Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • SRobert489

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Buna! Am probleme cu lichidul de racire la motor. Mi-am luat de curand un mini tester care pe langa codurile de erori arata si informatii in timp real. Intr-o zi in timp ce conduceam am zis sa il pun sa mai vad cate ceva despre masina. Cand ma uit la temperatura lichidului de racire 98 in timpul mersului. De atunci am inceput sa urmaresc constant temperatura. In timpul mersului in trapta 5 imediat cum trece de 2000 de ture incepe sa creasca temperatura si ajunge pana la 98°. Problema e ca termocupla nu porneste si temperatura urca pana la 99-100 de grade daca nu o opresc. Am pus termocupla pe direct sa vad daca functioneaza si da, functioneaza. Cu termocupla pe direct apa tot se ridica la 98-99°. Am dus masina pana acum la 2 service-uri si mi s-a zis la primul, in urma efectuarii diagnozei ca masina nu are nimic, au pus tester-ul si la fel, nimic. Am dus-o la altul si la fel, a zis ca nu stie ce are. Mentionez ca termocupla porneste la comanda data de computer-ul masinii si nu are bulb pe radiator. Ei ziceau ca nu e pompa de apa sau termostatul, am zis sa verifice si radiatorul ca nu cumva sa fie infudat, nu stiu daca au facut-o, dar au zis ca nu e. Stie cineva ce ar putea fi?


MODEL: Opel Astra H 2005
MOTOR: 1.6 105hp
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Masina nu are nimic, asa merge motorul acesta. Termostatul deschide pe la 102, iar ventilatorul porneste si mai tarziu. Lichidul este sub presiune si fierbe la peste 120 de grade.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Stai linistit, Asa este motorul acesta mai "cald" - presupun ca ai motor Z16XEP
Daca tii neaparat poti merge la cineva cu OP-Com sa iti faca un test de ventilator (banuiesc ca ai unul singur la radiator); ca sa fii sigur ca porneste pe toate treptele (ai doua sau trei trepte), dar eu zic ca dai banii degeaba.
Si la mine porneste dupa 100 grade Calsius.
  • SRobert489

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Da, motorul e Z16XEP. Mi s-a mai zis ca motoarele astea asa lucreaza dar nu prea mi-a venit sa cred. Chestia e ca am lasat-o odata pana la 110 sa vad daca porneste termocupla si nu a pornit. Am schimbat releul din panoul de siguranta si la fel. Cand pornesc clima, termocupla merge. Nu stiu ce sa mai zic. Multumesc pentru raspunsuri oricum! Sa aveti o zi buna!
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa fii linistit fa cum a spus colegul, un test la ventilator cu op com-ul. Raman la parerea ca masina nu are nimic.
  • SRobert489

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Mersi mult! Apreciez amabilitatea!
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
La ~113 grade porneste ventilatorul. S-a mai discutat pe forum
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu are nimic mașina z am schimbat și eu tot ce se putea , pânã la urmã m am Interesat și așa trebuie sa meargã
La ~107 grade deschide termostatul , iar la 113 pleacã ventilatorul .
Apropo.. mie îmi stãtea apa mai jos pânã sa schimb termostatul, cum am schimbat termostatul apa îmi stã intre ,104-109 cam așa. Se detecteazã și senzorul ãla de temperaturã și nu îți mai indica corect .
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
La acest model Z16XEP calculatorul motor (ECU) verifica tot timpul daca motorul este in sarcina sau stai in coloana cu motorul pornit.
Parametrii exacti nu ii stiu dar banuiesc ca ar fi: turatia motorului, debitul de benzina, viteza de deplasare, amestecul de combustibil (aer/benzina), etc.
Ai sa observi ca daca stai la semafor temperatura creste peste 100 grade celsius, si imediat dupa ce ai plecat de la semafor (in 1 ..2 Km) temperatura ajunge la 90 ... 92 grade celsius. Este un comportament perfect normal facut special pt a reduce consumul de benzina.
  • SRobert489

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
Si nu se ridica nivelul la apa in borcan sau nu fierbe la temperatura aia?
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu citesti ce scriem. Am scris mai sus ca fierbe la peste 120 de grade, deoarece instalatie lucreaza sub presiune. Nivelul creste putin dar este normal.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Daca ai sa urci pe Everest (cam asa pe la 8.800 metri altitudine) ai sa afli ca apa acolo fierbe la aprox 69 ...70 grade Celsius datorita faptului ca presiunea atmosferica este foarte mica (apasa putin pe suprafata apei) si in vasul cu apa se formeaza mai usor acele bule de vapori (fierbere).
Acelasi principiu (doar ca inversat) se aplica la sistemul de racire, de data asta se formeaza presiune mai mare decat cea atmosferica 1..1,5 atmosfere si atunci bulele de vapori se formeaza mai greu, mai ales ca antigelul este compus si din glicol (aprox 50%) substanta care se evapora mult mai greu decat apa chiar si la o presiune normala. Asadar datorita presiunii din circuitul de racire si datorita glicolului din antigel, acesta va fierbe aproximativ la 120 grade Celsius, binenteles in functie de concentratia antigelului.
Din cate stiam eu capacul la vasul de expansiune lasa antigelul sa iasa la peste 2 atmosfere (s-ar putea sa ma insel in privinta asta).
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
La peste 1,2 atm.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR