Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu scuzele de rigoare...,sper ca nu vorbesti, asa cum scrii...! Daca eu te inteleg cu mari eforturi,in conditiile in care ma pricep,cat de cat...,ma gandesc ce intelege un coleg neinitiat in auto...?!
Skip ads

  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu sonda tapana pe valoarea de 420mv
Tras un fir de masa pe firul gri al sondei
Sonda1 lucreaaza intre 20mv si 900mv
Sonda 2 330mv 480mv
Consum 7% autostrada 200km 140kmh medie

Sonde noi mobiletrone
Closed loop using senzor o2 fuel mixt
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor!
Am o intrebare la dvs , cei care cunoasteti sau utilizati acest produs:
...e vorba de o sonda de oxigen amonte universala, in sensul ca dispune de un kit de conectare la mufa veche, recomandata de vanzator si pentru motorizarea Z18XE (cazul meu). Adica asta din poza:



Inclin spre ea datorita marcii (Bosch), a pretului (cu mufa e cu 30 poate 40% mai scumpa) a acuratetii fiindca Topran doar ce m-a dezamagit si spre VDO Siemens sunt cam sarac sa indraznesc pentru o masina care a facut majoratul deja anul trecut.
Sper sa nu fie tratat postul meu ca reclama sau chestii de genul fiindca produsul e cam pe toate siteurile de "piesari" de pe la noi.
Astept parerile dvs. oricare ar fie ele eventual pe PM desi nu cred ca enerveaza pe cineva sa stie tot targu de e buna sau e rea sonda aia.
Si asta ar fi procedura de conectare a ei:
http://www.youtube.com/watch?v=HgwER7W4_qs
http://www.youtube.com/watch?v=ex1Hki6-NHw
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu ma pot pronunta despre o sonda lambda amonte(indiferent de producator),pana ce nu este testata pe un motor functional corect.Daca sonda emite un semnal corect in amplitudine si frecventa,eu o consider...,buna!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Va salut dinou!
Cred ca tocmai ce am comis-o lasndu-ma la mana vanzatorului crezand ca ce platesc e si ce trebuia sa fie.
Evident am montat cu manuta mea pe masina sonda noua, fara sa vad diferenta de asezare a culorilor pe cablaj. Mintea mea era ocupata in acel moment cu obtinerea unei chei pt, demontat/montat, fiindca Topranul nu incapea in tubulara dedicata de la Yato, cu care am desfacut si a trebuit sa despic o jumatate de inelara cu cot inalt sa pot pune porcaria noua inapoi in galerie.
In poza de mai jos am sondele lambda 1(amonte) veche si noua(Topran) pentru motorizarea z18xe de pe o Zafira A:

Am o idee tembela de a taia si lega firele alea in pozitia corecta, asta daca nu cumva am prajit dracului ceva cu ocazia asta in sonda noua sau chiar in ecu. Pentru asta am 2 nebuloase de rezolvat:
1- daca firele albe se pot inversa intre ele?
2- care ar fi defapt pozitionarea aia corecta?
Mentionez ca sonda veche da valori de 431mV permanent iar cea noua 431 si 412mV alternativ si lafel de permanent in test livedata cu op-con 2010D.
Daca ma puteti sfatui cu privire la neclaritatile expuse... ridic palaria de pe cap.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Tot big_electro61 te va ajuta Very Happy
Incearca sa vezi daca se pot demonta pinii si doar sa inversezi firele.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tomahawk a scris:Va salut dinou!
Cred ca tocmai ce am comis-o lasndu-ma la mana vanzatorului crezand ca ce platesc e si ce trebuia sa fie.
Evident am montat cu manuta mea pe masina sonda noua, fara sa vad diferenta de asezare a culorilor pe cablaj. Mintea mea era ocupata in acel moment cu obtinerea unei chei pt, demontat/montat, fiindca Topranul nu incapea in tubulara dedicata de la Yato, cu care am desfacut si a trebuit sa despic o jumatate de inelara cu cot inalt sa pot pune porcaria noua inapoi in galerie.
In poza de mai jos am sondele lambda 1(amonte) veche si noua(Topran) pentru motorizarea z18xe de pe o Zafira A:

Am o idee tembela de a taia si lega firele alea in pozitia corecta, asta daca nu cumva am prajit dracului ceva cu ocazia asta in sonda noua sau chiar in ecu. Pentru asta am 2 nebuloase de rezolvat:
1- daca firele albe se pot inversa intre ele?
2- care ar fi defapt pozitionarea aia corecta?
Mentionez ca sonda veche da valori de 431mV permanent iar cea noua 431 si 412mV alternativ si lafel de permanent in test livedata cu op-con 2010D.
Daca ma puteti sfatui cu privire la neclaritatile expuse... ridic palaria de pe cap.
Firele albe se pot schimba intre ele,deoarece alimenteaza o rezistenta de incalzire..., firul gri este masa(-),iar firul negru este fir de semnal al sondei lambda
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Sar-na!
Presupun ca e suficient sa rasucesc strans cu un cleste cca. 1 cm litele apoi un izolier in strat subtire si termocontractant vreo 2-3 cm stanga-dreapta, ba chiar m-as stradui un pic sa le duc inegal conexiunile pe lungine sa nu stea toate intr-un ghemotoc (existand riscul (socot' eu) ca in timp sa treaca vreo lita la vecinul fir din ghemotoc Wink).
Credeti ca ar fi mai bine sa pun si ceva fludor cu pistol de lipit? ..'ca oricum altceva la indemana nu am pe domeniul electric?
Revin dupa manevra cu o citire din op-con, poate invie "purceaua" Smile.
Pana una-alta ramane pe drapta dumneaei ca mai are si alte bube-n fund datorita varstei si cred ca fac prematur asigurarea la motocicleta ca ma cam mananca-n ...ma rog, situatia e de asa natura ca am nevoie de mobilitate, chiar de o sa o iau la pachet cu o doza primavarateca de "boala-n oase".
@ taxi43edy Nu am scule de sertizat sau de finetzuri electrice (nici timpul si rabdarea sa imprumut) si apoi... e totusi un Topran.
PS: A sarit palaria din cap... chiar de doua ori, mai intai fo 2 cm si apoi inca un pic dar mai jos parca(atunci am realizat ca erau defapt 2 raspunsuri).
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Tomahawk a scris:Va salut dinou!
Cred ca tocmai ce am comis-o lasndu-ma la mana vanzatorului crezand ca ce platesc e si ce trebuia sa fie.
Evident am montat cu manuta mea pe masina sonda noua, fara sa vad diferenta de asezare a culorilor pe cablaj. Mintea mea era ocupata in acel moment cu obtinerea unei chei pt, demontat/montat, fiindca Topranul nu incapea in tubulara dedicata de la Yato, cu care am desfacut si a trebuit sa despic o jumatate de inelara cu cot inalt sa pot pune porcaria noua inapoi in galerie.
In poza de mai jos am sondele lambda 1(amonte) veche si noua(Topran) pentru motorizarea z18xe de pe o Zafira A:

Am o idee tembela de a taia si lega firele alea in pozitia corecta, asta daca nu cumva am prajit dracului ceva cu ocazia asta in sonda noua sau chiar in ecu. Pentru asta am 2 nebuloase de rezolvat:
1- daca firele albe se pot inversa intre ele?
2- care ar fi defapt pozitionarea aia corecta?
Mentionez ca sonda veche da valori de 431mV permanent iar cea noua 431 si 412mV alternativ si lafel de permanent in test livedata cu op-con 2010D.
Daca ma puteti sfatui cu privire la neclaritatile expuse... ridic palaria de pe cap.


De verificat firul gri ..
Masa la mufa si la calculator
Si semnal firu negru
De verificat cu un aparat de masura pe fire in mufe
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@ beavis
As face eu si masurarea de care spui (Merci de sfat!) dar asta implica sa cumpar pana la urma si un multimetru 'ca tot lipseste din dotare si sa invat sa-l folosesc Smile . Sper sa nu-mi deschid si service pana dau baba inapoi pe roti in parametrii de functionare rezonabili. Momentan ma seaca injectoarele si mizeria adusa din traiectul de alimentare. Apropo de ce spuneai.. ai idee ce valori ar trebui sa gasesc acolo la masuratorile alea? Merci!
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu o problema asememnatoare cu conectorii, ca in poza lui Tomahawk. De ceva timp ma confrunt cu eroarea P0135, dar nu e o eroare permanenta, stocata. Nici macar nu se aprinde check engine. E intamplator descoperita la un test cu pedalele,
Sunt nedumerit cu masuratorile la mufa. Am atasat si o poza. Pe firele de la sonda am 6 ohm, masa nu am. La harness-ul de pe masina, pe firele gri si alb am 12 v continuu, iar pe cele corespondente cu cele albe de pe sonda, nimic. Masa e pe gri. Intreb ptr ca nu as vrea sa iau o sonda noua degeaba.
Masina in cauza e un astra H A16xer.





https://imgur.com/a/BV2hXPQ
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''La harness-ul de pe masina,''...! Forumul fiind ramanesc,noi folosim notiunea -instalatie electrica-...,sunt 100% sigur ca aceasta notiune nu o voi gasi pe un forum englezesc,in forma ramaneasca...!
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Revin asa cum am promis insa fara rezultate pozitive.
Am legat (provizoriu) tigania aia cum spuneam, adica asa:

Apoi m-a luat caputzu vazand ca spre ECU culorile cablajului iar o dau in balarii cu nervii mei:

Am varat-o si strans-o un pic pe gheoace si in op-con rezultatul e cam asa:
Cu sonda veche:
Rot. / MAF / B1S1-O2 / B1S1-O2 / B1S1 Air/Fuel / B1S2-O2 / B1S2-O2 / B1S2-Air/Fuel / O2 Loop / B1 Strim / IgnSpkAngle
RPM kg/h mV mV
755 18 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 10,7
813 24 Active 412 Rich Inactive 431 Lean Open 0 2,2
1,002 22 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 16,2
1,381 19 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 22,2
1,741 21 Active 431 Rich Inactive 451 Lean Open 0 29,6
2,016 21 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 33,1
2,221 21 Active 431 Rich Inactive 451 Lean Open 0 35,6
2,568 41 Active 412 Rich Inactive 451 Lean Open 0 36,6
2,959 55 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 35,6
3,108 57 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 35,6
3,348 64 Active 431 Rich Inactive 431 Lean Open 0 35,6
3,551 67 Active 412 Rich Inactive 431 Lean Open 0 35,6
3,979 178 Active 431 Rich Active 451 Lean Open 0 19,2
4,744 42 Active 431 Rich Active 431 Lean Open 0 21,7
4,578 80 Active 412 Rich Active 431 Lean Open 0 23,7
4,422 81 Active 431 Rich Active 431 Lean Open 0 33,1
4,435 83 Active 431 Rich Active 431 Lean Open 0 34,6
4,397 88 Active 431 Rich Active 412 Lean Closed 0 34,1
4,246 98 Active 412 Rich Active 431 Lean Closed -1 33,1
4,101 108 Active 412 Rich Active 431 Lean Closed -2 32,1
3,877 106 Active 431 Rich Active 431 Lean Closed -3 31,6
3,242 99 Active 412 Rich Active 412 Lean Closed -3 29,6
2,913 95 Active 431 Rich Active 451 Lean Closed -3 29,1
2,293 85 Active 431 Rich Active 431 Lean Closed -3 26,1
1,608 63 Active 431 Rich Active 412 Lean Closed -3 18,7

...iar cu asta zmotocita-n sarme:

EngiSp MAF B1S1-O2 B1S1-O2 B1S1Ratio B1S2O2 B1S2-O2 B1S2 Ratio O2 Loop B1Short InjTime IgnSparkAngle
RPM kg/h mV mV ms
812 13 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 0 3,3 3,2
756 9 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 0 2,7 19,2
623 9 Active 59 Lean Active 431 Lean Open 0 2,9 18,7
718 11 Active 78 Lean Active 431 Lean Open 0 3,2 18,7
790 11 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 0 3,2 7,2
760 12 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 0 3,2 18,7
764 11 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 1 3,2 17,2
2,379 14 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 1,6 32,6
849 11 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 0 3,1 2,2
789 11 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 0 3,1 7,7
782 11 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,8 4,2
948 21 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 3,7 13,7
1,317 17 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 3,4 20,2
1,708 18 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,7 30,1
1,952 19 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,4 32,1
2,033 20 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,2 32,6
2,989 29 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,4 39,6
3,014 29 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,3 39,6
3,007 31 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 5 2,3 39,6
4,981 49 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,4 39,6
5,129 50 Active 78 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,3 39,6
5,852 60 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,3 39,6
5,889 60 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,3 39,6
5,926 60 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 11 2,3 39,6
5,926 58 Active 3,469 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,2 39,6
5,911 59 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,2 39,6
5,889 58 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,2 39,6
5,881 57 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,3 39,6
5,874 61 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,2 39,6
5,881 58 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,3 39,6
5,874 58 Active 59 Rich Active 431 Lean Closed 12 2,2 39,6
5,889 59 Active 3,469 Lean Active 431 Lean Closed 13 2,3 39,6
5,911 62 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 12 2,3 39,6
5,904 54 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 12 2,1 39,6
2,794 17 Active 59 Lean Active 431 Lean Closed 13 1,4 39,6
2,672 16 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 13 1,4 39,6
2,227 14 Active 78 Lean Active 431 Lean Closed 13 1,4 35,1

Mentionez ca motorul nu mergea rotund deloc la testari, a pornit in balbe dupa muulte chei si tocmai ce i-am extras injectoarele sa verific melcii adusi de aditivul pus in rezervor murdar.

PS AM UN SENTIMENT TAMPIT CA MA PASTE UN SCARPINAT LA ECU, asta dupa ce termin cu melcii din alimentare si invat sa folosesc un ap. mas la clasa amatori . Spun asta fiinca vad niste fluctuatii cel putin ciudate ca si cursivitate in livedata desi habar nu am de tis si alte cataloage de parametrii.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@big _electro61, nu a fost cu intentie. Probabil din cauza “rasfoirii” internetului in cautarea solutiei.
Ideea e ca m-ar interesa configuratia pinilor pentru a face masuratorile corecte.

@Tomahawk,

Am observat ca sonda ta noua, are configuratia culorilor la cabluri pentru ce am eu nevoie. Poti sa imi faci niste masuratori la mufa sondei? (Masa si rezistenta de incalzire)
  • beavis

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Tomahawk a scris:@ beavis
As face eu si masurarea de care spui (Merci de sfat!) dar asta implica sa cumpar pana la urma si un multimetru 'ca tot lipseste din dotare si sa invat sa-l folosesc Smile . Sper sa nu-mi deschid si service pana dau baba inapoi pe roti in parametrii de functionare rezonabili. Momentan ma seaca injectoarele si mizeria adusa din traiectul de alimentare. Apropo de ce spuneai.. ai idee ce valori ar trebui sa gasesc acolo la masuratorile alea? Merci!

Semnal sonda 0.2v 0.9v cu oxcilatie 1sc
Firul negru semnal cu gri masa
  • m_m
  • *
  • 32 mesaje
  • din 07 Jul 2017
  • Corsa 2005 Z12XEP
  • Bucuresti
  • m_m

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salutare, acum 2 ani am cumparat masina (Corsa C Z12XEP) si printre multele erori, era si aceasta sonda lambda 2. Am cumparat de la reprezentanta Opel o sonda Topran, am montat-o si a disparut eroarea. Dar mai tarziu la service la o verificare generala pe tester, aparea ca nu functioneaza deloc. Acum un an a aparut eroarea la bord si daca o sting, apare iar dupa cateva minute. Am cumparat si un cititor pe OBD2 si imi apare la sonda 2, un semnal continu de 0.45V parca, fara nicio fluctuatie. Iar consumul este intre 12-15 in oras (depinde de anotimp).

Urmeaza ITP-ul si sunt fortat sa repar problema. As cumpara o sonda Bosch dar daca problema este din alta parte? Cum e posibil ca o sonda noua de la reprezentanta sa nu functioneze deloc de parca ar fi arsa? Am dat si cu spray de contacte pe mufa. As verifica firele unde se mufeaza sonda, dar nu vad unde ajung. M-am bagat sub masina am pus mana pe fire si nu vad unde se termina. Stie cineva unde ajung aceste fire sus? Si in afara de aceste fire ce mai pot verifica?

P.S Are cineva prin Bucuresti sa-mi imprumute o sonda defecta dar nu arsa? Adica macar sa vad ca se misca ceva pe tester si nu sta valoarea fixa.
  • m_m
  • *
  • 32 mesaje
  • din 07 Jul 2017
  • Corsa 2005 Z12XEP
  • Bucuresti
  • m_m

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Codurile de eroare sunt:
P0141 Circuitul rezistenței de încãlzire al sondei lambda Banc1Senzor2
P0136 Circuit sonda lambda Banc1Senzor2
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Imi tot revin astea la testari:
P0141 - O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 2)
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
P0130 - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
Cumva sondele au o legatura comuna la masa pe undeva din cablaj de pe firele gri? Si daca da, stie cineva cam pe unde e minunea aceea, sa pot verifica daca mai este in mintile ei dupa 18 ani de la fabricatie?


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cauta pe cineva care sa-ti verifice sondele,atat pe rezistentele de incalzire cat si pe emiterea semnalelor catre ECM(calculatorul motorului).Necesar fiind un instrument de masura si un tester ce poate vizualiza in diagrama(tensiune/timp) semnalul lambda. Daca sunt probleme in managementul motorului,semnalul poate fi influientat de stare amestecului carburant,starea aprinderii si starea mecanica a motorului,etc.E nevoie de experienta in interpretarea valorilor si a semnalelor sondei lambda...!
  • IulianCristian

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2014

  • Mesaj Privat
...


Ultima modificare făcută de IulianCristian la Joi 28 Feb, 2019 12:07 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR