- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pâna nu uit... doar sa mai scriu aici câte ceva ce-mi amintesc eu din timpul operatiunii de cablare MID :
- sunt 7 pini ce trebuie cablati aditional la MID, ceilalti se pot scoate din mufa TID si urmarind fisierul Excel de mai jos se introduc in locul unde sunt ei repozitionati in mufa MID. Eu i-am introdus pe toti, chiar daca unul era pentru ECC de PSG16. Inca odata o poza cu tabelul Excel recorectat cu informatia ce-am gasit-o prin TIS2000, corelata in particular cu pinii/culorile ce le-am am gasit eu in mufa MID (a mea provenind de pe o Vectra B ce avea inclusiv CD Changer) :
- pinii din ECU de Z17DTL sunt de tip baioneta, mai lati pe o parte si s-a potrivit de minune un pin ce l-am luat din mufa ECU de la Astra G 1.7dti cu Y17DT.
- firul maro din mufa mica de la maneta stergatoarelor se cableaza la masa direct pe teava de ranforsare din bord, mai sunt 4 fire maro acolo prinse laolata sub surub (in partea stanga sub instrumente) :
- firul de consum va ajunge daca e de 3m lungime, preferabil sa fie din cupru-multifilar de 0,75mm in sectiune
- cel mai pacatos mi s-a parut mie atunci cand a trebuit sa trag firul de la siguranta #38 din tabloul de sigurante din bord, la mine am gasit niste soricei de cablu care grupau o parte din fire si desi am putut sa cobor in jos tabloul de sigurante nu am putut sa-l intorc mai deloc ca sa lucrez in voie acolo in spate. Se mufeaza direct pe firul ce iese din partea dreapta a sigurantei, pozitia 34 parca asa scria in fata pe piciorul din dreapta al soclului sigurantei #38. La un moment dat am fost gata-gata sa cedez si sa trag firul in fata direct in soclul sigurantei si sa bag apoi siguranta peste el, dar totusi nu m-a lasat ratiunea sa fac asta . Mai jos o poza cu siguranta #38:
Cate o poza cu schema electrica pentru TID, respectiv MID:
Pinul pentru Astra G 1.7cdti cu Z17DTL care aduce informatia de consum la MID si locul unde trebuie introdus in mufa ECU :
Acolo unde doar am prelungit firele am folosit pistolul de lipit si varnish termocontractibil, la firele trase din ceasuri si siguranta #38 am folosit clipsuri rapide gen ,,,clip-n-go,, cu clapeta de inchidere, peste care am pus banda scotch ca sa fiu sigur ca nu se autodesfac de capul lor atunci cand ti-e lumea mai draga... Doresc sa-i multumesc aici colegului nostru @adrian terinte pentru clipsuri, mufe, fire si tot ce-am mai primit de la el pentru operatiunea de cablare, au fost de mare ajutor !
- sunt 7 pini ce trebuie cablati aditional la MID, ceilalti se pot scoate din mufa TID si urmarind fisierul Excel de mai jos se introduc in locul unde sunt ei repozitionati in mufa MID. Eu i-am introdus pe toti, chiar daca unul era pentru ECC de PSG16. Inca odata o poza cu tabelul Excel recorectat cu informatia ce-am gasit-o prin TIS2000, corelata in particular cu pinii/culorile ce le-am am gasit eu in mufa MID (a mea provenind de pe o Vectra B ce avea inclusiv CD Changer) :
- pinii din ECU de Z17DTL sunt de tip baioneta, mai lati pe o parte si s-a potrivit de minune un pin ce l-am luat din mufa ECU de la Astra G 1.7dti cu Y17DT.
- firul maro din mufa mica de la maneta stergatoarelor se cableaza la masa direct pe teava de ranforsare din bord, mai sunt 4 fire maro acolo prinse laolata sub surub (in partea stanga sub instrumente) :
- firul de consum va ajunge daca e de 3m lungime, preferabil sa fie din cupru-multifilar de 0,75mm in sectiune
- cel mai pacatos mi s-a parut mie atunci cand a trebuit sa trag firul de la siguranta #38 din tabloul de sigurante din bord, la mine am gasit niste soricei de cablu care grupau o parte din fire si desi am putut sa cobor in jos tabloul de sigurante nu am putut sa-l intorc mai deloc ca sa lucrez in voie acolo in spate. Se mufeaza direct pe firul ce iese din partea dreapta a sigurantei, pozitia 34 parca asa scria in fata pe piciorul din dreapta al soclului sigurantei #38. La un moment dat am fost gata-gata sa cedez si sa trag firul in fata direct in soclul sigurantei si sa bag apoi siguranta peste el, dar totusi nu m-a lasat ratiunea sa fac asta . Mai jos o poza cu siguranta #38:
Cate o poza cu schema electrica pentru TID, respectiv MID:
Pinul pentru Astra G 1.7cdti cu Z17DTL care aduce informatia de consum la MID si locul unde trebuie introdus in mufa ECU :
Acolo unde doar am prelungit firele am folosit pistolul de lipit si varnish termocontractibil, la firele trase din ceasuri si siguranta #38 am folosit clipsuri rapide gen ,,,clip-n-go,, cu clapeta de inchidere, peste care am pus banda scotch ca sa fiu sigur ca nu se autodesfac de capul lor atunci cand ti-e lumea mai draga... Doresc sa-i multumesc aici colegului nostru @adrian terinte pentru clipsuri, mufe, fire si tot ce-am mai primit de la el pentru operatiunea de cablare, au fost de mare ajutor !
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De dimineata l-am sunat pe colegul de forum @blackdesire (need4speed) din Sibiu si ulterior ne-am intalnit pentru programarea MID-ului.
A trebuit selectat din lista modelul CART/CCRT Info Display pentru a-l putea accesa cu TECH2, l-am scris initial cu indexcode 019 (asa cum mai in urma a postat colegul @02TES o poza cu MID-ul lui) apoi am oprit/pornit motorul si MID-ul a devenit functional. Si-au facut imediat aparitia erorile generate de lipsa modulului Check-Control (absolut toate) apoi folosind maneta am ajuns si in zona de informatii. Consumul instantaneu a plecat direct cu 1,1l/h-1l/h cu motorul cald apa la 90 grade C, moment in care vazand erorile ca-mi raman afisate pe MID chiar si cu cheia scoasa din contact si deoarece informatia de consum instantaneu la relanti mi s-a parut prea mare l-am sunat pe colegul @peski care foarte amabil mi-a explicat ca erorile de la check-control sunt normale (eu neavand modul CC instalat) deci ca sa scap de ele va trebui sa cablez firele respective in mufa din MID si sa le leg pe toate la masa. Nu am cablat niciunul din firele respective, deci o sa dau inca odata jos consola centrala (poate si bordul) ca sa cablez ce n-am cablat initial. La recomandarea colegului @peski am decis sa mai facem o incercare de reprogramare MID de data asta cu (indexcode 003 + factor corectie 0,8 ), am oprit/reponit motorul si consumul instantaneu cu motorul la 80 grade C s-a dus direct in 1l/h, apoi ramanand mai mult timp cu motorul la relanti... am vazut ca consumul instantaneu a inceput sa scada, dupa 10min de stationat cu motorul deja la temperatura de regim consumul instantaneu a coborat la 0,6-0,7l/h in stationare, fara A/C pornit. Am facut o proba si in mers... acum vad pe MID consumuri reale gen 8litri la suta, dar uneori si consumuri astronomice gen 999,9 litri la suta (e drept doar pentru scurte perioade de timp). Banuiesc ca asta se va rezolva de la sine in viitorul apropiat probabil dupa ce o sa mai fac ceva zeci de km.
Care-va-sa-zIca... modulul de CheckControl nu ai de unde sa-l dezactizezi din TECH2, MID-ul cred ca este gandit implicit doar ca un display care doar afiseaza diverse informatii, inclusiv erorile generate de modulul de CheckControl, defapt as zice ca este logic sa fie asa. Vreau/nu vreau tot va trebui sa mai demontez inca odata doar ca sa cablez ce n-am cablat initial (nu e greu de cablat, nici mult, doar demontatul consolei trebuie facut cu mai mare atentie).
In ceea ce priveste chestiunea cu indexcode-ul din ceasurile albe care le-am cumparat, se pare ca bordul meu a fost initial pe o Astra G cu 1.7TD motor GM, avea indexcode 033 initial, deci a fost reprogramat cu TECH2 folosind indexcode 038 (de Astra G 1.7DTI, tip motor Y17DT).
L.E:
Daca aveti nevoie de cineva cu TECH2 in Sibiu sau imprejurimi personal vi-l recomand calduros pe colegul @blackdesire (need4speed) care asa cum tocmai am avut ocazia sa-l cunosc este amabil, calm si cu un comportament profesionist in ceea ce face.
A trebuit selectat din lista modelul CART/CCRT Info Display pentru a-l putea accesa cu TECH2, l-am scris initial cu indexcode 019 (asa cum mai in urma a postat colegul @02TES o poza cu MID-ul lui) apoi am oprit/pornit motorul si MID-ul a devenit functional. Si-au facut imediat aparitia erorile generate de lipsa modulului Check-Control (absolut toate) apoi folosind maneta am ajuns si in zona de informatii. Consumul instantaneu a plecat direct cu 1,1l/h-1l/h cu motorul cald apa la 90 grade C, moment in care vazand erorile ca-mi raman afisate pe MID chiar si cu cheia scoasa din contact si deoarece informatia de consum instantaneu la relanti mi s-a parut prea mare l-am sunat pe colegul @peski care foarte amabil mi-a explicat ca erorile de la check-control sunt normale (eu neavand modul CC instalat) deci ca sa scap de ele va trebui sa cablez firele respective in mufa din MID si sa le leg pe toate la masa. Nu am cablat niciunul din firele respective, deci o sa dau inca odata jos consola centrala (poate si bordul) ca sa cablez ce n-am cablat initial. La recomandarea colegului @peski am decis sa mai facem o incercare de reprogramare MID de data asta cu (indexcode 003 + factor corectie 0,8 ), am oprit/reponit motorul si consumul instantaneu cu motorul la 80 grade C s-a dus direct in 1l/h, apoi ramanand mai mult timp cu motorul la relanti... am vazut ca consumul instantaneu a inceput sa scada, dupa 10min de stationat cu motorul deja la temperatura de regim consumul instantaneu a coborat la 0,6-0,7l/h in stationare, fara A/C pornit. Am facut o proba si in mers... acum vad pe MID consumuri reale gen 8litri la suta, dar uneori si consumuri astronomice gen 999,9 litri la suta (e drept doar pentru scurte perioade de timp). Banuiesc ca asta se va rezolva de la sine in viitorul apropiat probabil dupa ce o sa mai fac ceva zeci de km.
Care-va-sa-zIca... modulul de CheckControl nu ai de unde sa-l dezactizezi din TECH2, MID-ul cred ca este gandit implicit doar ca un display care doar afiseaza diverse informatii, inclusiv erorile generate de modulul de CheckControl, defapt as zice ca este logic sa fie asa. Vreau/nu vreau tot va trebui sa mai demontez inca odata doar ca sa cablez ce n-am cablat initial (nu e greu de cablat, nici mult, doar demontatul consolei trebuie facut cu mai mare atentie).
In ceea ce priveste chestiunea cu indexcode-ul din ceasurile albe care le-am cumparat, se pare ca bordul meu a fost initial pe o Astra G cu 1.7TD motor GM, avea indexcode 033 initial, deci a fost reprogramat cu TECH2 folosind indexcode 038 (de Astra G 1.7DTI, tip motor Y17DT).
L.E:
Daca aveti nevoie de cineva cu TECH2 in Sibiu sau imprejurimi personal vi-l recomand calduros pe colegul @blackdesire (need4speed) care asa cum tocmai am avut ocazia sa-l cunosc este amabil, calm si cu un comportament profesionist in ceea ce face.
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Deci am mai demontat odata consola ca sa leg la masa firele corespondente pentru pinii 13,17,18,19,20,22 din mufa MID, pinul 18 nu l-am mai cablat iar pinul 15 l-am legat la +12v la firul care vine din tabloul din bord din siguranta #38 (ignition voltage). Acum la punerea contactului apare pentru 2sec avertizarea ,,Brake Light Check,, apoi dispare de la sine. Daca firul de la pinul 15 il legam la switch-ul de frâna avertizarea ar fi disparut doar la prima actionare a frânei.
Am modificat si tabelul Excel cu pinii corespondenti din MID, acum e in varianta finala :
La un moment dat mi-a trecut prin cap sa cablez si pentru modulul de CC (chiar il aveam de ceva timp prin pivnita in cutia de piese, l-am primit gratuit) insa m-am gandit ca castigul obtinut nu prea merita efortul.
A mai ramas sa rezolv ultima problema care o mai am cu MID-ul, in sensul ca acum e programat in km/l in loc de l/100km si cand scot masina din viteza consumul instantaneu se duce brusc in sus undeva pe la 90-100km la litru. In stationare imi arata consumul in l/h si numai in mers am problema asta cu afisarea in km/l, inclusiv la consumul mediu:
Am modificat si tabelul Excel cu pinii corespondenti din MID, acum e in varianta finala :
La un moment dat mi-a trecut prin cap sa cablez si pentru modulul de CC (chiar il aveam de ceva timp prin pivnita in cutia de piese, l-am primit gratuit) insa m-am gandit ca castigul obtinut nu prea merita efortul.
A mai ramas sa rezolv ultima problema care o mai am cu MID-ul, in sensul ca acum e programat in km/l in loc de l/100km si cand scot masina din viteza consumul instantaneu se duce brusc in sus undeva pe la 90-100km la litru. In stationare imi arata consumul in l/h si numai in mers am problema asta cu afisarea in km/l, inclusiv la consumul mediu:
- 34KLA
- ******
- 4,357 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,357
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am facut cateva drumuri cu masina de cand mi-am montat MID-ul de tip GSM si am observat ca consumul extern pe autostrada (am urmarit consumul pe bucata Sibiu-Geoagiu-Sibiu, fara partea de drum comunal) a fost de 5,12litri la suta de km parcursi iar prin SIbiu, daca plec cu motorul rece este 7,35litri la suta pentru 10km, daca plec cu motorul cald consumul este 7litri la suta pentru 10km. Mi se pare unpic mult, in sensul ca pe autostrada pentru 100km parcursi pe pilot automat setat la 100km/h, doua persoane + un geamantan, cu media de viteza de 97km/h, pe +6grade C fara faruri doar cu stergatoarele pe intermitent (ca a plouat tot drumul) personal consider ca consumul ar fi trebuit sa fie 4,5litri la suta, iar prin orasul Sibiu consumul mediu ar trebui sa fie 6,5l la suta asa cum merg eu cu masina asta. Si la relanti mi se pare un pic cam mult, pleaca la 1,5l/h cu motorul rece si coboara pâna la 0,5l/h cu motorul cald la 90grade C.
O sa ajung saptamana viitoare la TECH2 pentru reprogramare, ma tenteaza sa micsorez factorul de corectie de la +0,8 la +0,5 (sau chiar mai jos, depinde doar de cat imi va afisa MID-ul ca e consumul la relanti cu motorul cald). Consider ca la relanti fara consumatori porniti si cu motorul la 90grade C consumul ar trebui sa fie 0,4l/h la un motor de Astra G 1.7cdti remapat cu harta EDS.
Daca exista cineva cu Astra G 1.7cdti cu GID si caroserie hatchback sunt curios cat e pe GID consumul la relanti cu motorul cald si fara consumatori, cat este la un drum de autostrada cu pilot automat setat pe 100km/h si fara consumatori mari (ex. faruri sau A/C) si daca a ajuns la concluzia ca consumul respectiv este unul ,,corect,, asa cum l-a setat de fabrica Opel.
O sa ajung saptamana viitoare la TECH2 pentru reprogramare, ma tenteaza sa micsorez factorul de corectie de la +0,8 la +0,5 (sau chiar mai jos, depinde doar de cat imi va afisa MID-ul ca e consumul la relanti cu motorul cald). Consider ca la relanti fara consumatori porniti si cu motorul la 90grade C consumul ar trebui sa fie 0,4l/h la un motor de Astra G 1.7cdti remapat cu harta EDS.
Daca exista cineva cu Astra G 1.7cdti cu GID si caroserie hatchback sunt curios cat e pe GID consumul la relanti cu motorul cald si fara consumatori, cat este la un drum de autostrada cu pilot automat setat pe 100km/h si fara consumatori mari (ex. faruri sau A/C) si daca a ajuns la concluzia ca consumul respectiv este unul ,,corect,, asa cum l-a setat de fabrica Opel.
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De o vreme sunt cu MID-ul pe factor de corectie +0,5litri (ca sa o spunem in clar, corectia este in litri) iar consumul la relanti cu motorul cald imi sta mai mult in 0,4l/h si mai putin in 0,5l/h (cam 2/3 din timp). Intre timp am facut mai multe drumuri consecutive inafara (nu autostrada, doar extern tranzitând ceva sate si comune) si consumul rezultat este de 4,7l/100km, ceea ce e prea putin pentru o viteza medie de 55km/h. As estima consumul rezultat la 5,1-5,2l la suta de km... deci urmatoarea corectie o voi face cu factor de corectie +0,6l si sper doar sa fie ceea ce astept de la masina asta.
O sa incerc inclusiv codindex-ul 019 pentru motor pe benzina de 1.8, conform cu ce a scris in acest topic colegul 02TES... care avea Z17DTL si harta de injectie EDS, doar ca cu roti pe 16".
L.E:
Pe de alta parte, eu fiind un diesel-ist convins... cel mai probabil voi incerca si varianta Y20DTH [2003- 2005] conform cu codul din tabelul de pe www.opel-infos.de. Evident cu -1l/h factor de corectie ca si varianta de start, poate ca asa ies chiar mai aproape ca si consum pentru motorul Z17DTL. Ambele motoare Z17DTL si Y20DTH sunt cu injectie directa... deci sansa sa o rezolv aproximând consumul cu unul de diesel (cel putin deocamdata) presupun ca ar fi una mai aproape de adevar decat cu codindex 003 de motor de 1.6l pe benzina.
O sa incerc inclusiv codindex-ul 019 pentru motor pe benzina de 1.8, conform cu ce a scris in acest topic colegul 02TES... care avea Z17DTL si harta de injectie EDS, doar ca cu roti pe 16".
L.E:
Pe de alta parte, eu fiind un diesel-ist convins... cel mai probabil voi incerca si varianta Y20DTH [2003- 2005] conform cu codul din tabelul de pe www.opel-infos.de. Evident cu -1l/h factor de corectie ca si varianta de start, poate ca asa ies chiar mai aproape ca si consum pentru motorul Z17DTL. Ambele motoare Z17DTL si Y20DTH sunt cu injectie directa... deci sansa sa o rezolv aproximând consumul cu unul de diesel (cel putin deocamdata) presupun ca ar fi una mai aproape de adevar decat cu codindex 003 de motor de 1.6l pe benzina.
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In legatura cu Range-ul... stie cineva cum este calculat acesta ? De exemplu, ieri am alimentat la Peco, ceasul de motorina indica 42litri si am Range 550km, ceea ce mi se pare putin (din calcule pe hartie iese un consum de 7.63litri la suta). Cum calculeaza Opel Range-ul masinilor cu computer de bord, in raport cu ce tip de consum ? Consumul de exterior (3,8l/100km, conform manualului de utilizare), consum de oras (6l/100km, conform manualului de utilizare) sau consum mixt (4,6l/100km, conform manualului de utilizare) ?
- bibu16v
- *******
- 6,912 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,912
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cred cã formula de calcul e mult mai complexã și nu se bazeazã pe consumurile din manualul utilizatorului, ci doar pe BC și parametrii monitorizați de cãtre acesta; eu nu vãd nicio logicã matematicã/inginereascã sã iei în calcul niște cifre de consum determinate în condiții (aproape) de laborator....Un exemplu de calcul al BC: eu rulez preponderent intraurban, el face un consum mediu(nu are importanțã valoarea lui), totodatã o vitezã medie, când încep sã rulez extraurban(mai ales pe drumuri rapide și neaglomerate), range-ul, odatã cu scãderea consumului mediu, începe sã creascã, destul de mult fațã de valoarea când am fãcut plinul la rezervor, în același timp crește viteza medie, dar cu o ratã mult mai micã...deci eu bãnuiesc cã BC face un soi de estimare pe baza unei formule de calcul nu tocmai simplã, în care sigur convertește și consumul instantaneu la ralanti, care este în l/h...
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am inteles, exemplul a fost cat se poate de simplu si clar. Si pot sa confirm ca consumul este unul dinamic, am verificat adineaori: am facut 20km de la realimentare si range-ul a crescut de la 550km initiali la 560km (desi de la realimentare am consumat cel putin 1,3litri motorina din rezervor). Explicatia ar fi ca am condus eu acesti ultimi 20km mai econom decat a facut-o sotia il ultimii 20km pe care i-a facut ea inainte de realimentare.
Am vazut pe Tech2 ca ai optiunea de factor de corectie inclusiv pentru Range, nu ma prind inca care este logica din spatele acestei corectii daca Range-ul e calculat permanent in mod dinamic. Poate are vreo legatura cu dimensiunea rotilor, cine stie.
Am vazut pe Tech2 ca ai optiunea de factor de corectie inclusiv pentru Range, nu ma prind inca care este logica din spatele acestei corectii daca Range-ul e calculat permanent in mod dinamic. Poate are vreo legatura cu dimensiunea rotilor, cine stie.
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Update:
In august 2019 am fost cu Astra G in Germania si in total am facut trei plinuri de carburant (cu rabdare... pâna sus la gura rezervorului) din care doua plinuri in orasul Regensburg. Defapt, cu ultimul plin facut la statia Jet de langa autostrada am ajuns cu masina pâna acasa în Sibiu:
Ultimii 5litri i-am bagat cu greu, probabil de aici si cantitatea de carburant afisata pe bon. Becul de motorina era aprins in bord, insa nu clipea. Cam ciudat cati litri au intrat (de obicei trec cu putin de 54l când bag pâna sus)... tinand cont ca rezervorul la Astra G 1.7cdti e de 52 litri. In fine, important e ca la cei 55,41litri de pe bon mie pe MID mi-a aratat un consum de 56,5litri, adica aproximativ un litru in plus ceea ce e chiar decent in opinia mea.
Deci asa cum este setat MID-ul acum la masina mea indica corect consumul extraurban in regimul de condus care ma intereseaza pe mine, adica la mers constant cu 100...105km/h pe pilot automat. Exact asa am mers tot drumul dus-intors pâna in Germania, adica cu pilotul automat setat pe 105km/h si 2300rpm (doua persoane in masina + ceva bagaje in spate, fara A/C pornit).
Mai jos datele despre masina, MID, indexcode, etc:
- Astra G 1.7cdti 2004, echipare NjoY
- motor Z17DTL, remapat EDS la 105cp
- caroserie hatchback in 3 usi
- cauciucuri fata noi Falken Sincera 185/65 R15
- MID nou compatibil GSM, cod GM 09180555, data fabricatie 27.06.2001
- indexcode 003 si factor corectie +0,6.
Daca aveti motorizarea, dimensiunea la cauciucuri si MID-ul similare cu ce am eu pe masina mea atunci acesta este indexcode-ul si factorul de corectie cu care este indicat sa va programati MID-ul de pe masina.
In august 2019 am fost cu Astra G in Germania si in total am facut trei plinuri de carburant (cu rabdare... pâna sus la gura rezervorului) din care doua plinuri in orasul Regensburg. Defapt, cu ultimul plin facut la statia Jet de langa autostrada am ajuns cu masina pâna acasa în Sibiu:
Ultimii 5litri i-am bagat cu greu, probabil de aici si cantitatea de carburant afisata pe bon. Becul de motorina era aprins in bord, insa nu clipea. Cam ciudat cati litri au intrat (de obicei trec cu putin de 54l când bag pâna sus)... tinand cont ca rezervorul la Astra G 1.7cdti e de 52 litri. In fine, important e ca la cei 55,41litri de pe bon mie pe MID mi-a aratat un consum de 56,5litri, adica aproximativ un litru in plus ceea ce e chiar decent in opinia mea.
Deci asa cum este setat MID-ul acum la masina mea indica corect consumul extraurban in regimul de condus care ma intereseaza pe mine, adica la mers constant cu 100...105km/h pe pilot automat. Exact asa am mers tot drumul dus-intors pâna in Germania, adica cu pilotul automat setat pe 105km/h si 2300rpm (doua persoane in masina + ceva bagaje in spate, fara A/C pornit).
Mai jos datele despre masina, MID, indexcode, etc:
- Astra G 1.7cdti 2004, echipare NjoY
- motor Z17DTL, remapat EDS la 105cp
- caroserie hatchback in 3 usi
- cauciucuri fata noi Falken Sincera 185/65 R15
- MID nou compatibil GSM, cod GM 09180555, data fabricatie 27.06.2001
- indexcode 003 si factor corectie +0,6.
Daca aveti motorizarea, dimensiunea la cauciucuri si MID-ul similare cu ce am eu pe masina mea atunci acesta este indexcode-ul si factorul de corectie cu care este indicat sa va programati MID-ul de pe masina.
- taxi43edy
- ****
- 1,206 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
"rezervorul la Astra G 1.7cdti e de 52 litri" daca te chinui intra mai mult
Daca nu o pateam acasa ziceam ca fura la pompa
Acum ceva ani in urma trebuia sa plec la mare, aveam ceva benzina in beci (bidoane de 5L 50-60 bucati ), aveam becul aprins dar nu palpaia, am bagat 70L de benzina in rezervor, cum? nu stiu!. stiu ca rezervorul era de 68L, daca nu ma insel.
Ma bucur ca i-ai dat de cap si ai avut rabdarea, sa stai sa le calculezi sa il pui la punct.
Eu am cam renuntat la pilot cand merg afara, am facut 2 drumuri identice pana in Germania, unul cu pilot unul fara, diferenta a fost de aproape 15L de gpl. Pilotul consuma mai mult (de aia nu il mai iau in masina, cred ca e prea gras )
Daca nu o pateam acasa ziceam ca fura la pompa
Acum ceva ani in urma trebuia sa plec la mare, aveam ceva benzina in beci (bidoane de 5L 50-60 bucati ), aveam becul aprins dar nu palpaia, am bagat 70L de benzina in rezervor, cum? nu stiu!. stiu ca rezervorul era de 68L, daca nu ma insel.
Ma bucur ca i-ai dat de cap si ai avut rabdarea, sa stai sa le calculezi sa il pui la punct.
Eu am cam renuntat la pilot cand merg afara, am facut 2 drumuri identice pana in Germania, unul cu pilot unul fara, diferenta a fost de aproape 15L de gpl. Pilotul consuma mai mult (de aia nu il mai iau in masina, cred ca e prea gras )
Marian.01
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2015
- Mesaj Privat
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
RMihai166
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2021
- Mesaj Privat
RMihai166
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2021
- Mesaj Privat