori sunt mai bune decat cele noi...
Revin maine, dupa masa...
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Asa cum am promis, azi, afara, 31grade...intr-un tarziu am testat la un prieten cu service cele 3 ecu (al masinii in cauza si cele 2 clone ale mele), are un vectra si o zafira cat si un bertone. Toate sunt 1.8. Nu comentez ca doua din ele sunt ale unor turisti care au ramas cu troaca in drum... Cu diverse probleme!
- pe o Zafira 2003, cu AC automat, cutie manuala si BC, masina full, adusa din Franta, bine conservata, gata sa treaca rar-ul... am pus mufele in ele, am pus bornele si masa, nimic mai.mult decat OP-com Advanced... reset ecu, reprogramare in Immo II, Clear DTCs si... TOATE 3 au pornit masina fara probleme! Nu doar ca au pornit masina! Au si lucrat rotund si fara vreo eroare! Nu e fantastic? Serios... erau doar 780km distanta sa fac si eu asta pe masina omului... Poate, doar pe timpul si banii mei? Cam da!
- Pe o Vectra B 2001, am probat doar ecu-ul original de pe masina omului. Afara de eroare debitmetru ( care e defect) si pe AC, masina a pornit la sfert... Nu am avut mult timp la dispozitie, dar mi-am confirmat multe! Indiferent de serie, Simtec 71/71.1 pot fi reprogramate/clonate/frecate de pe astra pe vectra, pe zafira din omega, din zafira in tigra sau din tigra in vectra sau corsa 1.8 etc si functioneaza perfect! Q.E.D.
- per global, dupa ce i s-a reparat ecu si la fiecare clonare i s-au trimis video si foto ca sunt functionale si corect programate pe banc, adica "imperecheate", cu poza valorilor live si cu video pentru a denota asta;
- exagerand cu atata bunavointa, am vrut sa rezolv problema omului "dificil si neincrezator", cu ore in sir pierdute la telefon si drumuri la curierat pe benzina mea fara niciun beneficiu pentru mine;
- desi omul a dat dovada de oarece rationament si buna intelegere, in care inteligenta lui nu prezenta indoiala, totusi...
- a tinut sa dea crezare unui tert prezent in discutie, un personaj din zona, care l-a jumulit de 250eur pe un ecu sh, pe motivul ca "ecu-ul tau nu e ok ca e corupt sau ceva are din ce mi-ai zis ca face, al doilea ecu e de Vectra si nu o sa mearga niciodata, al treilea nici sa nu te gandesti sa il pui, ca e de Omega! Poti sa le arunci..."
Irelevant! Puteam, foarte bine sa dezlipesc etichetele de pe ecu-uri, iar ceea ce gasea scris in ele era exact soft-ul unei Zafira 2003, pe seria VIN. Joac-o p-asta! Qui bono?
Da, se pot transforma si ecu de Omega 2.2 benzina in 1.8 si le gasesti in dezmembrari mai mine conservate decat pe motoarele de 1.8!
- putea, macar sa reprogrameze unul din cele 3 ecu din nou, dar nu, el a venit pornit sa isi vanda ecu-ul lui si sa denigreze tot ce s-a facut pana atunci: client, electrician, electronist, mecanic... Toti eram muste pe bec, in fata lui... Este exact atitudinea de capitalist, este idealul "meseriasului" erei! Restul sunt pleava, profitam de naivitatea altora si nimic mai mult! Hiena necrofaga care aduna beneficiile prin intimidare si perfiditate. Exagerez? Deja am deschis poarta catre mari critici asupra mentalitatii mele invechite de a face totul corect si cat mai cinstit... Si sigur am facut asta!
- asta-i varianta mea de poveste, completa si reala. Incercand sa faci totul bine si sa convingi un om prin rezolvarea tuturor obiectiilor constati ca e ceva ABSOLUT INUTIL, omul este chitit si cu o convingere nedemontabila de faptul ca "nu a facut nimic altceva, decat sa dea jos ecu si sa il trimita la reparat, iar dupa aceea masina nu ii mai porneste"! Si l-am inteles, asta tot arat in sute de cuvinte, insa el nu pe mine!
- chiar cu 3 ecu pe care un tert ii spune sa le arunce, pe motivul ca are el "unul sh de vanzare la 250eur si ca astea trebuie doar pe cod";
- omul a tinut sa "negocieze" faptul ca trebuie sa imi rascumpar cumva jucariile MELE pe care deja si le insusise (2 ecu si un op-com cu PIC original) pe care i le-am trimis cu buna increderede, platind pana si curieratul din banii mei, de 2 ori, doar ca sa isi rezolve problema...
- din frustrare, el ma abordeaza cu un tupeu incredibil "Cum facem acum? Eu am pierdut timp si multi bani cu masina prin service... am avut si eu partea mea de ghinion. Puteam sa rezolv problema si vindeam ecu-urile alea 2 de la tine si mai scoteam din paguba, dar nu sunt eu asa".
- pe scurt... denota a fi un om inteligent, insa misticisme precum ghinion, soarta, idei autoinoculate, pragul credibilului etc denota si multa, crasa prostie, dupa cum spunea si Plesu...
- peste toate astea, avea in gand ca poate vinde ecu-urile MELE, (trimise imprumut, totusi!) ca sa isi recupereze din paguba, motiv pentru care a specificat (vezi mai sus) ca trebuie "facut cumva"... Adica sa il despagubesc, mai exact...
- vazand cat de mult am gresit pana aici, cu atata incredere, am ales sa ii cumpar ecu-ul lui cel vechi, ca sa il "imbunez", sperand ca-mi trimite inapoi jucariile... iar el sa isi recupereze din cheltuieli... Mizerabil...
Daca iti permiti sa cumperi o masina, va trebui sa iti asumi sa o si repari, sa o intretii... Pot sa jur ca el a dus-o la un service de dugheana care nu are decat un Delphi si unde spera, probabil, sa ii puna si elice masinii...
MORALA:
Binele de ti-l doreac eu nu este si cel de il cunosti tu...
Prea multa domnie te baga in latura extrema...
Eu cu bine dupa tine, tu...
Tuf pagubasul...
Avem un folclor bogat!
MA DUC SA DESCHID O BERE RECE...
Daca topic-ul e necesar a ramane pe forum, cred ca va fi considerat ca un exemplu de tipul "asa, NU" si rog moderatorul sa il incadreze corect, sau sa il declare inchis, sau mai bine sa il stearga...
Va multumesc profund pentru suport. Eu sunt dezgustat profund... Daca nu primesc "banned pentru telenovela", revin cu un topic util in programarea si rezolvarea unor probleme ale ecu-urilor hibride.
Va doresc drum drept, fara "militieni" sau plopi! Si... Daca vreti sa mergeti la plaja, evitati mizeria asta de Mamaia. Pana in Gecia faceti mai putin decat fac eu pana la Iasi si acolo berea nu apuca sa se incalzeasca... Toate bune!
Asa cum am promis, azi, afara, 31grade...intr-un tarziu am testat la un prieten cu service cele 3 ecu (al masinii in cauza si cele 2 clone ale mele), are un vectra si o zafira cat si un bertone. Toate sunt 1.8. Nu comentez ca doua din ele sunt ale unor turisti care au ramas cu troaca in drum... Cu diverse probleme!
- pe o Zafira 2003, cu AC automat, cutie manuala si BC, masina full, adusa din Franta, bine conservata, gata sa treaca rar-ul... am pus mufele in ele, am pus bornele si masa, nimic mai.mult decat OP-com Advanced... reset ecu, reprogramare in Immo II, Clear DTCs si... TOATE 3 au pornit masina fara probleme! Nu doar ca au pornit masina! Au si lucrat rotund si fara vreo eroare! Nu e fantastic? Serios... erau doar 780km distanta sa fac si eu asta pe masina omului... Poate, doar pe timpul si banii mei? Cam da!
- Pe o Vectra B 2001, am probat doar ecu-ul original de pe masina omului. Afara de eroare debitmetru ( care e defect) si pe AC, masina a pornit la sfert... Nu am avut mult timp la dispozitie, dar mi-am confirmat multe! Indiferent de serie, Simtec 71/71.1 pot fi reprogramate/clonate/frecate de pe astra pe vectra, pe zafira din omega, din zafira in tigra sau din tigra in vectra sau corsa 1.8 etc si functioneaza perfect! Q.E.D.
- per global, dupa ce i s-a reparat ecu si la fiecare clonare i s-au trimis video si foto ca sunt functionale si corect programate pe banc, adica "imperecheate", cu poza valorilor live si cu video pentru a denota asta;
- exagerand cu atata bunavointa, am vrut sa rezolv problema omului "dificil si neincrezator", cu ore in sir pierdute la telefon si drumuri la curierat pe benzina mea fara niciun beneficiu pentru mine;
- desi omul a dat dovada de oarece rationament si buna intelegere, in care inteligenta lui nu prezenta indoiala, totusi...
- a tinut sa dea crezare unui tert prezent in discutie, un personaj din zona, care l-a jumulit de 250eur pe un ecu sh, pe motivul ca "ecu-ul tau nu e ok ca e corupt sau ceva are din ce mi-ai zis ca face, al doilea ecu e de Vectra si nu o sa mearga niciodata, al treilea nici sa nu te gandesti sa il pui, ca e de Omega! Poti sa le arunci..."
Irelevant! Puteam, foarte bine sa dezlipesc etichetele de pe ecu-uri, iar ceea ce gasea scris in ele era exact soft-ul unei Zafira 2003, pe seria VIN. Joac-o p-asta! Qui bono?
Da, se pot transforma si ecu de Omega 2.2 benzina in 1.8 si le gasesti in dezmembrari mai mine conservate decat pe motoarele de 1.8!
- putea, macar sa reprogrameze unul din cele 3 ecu din nou, dar nu, el a venit pornit sa isi vanda ecu-ul lui si sa denigreze tot ce s-a facut pana atunci: client, electrician, electronist, mecanic... Toti eram muste pe bec, in fata lui... Este exact atitudinea de capitalist, este idealul "meseriasului" erei! Restul sunt pleava, profitam de naivitatea altora si nimic mai mult! Hiena necrofaga care aduna beneficiile prin intimidare si perfiditate. Exagerez? Deja am deschis poarta catre mari critici asupra mentalitatii mele invechite de a face totul corect si cat mai cinstit... Si sigur am facut asta!
- asta-i varianta mea de poveste, completa si reala. Incercand sa faci totul bine si sa convingi un om prin rezolvarea tuturor obiectiilor constati ca e ceva ABSOLUT INUTIL, omul este chitit si cu o convingere nedemontabila de faptul ca "nu a facut nimic altceva, decat sa dea jos ecu si sa il trimita la reparat, iar dupa aceea masina nu ii mai porneste"! Si l-am inteles, asta tot arat in sute de cuvinte, insa el nu pe mine!
- chiar cu 3 ecu pe care un tert ii spune sa le arunce, pe motivul ca are el "unul sh de vanzare la 250eur si ca astea trebuie doar pe cod";
- omul a tinut sa "negocieze" faptul ca trebuie sa imi rascumpar cumva jucariile MELE pe care deja si le insusise (2 ecu si un op-com cu PIC original) pe care i le-am trimis cu buna increderede, platind pana si curieratul din banii mei, de 2 ori, doar ca sa isi rezolve problema...
- din frustrare, el ma abordeaza cu un tupeu incredibil "Cum facem acum? Eu am pierdut timp si multi bani cu masina prin service... am avut si eu partea mea de ghinion. Puteam sa rezolv problema si vindeam ecu-urile alea 2 de la tine si mai scoteam din paguba, dar nu sunt eu asa".
- pe scurt... denota a fi un om inteligent, insa misticisme precum ghinion, soarta, idei autoinoculate, pragul credibilului etc denota si multa, crasa prostie, dupa cum spunea si Plesu...
- peste toate astea, avea in gand ca poate vinde ecu-urile MELE, (trimise imprumut, totusi!) ca sa isi recupereze din paguba, motiv pentru care a specificat (vezi mai sus) ca trebuie "facut cumva"... Adica sa il despagubesc, mai exact...
- vazand cat de mult am gresit pana aici, cu atata incredere, am ales sa ii cumpar ecu-ul lui cel vechi, ca sa il "imbunez", sperand ca-mi trimite inapoi jucariile... iar el sa isi recupereze din cheltuieli... Mizerabil...
Daca iti permiti sa cumperi o masina, va trebui sa iti asumi sa o si repari, sa o intretii... Pot sa jur ca el a dus-o la un service de dugheana care nu are decat un Delphi si unde spera, probabil, sa ii puna si elice masinii...
MORALA:
Binele de ti-l doreac eu nu este si cel de il cunosti tu...
Prea multa domnie te baga in latura extrema...
Eu cu bine dupa tine, tu...
Tuf pagubasul...
Avem un folclor bogat!
MA DUC SA DESCHID O BERE RECE...
Daca topic-ul e necesar a ramane pe forum, cred ca va fi considerat ca un exemplu de tipul "asa, NU" si rog moderatorul sa il incadreze corect, sau sa il declare inchis, sau mai bine sa il stearga...
Va multumesc profund pentru suport. Eu sunt dezgustat profund... Daca nu primesc "banned pentru telenovela", revin cu un topic util in programarea si rezolvarea unor probleme ale ecu-urilor hibride.
Va doresc drum drept, fara "militieni" sau plopi! Si... Daca vreti sa mergeti la plaja, evitati mizeria asta de Mamaia. Pana in Gecia faceti mai putin decat fac eu pana la Iasi si acolo berea nu apuca sa se incalzeasca... Toate bune!
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
omul este de prin Ardeal... Si pe asta am mizat, avand un respect deosebit pentru NV tarii... Dar, oricat de intelept si ingaduitor este un om, cand il arde buza, arunca vina pe... Pe cine? Pe cel care a umblat ultimul in problema lui... Omul este cunostinta unei alte cunostinte bla-bla de pe aici... Nu dezvolt, oricum am ajuns la limita extrema a nervilor si a penibilului... stiti, in Bugs Bunny, cand Elmer Funt avea urechi de magarus? Cam aia am ajuns eu sa fiu... Iar mai sus, asta spuneam, ca e la cca 780km de mine si asa se intampla cand te incurci cu ciudatii. Nu cred ca era cu premeditare. Terta persoana era din zona si i-a fost recomandat de un prieten de-al omului cu dedicatia: "Stiu eu pe cineva de aici si asta zice ca z18xe nu se repara, orice le-ai face, asa ca vorbeste direct cu el si nu te mai incurca cu izmene pe calator si aiureli cu reparatii."
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Imi dau seama ca scriu enorm de mult si ca la un moment dat, totul devine alambicat, prea lungi sunt frazele si devine plictisitor pt cititor.
Spuneam ca voi reveni cu un alt topic (sper sa il fac explicit, cu cazuistica si secventional, ca sa poata fi usor asimilat) privind constatarile mele in ce priveste hibridele de Opel.
Daca sunt cititori care doresc asta, voi face asta. Daca sunt plictisitor, atunci renunt si las lucrurile sa mearga de la sine.
Am prea putin timp sa postez, dar atat de multe de spus. Imi aloc timp, pentru cei care isi apara micile secrete sa le raspund chiar si in PM, impartasind din mica mea experienta. Sunt anumite persoane care au avut probleme cu masinile astea si cred ca pot sa le dau cateva din cunostintele mele, sau sa ii ajut cu rezolvarea mai usoara si poate mai ieftina a problemelor. Evit sa imi fac reclama, ci doar am de gand sa mai ajut oameni care au fost in ipostaza mea, de a schimba piese inutil, prin service-uri banale, fara ca problemele sa le fie rezolvate...
Rog, in urmatoarea saptamana, daca mai ramane in picioare acest topic in care scriu, ca persoanele interesate sa isi exprime dorinta sau curiozitatea de a afla sau confirma lucruri privind mizeriile astea de ecu hibrid.
Toate bune!
Spuneam ca voi reveni cu un alt topic (sper sa il fac explicit, cu cazuistica si secventional, ca sa poata fi usor asimilat) privind constatarile mele in ce priveste hibridele de Opel.
Daca sunt cititori care doresc asta, voi face asta. Daca sunt plictisitor, atunci renunt si las lucrurile sa mearga de la sine.
Am prea putin timp sa postez, dar atat de multe de spus. Imi aloc timp, pentru cei care isi apara micile secrete sa le raspund chiar si in PM, impartasind din mica mea experienta. Sunt anumite persoane care au avut probleme cu masinile astea si cred ca pot sa le dau cateva din cunostintele mele, sau sa ii ajut cu rezolvarea mai usoara si poate mai ieftina a problemelor. Evit sa imi fac reclama, ci doar am de gand sa mai ajut oameni care au fost in ipostaza mea, de a schimba piese inutil, prin service-uri banale, fara ca problemele sa le fie rezolvate...
Rog, in urmatoarea saptamana, daca mai ramane in picioare acest topic in care scriu, ca persoanele interesate sa isi exprime dorinta sau curiozitatea de a afla sau confirma lucruri privind mizeriile astea de ecu hibrid.
Toate bune!
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Stai linistit ca nu esti singurul care a patit-o!ce-i drept cam urat a iesit,dar macar sa zici merci ca ai calculatoarele inapoi.Eu am trimis la cineva unul de proba si dus a fost.Daca ai intrat in jocul asta trebuie sa te tina nervii,o sa dai de tot felul de oameni.
O sa iti raspund pe scurt aici si la treaba cu security wait time,acolo faci niste confuzii,swt se refera strict la programare/resetare,nu are treaba cu comunicatia intre calculatoare.ai incercat sa copiezi cu carprog un eep fara swt intrun ecu cu swt?
O sa iti raspund pe scurt aici si la treaba cu security wait time,acolo faci niste confuzii,swt se refera strict la programare/resetare,nu are treaba cu comunicatia intre calculatoare.ai incercat sa copiezi cu carprog un eep fara swt intrun ecu cu swt?
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Exact, referitor la swt, discutia asta fiind o problema ce include ecuul meu, in 2008, inainte sa il trimit la Mihai la Bucu, sa constate problema... si nu numai.. am avut swt si de cateva ore bune... plus ca am facut greseala sa resetez "brute" cu Carprog niste ecu si nu le-am mai scos din swt... le tin pe masa ca pinologie, pentru masuratori. Am si scris xep peste xe si am metronoame... etc... Astea se vor discuta ulterior, cand voi avea timp sa fac un topic separat...
Privind chestia cu "inmanarea de ecu suplimentar, pentru confirmare ca ti-ai facut treaba cu ecu" mi-am primit m*ie de vreo 4 ori pana acum si tare interesant, cam de prin zona Olteniei... Fara sa fac discriminari, imi dau seama ca si domnia si prostia se platesc. Acum o saptamana am trimis un ecu de Peugeot virgin in Tg-Jiu, la un samsar, pe care il ardea gulerul sa isi vanda rabla... si... ce crezi? Super om... Traiesc in Dobrogea, unde aici convietuim cca 20 etnii, dar... Afara de 2 dintre ele(in rare cazuri, dar cu mii de nervi si mizerii) si nu specific care, toti suntem ok... Dar, specific, nu imi e drag sa spun ca sunt nascut aici... Nu degeneram in alte discutii...
Multumesc ca ma sustii! Si ca mai dai semne de viata, la cat esti de ocupat...
Privind chestia cu "inmanarea de ecu suplimentar, pentru confirmare ca ti-ai facut treaba cu ecu" mi-am primit m*ie de vreo 4 ori pana acum si tare interesant, cam de prin zona Olteniei... Fara sa fac discriminari, imi dau seama ca si domnia si prostia se platesc. Acum o saptamana am trimis un ecu de Peugeot virgin in Tg-Jiu, la un samsar, pe care il ardea gulerul sa isi vanda rabla... si... ce crezi? Super om... Traiesc in Dobrogea, unde aici convietuim cca 20 etnii, dar... Afara de 2 dintre ele(in rare cazuri, dar cu mii de nervi si mizerii) si nu specific care, toti suntem ok... Dar, specific, nu imi e drag sa spun ca sunt nascut aici... Nu degeneram in alte discutii...
Multumesc ca ma sustii! Si ca mai dai semne de viata, la cat esti de ocupat...
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
"mici"? Glumesti. Cu cateva jucarii, ceva indemanare, o remorca de aluminiu de la dezmembrari si muuulte nopti nedormite, plus prietenul Gugle lasat pe play, intr-un an de zile te formezi in asa fel incat o sa urasti ca nu ai tu un garaj cu groapa inauntru ca sa iti faci bolidul in regim DIY... Adevarat, pierzi garantia si siguranta pe care ti le ofera o reprezentanta sau un service autorizat, insa iti rezolvi singur toate nimicurile care cer a fi facute bine si cu ceva mai multa responsabilitate. Fara nervi, asteptare inutila, plimbat din lac in put si multi bani aruncati...
Nu dezvolt problema, vor fi pareri impartite privind siguranta/garantia certificata prin acte si facturi, cat si privind mentalitatea ca orice faiantar, capsunar etc face electrica auto sau orice atelier reparatii telefoane face acum dpf off...
Nu dezvolt problema, vor fi pareri impartite privind siguranta/garantia certificata prin acte si facturi, cat si privind mentalitatea ca orice faiantar, capsunar etc face electrica auto sau orice atelier reparatii telefoane face acum dpf off...
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Mai omule bun,, clientul roman nu se simte bine cand e respectat si cand serviciile prestate sunt transparente si corecte.. nu lasa stresul sa te ajunga, fa-ti doar treaba, documenteaza cat poti tot ce repari, ofera-i clientului respect si serviciul de calitate pentru care plateste, si cam atat. Daca te implici personal, treaba asta o sa te macine rau.. si eu sunt patit cu oameni care au primit ce au platit si ceva in plus, ca mai apoi sa-mi reproseze ca-i "bate motorul, inainte nu facea asa". Normal ca era suportul transversal pe care l-am rugat sa-l schimbe la altcineva..
E normal sa oferi calitate pentru servicii, dar nu si zile din viata.
Sanatate!
E normal sa oferi calitate pentru servicii, dar nu si zile din viata.
Sanatate!
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Vad ca subit, cum am aparut sa vars din pataniile mele, am oameni care ma sustin. Va multumesc enorm, tuturor... Vreau doar sa constat ca mereu ai nevoie de informatii suplimentare cand primesti un telefon de genul: Salut, am un ecu de opel defect. Poti sa il faci? Iar eu raspund normal, cu: Ce masina, ce an, ce motor si ce problema? Ai coduri de eroare, ai verificat aia, ailalta etc...?
Nu, nu asa se face, se face sec, cu o atitudine scarbita, ii spui omului ca da, ne vedem si imi dai piesa, constat si mai departe iti iau minim suma pentru constatare, chiar daca piesa e functionala. Daca te intinzi cu ei la discutii, ori le rezolvi problema din telefon si nu te alegi decat cu timp pierdut si cu o mare mecla ca oferi consultanta gratuita prin telefon, sau, daca o dai in latura asta, cum eu am desenat mai sus, pierzi enorm si te alegi si cu "reclamatii" pt ca omul e prost pana la final, indiferent de situatie.
Am mai descris chestii... Ii dai un ecu si te acuza ca masina papa ulei in draci, dupa ce are altul functional. Normal, ai gasit pedala si ii dai in gura, schimbi la 3500 si o rupi pe autostrada... E Opel, mananca ulei, din nascare, dar si din ignoranta ta... pana sa plangi 3luni prin service-uri, mergeai doar cu a 2-a si papa 16% benzina... Nu vrei sa iti si segmentez motorul gratuit, daca tot vii cu aberatii ca astea?
Traim in capitalism si asta spune totul.
Ultima modificare făcută de deleted-113970 la Mie 19 Jun, 2019 10:16 pm, modificat de 2 ori în total
Nu, nu asa se face, se face sec, cu o atitudine scarbita, ii spui omului ca da, ne vedem si imi dai piesa, constat si mai departe iti iau minim suma pentru constatare, chiar daca piesa e functionala. Daca te intinzi cu ei la discutii, ori le rezolvi problema din telefon si nu te alegi decat cu timp pierdut si cu o mare mecla ca oferi consultanta gratuita prin telefon, sau, daca o dai in latura asta, cum eu am desenat mai sus, pierzi enorm si te alegi si cu "reclamatii" pt ca omul e prost pana la final, indiferent de situatie.
Am mai descris chestii... Ii dai un ecu si te acuza ca masina papa ulei in draci, dupa ce are altul functional. Normal, ai gasit pedala si ii dai in gura, schimbi la 3500 si o rupi pe autostrada... E Opel, mananca ulei, din nascare, dar si din ignoranta ta... pana sa plangi 3luni prin service-uri, mergeai doar cu a 2-a si papa 16% benzina... Nu vrei sa iti si segmentez motorul gratuit, daca tot vii cu aberatii ca astea?
Traim in capitalism si asta spune totul.
Ultima modificare făcută de deleted-113970 la Mie 19 Jun, 2019 10:16 pm, modificat de 2 ori în total
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Din zeci de apeluri saptamanal maxim 20% sunt pentru programari. Restul vor ajutor, sfaturi, "diacnoza" si "daca poti sa ma ghidezi ca stiu si eu ceva mecanica",toate moca.. Simplu, sec, rapid: nu fac reparatii la telefon. Dupa ani de studiu in care iti freci creierii nu se merita sa nu iti valorifici cunostintele, iar timpul e pretios.
Da, am ajutat si voi ajuta oameni care merita, dar munca e munca si prietenia e prietenie.
Cum ziceam, o munca de calitate face onoare oricui,dar cand esti mai personal cu omul, ti se urca in cap si din bun devii prost.
Bafta!
Da, am ajutat si voi ajuta oameni care merita, dar munca e munca si prietenia e prietenie.
Cum ziceam, o munca de calitate face onoare oricui,dar cand esti mai personal cu omul, ti se urca in cap si din bun devii prost.
Bafta!
- deleted-113970
- OP
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut. Sincer îmi pare rãu cã ai pãțit așa ceva și mã bucur cã ai reușit sã îți recuperezi "jucãriile".
Apropo de treabã, daca in perioada 1-15 iulie ești în oras (Constanta vad in profil), eu o sa vin câteva zile la mare și o sã îți cer o "audiențã" (plãtesc, normal, time is money, zice englezul) pentru o pãrere fata de niste chestii referitoare la ECU-ul meu de pe Zafira mea 1.8 din 2001.
Daca e ok, lasã-mi te rog un nr de telefon in mesaj privat, sa te contactez atunci.
Mulțumesc și o zi buna.
P.S. Eu locuiesc in Brãila, un oras destul de hulit, ce e și el un amalgam de etnii, în care sunt și oameni de calitate și lichele, depinde cum ai norocul sã îi nimerești.
Apropo de treabã, daca in perioada 1-15 iulie ești în oras (Constanta vad in profil), eu o sa vin câteva zile la mare și o sã îți cer o "audiențã" (plãtesc, normal, time is money, zice englezul) pentru o pãrere fata de niste chestii referitoare la ECU-ul meu de pe Zafira mea 1.8 din 2001.
Daca e ok, lasã-mi te rog un nr de telefon in mesaj privat, sa te contactez atunci.
Mulțumesc și o zi buna.
P.S. Eu locuiesc in Brãila, un oras destul de hulit, ce e și el un amalgam de etnii, în care sunt și oameni de calitate și lichele, depinde cum ai norocul sã îi nimerești.