IBalan195
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2019
- Mesaj Privat
Va salut! E prima data cand postez pe acest site asa ca daca mai exista o postare despre problema mea sper sa nu va suparati.
Deci, in primul rand detin un opel astra g hatchback, motor de 1,6 cu 16 valve din anul 2002.
De curand, mai exact pe 24 ianuarie 2019, in timp ce ma deplasam la munca, am auzit un scartait in timp ce conduceam, motiv pentru care am oprit pentru a vedea ce se aude, am ridicat capota si la cum se auzea si zona unde era mai accentuat, era zona in care se afla cureaua de la accesorii..asa ca am zis sa mai merg pana la locul de munca(vreo 10 km), dupa care a doua zi sa merg cu ea in service sa vad ce are. Bun, zis si facut.. am mai mers cu ea aproximativ 4-5 km, dupa care, cand aveam o viteza de vreo 50-60 km/h s-a auzit o bubuitura, motorul s-a oprit si s-au aprins toti martorii in bord, motiv pentru care am luat repede contactul si am tras pe dreapta, fara a mai incerca sa o pornesc.
M-am uitat sub capota si am observat ca este antigel peste tot, iar in vas am ramas fara lichid..mi-am dat seama ca problema este de la cureaua de distributie(primul gand a fost ca s-a rupt si am distrus motorul)..Am mers cu ea in service, toate bune si frumoase, am lasat-o acolo iar peste 2 zile ma suna baietii sa o ridic..
Cei din service mi-au spus ca nu cureaua a fost de vina, ci faptul ca pompa de apa s-a blocat, motiv pentru care a aruncat cureaua de distributie de la locul ei, rezultatul fiind acelasi ca si cand s-ar rupe cureaua..Precizez ca pompa de apa si cureaua aveau fi 50.100km de cand le schinbasem, chiar aveam in gand ca in primavara sa schimb kitul de distributie, in nici un caz pompa..am avut pompa de apa marca Hepu, fiindu-mi recomandata ca fiind cea mai buna, iar distributie de la INNA.
La service mi-au schimbat urmatoarele: pompa apa, garnituri galerie, simering supapa, kit distributie, simering ax, garnitura chiuloasa, cele 16 supape atat admisie cat si evacuare(doar 4 au fost indoite dar le-au schimbat toate) si garnitura capac supape...baiatul din service mi-a spus ca pana aici a desfacut, iar la pistoane nu a umblat precizandu-mi faptul ca acolo este alta mancare de peste, mana de lucru si piesele fiind mai costisitoare..
Bineinteles ca l-am intrebat ce s-ar intampla daca am pistoanele sparte, acesta spunandu-mi ca imi va consuma ulei si va scoate un fum mai albastru..dar asta voi vedea in timp..am achitat mana de lucru si piesele sus-mentionate, dupa care am plecat..
Bun, ieri cand am verificat uleiul, dupa circa 1000 km facuti de la isprava pe care am facut-o, am verificat uleiul..nu mai aveam aproape deloc..asa ca am mers si am pus ulei, pe joja aratand 3 liniute..dupa inca vreo 250 de km facuti, au ramas doua liniute..deci sa inteleg ca pistoanele sunt duse cum a zis cel de la service sau ar fi alta problema la ea?
Acum nu stiu..intreb pentru cei ce se pricep..a facut bine cel din service cum a schimbat ce am zis mai sus? sau era indicat sa umble in tot motorul?
Ce ar mai fi trebuit schimbat ca sa nu am problema pierderii de ulei de acum?
Astept raspunsuri de la cei ce au intalnit aceasta problema sau care se pricep in acest domeniu!
Multumesc anticipat!
Si imi cer scuze daca sunt greseli gramaticale!
Deci, in primul rand detin un opel astra g hatchback, motor de 1,6 cu 16 valve din anul 2002.
De curand, mai exact pe 24 ianuarie 2019, in timp ce ma deplasam la munca, am auzit un scartait in timp ce conduceam, motiv pentru care am oprit pentru a vedea ce se aude, am ridicat capota si la cum se auzea si zona unde era mai accentuat, era zona in care se afla cureaua de la accesorii..asa ca am zis sa mai merg pana la locul de munca(vreo 10 km), dupa care a doua zi sa merg cu ea in service sa vad ce are. Bun, zis si facut.. am mai mers cu ea aproximativ 4-5 km, dupa care, cand aveam o viteza de vreo 50-60 km/h s-a auzit o bubuitura, motorul s-a oprit si s-au aprins toti martorii in bord, motiv pentru care am luat repede contactul si am tras pe dreapta, fara a mai incerca sa o pornesc.
M-am uitat sub capota si am observat ca este antigel peste tot, iar in vas am ramas fara lichid..mi-am dat seama ca problema este de la cureaua de distributie(primul gand a fost ca s-a rupt si am distrus motorul)..Am mers cu ea in service, toate bune si frumoase, am lasat-o acolo iar peste 2 zile ma suna baietii sa o ridic..
Cei din service mi-au spus ca nu cureaua a fost de vina, ci faptul ca pompa de apa s-a blocat, motiv pentru care a aruncat cureaua de distributie de la locul ei, rezultatul fiind acelasi ca si cand s-ar rupe cureaua..Precizez ca pompa de apa si cureaua aveau fi 50.100km de cand le schinbasem, chiar aveam in gand ca in primavara sa schimb kitul de distributie, in nici un caz pompa..am avut pompa de apa marca Hepu, fiindu-mi recomandata ca fiind cea mai buna, iar distributie de la INNA.
La service mi-au schimbat urmatoarele: pompa apa, garnituri galerie, simering supapa, kit distributie, simering ax, garnitura chiuloasa, cele 16 supape atat admisie cat si evacuare(doar 4 au fost indoite dar le-au schimbat toate) si garnitura capac supape...baiatul din service mi-a spus ca pana aici a desfacut, iar la pistoane nu a umblat precizandu-mi faptul ca acolo este alta mancare de peste, mana de lucru si piesele fiind mai costisitoare..
Bineinteles ca l-am intrebat ce s-ar intampla daca am pistoanele sparte, acesta spunandu-mi ca imi va consuma ulei si va scoate un fum mai albastru..dar asta voi vedea in timp..am achitat mana de lucru si piesele sus-mentionate, dupa care am plecat..
Bun, ieri cand am verificat uleiul, dupa circa 1000 km facuti de la isprava pe care am facut-o, am verificat uleiul..nu mai aveam aproape deloc..asa ca am mers si am pus ulei, pe joja aratand 3 liniute..dupa inca vreo 250 de km facuti, au ramas doua liniute..deci sa inteleg ca pistoanele sunt duse cum a zis cel de la service sau ar fi alta problema la ea?
Acum nu stiu..intreb pentru cei ce se pricep..a facut bine cel din service cum a schimbat ce am zis mai sus? sau era indicat sa umble in tot motorul?
Ce ar mai fi trebuit schimbat ca sa nu am problema pierderii de ulei de acum?
Astept raspunsuri de la cei ce au intalnit aceasta problema sau care se pricep in acest domeniu!
Multumesc anticipat!
Si imi cer scuze daca sunt greseli gramaticale!
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Nu cred ca pistoanele sunt de vina!Fa un test de compresie si daca iese bine,verifica simeringurile supapelor.E posibil sa nu fie puse bine si sa consume ulei pe langa cozile supapelor.In plus,daca aveai probleme cu pistoanele,sunt convins ca acel motor batea,nu faceai cu el atatia km.Si cred ca ar fi vazut si mecanicul ca pistoanele au avut de suferit serios in urma impactului cu supapele.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Se sare peste cateva proceduri importante cand se reconditioneaza chiulasele cu supape strambe ,verificarea ghidurilor daca mai sunt la aceleasi cote sau daca s-au crapat , formarea supapelor noi pe scaunele vechi si golirea si verificarea tachetilor ( unde sunt hidraulici) de aici probleme dupa reparatie.Eu verific si daca pistoanele sunt deformate,crapate si se ridica toate la aceeasi inaltime nu ochiometric cu comparatorul ca am avut surprize sa se deformeze cate o biela.
In cazul tau cred ca supapele falfaie in cateva ghiduri si nu cred sa fie atat de plezniti sa nu fi montat bine niste simeringuri care intra pe ghid si cam atat .Daca si la esapament are rateuri abia sesizabile cand se incalzeste supapele n-au fost bine rodate pe scaune,tachetii negoliti,motiv sa mergi la service inapoi sa o mai faca odata.
In cazul tau cred ca supapele falfaie in cateva ghiduri si nu cred sa fie atat de plezniti sa nu fi montat bine niste simeringuri care intra pe ghid si cam atat .Daca si la esapament are rateuri abia sesizabile cand se incalzeste supapele n-au fost bine rodate pe scaune,tachetii negoliti,motiv sa mergi la service inapoi sa o mai faca odata.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
In afara de ce au spus colegii mai sus ar mai fi problema coxarii segmentilor de ungere. Doua zile cat a fost desfacut motorul este o perioada suficienta ca acest lucru sa se intample si s-a mai comentat pe forum despre acest lucru. Stiu mecanici care umezesc pistoanele cat timp masina are chiuloasa demontata, cu spray de deblocare sau cu ATF+acetona 1:1 tocmai pentru a preintampina acest lucru. Aici depinde de interes sau profesionalitate pentru ca dupa aceasta etapa obligatoriu se schimba si uleiul.
Oricum foloseste un ulei mai subtire si urmareste nivelul periodic si daca problema persista - segmentare.
Oricum foloseste un ulei mai subtire si urmareste nivelul periodic si daca problema persista - segmentare.
IBalan195
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2019
- Mesaj Privat
dan cristi a scris:Nu cred ca pistoanele sunt de vina!Fa un test de compresie si daca iese bine,verifica simeringurile supapelor.E posibil sa nu fie puse bine si sa consume ulei pe langa cozile supapelor.In plus,daca aveai probleme cu pistoanele,sunt convins ca acel motor batea,nu faceai cu el atatia km.Si cred ca ar fi vazut si mecanicul ca pistoanele au avut de suferit serios in urma impactului cu supapele.
Si daca testul de compresie nu iese bine? Ce e de schimbat?
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Testul de compresie il faci tocmai pentru a verifica starea pistoanelor si a segmentilor.Un motor care consuma ulei din cauza acestora va avea compresie slaba.Compresia poate fi scazuta si din cauza neetanseitatii supapelor pe scaune,dar sigur nu de aia consuma ulei.Astea sunt teste care le faci pentru a trage niste concluzii,ca de desfacut motorul nu-i chiar asa de greu,dar cam ramai fara masina pt un timp si binenteles fara bani.
IBalan195
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2019
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
IBalan195
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2019
- Mesaj Privat
Astazi am observat cand am plecat la munca ca masina scoate foarte mult fum, fum ce este albastru..plus de asta se si vede cum arunca ulei jos pe teava de esapament..o sa merg maine sa vorbesc cu mecanicul sa vad ce zice..daca sa ii fac o segmentare sau nu stiu..sa demonteze ceea ce au facut ei cand am fost cu ea..
Tin sa precizez ca ii completez ulei dupa fiecare drum..spre ex.. la 50 km facuti azi..a mancat o liniuta pe joja..ma gandesc sa nu afecteze si altceva pana ajung eu cu ea sa o fac..
Tin sa precizez ca ii completez ulei dupa fiecare drum..spre ex.. la 50 km facuti azi..a mancat o liniuta pe joja..ma gandesc sa nu afecteze si altceva pana ajung eu cu ea sa o fac..
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat