sorrynn
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Am acest model de opel corsa varianta 2004. Am probleme de comunicare pe CAN si nu mai vede nicicum cutia de viteze. Pe bord apare un minus in loc de viteze. Masina a fost lasata in viteza cand a fost oprita. Stie cineva cum as putea sa o scot manual din viteza? Totodata, daca fac acest lucru, cat o pot deplasa? Care ar fi procedura corecta si completa de urmat in asa fel incat sa nu stric ceva la cutia de viteze? As vrea sa o pun pe platforma sa o duc la o programare BCM - am cumparat unul din dezmembrari (este suspect de a fi defect). Pe CAN, masurat intre BCM si ECU am 1.7V pentru CAN low si 3.2V pentru CAN high. Intre BCM si calculatorul cutiei de viteze se masoara 2.4V pentru CAN low si 2.6V pentru CAN high. Mi se par cam apropiate valorile pe CAN intre BCM si cutia de viteze. Oare stie cineva ce valori ar trebui sa fie pe CAN intre BCM si calculatorul cutiei de viteze?
Multumesc.
Am acest model de opel corsa varianta 2004. Am probleme de comunicare pe CAN si nu mai vede nicicum cutia de viteze. Pe bord apare un minus in loc de viteze. Masina a fost lasata in viteza cand a fost oprita. Stie cineva cum as putea sa o scot manual din viteza? Totodata, daca fac acest lucru, cat o pot deplasa? Care ar fi procedura corecta si completa de urmat in asa fel incat sa nu stric ceva la cutia de viteze? As vrea sa o pun pe platforma sa o duc la o programare BCM - am cumparat unul din dezmembrari (este suspect de a fi defect). Pe CAN, masurat intre BCM si ECU am 1.7V pentru CAN low si 3.2V pentru CAN high. Intre BCM si calculatorul cutiei de viteze se masoara 2.4V pentru CAN low si 2.6V pentru CAN high. Mi se par cam apropiate valorile pe CAN intre BCM si cutia de viteze. Oare stie cineva ce valori ar trebui sa fie pe CAN intre BCM si calculatorul cutiei de viteze?
Multumesc.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Protocolul de comunicație CAN utilizat la automobile - E-automobile.ro
www.e-automobile.ro/cate...col-can-auto.html
www.e-automobile.ro/cate...col-can-auto.html
sorrynn
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2015
- Mesaj Privat
Multumesc mult.
Am inteles acuma cum functioneaza CAN-ul. Am gasit pe forum si cum se deblocheaza ambreiajul.
Ciudatenia este ca, dupa o saptamana de stat in parcare cu bateria conectata, azi dimineata am pornit-o (fara alternator conectat) doar pe baterie, si mi-a vazut vitezele, asa ca am reusit sa o scot din viteze. A pornit mai greu si la relantiu parca motorul este subturat. A si murit la prima cheie.
Am oprit masina din nou, am conectat plusul de la alternator si am pornit-o din nou. A recunoscut vitezele si mi s-a aprins martorul de EPS. Am pornit cu ea la un drum de test, servo directia moarta (volanul se invate foarte greu la curbe), insa a mers fara alte probleme. Maine intentionez sa merg la o programare a BCM-ului si inlocuire, sa vad cum se comporta. Banui ca ar fi ori calculatorul ECU, ori BCM-ul, cori calculatorul de la cutia de viteze. La calculatorul de la cutia de viteze s-a schimbat circuitul integrat de comunicare CAN, insa comportamentul masinii a fost acelasi, fara imbunatatire, fara alta defectiune.
Valorile masurate cam sunt in limita a ce am gasit pe link-ul despre CAN de mai sus, insa nu inteleg de ce intre BCM si calculatorul cutiei de viteze sunt valori de 2.4 (CAN L) si 2.6V (CAN H) iar intre ECU si calculatorul cutiei de viteze sunt de valori diferite 1.7 (CAN L) si 3.2 (CAN H). Oare nu ar trebui sa fie aceleasi valori de tensiune avand in vedere faptul ca este acelasi bus comun de comunicare? Poate nu inteleg eu ceva bine din conexiunile CAN-ului.
Am postat in threadul de mai jos ce probleme am avut initial:
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1720
Aveti vreo recomandare? Bateria e noua.
Multumesc mult.
Sorin
Am inteles acuma cum functioneaza CAN-ul. Am gasit pe forum si cum se deblocheaza ambreiajul.
Ciudatenia este ca, dupa o saptamana de stat in parcare cu bateria conectata, azi dimineata am pornit-o (fara alternator conectat) doar pe baterie, si mi-a vazut vitezele, asa ca am reusit sa o scot din viteze. A pornit mai greu si la relantiu parca motorul este subturat. A si murit la prima cheie.
Am oprit masina din nou, am conectat plusul de la alternator si am pornit-o din nou. A recunoscut vitezele si mi s-a aprins martorul de EPS. Am pornit cu ea la un drum de test, servo directia moarta (volanul se invate foarte greu la curbe), insa a mers fara alte probleme. Maine intentionez sa merg la o programare a BCM-ului si inlocuire, sa vad cum se comporta. Banui ca ar fi ori calculatorul ECU, ori BCM-ul, cori calculatorul de la cutia de viteze. La calculatorul de la cutia de viteze s-a schimbat circuitul integrat de comunicare CAN, insa comportamentul masinii a fost acelasi, fara imbunatatire, fara alta defectiune.
Valorile masurate cam sunt in limita a ce am gasit pe link-ul despre CAN de mai sus, insa nu inteleg de ce intre BCM si calculatorul cutiei de viteze sunt valori de 2.4 (CAN L) si 2.6V (CAN H) iar intre ECU si calculatorul cutiei de viteze sunt de valori diferite 1.7 (CAN L) si 3.2 (CAN H). Oare nu ar trebui sa fie aceleasi valori de tensiune avand in vedere faptul ca este acelasi bus comun de comunicare? Poate nu inteleg eu ceva bine din conexiunile CAN-ului.
Am postat in threadul de mai jos ce probleme am avut initial:
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1720
Aveti vreo recomandare? Bateria e noua.
Multumesc mult.
Sorin
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
sa-ti zic ce am patit eu la zafira mea y20dth, poate te ajuta (am descris si in aria zafira a din forum): - m-a lasat servodirectia - martor baterie aprins in bord - zic gata cu releul de incarcare, trebuie schimbat; a doua zi am luat la plesneala un releu nou, stiam codul ca-l mai schimbasem acum vreo 8 ani darnu verific altrnatorul intii, era frig afara, simbata, program scurt la magazin, lunea imi trebuia masina...
iau releul, dau jos alternatorul si cind desfac releul vechi ma uit si la colectorul de pe rotorul lui - isi facuse unul din carbuni sant si se tocise tare.
zic: nu-i nimic - carbunele nou isi ia forma dupa sant, important e sa se stinga martorul de baterie din bord SI SA IMI MEARGA SERVODIRECTIA!
am pornit, s-a stins martorul si servo a inceput sa mearga! DAR LA 3-4 ZILE M-A LASAT MASINA IN DRUM, simptome de baterie moarta - faruri slabe etc.
cum naiba, ca servo mergea iar martorul baterie se stingea!
mi-a explicat electricianul de la opel de la noi ca ALTERNATORUL TRIMITE UN IMPULS LA SERVODIRECTIE DAR POATE SA NU INCARCE DACA NU FACE BINE CONTACT CARBUNELE PE INELUL COLECTOR DE PE ROTOR.
am schimbat alternatorul si acum este in regula.
daca ai servodirectia moarta verifica in primul rind sa-si faca alternatorul treaba, sa trimita el impulsul acela catre servo, poate la tine acel impuls este trimis si catre cutie.
este doar un sfat, scuze pentru postul lung.[b]
sa-ti zic ce am patit eu la zafira mea y20dth, poate te ajuta (am descris si in aria zafira a din forum): - m-a lasat servodirectia - martor baterie aprins in bord - zic gata cu releul de incarcare, trebuie schimbat; a doua zi am luat la plesneala un releu nou, stiam codul ca-l mai schimbasem acum vreo 8 ani darnu verific altrnatorul intii, era frig afara, simbata, program scurt la magazin, lunea imi trebuia masina...
iau releul, dau jos alternatorul si cind desfac releul vechi ma uit si la colectorul de pe rotorul lui - isi facuse unul din carbuni sant si se tocise tare.
zic: nu-i nimic - carbunele nou isi ia forma dupa sant, important e sa se stinga martorul de baterie din bord SI SA IMI MEARGA SERVODIRECTIA!
am pornit, s-a stins martorul si servo a inceput sa mearga! DAR LA 3-4 ZILE M-A LASAT MASINA IN DRUM, simptome de baterie moarta - faruri slabe etc.
cum naiba, ca servo mergea iar martorul baterie se stingea!
mi-a explicat electricianul de la opel de la noi ca ALTERNATORUL TRIMITE UN IMPULS LA SERVODIRECTIE DAR POATE SA NU INCARCE DACA NU FACE BINE CONTACT CARBUNELE PE INELUL COLECTOR DE PE ROTOR.
am schimbat alternatorul si acum este in regula.
daca ai servodirectia moarta verifica in primul rind sa-si faca alternatorul treaba, sa trimita el impulsul acela catre servo, poate la tine acel impuls este trimis si catre cutie.
este doar un sfat, scuze pentru postul lung.[b]
etam
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
sorrynn
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2015
- Mesaj Privat
Asta am gasit pe youtube, dar mai sunt discutii pe forum. Din cate am inteles, deblocare ambreiajului se face pentru a misca masina pe o distanta mica..de exemplu sa o ridici pe platforma, ci nu in scopul tractarii kilometri intregi.
https://youtube.com/watch?v=hQCxgR1vJ-k
Eu nu am mai avut treaba cu deblocsrea ambreiajului. S-a detectat lipsa lichidului in circuitul hidraulic de schimbare viteze. S-a curatat circuitul si pus lichid nou, iar problema masinii s-a rezolvat.
Spor
https://youtube.com/watch?v=hQCxgR1vJ-k
Eu nu am mai avut treaba cu deblocsrea ambreiajului. S-a detectat lipsa lichidului in circuitul hidraulic de schimbare viteze. S-a curatat circuitul si pus lichid nou, iar problema masinii s-a rezolvat.
Spor