FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
salut!sunt detinatorul unei buburuze:) si are unele momente cand efectiv tacane ori ca e la rece ori la cald si nu pot sa imi dau seama de ce,in mare parte se auzea de jos tacanitul,utima data cand a inceput sa tacane se auzea de sus de la motor,repet nu mereu tacane.
In legatura cu uleiul nu stiu daca am facut o alegere buna,i-am pus mobil 1 10w40,la mecanicul care m-a duc deobicei daca am probleme ca in sevice in nici un caz nu apelez ca aia sunt hoti,iti ia manopera mai mult ca piesele,ori nu au chef de tine,in fine ca deviez de la subiect,asa ca uleiul este prea gros si imi trebuia un minim 5w30,o sa ii fac si schimbu de ulei la toamna ca doar luna lu martie o sa mai circul cu ea maxim 500km dupa va sta saracuta luni bune pe "dreapta",cand o sa fac schimbu o sa dau si baia jos si curat ce se poate pe acolo inclusiv sorbu' daca nu gasesc altul nou,a si am uitat sa precizez ca din sept si pana acum am undeva la 5000km.
Un un unchi cand a auzit spunea ca ar fii tacheti,eu sper sa fie asta si nu altceva mai rau,inca nu am reusit sa o bag pe tester ca m-am ocupta de altele,am facut o data testu cu pedaelel,nu mai tin minte codu,dar stiu ca traducerea codului era senzorul de pozitie al axei cu came,o sa mai fac maine si o sa vad daca am omis ce am spus.in poza am dat capacul jos ca avea pasta galbena pe el,bineinteles l-am curatat,furtunele care duc in clapeta de acceleratie,acum nu mai face pasta aceia,am inteles ca e de la temperatura,nu ajungea uleiul la temperatura,nu am avut probleme,taicamiu mai lasa masina in relanti iarna ca sa o incalzeaza si de atunci a aparut,dupa ce am curatat motoru abea se auzea,am inteles ca in capacul culbutor se afla un filtru,a reusit cineva sa il desfaca?
MODEL: Opel corsa
MOTOR: 1.2 80 cai z12xep
In legatura cu uleiul nu stiu daca am facut o alegere buna,i-am pus mobil 1 10w40,la mecanicul care m-a duc deobicei daca am probleme ca in sevice in nici un caz nu apelez ca aia sunt hoti,iti ia manopera mai mult ca piesele,ori nu au chef de tine,in fine ca deviez de la subiect,asa ca uleiul este prea gros si imi trebuia un minim 5w30,o sa ii fac si schimbu de ulei la toamna ca doar luna lu martie o sa mai circul cu ea maxim 500km dupa va sta saracuta luni bune pe "dreapta",cand o sa fac schimbu o sa dau si baia jos si curat ce se poate pe acolo inclusiv sorbu' daca nu gasesc altul nou,a si am uitat sa precizez ca din sept si pana acum am undeva la 5000km.
Un un unchi cand a auzit spunea ca ar fii tacheti,eu sper sa fie asta si nu altceva mai rau,inca nu am reusit sa o bag pe tester ca m-am ocupta de altele,am facut o data testu cu pedaelel,nu mai tin minte codu,dar stiu ca traducerea codului era senzorul de pozitie al axei cu came,o sa mai fac maine si o sa vad daca am omis ce am spus.in poza am dat capacul jos ca avea pasta galbena pe el,bineinteles l-am curatat,furtunele care duc in clapeta de acceleratie,acum nu mai face pasta aceia,am inteles ca e de la temperatura,nu ajungea uleiul la temperatura,nu am avut probleme,taicamiu mai lasa masina in relanti iarna ca sa o incalzeaza si de atunci a aparut,dupa ce am curatat motoru abea se auzea,am inteles ca in capacul culbutor se afla un filtru,a reusit cineva sa il desfaca?
MODEL: Opel corsa
MOTOR: 1.2 80 cai z12xep
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Dacã ai eroare pe senzor ax came, verifica distribuția, vezi dacã poți sa tragi de lanț din partea de sus între cele doua pinioane, ulei doar sintetic 5w30. Tacanitul se accentueazã când se încãlzește motorul? De la uleiul ala e posibil sã-ți bata la pornire și tachetii. Ar trebui sa poți sesiza diferența între bãtaia de tacheti și bãtaia lanțului de distribuție. Atenție! Lanțul bate doar la cald. Deci dacã ai bãtaie la rece aia probabil vine de la tacheti, iar pe mãsurã ce se încãlzește motorul bãtaia de tacheti dispare (uleiul se încãlzește și amorseaza tachetii) și începe sa se auda o bãtaie distincta a lanțului ( motorul suna a diesel).
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
doar ce am iesit putin cu masina si nu sa auzit nici un tacanit nici la pornire,o sa fac un video cand va tacani,lantul l-am verificat cand am curatat capacul si e tank,o sa ma mai tina peste 50k km,avea momente cand se auzea si la rece si la cald,cu cat schimba treptele de vitea cu atat se diminua zgomotul,mergeam peste 1500 rotatii se auzea mai incet
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
azi cand am pornit motoru sa auzit un sunet nou,dar dupa cateva minute a disparut
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
- florinro
- **
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Esti sigur ca s-a stricat senzorul? L-ai testat? Prin toate astea am trecut si eu cu corsa din semnatura.
P0340 il aveam de la distributie decalata. Tachetii imi bateau de la uleiul foarte gros pe care l-a bagat propietarul anterior.
Tachetii la fel ca si la tine nu bateau mereu cand porneam motorul. Asa ca idee, anul trecut am facut 3 schimburi de ulei (gm 5w30). dupa ce cat de cat motorul a fost curatat cand am schimbat distributia.
P0340 il aveam de la distributie decalata. Tachetii imi bateau de la uleiul foarte gros pe care l-a bagat propietarul anterior.
Tachetii la fel ca si la tine nu bateau mereu cand porneam motorul. Asa ca idee, anul trecut am facut 3 schimburi de ulei (gm 5w30). dupa ce cat de cat motorul a fost curatat cand am schimbat distributia.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Uleiul prea bun a curatat motorul de jeg si cruste, le vei gasi in sorb si mai rau pe circuit. Stai linistit ca nu e gros uleiul, mecanicii au un singur neuron imbibat cu alcool si invelit in grasime.
Verifica si prindere semicuzineti axe came.
Tacanit mai apere de la clapete admisie, este destul sa pui degetul si gata zgomot si misterul descoperit.
Verifica si prindere semicuzineti axe came.
Tacanit mai apere de la clapete admisie, este destul sa pui degetul si gata zgomot si misterul descoperit.
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat
FIonut
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2019
- Mesaj Privat