CaTaLYNnn
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Fabricantul motorului ISUZU de pe Astra G 1.7cdti [04.2003-03.2004] cu Z17DTL de 80cp zice 10ani sau 150.000km pentru un kit de distributie original, oricare dintre ele intervine prima.
Cu piese aftermarket ,,produse de te miri cine dupa 15ani de la aparitia acestui motor,, redu si tu la jumatate acest interval, adica 75.000km sau 5ani. Asta desigur NU exclude ca periodic sa verifici macar vizual cum arata cureaua de distributie, ex. daca sunt urme de ulei pe ea. Desfaci piulitele de sus de la capac 4 buc, apoi tragi de capac cat sa poti arunca o privire sa vezi cam in ce stare e cureaua. Daca ai saht si acces la masina de jos, atunci demontezi capacul inferior al distributiei, este foarte usor de demontat/montat si asa o sa vezi concret cam care e starea curelei de distributie. Apoi pornesti motorul si asculti de dedesupt sa vezi daca prinzi vreun zgomot de rulment obosit din zona curelei de distributie, caz in care va trebui sa demontezi distributia pentru ca probabil te lasa unul din rulmentii de la rola de ghidare sau de intindere a curelei de distributie.
Cu piese aftermarket ,,produse de te miri cine dupa 15ani de la aparitia acestui motor,, redu si tu la jumatate acest interval, adica 75.000km sau 5ani. Asta desigur NU exclude ca periodic sa verifici macar vizual cum arata cureaua de distributie, ex. daca sunt urme de ulei pe ea. Desfaci piulitele de sus de la capac 4 buc, apoi tragi de capac cat sa poti arunca o privire sa vezi cam in ce stare e cureaua. Daca ai saht si acces la masina de jos, atunci demontezi capacul inferior al distributiei, este foarte usor de demontat/montat si asa o sa vezi concret cam care e starea curelei de distributie. Apoi pornesti motorul si asculti de dedesupt sa vezi daca prinzi vreun zgomot de rulment obosit din zona curelei de distributie, caz in care va trebui sa demontezi distributia pentru ca probabil te lasa unul din rulmentii de la rola de ghidare sau de intindere a curelei de distributie.
CaTaLYNnn
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Probabil ca esti ca si mine, motor la 230.000km pe ceas... cu distributia schimbata imediat dupa achizitia masinii cu o curea Continental buna, rola intindere curea de fabricatie INA + rola ghidare SKF... defapt si eu mi-am propus initial 60.000km (caci merg PREPONDERENT oras) sau 5ani... insa in cazul meu nu a fost sa fie asa... Fara sa vreau am ajuns la lucruri ,,in mod evident mai complicate,, unde am vazut defapt care e rezistenta reala a acestui motor in caz de complicati grave si concluzia mea a fost ca este un motor,,nu prea rezistent,,. defapt cu mult mai slab ca si rezistenta materialelor fata de toate motorizarile ISUZU anterioare. Personal, a fost o mare dezamagire, dar in fine... Daca (sper sa nu fie cazul) ai ghinionul sa ti se rupa ceva in el... atunci din toate punctele de vedere (economic, mecanic, etc) e mai bine sa il schimbi cu altul la fel. Asadar, daca nu-i pui tu distributia si nu cumperi tu componentele (rolele) atunci 60.000km sau 4 ani e un interval decent de schimbat distributia la acest motor, interval care ar trebui sa te tina departe de probleme.
Daca o schimbi tu, cumperi o curea de distributie buna, rola de intindere INA si rola de ghidare (fara joc in rulment!) gen SKF... atunci personal cred ca poti sa o schimbi la 75.000km. Daca bagi preponderent extern, atunci 100.000k cu o distributie avand componente de calitate nu mai e ceva SF, devine ceva real si ar trebui sa te tina acest numar de km.
L.E:
Anii nu ca ar afecta, dar un tuning motor (ca in cazul meu, de la 80cp la 105cp) probabil ca Da. Dar chiar si-asa, mai depinde si de modul cum mergi cu ea.
Daca o schimbi tu, cumperi o curea de distributie buna, rola de intindere INA si rola de ghidare (fara joc in rulment!) gen SKF... atunci personal cred ca poti sa o schimbi la 75.000km. Daca bagi preponderent extern, atunci 100.000k cu o distributie avand componente de calitate nu mai e ceva SF, devine ceva real si ar trebui sa te tina acest numar de km.
L.E:
Anii nu ca ar afecta, dar un tuning motor (ca in cazul meu, de la 80cp la 105cp) probabil ca Da. Dar chiar si-asa, mai depinde si de modul cum mergi cu ea.