- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Am decis sa scriu aici pas cu pas imbunatatirile pe care am decis sa le fac sistemului audio. Toata actiunea pleaca de la urmatoarele premise:
- Am vrut inlocuirea difuzoarelor originale, pentru a crea un sistem cat de cat de calitate, cu putere undeva la 40-50W / canal
- Am decis sa nu schimb HU, din motive estetice si practice - nu am vrut sa pierd comenzi volan sau meniuri ascunse
- Aveam ramas pe acasa un amplificator vechi, Mutant MT1202R, pe care am decis sa-l folosesc
- Upgrade-ul il voi face ca la carte, incepand cu montajul componentelor si terminand cu insonorizarea usilor, pe care o voi face la primavara cand temperaturile imi vor permite
Faza 1: difuzoarele
Pentru inlocuirea difuzoarelor vechi am vrut initial Infinity, insa nu le-am gasit pe stoc pe nicaieri. Asa ca mers pe JBL, pentru usile spate am cumparat un set de difuzoare coaxiale CS752 de 35W, montate in locul celor originale cu ajutorul unor adaptoare pentru fire. Pentru montaj am cumparat si inele adaptoare din MDF, atat pe spate cat si pe fata. Am folosit banda dublu adeziva buretoasa intre inele si usa, precum si intre inele si difuzoare pentru a atenua eventuale vibratii.
Pentru usile din fata am cumparat JBL GTO 609C, difuzoare componente de 165mm. La instalare am taiat conectorii originali si am facut legatura intre firele din usa si cross-over. Difuzoarele si tweeterele le-am legat cu cablu audio 2x1,5mmp.
Toate cablurile le-am acoperit cu banda izolatoare si cu banda auto Tesa pentru protectie si pentru a elimina eventuale vibratii. Daca faceti aceasta operatiune atentie mare pe unde treceti cablurile, verificati treseul geamului pentru a nu le atinge/agata mecanismul acestuia.
Tweeterele le-am montat in locul celor originale. In kit am gasit o multime de accesorii de montaj, insa suportul de plastic al tweeterului JBL a fost mai mic cu aprox 1-2 mm decat clemele de prindere originale. Am umplut spatiul cu banda dublu adeziva pentru a tine tweeterul pe pozitie si a elimina vibratiile. Cross-over-ul inca nu l-am fixat de usa, voi face acest lucru dupa insonorizare.
Concluzia dupa inlocuirea difuzoarelor este simpla: UAU! Nivelul de detalii este extraordinar, am descoperit instrumente si sunete noi in muzica pe care o ascult de ani de zile. Chiar si pe HU-ul masinii se simte un plus de calitate, la volum mediu basul este mai patrunzator, iar inaltele se aud mult mai bine decat inainte. Inaltele erau chiar usor deranjante la volum mai mare, asa ca a trebuit sa setez butoanele din cross-over pe -3dB.
Insa la volum mare se simte neputinta HU cu cei 25W amarati, acesta nu poate satisface setea de putere a difuzoarelor GTO si distorsiunile devin deranjante. Aici sunt convins ca se va schimba situatia dupa instalarea amplificatorului.
Faza 2: amplificarea
Asa cum am scris mai sus aveam pe acasa un amplificator prafuit, care sta nefolosit si pe care am decis sa-l pun la treaba. Amplasarea sa va fi in portbagaj, probabil in lateral, langa panoul de sigurante, inca nu m-am decis.
Amplificatorul scoate 2x95W / 2ohmi, insa pentru ca nu am gasit o configuratie satisfacatoare de difuzoare pentru a le lega in paralel fata cu spate, am decis sa amplific doar difuzoarele din fata, cele din spate ramanand legate la batranul CD30MP3. Din cei 95W se mai pierd cativa Watti, difuzoarele fiind pe 3ohmi, vor ramane probabil undeva la 75-80W pe canal.
Pentru amplificator am cumparat cablu litat 1x4mmp pentru alimentare, pe care il voi lega direct de la baterie print-un fuzibil de 25A. Cablurile audio le-am confectionat, am cumparat cablu stereo pentru microfon si conectori auriti.
Semnalul pentru amplificator il voi lua direct din HU, din pinii integratelor TDA7375 aferente semnalului de intrare a canalelor din fata. Zilele aceastea am legat firele, insa nu am testat, asa ca am emotii...
Va urma instalarea amplificatorului, pe care probabil o voi face pana in anul nou.
Voi reveni cu detalii...
Am decis sa scriu aici pas cu pas imbunatatirile pe care am decis sa le fac sistemului audio. Toata actiunea pleaca de la urmatoarele premise:
- Am vrut inlocuirea difuzoarelor originale, pentru a crea un sistem cat de cat de calitate, cu putere undeva la 40-50W / canal
- Am decis sa nu schimb HU, din motive estetice si practice - nu am vrut sa pierd comenzi volan sau meniuri ascunse
- Aveam ramas pe acasa un amplificator vechi, Mutant MT1202R, pe care am decis sa-l folosesc
- Upgrade-ul il voi face ca la carte, incepand cu montajul componentelor si terminand cu insonorizarea usilor, pe care o voi face la primavara cand temperaturile imi vor permite
Faza 1: difuzoarele
Pentru inlocuirea difuzoarelor vechi am vrut initial Infinity, insa nu le-am gasit pe stoc pe nicaieri. Asa ca mers pe JBL, pentru usile spate am cumparat un set de difuzoare coaxiale CS752 de 35W, montate in locul celor originale cu ajutorul unor adaptoare pentru fire. Pentru montaj am cumparat si inele adaptoare din MDF, atat pe spate cat si pe fata. Am folosit banda dublu adeziva buretoasa intre inele si usa, precum si intre inele si difuzoare pentru a atenua eventuale vibratii.
Pentru usile din fata am cumparat JBL GTO 609C, difuzoare componente de 165mm. La instalare am taiat conectorii originali si am facut legatura intre firele din usa si cross-over. Difuzoarele si tweeterele le-am legat cu cablu audio 2x1,5mmp.
Toate cablurile le-am acoperit cu banda izolatoare si cu banda auto Tesa pentru protectie si pentru a elimina eventuale vibratii. Daca faceti aceasta operatiune atentie mare pe unde treceti cablurile, verificati treseul geamului pentru a nu le atinge/agata mecanismul acestuia.
Tweeterele le-am montat in locul celor originale. In kit am gasit o multime de accesorii de montaj, insa suportul de plastic al tweeterului JBL a fost mai mic cu aprox 1-2 mm decat clemele de prindere originale. Am umplut spatiul cu banda dublu adeziva pentru a tine tweeterul pe pozitie si a elimina vibratiile. Cross-over-ul inca nu l-am fixat de usa, voi face acest lucru dupa insonorizare.
Concluzia dupa inlocuirea difuzoarelor este simpla: UAU! Nivelul de detalii este extraordinar, am descoperit instrumente si sunete noi in muzica pe care o ascult de ani de zile. Chiar si pe HU-ul masinii se simte un plus de calitate, la volum mediu basul este mai patrunzator, iar inaltele se aud mult mai bine decat inainte. Inaltele erau chiar usor deranjante la volum mai mare, asa ca a trebuit sa setez butoanele din cross-over pe -3dB.
Insa la volum mare se simte neputinta HU cu cei 25W amarati, acesta nu poate satisface setea de putere a difuzoarelor GTO si distorsiunile devin deranjante. Aici sunt convins ca se va schimba situatia dupa instalarea amplificatorului.
Faza 2: amplificarea
Asa cum am scris mai sus aveam pe acasa un amplificator prafuit, care sta nefolosit si pe care am decis sa-l pun la treaba. Amplasarea sa va fi in portbagaj, probabil in lateral, langa panoul de sigurante, inca nu m-am decis.
Amplificatorul scoate 2x95W / 2ohmi, insa pentru ca nu am gasit o configuratie satisfacatoare de difuzoare pentru a le lega in paralel fata cu spate, am decis sa amplific doar difuzoarele din fata, cele din spate ramanand legate la batranul CD30MP3. Din cei 95W se mai pierd cativa Watti, difuzoarele fiind pe 3ohmi, vor ramane probabil undeva la 75-80W pe canal.
Pentru amplificator am cumparat cablu litat 1x4mmp pentru alimentare, pe care il voi lega direct de la baterie print-un fuzibil de 25A. Cablurile audio le-am confectionat, am cumparat cablu stereo pentru microfon si conectori auriti.
Semnalul pentru amplificator il voi lua direct din HU, din pinii integratelor TDA7375 aferente semnalului de intrare a canalelor din fata. Zilele aceastea am legat firele, insa nu am testat, asa ca am emotii...
Va urma instalarea amplificatorului, pe care probabil o voi face pana in anul nou.
Voi reveni cu detalii...
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Astazi am terminat de instalat amplificatorul, totul decurs perfect. Semnalul luat din integratele TDA este suficient de puternic pentru amplificator, plus ca se pastreaza toate setarile audio: balans, bass+treble, etc.
Conductorul de alimentare l-am tras pe langa cablurile care vin din compartimentul motor (deasupra pedalelor) dupa aceea prin pragurile usilor pana in portbagaj. In portbagaj am gasit un pasaj chiar in spatele banchetei pe unde am trecut toate cablurile si le-am legat cu coliere, acestea fiiind total protejate de orice greutati transportate. Pentru un plus de siguranta si protectie mecanica am invelit conductorul cu banda izolatoare din PVC, iar la motor si in portbagaj l-am invelit si cu banda auto Tesa pentru protectie la temperatura si pentru a elimina vibratiile. Masa amplificatorului am legat-o de caroserie.
Conexiunea cu difuzoarele am facut-o langa stalpii din fata, cat mai aproape de burdufuri, unde am taiat cablurile existente si am legat cabluri audio 2x1,5mmp pe care le-am trecut prin praguri pana in portbagaj.
Intrucat HU meu nu prevede iesire REMOTE, am legat cablul amplificatorului in tabloul de sigurante, pe un circuit legat la contact.
Cablul de semnal de la HU l-am trecut prin consola centrala pe langa schimbator, pe sub mocheta dintre locurile din spate si pe sub bancheta pana in portbagaj. Cablul l-am invelit in bord si in portbagaj cu banda auto.
Amplasarea amplificatorului am decis sa o fac in portbagaj pe partea dreapta, unde era singura suprafata plana suficient de mare. Prinderea am facut-o in partea de jos in profilul de aluminiu in care am dat gauri, iar in partea de sus cu suruburi bagate direct in capitonaj.
Concluzii dupa instalarea amplificatorului: difuzoarele GTO 609C erau subnutrite si au prin viata, acum chiar si la volum mare se aud perfect, sunetul este clar si patrunzator, fara distorsiuni. Inca o data am ramas uimit de claritatea suntetului si de nivelul de detalii. La volum foarte mare deja apar distorsiuni (inca nu stiu sigur daca provin de la HU sau amplificator), insa nu se poate sta in masina la cat de puternic se aud. Totodata incep sa apara vibratii prin usi, pe care le voi rezolva in primavara, cand temperaturile vor permite montarea materialului insonorizant (CTK Practic de 2mm).
Asa ca voi reveni cat de curand cu Faza 3: insonorizarea.
Conductorul de alimentare l-am tras pe langa cablurile care vin din compartimentul motor (deasupra pedalelor) dupa aceea prin pragurile usilor pana in portbagaj. In portbagaj am gasit un pasaj chiar in spatele banchetei pe unde am trecut toate cablurile si le-am legat cu coliere, acestea fiiind total protejate de orice greutati transportate. Pentru un plus de siguranta si protectie mecanica am invelit conductorul cu banda izolatoare din PVC, iar la motor si in portbagaj l-am invelit si cu banda auto Tesa pentru protectie la temperatura si pentru a elimina vibratiile. Masa amplificatorului am legat-o de caroserie.
Conexiunea cu difuzoarele am facut-o langa stalpii din fata, cat mai aproape de burdufuri, unde am taiat cablurile existente si am legat cabluri audio 2x1,5mmp pe care le-am trecut prin praguri pana in portbagaj.
Intrucat HU meu nu prevede iesire REMOTE, am legat cablul amplificatorului in tabloul de sigurante, pe un circuit legat la contact.
Cablul de semnal de la HU l-am trecut prin consola centrala pe langa schimbator, pe sub mocheta dintre locurile din spate si pe sub bancheta pana in portbagaj. Cablul l-am invelit in bord si in portbagaj cu banda auto.
Amplasarea amplificatorului am decis sa o fac in portbagaj pe partea dreapta, unde era singura suprafata plana suficient de mare. Prinderea am facut-o in partea de jos in profilul de aluminiu in care am dat gauri, iar in partea de sus cu suruburi bagate direct in capitonaj.
Concluzii dupa instalarea amplificatorului: difuzoarele GTO 609C erau subnutrite si au prin viata, acum chiar si la volum mare se aud perfect, sunetul este clar si patrunzator, fara distorsiuni. Inca o data am ramas uimit de claritatea suntetului si de nivelul de detalii. La volum foarte mare deja apar distorsiuni (inca nu stiu sigur daca provin de la HU sau amplificator), insa nu se poate sta in masina la cat de puternic se aud. Totodata incep sa apara vibratii prin usi, pe care le voi rezolva in primavara, cand temperaturile vor permite montarea materialului insonorizant (CTK Practic de 2mm).
Asa ca voi reveni cat de curand cu Faza 3: insonorizarea.
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
Tu esti mai hard-core decat mine.
eu am inceput cu alpine single din radio plus alpine ktp-445A, adica un amplif micut de 45w/canal.
acum am cumparat si difuzoarele pentru usi fata marca pioneer TS-A1600C.
astept o vreme mai calda sa le instalez. nu cred ca voi instala alte difuzoare in usi spate ,de fapt ma gandesc sa pun fader catre fata deoarece noile difuzoare vor actiona diferit fata de cele OEM.
ai incercat sa folosesti numai difuzoarele fata?
in trecut am montat subwoofer pe masini,dar de data asta nu o voi face, prea complicat.
eu am inceput cu alpine single din radio plus alpine ktp-445A, adica un amplif micut de 45w/canal.
acum am cumparat si difuzoarele pentru usi fata marca pioneer TS-A1600C.
astept o vreme mai calda sa le instalez. nu cred ca voi instala alte difuzoare in usi spate ,de fapt ma gandesc sa pun fader catre fata deoarece noile difuzoare vor actiona diferit fata de cele OEM.
ai incercat sa folosesti numai difuzoarele fata?
in trecut am montat subwoofer pe masini,dar de data asta nu o voi face, prea complicat.
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Eu am reglat astfel incat difuzoarele spate si cel din bord sunt undeva la 1/3 din volumul celor de pe fata. Asta pentru HU distorsioneaza puternic la volum mare, pe cand amplificatorul poate mult mai mult. Am incercat si numai cu difuzoarele fata si e ok pentru sofer, insa nu mi-a placut cum se aude de pe bancheta din spate.
La tine am vazut ca amplificatorul nu stie bridge, ceea ce e pacat pentru ca daca il foloseai in mod stereo mai storceai cativa watti din el. Deci te sfatuiesc sa faci un efort sa le schimbi si pe cele din spate, asa o sa-l folosesti la capacitate maxima.
La tine am vazut ca amplificatorul nu stie bridge, ceea ce e pacat pentru ca daca il foloseai in mod stereo mai storceai cativa watti din el. Deci te sfatuiesc sa faci un efort sa le schimbi si pe cele din spate, asa o sa-l folosesti la capacitate maxima.
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
Mihai.P a scris:Eu am reglat astfel incat difuzoarele spate si cel din bord sunt undeva la 1/3 din volumul celor de pe fata. Asta pentru HU distorsioneaza puternic la volum mare, pe cand amplificatorul poate mult mai mult. Am incercat si numai cu difuzoarele fata si e ok pentru sofer, insa nu mi-a placut cum se aude de pe bancheta din spate.
La tine am vazut ca amplificatorul nu stie bridge, ceea ce e pacat pentru ca daca il foloseai in mod stereo mai storceai cativa watti din el. Deci te sfatuiesc sa faci un efort sa le schimbi si pe cele din spate, asa o sa-l folosesti la capacitate maxima.
La tine am vazut ca amplificatorul nu stie bridge, ceea ce e pacat pentru ca daca il foloseai in mod stereo mai storceai cativa watti din el. Deci te sfatuiesc sa faci un efort sa le schimbi si pe cele din spate, asa o sa-l folosesti la capacitate maxima.
crezi ca pot monta difuzoare de 6-3/4 inch pe usi spate?
ma gandesc ca daca dau gauri noi pentru ramele adaptoare nu ar conta la prindere. numai ca fata usii s-ar putea sa imi creeze probleme.
am o pereche de JL Audio TR650-CXi care am folosit-o mai demult pe alta masina ,dar la usi fata.
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
Jl sunt coax iar Pioneer sunt componente.
Tweeterele nu mai sunt demult GM , am pus niste alpine.
Pe hartie Pioneer ajung la 34 hz iar JL la 60hz.
Cum spuneam nu voi avea sub asa ca incerc sa ajung cat mai in zona de bass posibil.
Sigur in realitate Pioneer poate avea mai putin bas , dar am zis sa incerc.
Din alea 5 1/4 inch nu cred ca are sens sa cumpar caci au si mai putin basi.
Nu ma intereseaza cum se aude la pasagerii din spate, nu vreau decat un mid bass decent.
Cu un sub de 8 inch alpine la 300w am rezolvat cazul pe o alta masina, dar asta e a sotiei si nu vrea sa mai trag fire peste tot .
Tweeterele nu mai sunt demult GM , am pus niste alpine.
Pe hartie Pioneer ajung la 34 hz iar JL la 60hz.
Cum spuneam nu voi avea sub asa ca incerc sa ajung cat mai in zona de bass posibil.
Sigur in realitate Pioneer poate avea mai putin bas , dar am zis sa incerc.
Din alea 5 1/4 inch nu cred ca are sens sa cumpar caci au si mai putin basi.
Nu ma intereseaza cum se aude la pasagerii din spate, nu vreau decat un mid bass decent.
Cu un sub de 8 inch alpine la 300w am rezolvat cazul pe o alta masina, dar asta e a sotiei si nu vrea sa mai trag fire peste tot .
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
In sfarsit am reusit sa-mi fac timp pentru insonorizarea usilor.
Am desfacut fetele usilor, curatat si degresat totul temeinic cu diluant, la sfarsit sters cu o carpa curata. Daca tot am umblat pe acolo, am gresat mecanismele geamurilor si incuietorile usilor. Acolo unde a fost cazul am ancorat cu bride firele din usa si le-am izolat cu banda auto pentru a reduce vibratiile. In principiu am cautat sa rezolv tot ce era de rezolvat avand in vedere ca usile vor fi de acum incinte acustice inchise.
In interiorul usii am optat pentru insonorizant Silent Coat de 8mm, acesta e un fel de burete mai tare rezistent la apa. Pe langa izolarea fonica am vrut si putina izolare termica, masina e neagra si vara cand sta in soare e dezastru. Acesta are un adeziv foarte ok si a fost relativ simplu de montat. Singurul regret este ca am luat doar doua placi care mi-au ajuns pentru usile din fata.
Pentru acoperirea decupajelor din usa am gasit materialul ideal in Leroy Merlin, placi de 3mm grosime facute dintr-un PVC moale care permite mularea pe suprafete neregulate si care sunt rezistente la apa. Se lucreaza foarte usor cu ele, se pot taia cu un cuter fara prea mult efort. Prinderea pe usa am facut-o cu nituri, iar intre placa si tabla am pus o banda dublu adeziva pentru a fi sigur ca nu vor vibra. Gaurile mai mici le-am acoperit cu banda de aluminiu.
Acoperitea usilor am facut-o cu CTK Practic de 2mm. Este un material ok, am lucrat pentru prima data cu asa ceva si pot sa zic ca sunt multumi de rezultat. Singurul dezavantaj este ca trebuie luata si rola speciala de aplicare care mai costa si aia vreo 50 de lei.
Unitatile crossover le-am fixat cu banda dublu adeziva buretoasa, nu am vrut sa mai dau gauri in usa.
Pentru usile din spate am folosit tot CTK si in interior, pentru ca sunt zgarcit am izolat in jurul izolantului montat din fabrica, nu si peste acesta
Concluzie: Cu siguranta insonorizarea merita, se obtine o usoara imbunatatire la redarea frecventelor joase care sunt acum mai profunde si mai patrunzatoare. In plus am scapat si de zornaitul din usi la volum mare. Zgomotul exterior generat de trafic nu-mi dau seama, poate o ureche mai fina ar zice ca e diferenta, mie mi se pare la fel ca inainte. Oricum scopul meu era imbunatatirea sunetului in interior.
Am desfacut fetele usilor, curatat si degresat totul temeinic cu diluant, la sfarsit sters cu o carpa curata. Daca tot am umblat pe acolo, am gresat mecanismele geamurilor si incuietorile usilor. Acolo unde a fost cazul am ancorat cu bride firele din usa si le-am izolat cu banda auto pentru a reduce vibratiile. In principiu am cautat sa rezolv tot ce era de rezolvat avand in vedere ca usile vor fi de acum incinte acustice inchise.
In interiorul usii am optat pentru insonorizant Silent Coat de 8mm, acesta e un fel de burete mai tare rezistent la apa. Pe langa izolarea fonica am vrut si putina izolare termica, masina e neagra si vara cand sta in soare e dezastru. Acesta are un adeziv foarte ok si a fost relativ simplu de montat. Singurul regret este ca am luat doar doua placi care mi-au ajuns pentru usile din fata.
Pentru acoperirea decupajelor din usa am gasit materialul ideal in Leroy Merlin, placi de 3mm grosime facute dintr-un PVC moale care permite mularea pe suprafete neregulate si care sunt rezistente la apa. Se lucreaza foarte usor cu ele, se pot taia cu un cuter fara prea mult efort. Prinderea pe usa am facut-o cu nituri, iar intre placa si tabla am pus o banda dublu adeziva pentru a fi sigur ca nu vor vibra. Gaurile mai mici le-am acoperit cu banda de aluminiu.
Acoperitea usilor am facut-o cu CTK Practic de 2mm. Este un material ok, am lucrat pentru prima data cu asa ceva si pot sa zic ca sunt multumi de rezultat. Singurul dezavantaj este ca trebuie luata si rola speciala de aplicare care mai costa si aia vreo 50 de lei.
Unitatile crossover le-am fixat cu banda dublu adeziva buretoasa, nu am vrut sa mai dau gauri in usa.
Pentru usile din spate am folosit tot CTK si in interior, pentru ca sunt zgarcit am izolat in jurul izolantului montat din fabrica, nu si peste acesta
Concluzie: Cu siguranta insonorizarea merita, se obtine o usoara imbunatatire la redarea frecventelor joase care sunt acum mai profunde si mai patrunzatoare. In plus am scapat si de zornaitul din usi la volum mare. Zgomotul exterior generat de trafic nu-mi dau seama, poate o ureche mai fina ar zice ca e diferenta, mie mi se pare la fel ca inainte. Oricum scopul meu era imbunatatirea sunetului in interior.
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- OP
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat