- gabimilo1
- OP
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
poate sa ma ajute cineva cu schema electrica a zafirei a, y 20 dth?
nu-mi mai incarca si inainte sa-i schimb releul de incarcare m-as fi uitat peste ea.
sau daca poate sa-mi confirme cineva daca e identica cu schema de la astra g.
https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note310.jpg
multumesc.
Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor: y20dth
poate sa ma ajute cineva cu schema electrica a zafirei a, y 20 dth?
nu-mi mai incarca si inainte sa-i schimb releul de incarcare m-as fi uitat peste ea.
sau daca poate sa-mi confirme cineva daca e identica cu schema de la astra g.
https://i31.servimg.com/u/f3...60/77/note310.jpg
multumesc.
Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor: y20dth
- gabimilo1
- OP
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
am schimbat azi releul de incarcare dupa chin mare - cureaua de accesorii mi-a scos sufletul si la demontat si la montatare (are rola de intindere dar a fost dificil de actionat asupra ei) plus surubul de jos de la alternator.
releul de incarcare defect a avut un carbune uzat maxim, problema e ca pe rotorul alternatorului s-a format un sant destul de adinc, urmeaza sa fac rost de alt alternator - sa vad de care - nou sau sh.
deocamdata l-am lasat pe asta pina mai da caldura.
simptome defect - arhicunoscute -> martor baterie aprins + volan teapan.
pe alternator scrie doar bosch si are doar doua fire - unul gros si unul subtire, ambele prinse cu surub si piulita,unul M6 (cel gros) si unul M4 - excitatia.
releul de incarcare defect a avut un carbune uzat maxim, problema e ca pe rotorul alternatorului s-a format un sant destul de adinc, urmeaza sa fac rost de alt alternator - sa vad de care - nou sau sh.
deocamdata l-am lasat pe asta pina mai da caldura.
simptome defect - arhicunoscute -> martor baterie aprins + volan teapan.
pe alternator scrie doar bosch si are doar doua fire - unul gros si unul subtire, ambele prinse cu surub si piulita,unul M6 (cel gros) si unul M4 - excitatia.
- gabimilo1
- OP
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
n-a fost sa fie, desi martorul baterie se stingea in bord iar servodirectia mergea bine (nu se intarea) am avut doua seri in care ma intorceam acasa iar acele de la instrumente mi-au cazut la zero + tot bordul ca un pom de craciun.. incarcarea nu a mers facuta asa.
dilema mare - am crezut ca mi s-a dus ceva pe la ecu etc... simptomele insa seamana cu cele de baterie descarcata.
asa a si fost, de incarcat nu incarca - santul de care am vorbit mai sus de pe colectorul alternatorului facea ca alternatorul sa dea un impus slab catre servo dar sa nu incarce - pe aparat tensiune sub 13,2 v.
schimbat alternator - cu piesa veche la schimb 576 lei, fara piesa spre 1000 + set bujii - bineinteles la un a trebui bucsata chiuoasa, in urma cu citiva ani am rupt eu doua bujii in chiuloasa iar baietii de la service-ul asta m-au rezolvat si atunci.
acum m-am dus direct la ei sa le schimbe tocmai pentru ca ei stiau ce-au facut acolo. martorul masinuta care se aprindea dupa ce porneam motorul dar se stingea dupa ce acceleram putin acum nu mai face.
n-a fost sa fie, desi martorul baterie se stingea in bord iar servodirectia mergea bine (nu se intarea) am avut doua seri in care ma intorceam acasa iar acele de la instrumente mi-au cazut la zero + tot bordul ca un pom de craciun.. incarcarea nu a mers facuta asa.
dilema mare - am crezut ca mi s-a dus ceva pe la ecu etc... simptomele insa seamana cu cele de baterie descarcata.
asa a si fost, de incarcat nu incarca - santul de care am vorbit mai sus de pe colectorul alternatorului facea ca alternatorul sa dea un impus slab catre servo dar sa nu incarce - pe aparat tensiune sub 13,2 v.
schimbat alternator - cu piesa veche la schimb 576 lei, fara piesa spre 1000 + set bujii - bineinteles la un a trebui bucsata chiuoasa, in urma cu citiva ani am rupt eu doua bujii in chiuloasa iar baietii de la service-ul asta m-au rezolvat si atunci.
acum m-am dus direct la ei sa le schimbe tocmai pentru ca ei stiau ce-au facut acolo. martorul masinuta care se aprindea dupa ce porneam motorul dar se stingea dupa ce acceleram putin acum nu mai face.