- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai jeg in lagare clapeta, de asta se blocheaza, foarte rar de la motoras.
Alta versiune ar fi ECU care comanda motorasul in nestire sau soareci...
La motoras numai spray de frane si el demontat, la potentiometri doar spray de contacte electrice sau alcool (vezi ca firele sunt sudate nicidecum lipite).
Se poate face sau versiunea doi, alt throttle second, curatat si calibrat.
Alta versiune ar fi ECU care comanda motorasul in nestire sau soareci...
La motoras numai spray de frane si el demontat, la potentiometri doar spray de contacte electrice sau alcool (vezi ca firele sunt sudate nicidecum lipite).
Se poate face sau versiunea doi, alt throttle second, curatat si calibrat.
marianx
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Vrancea
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2017
- Mesaj Privat
Azi m-am bagat si eu la throttle. Masina o am de doua saptamani, e din 2001 si dupa ce am cumparat-o, dupa vreo suta de km a inceput sa mearga in hopuri cu imbranceli si la ralanti motorul sa mearga neregulat, chiar sa se opreasca. La rece porneste din prima, dar dupa ce incepe sa faca figurile nu mai porneste din prima si parca se ineaca. Am tot citit ca ar fi de la pompa de benzina, de la EGR sau de la throttle. Azi am dat jos throttle si pe partea inferioara a clapetei era zgura de cativa milimetri. M-am chinuit o gramada sa o curat. Am montat-o la loc dar nu stiu daca am pus bine furtunele din spate.
Am pus contactul. am lasat asa 30 secunde, l-am taiat apoi am pornit. Urca la 1500 turatii, apoi scade la 7-800. Am dat o tura de vreo 3 km si la deal s-a comportat bine. Numai ca atunci cand am scos pe liber s-a oprit motorul si a pornit la a doua cheie. La ralanti se aude frumos.
Maine o sa merg mai mult cu ea si o sa vad daca mai merge in hopuri.
Imi puteti spune daca am pus furtunele alea bine?
Am pus contactul. am lasat asa 30 secunde, l-am taiat apoi am pornit. Urca la 1500 turatii, apoi scade la 7-800. Am dat o tura de vreo 3 km si la deal s-a comportat bine. Numai ca atunci cand am scos pe liber s-a oprit motorul si a pornit la a doua cheie. La ralanti se aude frumos.
Maine o sa merg mai mult cu ea si o sa vad daca mai merge in hopuri.
Imi puteti spune daca am pus furtunele alea bine?
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Ai jeg in lagare clapeta, de asta se blocheaza, foarte rar de la motoras.
Alta versiune ar fi ECU care comanda motorasul in nestire sau soareci...
La motoras numai spray de frane si el demontat, la potentiometri doar spray de contacte electrice sau alcool (vezi ca firele sunt sudate nicidecum lipite).
Se poate face sau versiunea doi, alt throttle second, curatat si calibrat.
Alta versiune ar fi ECU care comanda motorasul in nestire sau soareci...
La motoras numai spray de frane si el demontat, la potentiometri doar spray de contacte electrice sau alcool (vezi ca firele sunt sudate nicidecum lipite).
Se poate face sau versiunea doi, alt throttle second, curatat si calibrat.
Cum se desface clapeta pt curatarea lagarelor?
- Mojosodope
- *
- 15 mesaje
- din 31 Mar 2018
- Agila 2001 Z10XE
- Neamt
Mojosodope
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua,vad ca nu prea mai este activitate in topicul acesta dar totusi o sa incerc.
z10xe
Prin metoda agrafa am codul de eroare 0509 am presupus ca are P in fata pentru ca ar descrie problema pe care o am : Idle Ctrl Sys Circ Hi
De mult timp sunt probleme cu relantiul dar nu e tot timpul asa ca nu mi-am bagat nasul mai adanc
Acum am ceva timp liber si m-am gandit sa o fac si pe asta
Problema sta in felul urmator relantiul uneori scade brusc si face motorul sa vibreze foarte tare si sa se opreasca,in timpul acela daca tin acceleratia la fund nu are nici un efect,de obicei se remediaza prin apasari scurte ale acceleratiei sau prin oprire si pornire caz in care de cele mai multe ori totul revine la normal
Am desfacut acum cateva zile furtunul de cauciuc prin care vine aer la admisie iar clapeta parea curata,am incercat sa o misc putin si nu mi s-a parut nimic anormal
Ce ar trebui sa fac? Multumesc anticipat
z10xe
Prin metoda agrafa am codul de eroare 0509 am presupus ca are P in fata pentru ca ar descrie problema pe care o am : Idle Ctrl Sys Circ Hi
De mult timp sunt probleme cu relantiul dar nu e tot timpul asa ca nu mi-am bagat nasul mai adanc
Acum am ceva timp liber si m-am gandit sa o fac si pe asta
Problema sta in felul urmator relantiul uneori scade brusc si face motorul sa vibreze foarte tare si sa se opreasca,in timpul acela daca tin acceleratia la fund nu are nici un efect,de obicei se remediaza prin apasari scurte ale acceleratiei sau prin oprire si pornire caz in care de cele mai multe ori totul revine la normal
Am desfacut acum cateva zile furtunul de cauciuc prin care vine aer la admisie iar clapeta parea curata,am incercat sa o misc putin si nu mi s-a parut nimic anormal
Ce ar trebui sa fac? Multumesc anticipat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Aseara nu am ce face si pun mina pe surubelnita sa ma uit cum arata de curata clapa de la throttle. Jale mare asa ca m-am pus pe demontat sa o iau in casa la curatat.
Este foarte simplu si nu aveti nevoie decit de o surubelnita T30 (stea) sau cap de cheie, un cleste ptr. coliere, penson si solutie de curatat carburatoare.
LOCALIZARE:
Chiar sus pe motor, foarte accesibil.
MANIFESTARE:
Se tureaza in hopuri.
La pedala calcata brusc nu reactioneaza decit dupa citeva secunde.
Scade/creste greu turatia.
Ralanti instabil.
La diferite turatii motorul vibreaza.
Se aprind martori in bord MIL si Exhaust si coduri ciudate P1120, P1600 !
MASURATORI :
Motor pini1-4 5Ohm
2 Masa potentiometri
3 +5V tensiune referinta ECU
5 Iesire potentiometru
6 Iesire potentiometru
Potentiometri paralel pini 2-3 vavoare 1kohm
Clapeta inchisa :
2-5 1,3k
2-6 650ohm
3-5 550ohm
3-6 1,35kohm
Clapeta deschisa maxim :
2-5 450ohm
2-6 1,35kohm
3-5 1,3kohm
3-6 450ohm
3-5 1V cu contact pus
3-5 1,2V la ralanti
3-5 4,2V la turatie maxima
DEMONTARE:
Slabiti mai intii colierul(1) de le debitmetru, scoateti furtunul(2) care duce la carterul superior si apoi cele doua suruburi(3). Se trage in sus ca sa-l extragem si apoi il rotim ca sa nu ne incomodeze. In spate mai avem de scos doua furtune, pozitia cam incomoda si lasati sa curga antigelul ca ulterior sa nu picure in admisie. Mai aveti 4 suruburi care fixeaza throttle body si gata. Grija la cele doua garnituri, una ramine pe racordul flexibil si cealalta jos pe admisie.
Inspectati toate furtunele daca nu au semne de oboseala, fisuri mici si dese sau chiar aproape taiate. Uitati-va pe interior la cel de vapori de ulei care se duce la capac colbutori (carter superior), daca are mizerie il demontati si se curata cu detergent nu cu solvent ca il terminati.
CURATAREA:
Cam asa arata al meu, in a doua poza se vede cum bucati de zgura s-au desprins si au fost aspirate...
Cel mai usor este intr-o cutie de tabla, oala veche ca solventii astia solva plasticul. Personal am folosit unul produs de Sega-Turcia ca ala de Policolor era pe la socri printr-o magazie, WD40 dracu mai stie unde l-am pus si m-am chinuit cu ce am avut. Cu pensonul am frecat, mai dadeam cu spray pina cind a devenit acceptabil, curat cu porcaria aia nu am reusit. M-am enervat si m-am dus direct la detergentul meu minune Sgrassa&Brilla produs de Madel. Cum am inceput sa dau cu el spectacol de reclama tv nu alta, a curatat tot inclusiv pensonul. Trebuie insistat la zona lagarelor clapetei ca sa mearga usor. L-am clatit la robinet cu apa calda si am scapat de apa cu uscatorul de par. Este bine sigilat asa ca fara grija dar nici nu stati cu el prea mult in apa. Daca as fi avut la indemina un solvent bun nu mai clateam cu apa.
Se foloseste numai penson ptr. curatare nu radeti sau chestii abrazive.
Si asa arata curatat, efectiv spuneam ca e nou.
Curatati si cit ajungeti de adinc admisia, cirpe multe dar grija sa nu curga ate, scame din ele sau mai rau sa va scape in interior. Fara obiecte care sa zgirie. Chiar recomand demontarea si curatarea ei, eu am sa o fac la primavara si ca de obicei un post nou. In timp se fac depuneri de la recircularea vaporilor de ulei, a gazelor arse... si nu este bine sa se desprinda si sa intre in cilindri.
Ei bine am desfacut total saracia asta.
Se scot clemele si pe urma se baga o surubelnita si se scoate capacul, el mai tine datorita contactelor de la motoras. Ce am sesizat eu : daca apas sa deschid clapeta la revenire are citeodata un mic blocaj, parca ar fi ceva gripat. Va dati seama de asa ceva daca veti tine un deget pe clapeta la inchidere. Daca scoteam pinionul nu aveam asta. Am facut de mai multe ori miscarea ca sa fiu sigur ca nu se poticnea de fiecare data. Asa ca am dedus ca e ceva de la motoras. L-am scos si am bagat spray de contacte electrice la greu, invirtit la mina etc. Facut proba, ei bine nu mai facea figuri asa ca inca o spalatura ca sa fiu sigur. Simptomul la mine era un tremurat de motor, mai ales la rece la turatii de cam 3000. La ralanti mergea perfect. Facut probe 2 zile si intradevar de la el era.
MONTAREA:
Nu stringeti ca disperatii suruburile pina se strica capul iar colierele le puneti pe vechile urme. Grija sa nu uitati garnitura de jos, sa fie pe pozitie ! Aerisiti instalatia de racire si completati cu lichid, despre asta vedeti ca am scris la EGR.
Se porneste motorul normal si vedem daca este schimbata turatia de ralanti dupa care taiem contact. Pentru ca ECU sa memoreze noua pozitie a clapetiei de acceleratie se face asa: contact pus timp de 30 sec, o sa auziti cum motorasul din throttle va face curse complete dupa care tace, taiem contact dupa care pornim motorul normal, ECU acum are noile valori memorate.
Succes la toti, mai adaugati si voi ce ati gasit, imbunatatiri la functionarea motorului ca eu oricum il mai revizui/rectifica ca intotdeauna.
Sa ma scuze cei care il socotesc prea pentru timpiti scris dar unii sunt pasionati, vor sa faca singuri dar stau mai prost cu tehnica.
Scuze ca de obicei ca nu este gata postul...
Este foarte simplu si nu aveti nevoie decit de o surubelnita T30 (stea) sau cap de cheie, un cleste ptr. coliere, penson si solutie de curatat carburatoare.
LOCALIZARE:
Chiar sus pe motor, foarte accesibil.
MANIFESTARE:
Se tureaza in hopuri.
La pedala calcata brusc nu reactioneaza decit dupa citeva secunde.
Scade/creste greu turatia.
Ralanti instabil.
La diferite turatii motorul vibreaza.
Se aprind martori in bord MIL si Exhaust si coduri ciudate P1120, P1600 !
MASURATORI :
Motor pini1-4 5Ohm
2 Masa potentiometri
3 +5V tensiune referinta ECU
5 Iesire potentiometru
6 Iesire potentiometru
Potentiometri paralel pini 2-3 vavoare 1kohm
Clapeta inchisa :
2-5 1,3k
2-6 650ohm
3-5 550ohm
3-6 1,35kohm
Clapeta deschisa maxim :
2-5 450ohm
2-6 1,35kohm
3-5 1,3kohm
3-6 450ohm
3-5 1V cu contact pus
3-5 1,2V la ralanti
3-5 4,2V la turatie maxima
DEMONTARE:
Slabiti mai intii colierul(1) de le debitmetru, scoateti furtunul(2) care duce la carterul superior si apoi cele doua suruburi(3). Se trage in sus ca sa-l extragem si apoi il rotim ca sa nu ne incomodeze. In spate mai avem de scos doua furtune, pozitia cam incomoda si lasati sa curga antigelul ca ulterior sa nu picure in admisie. Mai aveti 4 suruburi care fixeaza throttle body si gata. Grija la cele doua garnituri, una ramine pe racordul flexibil si cealalta jos pe admisie.
Inspectati toate furtunele daca nu au semne de oboseala, fisuri mici si dese sau chiar aproape taiate. Uitati-va pe interior la cel de vapori de ulei care se duce la capac colbutori (carter superior), daca are mizerie il demontati si se curata cu detergent nu cu solvent ca il terminati.
CURATAREA:
Cam asa arata al meu, in a doua poza se vede cum bucati de zgura s-au desprins si au fost aspirate...
Cel mai usor este intr-o cutie de tabla, oala veche ca solventii astia solva plasticul. Personal am folosit unul produs de Sega-Turcia ca ala de Policolor era pe la socri printr-o magazie, WD40 dracu mai stie unde l-am pus si m-am chinuit cu ce am avut. Cu pensonul am frecat, mai dadeam cu spray pina cind a devenit acceptabil, curat cu porcaria aia nu am reusit. M-am enervat si m-am dus direct la detergentul meu minune Sgrassa&Brilla produs de Madel. Cum am inceput sa dau cu el spectacol de reclama tv nu alta, a curatat tot inclusiv pensonul. Trebuie insistat la zona lagarelor clapetei ca sa mearga usor. L-am clatit la robinet cu apa calda si am scapat de apa cu uscatorul de par. Este bine sigilat asa ca fara grija dar nici nu stati cu el prea mult in apa. Daca as fi avut la indemina un solvent bun nu mai clateam cu apa.
Se foloseste numai penson ptr. curatare nu radeti sau chestii abrazive.
Si asa arata curatat, efectiv spuneam ca e nou.
Curatati si cit ajungeti de adinc admisia, cirpe multe dar grija sa nu curga ate, scame din ele sau mai rau sa va scape in interior. Fara obiecte care sa zgirie. Chiar recomand demontarea si curatarea ei, eu am sa o fac la primavara si ca de obicei un post nou. In timp se fac depuneri de la recircularea vaporilor de ulei, a gazelor arse... si nu este bine sa se desprinda si sa intre in cilindri.
Ei bine am desfacut total saracia asta.
Se scot clemele si pe urma se baga o surubelnita si se scoate capacul, el mai tine datorita contactelor de la motoras. Ce am sesizat eu : daca apas sa deschid clapeta la revenire are citeodata un mic blocaj, parca ar fi ceva gripat. Va dati seama de asa ceva daca veti tine un deget pe clapeta la inchidere. Daca scoteam pinionul nu aveam asta. Am facut de mai multe ori miscarea ca sa fiu sigur ca nu se poticnea de fiecare data. Asa ca am dedus ca e ceva de la motoras. L-am scos si am bagat spray de contacte electrice la greu, invirtit la mina etc. Facut proba, ei bine nu mai facea figuri asa ca inca o spalatura ca sa fiu sigur. Simptomul la mine era un tremurat de motor, mai ales la rece la turatii de cam 3000. La ralanti mergea perfect. Facut probe 2 zile si intradevar de la el era.
MONTAREA:
Nu stringeti ca disperatii suruburile pina se strica capul iar colierele le puneti pe vechile urme. Grija sa nu uitati garnitura de jos, sa fie pe pozitie ! Aerisiti instalatia de racire si completati cu lichid, despre asta vedeti ca am scris la EGR.
Se porneste motorul normal si vedem daca este schimbata turatia de ralanti dupa care taiem contact. Pentru ca ECU sa memoreze noua pozitie a clapetiei de acceleratie se face asa: contact pus timp de 30 sec, o sa auziti cum motorasul din throttle va face curse complete dupa care tace, taiem contact dupa care pornim motorul normal, ECU acum are noile valori memorate.
Succes la toti, mai adaugati si voi ce ati gasit, imbunatatiri la functionarea motorului ca eu oricum il mai revizui/rectifica ca intotdeauna.
Sa ma scuze cei care il socotesc prea pentru timpiti scris dar unii sunt pasionati, vor sa faca singuri dar stau mai prost cu tehnica.
Scuze ca de obicei ca nu este gata postul...
Pentru a fi salvat cu poze.
in prima postare nu se vad pozele.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Nu am facut mai nimic.
Observasem la postare unui coleg.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=143689#143689 - aici nu apar pozele cu Pinione ax came
https://www.clubopel.com/vie...p=2005969#2005969 - dupa ce a reactualiza @munteanu3 au reaparut si pozele.
Daca apesi butonul "Raspunde" - si Previzualizeaza reapare si pozele.
Probabil cei de la Postimage.org au facut ceva daca se reactualiza postarea atribuie alt link la pozele din postare, poate nu merge la toate.
Poate le reactualiza @dancuciureanu
Avem ce invata din postarile lui.
Observasem la postare unui coleg.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=143689#143689 - aici nu apar pozele cu Pinione ax came
https://www.clubopel.com/vie...p=2005969#2005969 - dupa ce a reactualiza @munteanu3 au reaparut si pozele.
Daca apesi butonul "Raspunde" - si Previzualizeaza reapare si pozele.
Probabil cei de la Postimage.org au facut ceva daca se reactualiza postarea atribuie alt link la pozele din postare, poate nu merge la toate.
Poate le reactualiza @dancuciureanu
Avem ce invata din postarile lui.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
GRaul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2019
- Mesaj Privat
Buna ziua, masina Corsa C, z10xe, cu easytronic.
- la rece nu porneste fiindca clapeta de acceleratie face zgomot ciudat, ca si cum isi cauta pozitia, iar CHECKul din bord palpaie incontinuu. Fiind cu easytronic, automat imi apare si F in bord
- ca sa o pot porni, scot mufa de la acceleratie (nu mai face zgomot si nu palpaue CHECK, iar F dispare)
- o las pornita sa se incalzeasca motorul, pun acceleratie la loc, si functioneaza normal.
Aveti idee ce problema ar fi cu motorul rece? Solutii?
Multumesc anticipat.
- la rece nu porneste fiindca clapeta de acceleratie face zgomot ciudat, ca si cum isi cauta pozitia, iar CHECKul din bord palpaie incontinuu. Fiind cu easytronic, automat imi apare si F in bord
- ca sa o pot porni, scot mufa de la acceleratie (nu mai face zgomot si nu palpaue CHECK, iar F dispare)
- o las pornita sa se incalzeasca motorul, pun acceleratie la loc, si functioneaza normal.
Aveti idee ce problema ar fi cu motorul rece? Solutii?
Multumesc anticipat.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
GRaul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2019
- Mesaj Privat
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
Dupa relanti, daca apas pe acceleratie, la 1500 - 2000 turatii am o vibratie a motorului. Stiu ca e in 3 pistoane si ca nu e la fel de lin ca unul in 4, insa aceasta portiune corespunde cu cea in care apare mesajul de Invalid. In mers nu se simte. Nu apar probleme.
Cred ca imi dau seama unde e buba. Din cate observ, are o zona cu grafit, pe care circula acele contacte, ca la potentiometrele de volum ale radiourilor vechi. Acolo unde se insista cu nivelul volumului, acolo apareau întreruperi si se rezolvau temporar cu mina de creion.
Eu asa am luat masina, cu aceasta manifestare. Am intrebat mecanici daca e firesc si mi-au spus ca "asa face toate".
Voi desface capacul de la throttle zilele acestea sa vad ce este acolo. Mai mult ca sigur asta e cauza. Daca nu reusesc sa curat, iau un throttle din dezmembrari.
Cred ca imi dau seama unde e buba. Din cate observ, are o zona cu grafit, pe care circula acele contacte, ca la potentiometrele de volum ale radiourilor vechi. Acolo unde se insista cu nivelul volumului, acolo apareau întreruperi si se rezolvau temporar cu mina de creion.
Eu asa am luat masina, cu aceasta manifestare. Am intrebat mecanici daca e firesc si mi-au spus ca "asa face toate".
Voi desface capacul de la throttle zilele acestea sa vad ce este acolo. Mai mult ca sigur asta e cauza. Daca nu reusesc sa curat, iau un throttle din dezmembrari.
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Deși nu am o experiențã relevantã pe tema asta, din ce am mai citit pe-aici, s-ar putea sã ai dreptate...mãcar parțial. Unii, nu neapãrat pe motorizarea asta, au gãsit o rezolvare în a modifica forma lamelelor cursorului în sensul unei apãsãri mai puternice pe zona rezistivã, cu scopul de a îmbunãtãți contactul...
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
Incerc sa curat acea zona. Nu as vrea sa modific presiunea lamelelor.
Ps: abia astept sa imi vina cele doua garnituri de la throttle. Cele actuale sunt aplatizate. Pe la cea dintre clapeta si admisie isi trage aer fals. In momentul cand am demontat clapeta, era un fel de izolatie de mizerie intarita intre garnitura si corpul de aluminiu. Dupa ce am curatat talpa aceea, are loc suficient sa intre aer (am folosit gaz de la o bricheta, urmarind variatia sondelor lambda in program; cum dadeam cu butan, sondele oscilau instant). Rezultatul: cativa litri in plus ( in loc de 5 litri cat consuma buburuza, acum are 7 - 8 ).
Tot cu aceasta metoda (cu butan si cu reprezentarea grafica a tensiunilor sondelor lambda) am gasit inca o zona pe unde isi tragea aer fals: pe la teava subtire care iese din EGR. Era un surub slabit si intra aer pe la garnitura de tabla.
Consumul marit nu e de la faptul ca nu am facut adaptarea clapetei. Am efectuat acest lucru. Dupa curatare, am observat ca a scazut timpul de injectie la 3.4. Inainte era la 3.7 - 3.8 si iarasi alterneaza Lean / Rich la raport amestec. Inainte era doar Lean.
Ps: abia astept sa imi vina cele doua garnituri de la throttle. Cele actuale sunt aplatizate. Pe la cea dintre clapeta si admisie isi trage aer fals. In momentul cand am demontat clapeta, era un fel de izolatie de mizerie intarita intre garnitura si corpul de aluminiu. Dupa ce am curatat talpa aceea, are loc suficient sa intre aer (am folosit gaz de la o bricheta, urmarind variatia sondelor lambda in program; cum dadeam cu butan, sondele oscilau instant). Rezultatul: cativa litri in plus ( in loc de 5 litri cat consuma buburuza, acum are 7 - 8 ).
Tot cu aceasta metoda (cu butan si cu reprezentarea grafica a tensiunilor sondelor lambda) am gasit inca o zona pe unde isi tragea aer fals: pe la teava subtire care iese din EGR. Era un surub slabit si intra aer pe la garnitura de tabla.
Consumul marit nu e de la faptul ca nu am facut adaptarea clapetei. Am efectuat acest lucru. Dupa curatare, am observat ca a scazut timpul de injectie la 3.4. Inainte era la 3.7 - 3.8 si iarasi alterneaza Lean / Rich la raport amestec. Inainte era doar Lean.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat